globalmoto_duben_nolan




Castrol Honda RC45 Johna Kocinskiho: Poslední sedmpade, která vyhrála WSBK

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
mischa638 (5) napsal 13.05.2019 v 22:01+1

Super článek, víc takových Třeba o Kawách

IvanDvoutakťák (5069) napsal 13.05.2019 v 11:44+1

Ten neveřejnej MX500 - 2Tpůllitrář , mně zase nabrnknul ...
Tentokrát zmínkou o "nasraným" hlasu VéEfErek, protože obdobnej "saund"
většinově Akrapů v SBK1000 a letos i GP750-Triumphů "těší" můj sluch
podstatně víc, než ty "holý roury" na GP1000
No a když si vzpomenu na tu tristní dobu začátku 90.let, kde se do tuzemska
začaly "valit ze západu" dovozy velkoobjemových ojetin s rozvodovými řetězy na
(či po!) konci jejich životnosti, připomene mně to jak jsem, ač ortodoxní Suzuki
dvoutakťák , propagoval Hondy(!) VFR s rozvodem ozubenými koly ...

CR500 (142) napsal 13.05.2019 v 10:09

@kerut pravda maji poskladanou kliku jinak to jsme nevedel...me se ale prave ze libila ta vyvazena nepravideolnost VFR 180-90-180-270 = 1-0-1-1-0-1-0-0- Tyto zavodni maji prividelnejsi ton 90-270-90-270 = 1-1-0-0-1-1-0-0 ...zas verim ze ten takto vic bigbang rytmus bude jeste lepsi na mokro/v horsi trakci..

kerut (51) napsal 13.05.2019 v 09:46

CR500> nic proti R46, ale co do zvuku maji, pokud se moc nepletu, vsechna Ve-eF-eRa krom RC30,45 NC30,35 kliku 180° ! jen tyhle ctyri maji 360° bang (90-270-90-270), ...a to je zvukove jeste o level jinde

CR500 (142) napsal 13.05.2019 v 09:29+1

Krasnej clanek, na podobne pocity vzpominam z vfr. Jak ja to VFR800fi(RC46) miloval...Z toho motoru vyzarovala kvalita! Od spoda mel prekvapive na 4valec silu. Kdyz nemel otacky znel jak typickej oldschool americkej 8valec + prijemne kvileni ozubeneho rozvodu. Ale jakmile se vytoci nad svuj vlaznej stred zacal mit poradnej tah a takovej originalni V4 nasranej zvuk co kazdeho zaujme.Navic ten motor jel i pri skoro 100tis km, nez me srazilo nepozorne auto furt jak novej! Umel cestovat i sportovat.Po ucpani emisnich "parivalves" velice presna reakce plynu se vstrikovani, supr na vyjezdy z pomalych zatacek a hlavne za mokra.(o takove presne reakci si dnesni moto muzou jen zdat!!) Ano tu nedotacivost odlehceneho predniho kolat VFR take zdedilo=ja jezdil hodne s pritelkynema(tech vfr prezilo hodne) a ve 2 bylo skutecne nutne aby se v zatace drzely nadze aby z apexu vfr nevyjizdela ze siroka/na1 po zadnim. I ty cbs dualni brzdy jsem mel rad a hlavne v cestovani. Jen teda vfr osidili o obracenou predni vidlici a par koni...proste RC46 byla uzasna i kdyz uz dnes vzhledove trochu oskliva, nebyt te bouracky asi s ni jezdim dodnes a tento clanek o RC45 jen ukazuje odkud se vzal talent vfr800fi...mozna si ji znova prikoupim

Honzis (44) napsal 13.05.2019 v 07:48

kerut: Ano, že to byl antihop, o tom se v článku píše

KawaKawa (0) napsal 13.05.2019 v 00:56

Super článe, a dobré technické porovnání jednoho modelu dvou jezdeckých ikon WSBK

kerut (51) napsal 12.05.2019 v 21:41

NC30 se sehnat da, neni to uplne levny ale da... obcas se obevi i RC30 ale za pul mega RC45 si troufam tvrdit sehnat taky pujde,...

jinak ke clanku samotnemu bych mel jednu drobnou poznamku - Honda sice nemela suchou spojku, ale ta mokra je v podstate taky antihop !! ...i kdyz uplne jine konstrukce nez ty dnesni - na NC30 mam totiz tu samou. Prvni 3 lamely jsou na drazkach pevneho kose, ale dalsich 7 je na drazkach nadstavce, ktery se otaci na volnobezce (proto spojka nema klasicke vinute pruziny, ale pruziny talirove jak je z obrazku v clanku krasne videt). V zaberu zabira vsech 10, ale pri opacnem momentu se cela spojka opira jen o ty tri na pevne uchycenem kosi, a ve chvili kdy je moment vetsi (diky tomu ze je v oleji) proklouzne

vice napovi obrazek:
https://www.bike-parts-honda.com/thumbs/h/motog/13MW4R41/IMGE/930_930/CLUTCH-Honda-MOTO-750-RC45-1994-RVF750RR-E__0500.jpg

Mike70 (70) napsal 12.05.2019 v 21:41

Jj, V4 je srdeční záležitost, to člověk promine i tu lenost motoru do 5000 ot.

IvanDvoutakťák (5069) napsal 12.05.2019 v 19:14

Tome, budiž Ti útěchou , že takovejch co "dodnes litují" je nás hodně
Těch modelů, jaké už si nikdy nikdo nebude moci užít, byla řada - např.
řadový japonky čtyřky 250 a 400 . A to nemluvím o dvoutaktech dvouválcích,
tříválcích a čtyřválcích ...

Humusus (25) napsal 12.05.2019 v 12:47

krásná doba, dneska je všechno moc přetechnizovaný

firebladetom (136) napsal 12.05.2019 v 11:49

Pecka! V 19ti jsem měl VFR400R NC30.. v barvách origo RVF.. dodnes mě štve, že jsem jí prodal..
Škoda, že už nový motorky nebudou mít nikdy takový charisma, jako tyto stroje.. RVF, VTR, ZXR, RSV...

Honzis (44) napsal 12.05.2019 v 09:27

griso21: V tomto článku se o titulech Colina Edwardse na VTR nikde nepíše

griso21 (147) napsal 11.05.2019 v 23:45

V počtu titulů máte chybu,Colin byl na dvouválu mistrem dvakrát.

vinokurov (494) napsal 11.05.2019 v 21:55

Krásné období, nemám co bych k tomu napsal Sledoval jsem v tom období, téměř každou jízdu

Kamikadze-Ace (3370) napsal 11.05.2019 v 20:57

Velmi hezky clanek, pro 99% fora bych to dal jako povinnou cetbu!

bruttopyr (396) napsal 11.05.2019 v 20:46

více není třeba dodávat, mám pro ni prostě slabost!

kerut (51) napsal 11.05.2019 v 17:57

super clanek !!

Sleepere, ono tohle vetsina beznych smrtelniku (a tedy i novinaru) nerozlisuje, tech PROM technologii je vic.. tohle bych z toho jinak skveleho clanku asi nevypichoval

Skrunch (1403) napsal 11.05.2019 v 17:47

to SLEEPER: EPROM(UV-EPROM) je trošku rozdíl než EEPROM, ale prakticky funkce je svým způsobem stejná. Na EPROMU při zápisu použiješ vyšší napětí (12/24V) oproti napájecímu - 5V. EPROM má výhodu, že je levnější při ne-sériové výrobě. Ale už se od těchto pamětí upouští.

Skrunch (1403) napsal 11.05.2019 v 17:37

Kultovní to stroj. Díky tehdejším pravidlům se museli vyrábět sériově, aby mohli na okruh. A i díky tomu se dostal na silnice parádní motor V4 v obsahu 750, později 800. Rozvody ozubenými koly, které vzali za své s příchodem V-Tec a "ušetření" roztáčené váhy, tření a výrobních nákladů...nesmrtelné stroj

bikerJ (4) napsal 11.05.2019 v 17:12

Pěkná Hondice. Líbí se mi ty 2 kulatý světla. To je ještě motorka z éry dvoutaktní nebo už je to 4takt?

TopSBK (86) napsal 11.05.2019 v 13:09+1

Super článek, super stroj, teda super bike

IvanDvoutakťák (5069) napsal 11.05.2019 v 10:52+2

To ještě byly superBAJKY ...

dccz (0) napsal 11.05.2019 v 10:18

nektery ty rakosky vypadaj dobre

SLEEPER (1002) napsal 11.05.2019 v 10:15

Clanek supr a John Kocinski byl vzdy muj oblibenec.

Ted mam teda dotaz. Vsude kolem motorek (i aut) se stejne jako v clanku pise o pametovem cipu EPROM.
Nema se jednat spise o EEPROM? Moc se mi nezda, ze by se v motorsportu pouzivaly pameti, ktere pro smazani obsahu jen nutno pouzit UV zareni a ne ciste jen elektroniku.

Honzis (44) napsal 11.05.2019 v 10:08

Milda89: Díky za připomenutí, překladatel nějak zapomněl, že GSV-R už dááávno nejezdí

Frankie (731) napsal 11.05.2019 v 09:31+2

To byla technika ! Hezky jsem si nad fotkama zaslintal. Díky za výborný článek o nádherném kousku historie.

Milda89 (17) napsal 11.05.2019 v 09:15

Jen malé upřesnění, v MotoGP používá řadový čtyřválec i Suzuki.

chesterfield (72) napsal 11.05.2019 v 09:09+1

super super super..vic takovych clanku..to se cte samo

Majki (672) napsal 11.05.2019 v 08:48

Paráda mistrovský stroj Jinak si tenhle článek pamatuji z časopisu motocykl, to už je let




TOPlist