Honda NR: Nedostupná dokonalost slaví 30 let
Text: Alan Cathcart | Překlad: Jan Rameš | Foto: Phil Masters | Zveřejněno: 1.10.2021 | Zobrazeno: 16 982x
Text: Alan Cathcart | Překlad: Jan Rameš | Foto: Phil Masters | Zveřejněno: 1.10.2021 | Zobrazeno: 16 982x
takovy zajimavejsi tlusty VFR a s tema 250kmh mozna o neco rychlejsi. clanek super, technika moc zajimava, a hlavne ta poznamka ze byla nuda ten linearni prubeh, presne moje slova. nikdy se mi nejak nelibila, ale je to unikat, to jo a clovek se za ni otoci.
Nádherná motorka a obdivuhodná technická invence chlapců od Hondy....
Předpokládám, že vývoj téhle motorky asi těch 1000 prodaných RC40/41 zcela nepokryl...
Srdeční záležitost NR/RC45/RC 30
To byl pravej vyvoj a zajimave pokusy. To byla ve vyvoji odvaha a napady. No posledni roky jsou ty motory uz nejak nudne podobne. A kdyz uz se nejaky zas podobny vypoti,da se rovnou stejny pomalu do lehny, nahace, chopra, cendura, do skutra snezneho/vodniho a zahradniho trakturku... a bezpohlavni bateriove vyhledy do budoucna ani nechci komentovat
Tak tohle byla první motorka,kterou jsem poskládal ,byl to plastovej modýlek
Zároveň to byl asi jediný,co jsem kdy slepil,modely mne nebrali,ale tahle motorka jo
Boční kapota byla průhledná a mněla se nakonec nalakovat,nikdy jsem to neudělal,koukal jsem zkrz ní na motor a ostatní detaili které si taky člověk poskládal sám... Vau
1 reakce
Pokud by někdo cítil, že NR 750 "NUTNĚ POTŘEBUJE", tak na moto.it ji dealer Hondy nabízí za 120.000Euro. Ještě před 3 roky tam byla na prodej za 90.000Eur. ??
1 reakce
Paráda, taknějak mám supersporty z devadesátek radši než ty dnešní. Je to o surovém výkonu, vibracích a nekomprosním trestu za každou chybu, kde je potřeba myslet v každém okamžiku, když člověk jede ostře. Ano, dá se namlátit hubu i na dnešních strojích s ESP, ABS, DDC, ... ale kdo si natluče se spoustou asistentů, ten se na stodvacetikoňové mašině z devadesátek rozstřelí v první ostré zatáčce .
Jen tak dál. Za chvilku (příští rok) bude mít kulatých 30 první Fireblade, který jako jeden z mála vyjíždí z továrny do teď. Doufám, že bude o něm obdobný článek. Už se těším.
2 reakce
Čo je to za záhadu "motor s vnitřními parametry (106,9 x 46) x 42 mm"? Vie niekto?
3 reakce
Psal jsem to tu nedávno - pro mne jsou Honda NR750 a silniční verze Ducati Desmosedici RR zkrátka nejkrásnější kapoty všech dob!
NR se mi líbila už při představení a za těch 30 let se na tom nic nezměnilo.
Podzimní prosluněný víkend strávený na motorce a k tomu tenhle článek. Co chtít víc?
Děkuji redakci!
Bezpohlavní hnus
2 reakce
Děkuji za krásnou exkurzi do historie. Dovolím si příběh tohoto strojařského skvostu doplnil. Pro rok 1983 již Honda nasadil BEZVENTILOVOU NS500 s pouhými 3mi kulatými písty, ovšem pracující na dva takty. S tímto motocyklem Freddie Spencer, okamžitě získal mistrovský titul. Pro zajímavost, výkony GP500 před 30ti lety, se pohybovaly kolem 170 koní při pouhých 12 000 otáčkách. Inu, dvoutakt při stejném objemu ničím nenahradíš...
super příspěvek, díky
Dokonalá a úžasná technika Hondy,moc pěkné čtení.....
A i po těch třiceti letech, pořád stejně krásná.
Nejhezčí motorka Alana díky. Zase perfektní článek.
Na Motosalonu Brno 2010 jsem byl překvapen, že můžu tento unikátní stroj obdivovat na vlastní oči...
1 reakce
Jj dělo to bylo, dělo to je a pořád bude Radost se na to koukat i po 30 letech
asi tak před deseti lety jsem ji potkal na Furka Passu. Francouz, bágl na zádech… Nahoře si jeho odstavené motorky, mezi tou stovkou GéeS všimlo jen pár lidí. Chlapík, co se s ním bavil a mi pak překládal do angličtiny, že jí vytáhne tak 1x do roka, aby šetřil motor, protože si nedokáže představit kde by jí servisoval.
Pamatuju se, že jsem měl přehnaný očekávání na zvuk, který se ale nepotvrdilo. Čekal jsem, že to prostě bude znít o dost jinak, ale ono ne. Nebo jsem to možná nebyl schopen poznat.
3 reakce
ty vole , jak tohle mohlo nekoho napadnout , jak tohle mohl nekdo vymyslet , vyrobit ????
to je tak nadherna motorka (a to nejsem hondysta)
kazdopadne , jednou jsem tu moto u p. Hodneho videl ... ve skutecnosti je jeste hezci nez na fotkach ... jen jsem ji neslysel , coz me dost mrzi ....
a co rikal p. Hodny , uz jich na svete moc neni ....
Kdysi jsem četl v Českých motocyklových novinách že při testech ovládání ventilů se dostali až na neuvěřitelných 30 000 otáček za minutu. Škoda že se o tom v článku nepíše
2 reakce
Opravdová legenda...
Tady je nejvíc znát, jaká byla na přelomu 80 a 90 let svoboda techniky a konstrukčních řešení... Bez politických nařízení, která by blokovala vývoj a realizaci těchto klenotů...
Copak Vašek Hodný z Týna, ten měl *už za Husáka* motocyklů ...
Pamatuju. Nádhera....
Před lety na ní přijel na sprinty v Týně nad Vltavou a exhibičně projel čtvrt míle pan Hodný, myslím. Honda Hodný:). V té době jsme věděli o jediném dalším majiteli v Evropě a tím byl francouzský herec Yves Rénier, který hrál komisaře Moulina.
2 reakce
Opět perfekt článek !
To je tak nádherná motorka !
A ta technika...
Díky moc za tyhle články z historie, je to vždycky parádní počtení !
Ty jo. Ač mě kapoty moc neberou, tak tohle je opravdu krásná motorka. K těm fotkám se budu dlouho vracet...
Před mnoha lety, ani nevím kde, jsem četl, že ono prémiové vítězství čtyřtaktní pětistovky v Suzuce bylo díky tankování. Dvoutakty musely při tehdejší závodní vzdálenosti jednou tankovat, čehož Honda využila; vypočetli si délku zastávky v boxech, tomu přizpůsobili tempo, pošetřili benzín a prostě bez zastávky v boxech vyhráli, ač byli svým způsobem pomalí.
Podobnou strategii prý měla Honda v šampionátu cestovních vozů JGTC, když Honda NSX měla atmosférické plnění motoru kvůli nižší spotřebě oproti konkurentům s přeplňováním a stejným (!) výkonem. Jo, to byly časy, kdy Honda platila za etalon uječených pil...