Castrol Honda RC45 Johna Kocinskiho: Poslední sedmpade, která vyhrála WSBK
Text: Alan Cathcart | Překlad: Jan Rameš | Foto: Kel Edge | Zveřejněno: - | Zobrazeno: 14 847x
Text: Alan Cathcart | Překlad: Jan Rameš | Foto: Kel Edge | Zveřejněno: - | Zobrazeno: 14 847x
Super článek, víc takových Třeba o Kawách
Ten neveřejnej MX500 - 2Tpůllitrář , mně zase nabrnknul ...
Tentokrát zmínkou o "nasraným" hlasu VéEfErek, protože obdobnej "saund"
většinově Akrapů v SBK1000 a letos i GP750-Triumphů "těší" můj sluch
podstatně víc, než ty "holý roury" na GP1000
No a když si vzpomenu na tu tristní dobu začátku 90.let, kde se do tuzemska
začaly "valit ze západu" dovozy velkoobjemových ojetin s rozvodovými řetězy na
(či po!) konci jejich životnosti, připomene mně to jak jsem, ač ortodoxní Suzuki
dvoutakťák , propagoval Hondy(!) VFR s rozvodem ozubenými koly ...
@kerut pravda maji poskladanou kliku jinak to jsme nevedel...me se ale prave ze libila ta vyvazena nepravideolnost VFR 180-90-180-270 = 1-0-1-1-0-1-0-0- Tyto zavodni maji prividelnejsi ton 90-270-90-270 = 1-1-0-0-1-1-0-0 ...zas verim ze ten takto vic bigbang rytmus bude jeste lepsi na mokro/v horsi trakci..
CR500> nic proti R46, ale co do zvuku maji, pokud se moc nepletu, vsechna Ve-eF-eRa krom RC30,45 NC30,35 kliku 180° ! jen tyhle ctyri maji 360° bang (90-270-90-270), ...a to je zvukove jeste o level jinde
Krasnej clanek, na podobne pocity vzpominam z vfr. Jak ja to VFR800fi(RC46) miloval...Z toho motoru vyzarovala kvalita! Od spoda mel prekvapive na 4valec silu. Kdyz nemel otacky znel jak typickej oldschool americkej 8valec + prijemne kvileni ozubeneho rozvodu. Ale jakmile se vytoci nad svuj vlaznej stred zacal mit poradnej tah a takovej originalni V4 nasranej zvuk co kazdeho zaujme.Navic ten motor jel i pri skoro 100tis km, nez me srazilo nepozorne auto furt jak novej! Umel cestovat i sportovat.Po ucpani emisnich "parivalves" velice presna reakce plynu se vstrikovani, supr na vyjezdy z pomalych zatacek a hlavne za mokra.(o takove presne reakci si dnesni moto muzou jen zdat!!) Ano tu nedotacivost odlehceneho predniho kolat VFR take zdedilo=ja jezdil hodne s pritelkynema(tech vfr prezilo hodne) a ve 2 bylo skutecne nutne aby se v zatace drzely nadze aby z apexu vfr nevyjizdela ze siroka/na1 po zadnim. I ty cbs dualni brzdy jsem mel rad a hlavne v cestovani. Jen teda vfr osidili o obracenou predni vidlici a par koni...proste RC46 byla uzasna i kdyz uz dnes vzhledove trochu oskliva, nebyt te bouracky asi s ni jezdim dodnes a tento clanek o RC45 jen ukazuje odkud se vzal talent vfr800fi...mozna si ji znova prikoupim
kerut: Ano, že to byl antihop, o tom se v článku píše
Super článe, a dobré technické porovnání jednoho modelu dvou jezdeckých ikon WSBK
NC30 se sehnat da, neni to uplne levny ale da... obcas se obevi i RC30 ale za pul mega RC45 si troufam tvrdit sehnat taky pujde,...
jinak ke clanku samotnemu bych mel jednu drobnou poznamku - Honda sice nemela suchou spojku, ale ta mokra je v podstate taky antihop !! ...i kdyz uplne jine konstrukce nez ty dnesni - na NC30 mam totiz tu samou. Prvni 3 lamely jsou na drazkach pevneho kose, ale dalsich 7 je na drazkach nadstavce, ktery se otaci na volnobezce (proto spojka nema klasicke vinute pruziny, ale pruziny talirove jak je z obrazku v clanku krasne videt). V zaberu zabira vsech 10, ale pri opacnem momentu se cela spojka opira jen o ty tri na pevne uchycenem kosi, a ve chvili kdy je moment vetsi (diky tomu ze je v oleji) proklouzne
vice napovi obrazek:
https://www.bike-parts-honda.com/thumbs/h/motog/13MW4R41/IMGE/930_930/CLUTCH-Honda-MOTO-750-RC45-1994-RVF750RR-E__0500.jpg
Jj, V4 je srdeční záležitost, to člověk promine i tu lenost motoru do 5000 ot.
Tome, budiž Ti útěchou , že takovejch co "dodnes litují" je nás hodně
Těch modelů, jaké už si nikdy nikdo nebude moci užít, byla řada - např.
řadový japonky čtyřky 250 a 400 . A to nemluvím o dvoutaktech dvouválcích,
tříválcích a čtyřválcích ...
krásná doba, dneska je všechno moc přetechnizovaný
Pecka! V 19ti jsem měl VFR400R NC30.. v barvách origo RVF.. dodnes mě štve, že jsem jí prodal..
Škoda, že už nový motorky nebudou mít nikdy takový charisma, jako tyto stroje.. RVF, VTR, ZXR, RSV...
griso21: V tomto článku se o titulech Colina Edwardse na VTR nikde nepíše
V počtu titulů máte chybu,Colin byl na dvouválu mistrem dvakrát.
Krásné období, nemám co bych k tomu napsal Sledoval jsem v tom období, téměř každou jízdu
Velmi hezky clanek, pro 99% fora bych to dal jako povinnou cetbu!
více není třeba dodávat, mám pro ni prostě slabost!
super clanek !!
Sleepere, ono tohle vetsina beznych smrtelniku (a tedy i novinaru) nerozlisuje, tech PROM technologii je vic.. tohle bych z toho jinak skveleho clanku asi nevypichoval
to SLEEPER: EPROM(UV-EPROM) je trošku rozdíl než EEPROM, ale prakticky funkce je svým způsobem stejná. Na EPROMU při zápisu použiješ vyšší napětí (12/24V) oproti napájecímu - 5V. EPROM má výhodu, že je levnější při ne-sériové výrobě. Ale už se od těchto pamětí upouští.
Kultovní to stroj. Díky tehdejším pravidlům se museli vyrábět sériově, aby mohli na okruh. A i díky tomu se dostal na silnice parádní motor V4 v obsahu 750, později 800. Rozvody ozubenými koly, které vzali za své s příchodem V-Tec a "ušetření" roztáčené váhy, tření a výrobních nákladů...nesmrtelné stroj
Pěkná Hondice. Líbí se mi ty 2 kulatý světla. To je ještě motorka z éry dvoutaktní nebo už je to 4takt?
Super článek, super stroj, teda super bike
To ještě byly superBAJKY ...
nektery ty rakosky vypadaj dobre
Clanek supr a John Kocinski byl vzdy muj oblibenec.
Ted mam teda dotaz. Vsude kolem motorek (i aut) se stejne jako v clanku pise o pametovem cipu EPROM.
Nema se jednat spise o EEPROM? Moc se mi nezda, ze by se v motorsportu pouzivaly pameti, ktere pro smazani obsahu jen nutno pouzit UV zareni a ne ciste jen elektroniku.
Milda89: Díky za připomenutí, překladatel nějak zapomněl, že GSV-R už dááávno nejezdí
To byla technika ! Hezky jsem si nad fotkama zaslintal. Díky za výborný článek o nádherném kousku historie.
Jen malé upřesnění, v MotoGP používá řadový čtyřválec i Suzuki.
super super super..vic takovych clanku..to se cte samo
Paráda mistrovský stroj Jinak si tenhle článek pamatuji z časopisu motocykl, to už je let