yamaha_demo_tour




Dakarská historie cestovních endur

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
banditt (77) napsal 01.02.2022 v 16:05

Tvl... Gaston Rahier, ne Raiher
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Gaston_Rahier

SV-DR (29) napsal 12.05.2020 v 21:38

Yamahu Supertenéré 750 som vlastnil 11 rokov Jazdil som svoj "Dakar" po pastvinách a cestoval do zahraničia bez mobilu a s papierovou mapou . Tej motorke stačilo pridať 6.prevod a mohla sa vyrábať do dnes
Motor úžasne pružný najvyšší 5.prevod ťahal od 40 do 200km/h

jarda75 (1) napsal 07.08.2019 v 20:56

Moc povedený článek, děkuji za něj a vzpomínku na ty co to dali bez GPS , kontroly trakce, ABS atd.. Taky se divím, že výrobci nejsou ochotni vyrábět něco konstrukčně jednoduchého, jako DR, XT, XR,. Nic méně si myslím, že tu máme první vlašťovku v podobě Yamahy XT 700 Tenere..

Jardasonyx (0) napsal 29.06.2018 v 12:11+1

Pěknej článek jen autor si s ním měl dát více práce.Apeluji na něj ať to napraví novým obsáhlejším článkem.
A co se týká endur,tak každej by se měl zamyslet nad tim co to enduro vlastně je.Musim se smát jak nam výrobci podsunuji nebo jak někdo může označit za enduro Vstrom nebo Varadero atd. Jednoduše já nechápu proč to tady v evrope výrobci z jednobuchama zabalili.Neverim že to je kvůli emisím.XR650L se pořád vyrábí pro USA a ta má daleko přísnější emisní normy.Dokonce se bude znovu prodávat DR 650 RE jen opět ne do Evropy.Asi proto aby se prodávali ty sracky z Rakouska.A málokdo asi ví jak KTM dosáhla úspěchu na Dakaru.Ponevadz kvalitou motoru rozhodně ne.Co se týká dnešního dizajnu endur,tak mi je z toho na blití.Uz člověk nerozezná jestli tj ostře enduro,nebo cestovní nebo supersport.Kouknete na ty staré fotky,tj nadčasový dizajn a takto máj endura vypadat.

joel6 (25) napsal 27.03.2018 v 08:23

Krásná galerie. Fakt super fotky díky za to. Škoda, že motorky co opravdu zvládali terén se dnes už v serii moc nevyrábí. Dual sporty typu XT, DR apod. dneska už neexistují. Samotné slovo cenduro mi způsobuje pásovej opar. Motorka typu šatní skříně mojí starý má v terénu schopnosti asi jako škoda felicie. Škoda ty motorky mi fakt chybí a nedají se koupit už ani ojetý. Hezkejch kousků je čím dál míň.

CZ175_1967 (105) napsal 16.03.2018 v 00:46

Peknej clanek.

M_o_m_a_n_e_k (35) napsal 04.02.2018 v 20:25

Dakar přesunem mimo Afriku ztratil, ale stále se jezdí africká část do Dakaru, ale už se jmenuje Africa Eco Race a kdo che, ten se může zajímat dál.
Pokud jde o nový "Dakar", tak si nemyslím, že v motorkách omezení obsahu něco pokazilo - dnes 450ccm lítá jako dřív litr a bezpečnost je podstatně větší - ovladatelnost podstatně lepší a tím pádem i divácký zážitek je o moc lepší a pro jezde je rozhodně lepší tahat z písku 150 kg než 250kg.
Ale jestli by někomu příslo jako super nápad jet původní Dakar s GS 1200, tak ať jede po stopách starého Dakaru a hrabě těch 250 z písku - musí to být super zážitek.

sekáčmagor (128) napsal 04.02.2018 v 06:02-3+5

"Velká endura, potupně nazývaná také cendura, jsou dnes prodejními trháky."Nevím co je na tom potupného?Vždyť to opravdu nejsou endura v pravém slova smyslu.Vím že se s tím dá jet i do terénu ale tak stylem traktoru (pomalu do kopce a s kopce) Dá se na tom samo i v terénu jet rychle ale to zvládá tak jeden z tisíce majitelů techto strojů.Ostatní postávají vedle svého stroje u benzinek a MacDonaldů a tváří se jako že se zrovna vrátil z Dakaru a naivní veřejnost jim to žere...
Jinak článek byl velmi dobrý, měl jsem z něj radost...

lešša (1) napsal 03.02.2018 v 18:01+1

Pěkně napsáno - mohlo by dál pokračovat, přesně jak píše Herry

Eso_Rimmer (383) napsal 03.02.2018 v 11:54+1

starej Dakar byl proste starej dakar... diky za pekny pocteni

Hery22 (20) napsal 03.02.2018 v 11:54+1

mam cagivu elefant v zavodnich barvach, takze clanek o techto strojich se mi samozrejme libi , klidne by se mohlo pokracovat i o mene uspesnych dakarovkach

Buellrider (79) napsal 03.02.2018 v 11:53

Moc pěkný článek

Pajakoci (3) napsal 03.02.2018 v 10:05+2

Moc pěkný článek, v dobách začátků Dakaru jsem po nějakém tom stroji strašně prahl. Na Afriku ani na superteneréčko nebylo, šel jsem do biga. Na toho se tady tak trochen zapomnělo.

Mann (1514) napsal 02.02.2018 v 23:42+2

Všechny ty staré dakarovky jsou charismatické stroje a pecky ještě dnes. Duchem dálkové rally jsou prosáklé skrz na skrz a už tomu nebude jinak. Je sice pravda, že DR Zeta nikdy nevystoupila na nejvyšší stupínek, ale už jen pro svůj design a koncepční jednohrnkový vzdor velkým dvouválcům tady být měla Alespoň si to myslím U HESSLERa má pořád nezastupitelné místo Článek musím samozřejmě hodnotit velmi pozitivně

Metalocalypse (36) napsal 02.02.2018 v 23:14

JA-NE díky za připomenutí dětství a vyvalených očí u záznamů na Eurosportu

chesterfield (72) napsal 02.02.2018 v 22:04

NADHERA
to byl dakar..krasny motorky taky mi tam chybi big a gilera
jinak to byly motorky ..jen vic takovych clanku ..moc pekne to byly alespon pro me nejlepsi stroje

Hayabusa (12) napsal 02.02.2018 v 22:03

mňam mňam

technasia (1933) napsal 02.02.2018 v 21:30-1

Ty kráso kolik ty 850 a 900kila museli chodit?myslim že 230km/h nebyl žádnej problém

JA-NE (767) napsal 02.02.2018 v 20:38+1

Nutne vidiet. https://youtu.be/lwfFMhsI-jM

Heki (401) napsal 02.02.2018 v 18:44+1

...no už mi došlo, že je to jen o mašinách, co vyhrály Škoda - i ty co nevyhrály by stály za zmínku. Námět na další článek?

PolarBearOne (18) napsal 02.02.2018 v 18:44

Ty KTM 950 (co jezdil treba Meoni) to muselo bejt strasny zlo na rychlost
Jinak moc peknej clanek.
Ale ten dnesni "skutecnej" Dakar si myslim zazivaj uz jenom Malle Moto zavodnici.

strakon (542) napsal 02.02.2018 v 18:30+5

Tak tak, zapomenout na Biga, na kterém jezdil právě i Gaston Rahier, je trestuhodné

Anti (391) napsal 02.02.2018 v 15:57+1

Jako dobrý,fakt
Ale jednou bych chtěl vidět soupis všech modelů co tam startovaly...Před nedávnem jsem se třeba dověděl,že na Dakaru stratovalo i mé oblíbené KLR...

Destroyer (237) napsal 02.02.2018 v 15:29

viem ze som nespomenul v clanku kopu motoriek ktore by stali za to, ale chcel som vyzdvihnut len masiny ktore dakar vyhrali, t.j. 1. miesto

Marco39 (-5) napsal 02.02.2018 v 14:28+2

Když jsme u těch palců ... tak taktéž jeden palec dolů za nezmínění značky GILERA !!! RC 600 a RC 750 byly nádherný stroje ! A v 90 létech nadčasový !

shadow_7pade (25) napsal 02.02.2018 v 14:26

kvalita

Heki (401) napsal 02.02.2018 v 14:23

Obrovský palec nahoru za článek o nejlepší době opravdových endur

Velký palec dolů za absenci Suzuki DR (hlavně DR Zeta je legenda, která v tom článku chybí)

...to jsem si jako fanda značky nemoh odpustit Ale třeba bude někdy druhý díl.

joel6 (25) napsal 02.02.2018 v 13:45

Moc hezký fotky.

vilemx (228) napsal 02.02.2018 v 13:07+1

Calllowsick: přesně tak, na těch starých vránách je hezké to, že si člověk daleko víc zašoféruje a nepotřebuje k tomu jet ani moc rychle, dlouho nebo daleko.

vilemx (228) napsal 02.02.2018 v 12:58+6

Nechci všechno házet jen na nostalgii mládí, ale tehdy byl Dakar opravdová vytrvalostní dálková soutěž a nikoliv 14 jednodenních závodů. Osobáky i nákladáky byla opravdu auta a nikoliv buggyny s tvarem kapotáže dle sponzora. U motorek, kdyby zůstal zákaz GO snad při každé svačině, tak by nebyl litrový výkon tak našponovaný, klidně mohly dál jezdit i víceválce a trochu by se zvolnil ten nesmyslný kalup.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist