ktm_duben




Vyhrajte přilbu LS2 v ceně novinky Vailant II, kterou budeme po celou sezónu testovat

Vyklápěcí přilba Valiant je jedním z bestselerů značky LS2, o to větší důvod pořádně otestovat její vylepšenou druhou generaci. Tu český prodejce aktuálně nabízí za necelých 8000 korun, a právě tuhle částku na nákup nové přilby LS2 můžete vyhrát v následující soutěži.

Kapitoly článku

Většina důležitých změn na přilbě je patrná hned na první pohled. Nejvíc asi trkne do oka jinak řešená ventilace, kde jeden centrální vstupní otvor vystřídaly dva. To samé v podstatě platí při pohledu na přilbu zezadu, kde se s výstupními otvory událo vlastně to samé. Když už jsme problematiku aktualizací načali ventilací, musíme se podívat také do interiéru, kde pro optimalizaci toku vzduchu prodělala úpravy EPS výstelka, krytá vyjímatelným interiérem z trošku jiného materiálu. Za druhou hlavní změnou na přilbě se musíme vypravit opět do exteriéru. Kdo porovnává obě dvě varianty na obrázku, určitě už tuší, že budeme mluvit o upraveném vyklápěcím mechanizmu. To je samo o sobě jeden z hlavních taháků této přilby homologované pro zavřené i otevřené použití. Na rozdíl od většiny vyklápěček je tu možné bradu překlopit až dozadu, takže vám nepříjemně netrčí z čela vzhůru. Zpátky ale k samotnému kloubu. Ten je u druhé generace o něco menší, takže může být menší celá přilba a klást o něco menší odpor vzduchu. Aby toho inženýři dosáhli, museli samozřejmě navrhnout kompletně novou trikompozitovou skořepinu přilby nabízenou ve dvou velikostech. Samotná přilba je dostupná v pěti velikostech a hned 14 barevných provedeních.

K nám do redakce se dostala přilba v modré variantě Orbit a nutno říct, že grafika je to povedená. Jelikož jde ale o nelakovanou grafiku vyvedenou matnou fólií, bude trošku náročnější na údržbu. Ze zkušeností víme, že se do ní umí mouchy pěkně zažrat. Kdo ale není čuně a myje pravidelně, ten nemusí mít strach. Stejně tak se nebojíme o životnost fólie. Výrobci většinou volí kvalitní materiály, které se dobře vypořádají s odletujícími kamínky i útoky hmyzáků větších rozměrů. Ještě před vybalením nás ale překvapil a potěšil praktický batůžek, ve kterém je přilba dodávaná. V krabici je k nalezení také pinlock fólie, to je u LS2 už takový zažitý standard.

Přilba na první pohled působí dojmem kvalitně odvedené práce, což u helmy za „osmičku“ tak nějak předpokládáte. Nemusí to ale být vždycky úplně pravdou. Všechny díly pěkně sedí, ovládání ventilace chodí pěkně čistě a lehce, to samé můžeme říct o ovládání sluneční clony nebo samotného bradového mechanizmu. To je řešené úplně jednoduše bez nějakého druhého pojistného tlačítka, prostě jenom zmáčknete ze spodní strany čudlík a otevřete. Výhoda je, že stejně jako u jiných vyklápěček nemusíte řešit, zda máte otevřené vnější plexi nebo ne. Otvírací systém si ho pootevře tak akorát, aby šla brada bez problémů překlopit, to samé platí v případě, že přilbu zavíráte. Za jednoduchost dáváme LS2 jedničku, malé mínus bychom možná dali za trn zámku brady, který by mohl být masivnější. Takhle na první pohled nemusí vyvolat důvěru. S vyklápěním souvisí ještě další specifika. Prvním je otevírání vnějšího plexi. Jeho trn, nebo chcete-li výstupek, za který se otevírá, najdete na jeho horní hraně uprostřed. Tohle netradiční umístění bude chtít určitě chvíli zvyku. Druhým je sytém výměny plexi. Stačí zatlačit na páčku a plexi vytáhnout.

Na druhý pohled jsme se podívali přilbě pod sukni. Ze spodní strany je vidět zapínání na mikrometrickou přezku, to už vypadá pořádně bytelně a hlavně je vidět, že je polstrování pěkně protažené až ke krku, takže by do přilby nemělo táhnout zespodu. Vyjímatelný interiér se skořepinou pěkně lícuje, až jsme při jeho vyndávání na několika místech zaváhali, zda je vůbec vyjímatelný. Je, jeho tři díly jdou nakonec vyndat i nandat docela snadno a hlavně stejně pěkně lícuje i po opětovném nainstalování. Jestli to bude platit i po několikerém opakování, ukáže až čas, ale nemáme důvod mu nevěřit. Samotné polstrování je řekněme z takového standardního příjemného materiálu, k tomu zatím není moc co říct. Pod lícnicemi se v EPS výstelce schovávají kapsy pro originální LS2 interkom, několik děr pro přívod a odvod vzduchu a také zmiňované kanálky pro proudění vzduchu. Možná byste se divili, ale kolikrát přilbu otevřete, a rázem zjistíte, proč vůbec nevětrá. To se tady neděje, a to je dobře, na druhou stranu je zrovna pod interiérem znát, že se pohybujeme v cenové kategorii do 10 tisíc korun. Tady už ta péče k detailům není zase taková, spíš je to ve stylu „co oči nevidí, to srdce nebolí“, na druhou stranu to není nic na úkor bezpečnosti nebo funkčnosti.

Právě na funkčnost přilby jako takové se podíváme během sezóny a po jejím skončení vám přineseme naše jízdní dojmy. To samé platí i pro druhou přilbu, kterou jsme dostali k otestování, a to krosový model Subverter v novém designu Troop. Sice jde o přilbu představenou už pro sezónu 2018, ale díky svému unikátnímu systému s celkem 23 větracími otvory má pořád co nabídnout. Jeho skořepina je také vyrobena z trikompozitu KPA, nabízí se ve třech velikostech a celkem je přilba k dispozici v sedmi velikostech. Výrobce u přilby uvádí hmotnost 1390 gramů, ale hmotnost není jediným parametrem, na který se u motokrosových a enduro přileb hledí. Je to také bezpečnost, proto v přilbě nechybí švédský systém ochrany mozku MIPS nebo vytrhávací lícnice.

Také této přilbě, která začíná na ceně 5799 korun, jsme se podívali na zoubek hned po vybalení. Z krabice v tomhle případě člověk nevytáhne parádní batoh, ale jsou tu zase nejdůležitější náhradní díly a pár drobností, kterými můžete upravit vzhled přilby. Jde o kryt bradové ventilace, zadní horní spoiler a šroubky na kšilt v jiné barvě. Když člověk vezme přilbu do ruky, působí lehkým a solidním dojmem, nicméně známe i lehčí přilby tohoto ražení. Čím ale přilba rozhodně zaujme, to je její agresivní tvar a divoké barevné kreace.

To platí i pro interiér, u kterého jsme teda zvědaví, jak budou jeho bílé části vypadat po pár výletech do bláta a prachu. Každopádně tady se počítá s častějším praním, takže jeho vyndávání není nejmenší problém. Pod polstrováním na vás nevykoukne tradiční EPS výstelka, ale tenounká vrstva kluzného systému MIPS, po kterém v případě nárazu výstelka sklouzne. To by mělo snížit rotační síly přenášející se na mozek. Možná právě díky MIPSu a divokým barevným kreacím vypadá rozebraný vnitřek přilby o fous lépe zpracovaný než v případě Valiantu a určitě i při pohledu zevnitř zaujmou velké ventilační otvory. Jak moc do přilby potáhne, zjistíme také během sezóny.

Teď už ale vzhůru k soutěžní otázce. Kdo na ní správně odpoví a usměje se na něj náš automat losující výherce, vyhraje poukázku na přilbu LS2 v hodnotě 8000,- dle vlastního výběru. To znamená, že si může vzít Valiant II, něco si připlatit a vzít rovnou dva Subvertery nebo něco úplně jiného ze sortimentu LS2.

Pro účast v soutěži se prosím přihlašte

Pro účast v naší soutěži je nutné se přihlásit ke svému účtu (vpravo nahoře) nebo se zaregistrovat na stránkách www.motorkari.cz. Děkujeme.
  • Kolik váží přilba LS2 Valiant II?
    • 1390 g
    • 1510 g
    • 1650 g

Informace o redaktorovi

Honza Zajíček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku




TOPlist