Yamaha XT 125R
Text: Pavel Růžička | Foto: Lukáš Růžička | Zveřejněno: 25.8.2005 | Zobrazeno: 57 640x
Kapitoly článku
Nová řada DT 125X a právě testované XT125R, či XT125X jsou u Yamahy v letošním roce v této kategorii jistě trefou do černého. Pokud hledáte lehký a ovladatelný stroj, případně pokud jste držiteli skupiny A1 a chcete si užít trochu zábavy i v běžném provozu je tato trojice od tohoto výrobce pro všechny zájemce plně k dispozici. Historické poohlédnutí dává tušit, že v letošním roce řada XT slaví téměř 30 let od svého uvedení na trh. První XT 500 bylo představeno na podzim roku 1975 v Americe a následně na evropské trhy dorazilo v létě 1976. Přes všechny objemové varianty XT, které se objevily v průběhu let, se právě zmiňovaná pětistovka (výroba ukončena 1990) stala tou nezapomenutelnou. Mimo jiné i díky vítězstvím Cyrila Neveua v rally Paříž-Dakar. V současné nabídce je samozřejmě kladen důraz na XT660R, avšak i aktuálně vypuštěné obě varianty stopětadvacítek si své především mladé příznivce najdou zcela jistě také.
XT 125R v sobě na první pohled nezapře minimálně vizuální inspiraci v silnějším XT660R. Svým pojetím, ovladatelností a v neposlední řadě hmotností 112 kg a relativně nízkou výškou sedla 860 mm, tak má nejlepší předpoklady stát se hitem a vzít mladé a začínající jezdce do světa strojů na dvou kolech. Tento motocykl je klasickým příkladem víceúčelového stroje, jak na běžné silnice, tak na příležitostné přesuny po polních a lesních cestách v přírodě. Stroj je vybaven v základu univerzálními enduro pneumatikami obutými v předu na klasické 21“ a vzadu 18“ kola, které jsou pro tyto účely, jak se zdá, ideální volbou. Ačkoliv vzduchem chlazený čtyřdobý jednoválec nedosahuje při výsledných 10k výkonu nijak závratných jízdních parametrů, na přesun z bodu A do bodu B cca. do 100km to dostačuje. Hlavní přednosti vidím v univerzálnosti použití, lehké ovladatelnosti a v neposlední řadě kvalitním zpracování za velice příznivou cenu 89 760 Kč.
Jistou nevýhodou mohou být na tomto stroji Vaše případné větší proporce, které se hlavně při jízdě v lehčím terénu začínají naplno projevovat při jízdě ve stupačkách, či nedostatečnou silou stroje vůči těžším postavám. Na druhou stranu je třeba vyzdvihnou pohodlné sedlo, či vcelku přehledný LCD panel a intuitivní ovládání. XT125R se jeví jako ideální stroj pro 16-ti leté, případně pro starší jako rozumná alternativa na dojíždění do práce, kde potěší mimo jiné i nízkou spotřebou.
Pokud však preferujete o něco ostřeji naladěné vyjížďky a nechcete se vzdát této objemové kategorie, přemýšlejte raději o dvoutaktním DT, za které si však budete muset ještě něco připlatit.
Lukáš růžička Video: Yamaha XT 125R
Délka: 2, 14 min.
Velikost: 19 MB
XT 125R v sobě na první pohled nezapře minimálně vizuální inspiraci v silnějším XT660R. Svým pojetím, ovladatelností a v neposlední řadě hmotností 112 kg a relativně nízkou výškou sedla 860 mm, tak má nejlepší předpoklady stát se hitem a vzít mladé a začínající jezdce do světa strojů na dvou kolech. Tento motocykl je klasickým příkladem víceúčelového stroje, jak na běžné silnice, tak na příležitostné přesuny po polních a lesních cestách v přírodě. Stroj je vybaven v základu univerzálními enduro pneumatikami obutými v předu na klasické 21“ a vzadu 18“ kola, které jsou pro tyto účely, jak se zdá, ideální volbou. Ačkoliv vzduchem chlazený čtyřdobý jednoválec nedosahuje při výsledných 10k výkonu nijak závratných jízdních parametrů, na přesun z bodu A do bodu B cca. do 100km to dostačuje. Hlavní přednosti vidím v univerzálnosti použití, lehké ovladatelnosti a v neposlední řadě kvalitním zpracování za velice příznivou cenu 89 760 Kč.
Jistou nevýhodou mohou být na tomto stroji Vaše případné větší proporce, které se hlavně při jízdě v lehčím terénu začínají naplno projevovat při jízdě ve stupačkách, či nedostatečnou silou stroje vůči těžším postavám. Na druhou stranu je třeba vyzdvihnou pohodlné sedlo, či vcelku přehledný LCD panel a intuitivní ovládání. XT125R se jeví jako ideální stroj pro 16-ti leté, případně pro starší jako rozumná alternativa na dojíždění do práce, kde potěší mimo jiné i nízkou spotřebou.
Pokud však preferujete o něco ostřeji naladěné vyjížďky a nechcete se vzdát této objemové kategorie, přemýšlejte raději o dvoutaktním DT, za které si však budete muset ještě něco připlatit.
Lukáš růžička Video: Yamaha XT 125R
Délka: 2, 14 min.
Velikost: 19 MB
|
Informace o redaktorovi
Pavel Růžička - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz
Náš tip