husqvarna_svartpilen_801_2




Yamaha XVS 1100A Drag Star Classic

Na četné hlasy příznivců po silnější verzi povedené šestsetpadesátky (1997) zareagoval výrobce (1999) uvedením silnější jedenáctistovkové verze. Hned v následující sezóně (2000) přibyla po slušném úspěchu chopper varianty právě námi testovaná robustnější a komfortnější modelová řada Classic. Ta ještě více evokuje svým pojetím příslušnost k těžkotonážním křižníkům silnic. Navíc robustnost a přímočarost nekompromisního stylu a techniky způsobila na kolbišti těchto strojů opravdový rozruch, který přetrvává až dodnes.

Kapitoly článku

Po designerské stránce působí verze Classic opravdu impozantním dojmem. Marně byste hledali na stroji nějaké plastové imitace. Všechny chromové části jsou nekompromisně vedeny ve stylu dokonalosti. Opravdu za vydařenou záležitost lze považovat krásné, čisté linie (u verze Classic hlubších) blatníků. O to více se v této kategorii cení, že na jejich výrobu byl použit poctivý plech a ne dnes tolik používané plasty. Odvozený Classic se odlišuje také v průměru menším šestnáctipalcovým předním kolem, zato s širším obutím, mohutnějším předním světlem v chromu a mohutnými kryty přední vidlice. Další změny prodělala nyní více vzad vytažená řídítka a přetvarovaná typicky umístěná přístrojová sekce na nádrži. Za třešničku na pomyslném dortu změn a vylepšení lze považovat pohodlnější sedla a praktické plošinové stupačky, typické pro mohutné cruisery.


Co se pohonné jednotky týče, nabízí Drag Star silný dvouválcový vzduchem chlazený motor do V o objemu 1063ccm. Ten dosahuje opravdu slušného točivého momentu a výkonu 46kW (62k). Technické vymoženosti, kterými disponuje, jsou kované písty, nikasil na pracovní ploše válců nebo karbonizované ojnice. Motor plynule reaguje na vaše požadavky a nenechá se zaskočit, jak se na cruiser sluší, v žádném spektru otáček. Lze ho považovat za skutečně spolehlivé a náležitě dunící srdce celého stroje. Elegantní výfukový systém vyúsťující do dvou nad sebou umístěných chromových koncovek výfuků produkuje přesně tu míru charakteristického zvuku, která je požadována. Ani množství vibrací motoru nepřekračuje pomyslnou hranici, která by mohla být považována za nesnesitelnou.


Ačkoliv motocykl nedisponuje vzhledem k hmotnosti 272kg a svému stylu přílišným výkonem, bez problémů se vyšplhá ručička tachometru až na 170km/h. Osobně si ale myslím, že i kdyby jel motocykl rychleji, bylo by to zbytečné plýtvání výkonu. Za pomyslný, relativně bezpečný strop vzhledem k odporu vzduchu a brždění stroje lze považovat 140-150km/h, ale to lze aplikovat pro cruisery této kategorie obecně. Při jízdě ve dvou bych doporučoval držet rychlost raději ještě níže.




Jízdní vlastnosti jsou vcelku uspokojivé a to nelze vždy o každé motorce této třídy říci. Když se navíc přidá líbivý vzhled, spolehlivý motor nenáročný na údržbu a sekundární převod v podobě kloubového hřídele nejedno srdce nadšence této kategorie zaplesá. Dlouhý, nízko položený stroj (verze Classic zvětšený rozvor na 1645mm) disponuje překvapivě dobrými vlastnosmi i při jízdě v zatáčkách. Nízko položené sedlo (690mm), již výše zmíněné plošinové stupačky a řazení typu "špička-pata" jsou zárukou dobré ovladatelnosti pro každého jezdce.


I na místě, díky nízkému těžišti byla i přes vyšší hmotnost ovladatelnost vcelku uspokojivá, ale střízlíky dřina nemine. Na jízdu na těchto strojích si musíte chvíli zvykat, ale pokud si užíváte krajinu a vyloženě nespěcháte, lze nějaký ten kus cesty ujet bez větších problémů. Za opravdu kvalitní lze požadovat kotoučové brzdy, které jsou spolehlivou pojistkou v nesnázích. Nicméně musíte i tak mít stále na paměti, že sedláte oře, který vám vždy při výměně trenýrek na fleku nezabrzdí. Za lehčí neduh lze jen považovat jinak pohodlné plošinové stupačky, které jsou níže, než by možná bylo zdrávo. A tak výjimkou není jejich notné přibroušení v náklonu. Jak se však zdá výrobce s tím tak trochu počítal. Nejen že jsou jak se patří sklápěcí, ale ještě mají v místě nejčastějšího kontaktu s vozovkou našroubované destičky (botičky), které lze po čase snadno vyměnit.
V průběhu testu jsme najeli s motocyklem kolem 500km bez sebemenších problémů, či jinak se měnících vlastností. Velmi uspokojivá kombinovaná spotřeba činila 5,9 l/100km. Nádrž má motocykl na dostačujících 17 l a cena námi testovaného modelu se nyní ustálila na 279 440 Kč. XVS 1100A Drag Star Classic je luxusní cruiser, který nese pomyslnou vlajku řady Drag Star v nejvyšší třídě. Je to hlavně stroj pro jezdce, kteří stylem těchto motocyklů žijí. Bez nadsázky se mohu i já podepsat pod verdikt, že Yamaha má v tomto stroji úspěšného nástupce za legendární model Virago.


Mezi konkurenty na trhu patří

Suzuki VL 1500 Intruder LC, Kawasaki VN (800,1600) Classic, Honda VTX 1300S, "Harley-Davidson Fat Boy "

aj. S tímto strojem jsem se již v minulosti několikrát setkal a mohu jen potvrdit, že Drag Star si drží stále stejnou pohodovou fazónu jako na svém počátku. V průběhu let snad jen přibyl dnes povinný imobilizér a jiné barevné provedení, které se však nepočítá. Trochu na škodu je zpráva, že v letošní sezóně již nucený modelový výsek přežila právě tato verze Classic. Nic naplat, kola se točí dál. Klady:
- kloubový hřídel
- design (poctivé materiály, zpracování)
- pohodlná a dobře ovladatelná klasika, která vydrží Zápory:
- nízko položené stupačky
- dámy asi dají přednost šestsetpadesátce
- světlo pěkné velké (v chromu se vidíte s krajinou jak v zrcadle), nicméně svítivost je spíše průměrná
Lukáš Růžička


Názor dalšího redaktora:


Yamaha XVS je motocykl pro vyznavače klidné jízdy. Krásně si brumlá a vy si jen užíváte, nicméně na požádání dokáže svištět i docela slušnou rychlostí. Motor tahá dynamicky od spodu a není důvod ho vytáčet do vysokých otáček, protože má klidný a vyvážený chod i v otáčkách nízkých. Krom toho vám stroj nabízí pěkný a zajímavý zvuk. Usazení je hodně pohodlné a ovladatelnost velmi dobrá, vezmeme-li v potaz, že motocykl váží téměř 300kg. Pro ty, co mají rádi tento typ motocyklů a uvažují o jeho koupi, nesmí XVS chybět v seznamu z něhož vybírají.
Pavel Růžička Stáhnout video (wmv: 16 MB).


Informace o redaktorovi

Lukáš Růžička (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 182 cm
Pavel Růžička - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (11x):



TOPlist