Honda NSR500 Valentina Rossiho: Konec jedné éry
Text: Alan Cathcart | Překlad: Jan Rameš | Foto: Kel Edge | Zveřejněno: 12.11.2021 | Zobrazeno: 16 486x
Text: Alan Cathcart | Překlad: Jan Rameš | Foto: Kel Edge | Zveřejněno: 12.11.2021 | Zobrazeno: 16 486x
Obecně šílená technika již před 20r.
2t bude asi vždy "silnější" když
Pálí 2x. Dává se do mot pil aj.
Jeho doba však už prostě pryč.
Až tu bude elektro. Nevím co budu dělat.
Děkuji za článek. Chtěl bych reagovat na poslední odstaveček. Myslím si, že většina dnešních fanoušků Moto GP beztak neví, jak funguje čtyřtaktní, natož pak dvoutaktní motor. Jen hrstka pak dokáže motory rozlišit podle zvuku. Jediné co je zajímá, je charisma závodníků a především jízdní styl, čím divočejší tím lepší. Až se budou v Moto GP používat elektromotory, nebude tomu jinak. Dovolím si tvrdit, že v éře spalovacích motorů, v které se díky Bohu zatím nacházíme, byly dvoutakty to nejlepší co kdy jezdilo po závodních okruzích. Jen pro zajímavost, jejich měrné výkony nebyly za posledních 20let překonány. Škoda, že už nikdy na závodních okruzích neuvidíme 2T speciály, se všemi dnešními elektronickými pomocníky.
6 reakcí
Ta 500 musela být peklo. Jezdil jsem 250 motokros. Nezdá se to, ale tech zprevodovanych 60 koní na správným povrchu je fakt síla. Oproti 450 4t výbušnejsi, náročnější na správný řazení a pevný zápěstí.
Fakt bych ji chtěl projet
9 reakcí
Ja ja, cvajtakt! Bych chtěl vidět dnešní "motorkáře" na takové Yamaze YPVZ a stačila by i 350. Na té jsem jednou jel a byl to krásný zážitek. Seštelovanej vostrej dvoutakt a jeho zvuk, jsou nejhezčí. Musíte se k němu umět chovat. Tahle by mi asi vyslikla i střeva.
Bejvávalo dobře. Kaskadér Mamola, Spencer, Lawson, Gardner, Schwanz, Rainey, Roberts, Pak na chvíli samotný Doohan, který začínal, když tihle končili.
Vale zase když přecházel z jedné kubatury do druhé, si vždy první rok pořádně nabil hubu, aby pak následně vyhrál. Byl to fenomén. Teď jede naposled.
Super článek. Ať žije demokracie, zakázali nám dvoutakty, silné vysavače, žárovky... ale aspoň můžu brát legálně drogy
2 reakce
143KW ve 2T na 128Kg?
To pak chapu, ze se na novinarske testy špuntovala, aby vubec dokazala jet rovine a to i po narovnani stroje.
Parádní technika. Díky moc za takové články, skvěle se to čte !
128kg ale na počatku 90. let byl zaveden váhový limit myslím. Předtím měli cca 115kg jestli se nepletu.
Díky za další krásný článek a jeho výborný překlad. A jak se říká "Podej prst...": Nemáte i podobné články k jeho dalším mistrovským strojům?
To jsem ještě GP sledoval... mazec.
Pochybuji, že tu Valeho vítěznou Hondu NSR 500 továrna "pustí z rukou",
t.j. z továrního muzea Hondy do VR46 sbírky strojů.
Myslím, že to pro VR "nevymodlí" ani Alberto Puig.
*Japonci* totiž, díky své nátuře, unfair jednání nezapomínají a málokdy odpouští
a řekl bych, že někdejší "přechod" VR z tovární Hondy na tovární Yamahu
zapomenut ani odpuštěn nebyl.
Někde mam sken ze supermota,kde byl tušim na začátku 2002 otištěn. Nádherná mašina
Krasny stroj, tohle byla asi (pro me urcite) ta nejuzasnejsi era, souboje Valeho s Maxem a jejich rivalita je nezapomenutelna.
1 reakce
Je stěží uvěřitelné, jaké dosud málo známé nebo úplně neznámé souvislosti včetně technických se dají vycedit o dvacet (a více) let staré historii! Ty Alanovy články jsou senzačním čtením, včetně excelentních překladů J. Rameše, ale to už je standart, to víme všichni, co je s potěšením louskáme...
Fakt dobre načasovaný článok!
Stopětadevadesát koní na stoosmadvacet kilo? To musela bejt neskutečná jízda!
Díky redakci za hezčí sobotní ráno.
3 reakce