globalmoto_duben_nolan




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
v-tec86 (5) napsal 09.12.2022 v 13:35+1

Já mám články pane Švarce opravdu ze srdce rád. Nejen že jsou jako vždy vtipně napsané, nabyté technickými a nesmírně užitečnými informacemi (odkazy na články si ukládám, právě kvůli důležitým informacím i kvůli odkazům na různé výrobce, prodejce a fachmany, které jsem tímto objevil a i párkrát využil). Já si ale nejvíce cením autorovy donkichotské snahy o jakousi nápravu veteránismu české kotliny, toliko zdeformované především v posledních 10 letech potřebou vlastnit tuzemský stroj, ježto díky dostupnosti inzerovaných strojů vyústil v jediné - JAWA. A kde je poptávka je i nabídka. Na tom by nebylo nic v nepořádku, až na to, že v podobném prostředí bují i spousta nekalostí. Na tuto potřebu se nabalila spousta šmelinářů, překupníků,diletantů (souhrně zmr*dů), což ve svém důsledku ničí veteránismus jako takový. Sám vlastním péráka a půlbubna, které jsem pořídil bratru před 15 lety. Do jejich zprovoznění se mi ale vlastně nijak zvlášť nechce. Naklikat si na e-shopu co potřebuji není výzva, z pohledu veteránisty tím nevytvořím žádnou přidanou hodnotu. A shánět originální díly na burzách nebo aukcích? V Čechách? Na Jawu? Kdepak, extrémní sporty nikdy nebyly pro mě. Před pár lety jsem dílem náhody pořídil Ducati 250, to je jiný kafe. Náhradní díly na českých e-shopech? Nenechte se vysmát, e-shop pro single bevel dukárnu, kde si naklikáte všechno co potřebujete neexistuje nikde na světě. A tam začíná veteránismus tak, jak ho autor pupisuje. Sháněním lidí co vyhoví pošetilcům. Bohužel takových i z důvodů jawamanie ubývá, stejně jako nepřibývá pošetilců. Díky pane Švarc!

Dzawar (108) napsal 23.11.2022 v 21:12

Článek velice kvalitně napsaný . Je jen malým nahlédnutím do toho, čím musí člověk projít, když chce takovýto či jiný stroj uvést do stavu, že se na tom dá trochu jezdit. Největší cenou, jest poznání opravdu šikovných lidí a rozpoznání kecalů , slibotechen a pouze obchodníků. Protože toto opravdu neuděláš úplně sám.
Kapitolou samou je dehonestace jiných skupin. Ale to trochu více či méně dělá každý, bohužel mám pocit u veteránistů je to více , ty co mají řemenáče neuznávají jiné, předváleční poválečné a mladší. Toť jediné lze pisateli vytknouti.
Držím palce Tvojí prací a nadšení

novis79 (0) napsal 23.11.2022 v 17:06-1+1

Clanek mohl byt profesionalni, zbytecnym, neduvodnym a navic pejorativnim navazenim se do jine znacky (uplne jedno jake) si myslim ze je akorat
trapny. Takove vylevy bych tam opravdu necekal. Doufam ze takovych clanku tady bude co nejmin . Jawu sice mam, ale zvlastni vztah k ni nemam, takze me ta znacka nechava chladnym, narozdil od autora

Mercurio (77) napsal 23.11.2022 v 08:43

Velmi hezky a vtipně napsáno.
Pobavilo i poučilo.
Díky.

A podrážděným Jawa nadšencům doporučuji k četbě články J. Čejchana na Garáži. Ta firma měla smůlu i štěstí na komouše.
Smůlu v tom, že ji zařízli rozvoj. Štěstí pak, že ji zakonzervovali tak kvalitně, že ještě dneska existuje. Na volným trhu by už byla min 50 let nebožka. Jako stovky jiných motovýrobců v Evropě. I kvalitnějších.

callowsick (459) napsal 22.11.2022 v 21:36

to je story!

zolik. (35) napsal 22.11.2022 v 14:33+2

Díky za vhled do konkrétního modelu, jeho historii a život po životě. Oči belgických borců to zřejmě neotevře, ale těm z naší střediskové kotliny by mohlo - pokud nejsou předzaujatí. Proto je tento článek zde a ne na jawamanii, lze odhadnout....Je úžasné, co se kdy jak vyrábělo, kolik značek a modelů měli kreativní lidé schopnost vymyslet a dát do prodeje - a vidíme, jaké to je/bylo, když funguje tržní hospodářství, a to jak po stránce výrobce, tak (nyní) pana veteránisty. Pro frustaraci lze mít pochopení: každý, kdo měl možnost postavit vedle sebe už jen toho desítky let vyráběného Pionýra např. vůči rakouskému Puchu nebo kývačku proti čemukoliv z nevýchodní strany, tak by měl mohl být trochu soudný. Držel někdo z kritiků v ruce řidítka s páčkami a rukojeťmi Magura z 60.let (ne na BMW, ale malé 50ce?) a porovnal s tím jezďáckým výrobkem toho, co měl v rukách náš táta/děda na courání do kolbenky, kde třeba dostal umístěnku a kvůli rodině to tam beze změny trpěl až do důchodu? Na západních/jižních strojích byly konstrukční prvky do značné míry navrhovány s ohledem na to, že zákazník si po zralé úvaze vybere zboží kvalitnější a za své peníze ocení, že stroj má dobře vymezené vůle, je olejotěsný (OK, v GB i toto léta procházelo -až doprošlo), má trochu šmrnc a vyrábí se méně než 20 let nebo za ty roky se aspoň dobral drobných zlepšení. Ale u J je jízda na první a poslední kývačce takřka stejná, třeba taková zadní stránka jednoho z CS motočasopisů z r.1974 s tehdy ukončovanou produkcí 360ky a jejím barevném foto zde byl de facto výsměch čtenáři za oponou.
To velké motokolo je fakt hezky vymyšlené a jako lidový strojek muselo udělat velkou službu. Dnes to už těžko doceníme, snad jen když se pokoušíme tahat padlý stroj z příkopy, což tehdy mohlo být častěji než dnes... dříve musela být motorka odolná, pokud možno svépomocně servisovatelná, pořizovala se s výhledem sice ne na onen kmetský věk, ale jistě na několik desetiletí. Super.

Fyro (121) napsal 22.11.2022 v 11:33-1+1

to Švarc :Motorka zajímavá.
To fakt v belgii si myslí že Česko je na balkáně?Pletou si ho s čečnou?
Není to Prvoplánovitý pokus o senzaci a přehánění?Nebo sebemrskačství?
A ktomu plivání na Jawu.Nevím proč je potřeba řešit jawuv souvislosti s dvoutaktní S.Ve světě je Jawa a ČZ známá z minulosti pro své sportovní úspěchy.sarolea nevím.Nechme na každým ať si sbírá co chce.

JohnnyS08 (211) napsal 22.11.2022 v 11:00+2

Tak renovace povedená, motorka nepochybně zajímavá, ale od článků pana Švarce čeká člověk hlavně co? - no přece hlavně plivání na Jawu. V tomhle ohledu musím přiznat, že zejména první polovina článku mi přišla poněkud slabší, no druhá půlka to napravila...

bubaris (35) napsal 22.11.2022 v 10:35

Zajimave tema a krasny stroj
K tem Belgicanum, no mam svoji zkusenost a jak rekl Nigel Farage - je to takova "zeme-nezeme"

Motocyklovou historii ovsem maji zajimavou

T_N_T (4) napsal 22.11.2022 v 10:33

Tomu říkám příkladná trpělivost a odhodlání. Gratuluji ke krásnému stroji

vojtechposmourny (296) napsal 22.11.2022 v 10:11+1

Opravdu nádherné čtení. Díky za něj!

Pike (12) napsal 22.11.2022 v 08:40+6

Parádně jsem si početl!




TOPlist