globalmoto_duben_nolan




Capriolo Cento 50: Italské mikro-BMW

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
valentinow123 (34) napsal 20.02.2023 v 20:26

Precetl jsem si to jeste jednou a myslim, ze v te motorce z recenze budou mozna neorigo upravy.
Prvni me zarazila veta:"vytáhnete sytič vpravo na karburátoru krmícím oba válce přes nekonečně dlouhé sací potrubí (v chladném počasí tam snad musí směs zamrzat)" ... proc by to tovarna takhle udelala na motorce, ktera byla v te dobe velmi kvalitni a draha ?
https://www.motorkar...2/48859/AB3Z2561.jpg
Pak jsem se podival na tu reklamu s vidlici Earles a jsou tam stoptrocentne dva karburatory, pro kazdy valec jeden.
https://www.motorkar...with_Earles_fork.jpg
A pak tu nekdo napsal v diskusi A *nic bych nedal* za to, že ty šroubky na sacím potrubí mezi válci
a karburátory sloužily k dolaďování bohatosti směsi ..
No, podle me prisavani falesneho vzduchu do sani je cesta do pekel, navic sani je spolecne, takze nema vliv povoleni sroubu na leve nebo prave strane, ovlivni to stejne oba valce, spise tam nekdo neco zkousel, treba nemel dva male karuratory, nebo je mel problem serizovat, tak tam pouzil jeden velky a na usnadneni studenych startu sprejem??? si vytvoril v tom dlouhatanskem sani otvory... cili to muze byt netovarni uprava, stejne jako predni vidlice Marzocchi.
On totiz ani ten svar u karburatoru nevypada na fabrickou vyrobu, spise to vypada na TIG, tezko rict, jestli oprava, anebo neoriginalni dil...

Aneb: Tohle je tak trochu záhadný stroj, neboť podle čísla rámu a dvoumístného provedení jde o motocykl z první várky z roku 1954, a v tom případě by měl mít vidlice Earles – jenomže nemá. Ale co, nebudu se v tom šťourat a půjdu si užít svezení na tomhle opravdu neobvyklém malém motocyklu.

valentinow123 (34) napsal 20.02.2023 v 16:06

A pak prisla v roce 1958 Honda C50, zazvonil zvonec a blaznivym a vystrednim konstrukcim byl konec :p

scott67 (76) napsal 19.02.2023 v 15:43+2

Na té historii je nejkrásnější ta rozmanitost konstrukcí. Ten počet cest, po kterých technika kráčela. Dnes je cesta jen jedna, vcelku nudná a ještě diktovaná vrchností.

Frankie (725) napsal 19.02.2023 v 14:32+3

Díky moc za tyhle články !
Člověk se něco dozví nejen o motorce jako takové, ale i o lidech, kteří stáli za jejím vznikem, o historii továrny atd.

vojtechposmourny (300) napsal 19.02.2023 v 01:56

Krásná věc. A super článek. Díky moc.

Arthurmat2 (0) napsal 18.02.2023 v 16:40

Ten článek nemá chybu.

Jirka4137 (114) napsal 18.02.2023 v 11:55

Capriolo je v italštině srnec tak tady snad srnče podle objemu. Zajímavé konstrukční řešení. Vypadá hezky.

sardel (63) napsal 18.02.2023 v 11:37

Česky se tomu říká třeba "vodorovná vačka". To je asi "nejčeštější". Někdy také "axiální vačka". Případně "plochá". Řešení to není úplně běžné, ale unikát také ne. Už ve dvacátých letech ho měla standardně Chater-Lea, nejvíc se tím proslavil německý Küchen ve třicátých. Dokonce i u nás jsme měli takovou mašinu - M.B. 500 konstruktéra Šlechty, projekt financovaný Milošem Bondym. Mám v plánu o M.B. napsat pár řádek. Jenže těch plánů je... Tak třeba jednou.

E: nápis "Capriolo" fontem i zněním nápadně připomíná "Cúccolo". To proto, že první Caproniho kreace byly spešl odpužené rámy pro pomocný motorek Cúcciolo, první "motocykl" Ducati.

IvanDvoutakťák (5061) napsal 18.02.2023 v 11:03+4

I dnes člověk (bajker ) pookřeje, když vidí to nadšení
motocyklových 50.let u takového množství značek výrobců ,
z nichž každý přinášel vlastní inovace a snažil se jimi prosadit .



Už ten kryt hlavy jednoválce ve tvaru srdce a unikátní vačky ...
*Boxer stopadinka* se 7,5 PS dokázala bezmála 100km/hod
a konstrukce jejího sacího traktu přímo vybízí k osazení DVĚMA
karburátory (k tomu se Jawa na třistapadesátkách nikdy neodhodlala !)
a podstatnému zvýšení výkonu
A *nic bych nedal* za to, že ty šroubky na sacím potrubí mezi válci
a karburátory sloužily k dolaďování bohatosti směsi

valsidalxam (37) napsal 18.02.2023 v 10:24+3

mne sa tak páči, jak na tých starých motorkách (duplom na predvojnových ) má každý výrobca iné riešenia. Motorov, rámov, brzd, odpruženia, sedadla.
Potom zrejme prevážilo to najuniverzálnejšie a najpraktickejšie, čo sa desaťročiami len zdokonaluje a tá rôznorodosť už asi nebude.

Normálne mám zas absťák vidieť takéto vecičky live a najbližšie ked budem v Prahe si spravím jeden poldeň a sa zas zapikujem do Technického muzea nabehať tam po tých balkonoch kilometre dookola.

Pikec (32) napsal 18.02.2023 v 08:31+5

Tak já si nemohu pomoci, ale mě se ta strojovna moc líbí. Díky za článek.




TOPlist