husqvarna_svartpilen_801_2




Yuki 125 City

Není úplně snadné podívat se na skútr značky Yuki bez předsudků - to pravděpodobně platí nejen pro většinu čtenářů, ale i pro autora následujících řádků. Výrobky z největšího asijského státu u nás prostě zatím nejsou tolik populární pro svou špičkovou kvalitu, a přitahují pozornost spíš cenou, lidovou jako Čínská republika.

Kapitoly článku

Jenže v obchodě s italskými, japonskými, ale ani taiwanskými skútry nekoupíte za třicet tisíc ani slušnou ojetinu. U Yuki můžete za tyhle peníze - přesně 27 990 českých korun - pořídit fungl nový stroj s dvouletou zárukou, poprodejním servisem a dobrou dostupností náhradních dílů. Takže pokud jste ochotni kvůli nízké ceně trochu slevit z nároků na nejmodernější technologie a špičkovou kvalitu zpracování (spolehlivost nemůžeme po týdenním testu téměř nového skútru hodnotit), asi byste neměli nad skútrem Yuki City 125 hned ohrnovat nos.
Základním předpokladem, že vám City padne do oka, je však sportovní vkus. Tenhle design s ostrými hranami, zlato-černou grafikou a červenými třmeny brzd, to není nic pro konzervativní páprdy. Ale Yuki samozřejmě nemá v nabídce jenom jediný model, a nabízí i jiné skútry v méně odvážném stylu. Ale zpátky k testovanému City a jeho křiklavě červeným brzdám, které zaujmou hned na první pohled, stejně jako zadní tlumiče stejné barvy, vybavené navíc oddělenými nádobkami. Dodnes mi vrtá hlavou, jak se výrobce vůbec dokáže vejit do omezeného rozpočtu, když používá tak okázalé komponenty. Všiml jsem si toho, už když jsme v redakci měli v testu naháče Yuki 125 RS, který má při bezkonkurenčně nízké ceně také poměrně nadstandarní výbavu. Zda je ale vůbec nutné šperkovat stopětadvacítku s maximálním výkonem 6 kW dvoupístkovou přední brzdou a zubatými kotouči, to už je zase jiná otázka. Prostoru pro dodatečný tuning tu rozhodně už moc nezbývá, alespoň dokud je řeč o vzhledu.
Dokonce i digitální přístrojovka už je z fabriky maximálně vybavená (nechybí tu ani čárkový otáčkoměr), a jezdec si dokonce může podle libosti vybírat barvu jejího podsvícení mezi bílou a červenou. Za normálních světelných podmínek se údaje dají přečíst snadno, ale z hlediska čitelnosti na přímém slunečním světle je celkem jedno, jakou barvu zvolíte, protože na inverzním displeji se nedá přečíst skoro nic. Červená čísla pak vypadají efektně hlavně v noci.
Rozložení přepínačů ctí zavedený standard, trochu zbytečné je tu jenom zapínání světel, ale nic se nestane ani když zapomenete zhasnout - skútr si baterku chrání před vybitím sám. Větší pozor je třeba dávat na nechtěné spuštění varovných blinkrů. K tomu dojde pokaždě, když mezi blikáním na jednu a druhou stranu nezmáčknete středový vypínač. A ve městě k takovým situacím nedochází úplně výjimečně.
Velkým plusem je boční stojan ve standardní výbavě, který hodně usnadní časté parkování v městském režimu cestování, pro které je City předurčen už svým názvem. K bezpečnějšímu odstavení na nezpevněném povrchu nebo v kopci pak poslouží hlavní stojánek. Při ukládání zavazadel si musíte vystačit s prostorem pod sedlem, kam se vejde náklad o velikosti otevřené přilby - vepředu už je jenom háček na zavěšení tašky. Pokud jde o místo pro posádku, je ho tady překvapivě dost, a za kapoty se bez problémů poskládáte i s delšíma nohama. Na spolujezdce pak v zadní části dvousedla čeká o něco méně prostoru, zato má k dispozici vlastní stupačky a madla na držení.
Vzduchem chlazený jednoválec se uvádí v život buď elektrickým startérem, nebo nouzovou startovací pákou. K rozjezdu z místa potřebuje City trochu víc otáček, ale odměnou za mírné prodlení je přesvědčivý odpich ze semaforu, a jistota, že na prvních pár metrech cuknete zbytku startovního pole (rozuměj autům). Do městského provozu je výkon motoru naprosto dostatečný, k osmdesátikilometrové rychlosti se tachometr vyšplhá celkem svižně. Na dlouhé přesuny po dálnici to ale není, i když se City za ideálních podmínek z kopce nechá přesvědčit i k rychlosti nad 100 km/h. To už ale chvíli trvá, a pokud se silnice zrovna zvedne - byť jen do mírného kopce - maximálka naopak klesne někam k tachometrové devadesátce.
Brzdy vypadají na pohled jako silně předimenzované, v reálu ale zas tak ostré nejsou. Zadní kotoučovka sice pošle kolo do smyku při každém neopatrném stisku páčky, ale předek se dávkuje mnohem citlivěji, a jeho plynulý nástup účinku nezaskočí ani začátečníka. Odpružení je z fabriky nastavené napevno, a do sportovna. Na kvalitním povrchu není tvrdému podvozku co vytknout - zatáčce je stabilní a dobře drží stopu - ale nerovnosti ho poměrně snadno rozhodí.
Tahle neřest ale nic nemění na tom, že za svoje peníze dostanete u Yuki odpovídající služby. Pokud skútr považujete víc za dopravní prostředek pro přemisťování z bodu A do bodu B, než za stylový modní doplněk, a nepotrpíte si na věhlasné značky, pravděpodobně vás City nezklame. Pochopitelně mu musíte odpustit rezervy v kvalitě zpracování (občas vrznou nějaké plasty, nebo povyleze plastový kroužek ze spínací skříňky).
Zanedbatelnou výhodou nejsou ani ceny náhradních dílů, které se pohybují v desetinových řádech oproti konkurenčním značkovým strojům.

Informace o redaktorovi

Petr Poduška (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 186 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

Klady a zápory

+ cena
+ výbava
+ levné náhradní díly


- výkon
- kvalita zpracování
- podvozek


POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):
Motokatalog.cz



TOPlist