husqvarna_svartpilen_801_2




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
1975ak (0) napsal 10.06.2010 v 15:32

Dole se rozepisujete o kategoriích řidičáků. Je v pořádku, že 15letý má omezenou kubatůru a rychlost. Ale ve chvíli, kdy máte řp.sk. B a můžete řídit Lamborgini s 10 l motorem, a rychlostí přes 300 km, je pak výsměchem kolonka A do 50ccm. Či případně mít řp na B,C+E D, ale v kolonce A1. Tak jak jsem to viděl. To mi opravdu přijde zvrácený. Automaticky by měla být veškerá nižší kubatůra povolena. Pak by odpadlo jakékoliv "tajné" odblokování a "zrychlování".

1975ak (0) napsal 10.06.2010 v 15:20

Abych jezdil za 5 litrů na to si nepořizuji skůtra. To můžu jezdit autem. Skůtra mám na rychlou dopravu po městě, kde nemusím platit parkovný a všude se vejdu. A co se týče rychlosti. V městských kolonách, kde to jen popojíždí to asi stačí. Nehledě na to, že pokud to má nějakej začátečník, tak je to až dost aby se zaučil.

MotoLuděk (0) napsal 21.04.2010 v 09:59

Každý skutr této kategorie v rámci homologace má různé restrikce které jde jednoduše odstranit,pak stoupne akcelerace i max.rychlost ale i spotřeba a je na pováženou jestli chcete jezdit na skutru za 2 litry a nebo s ním závodit.a jezdit za 4 litry?

Ymps (4) napsal 11.03.2010 v 14:44

Plně souhlasím s názorem MaraTT-R. Odstranění takovéto restrikce nemá nikdo v servisu šanci poznat. Sám vlastním 4T scooter a moje rystrikce bala v čepu variátoru... zkrátka tamy byl moc dlouhý. Vyměnil jsem ho a uháněl jsem v pohodě 65 km/h před garančkou jsem tam šoupl zpátky ten původní a v pohodě. Nepřesvědčujte mě, že když nahradíte nějakou součástku na motorce a potom tam dáte tu původní že to někdo pozná... To je fakt blbost. Jinak přednosti v 4T vidím hlavně v kultivovanosti a spotřebě. Přece jen 15letý si rozmyslí jestli bude ochoten mít spotřebu 2,5 nebo 5 litrů. A hlavně ukažte mi 15tiletého který nebude chtít zvýšit výkon. Jasně že se nedostane na úroveň 2T ale komu nestačí 80 km/h na 12 palcových kolech tak je šílenec...

acALIEN (-4) napsal 08.03.2010 v 15:06

//www.youtube.com/watch?v=Fx9sszYhPOY

acALIEN (-4) napsal 05.03.2010 v 20:53

Jeeeezis, serte na to, je to jen skutr...

Slow (48) napsal 05.03.2010 v 20:01

Většina solidních dealerů odškrtí variátor při první či druhé garančce bez ztráty záruky, alespoň moje zkušenost se 2motorkama do 50ccm.
Další odškrcení nabízí dle typu šrkcení na výfuku (kroužek, kolínko apod)
Jestli tady chcete moralizovat o legálnosti, tak si šáhnete do svědomí a nechte si radši moto zavřít na nějakých max 130km/hod
Nevím jaké má autor zkušenosti s motocykly spadající do AM tedy s rychlostí do 45km/h, ale když by se alespoň trošku projel mimo město (příměstký provoz myslím), taky by se asi stavěl na druhou stranu barikády a odšrcení povoloval.
Je sice od autora hezké, že zmínil odpovědnost provozovatele v případě nehody a štouravého technika, ale v případě že by na toto ohledání motocyklu došlo, tak z 50% to bude majiteli volný pač tu mezi náma nebude.
Třídu Am bych zrušil bez náhrady, protože její smysl je kontraproduktivní, namísto ochrany řidiče vozidla kategorie Am(před sebou samým) se stává terčem na silnici a je takříkajíce otázkou času kdy to zjistí na vlatní kůži. Když nějakou třídu "pro nejmladší" tak ta by měla být rychlostně limitována nad 70-75km/h.

JohnnyS08 (219) napsal 05.03.2010 v 17:39

OK, OK, nekamenujte mě

K tomu odškrcení a pojšťovnám: U výrobců, specializovaných na malé objemy (Rijechu, Sachs), je běžné, že nabízejí svoje padesátky ve dvou variantách - AM nebo A1. Tyhle dvě verze se liší obvykle pouze nastavením karburátoru. Prodejce je schopen vám moto "odškrtit", vy si necháte vystavit nový TP a můžete na něm dál zcela legálně jezdit, jen je třeba mít ŘP pro skupinu A1. Jestli tuhle proceduru prodejci Yamahy praktikují nevím, ale pokud ano, bylo by asi fajn to v textu zmínit.

Jinak pokud se snažím vnímat "podtextové informace", jak mi poradil kolega acALIEN , tak mi z toho vychází toto: Poroval jsem 4T 50 skupiny AM s 2T 50 které jsme vlastnil před tím a které byly skupiny A1 (asi). 4T proti nim nejede, 4T je tedy pro tuto kategorii nevhodná koncepce.

To je asi jako kdybych porovnával např. Suzuki GSR 600 se Suzuki SV 650 uškrcenou na 25kW, zjistil, že SVčko jede podstatně hůř a vyvodil z toho, že dvouválec je pro střední objemy nevhodná koncepce.

Ale možná jenom nejsem dobrý ve vnímání podtextových informací a budu muset vyhledat odbornou pomoc

Závěrem: S testem celkem souhlasím, jen se mi prostě nelíbí to paušální odsouzení čtyřtaktních padesátek, i když mezi námi, osobně bych v téhle ráži taky radši šáhnul po dvoutaktu.

nello (0) napsal 05.03.2010 v 16:51

Kojote, jestli se tady chceš slovně napadat, tak naivka jsi ty Přivez mi funglovku Jog 50 R, já ti ho na variatoru odblokoju, dám jinou trysku, nastavím karbec a jedeš. Tohle vše bez jediné známky načatého nebo nějak poškozeného šroubu, bez jediného škrábanečku. Pak přijeď těsně před garanční prohlídkou, já ti to uvedu zpět do původního stavu. Nepoznáš vůbec nic, nepozná vůbec nic ani servis. Hádat se o tom ani nebudu. Ty možná tak vycházíš jen ze spekulací, že možná tohle, nebo tohle a takhle. Já vycházím ze svých zkušeností. Pokud by tyhle skútry měli plomby, tak tady se prostě není o čem bavit, porušil si plombu a je to jasná věc. Pokud bych byl ten servisák já v Yamaze, a někdo mi tam přivezl skútra, který prve bězěl na variatoru odblokovaný, a pak dal zpět kroužek + trysku a karbec do původního stavu, tak nemám šanci tohle poznat. Prostě ne. Nepleť sem nějaký hacking, to je drobek jiná kapitola a nemá absolutně nic společného s povolením 10ti M6 imbus šrouby. Už to tu dál nebudeme rozvádět, tady ty příspěvky nejsou o tom jak já si odblokuju skútra, ale hlavně o kritice či chvále tohoto článku, nejvíc narážek je zde na to, že použitej motor 4T 50ccm je v podstatě k ničemu, z pohledu jednoho testera. Článek je celkem v pohodě, jen jak už jsem říkal, neviděl bych tento motor tak černě.
nějakej chlapák si asi zrovna nepořídi Neose ve 4T, ale pro slečnu něbo paní na dojíždění do práce a cukání po okolí je to pohodovej stroj, né každý slečně voní 2T.

acALIEN (-4) napsal 05.03.2010 v 16:01

Presne jak rika KOJOT, kdyz nabouras, resi se i rozmer pneumatik...natoz pak vykon motoru, pojistovny nevyplaci penize na pozadani...

kojot (22) napsal 05.03.2010 v 14:19

Tak jo. JohnyS08 přečti si ještě teda poslední odstavec, kde teda píšu: "Jediné co bych asi pochopil, je to, že výrobce prostě takový motor musí udělat kvůli emisním limitům a EU nařízením atd". . Uznávám, že mi tam chybí vyloženě ta skupina AM napsaná. Tak to tam dopíšu aby jste měli klid a já taky.
To, že někdo nabízí "odškrcení" je věc jiná a netýká se toho tento text a je otázka jestli to jde a nebo ne. A jestli na tom bude jezdit ten kdo má jen AM. A co v případě nějaké poruchy jak se k tomu prodejce postaví, když je stroj v záruce. A co při případné nehodě, když na to ten člobrda nebude mít papíry...To se po něm bude soud vozit a přijde i o slipy.
To že někdo napíše, že to prodejce a servis nemá šanci poznat je naivka, který nikdy nic neřešil v tomto ohledu a jestli-že ano a prošlo mu to, pak třeba dealer přimhouřil oko, nebo nebudu tu polemizovat proč to jako nepoznal. To že to nepoznáš doma v garáži je zas věc jiná. To je jako by jsi tvrdil, že se provedeš "hacking" do stránek www.whitehouse.org a nikdo o tom neví...
V sobotu bych měl být na stánku v Holešovicích, přijďte pokecáme ..

acALIEN (-4) napsal 05.03.2010 v 14:14

JohnyS08 ... proc by se mel autor zabejvat v clanku ,,tuningem"? Motorka ma v tomto nastaveni zaruku, otevirani je porusovani jak zarucnich podminek, tak pote nespada do kategorie AM, jak pises a je to poruseni homologacni dolozky...

JohnnyS08 (219) napsal 05.03.2010 v 11:44

Vůbec k tomuto testu mám jisté výhrady. Za prvé by se podle mě slušelo hned v úvodu uvést informaci, do jaké skupiny ŘP skůtr patří (domnívám se, že AM). Pokud tomu tak je, nelze se divit jeho skromné dynamice a maximální rychlosti 45km/h a připisovat ji na vrub čtyřtaktnímu motoru. Dvoutaktní padesátky uškrcené tak, aby spadaly do skupiny AM (třeba Rijechu) jsou úplně stejně vydechlé!

Autor v textu píše: "Tohle nastavení a výkon mi prostě nepřijde jako ideální a v některých situacích si myslím, že jde až o nebezpečný stav na našich silnicích, ale to prostě bude neduh všech čtyřtaktních padesátek." Ne, to není neduh čtyřtaktních padesátek, to je neduh všech motorů spadajících do skupiny AM! Čtyřtaktní padesátky mají smysl, celá skupina AM smysl postrádá.

Například Rijechu u svých padesátek nabízí odšpuntování na 6kW a max rychlost cca 75, řidič však musí mít papíry na skupinu A1. Nevím, zda něco podobného dělá i Yamaha, pokud ne, je to její chyba. Jakákoliv zmínka o tom, zda prodejce může motor a variátor otevřít v článku opět chybí.

acALIEN (-4) napsal 05.03.2010 v 11:38

Zrovna tenhle clanek byl psanej uprime a nebyla to zadna soukroma onanie nad necim...jak totu casto byva, tak prestante drzkovat, kdyz neumite vnimat podtextove informace, tak vyhledejte odbornou pomoc, ono je to k zivotu celkem potrba, alespon k uspesnemu... holce taky nereknes na baru ,,chci s tebou spat" na plnou hubu...i kdyz... no to bylo blby prirovnani, ale snad to z toho drzkujici pochopi

JohnnyS08 (219) napsal 05.03.2010 v 11:28

kojot napsal: "Jasně ted mi to teprve docvaklo, až když jsi mi to řekl. Jinak bych to vůbec netušil.(pro normálně chápavé to vyplynulo z textu) Ach jo..."

Ne, nic takového z textu nevyplývá, pominu-li decentí zmínku na závěr, že "motor má určitě navíc, ale..."

polysejtak (-3) napsal 05.03.2010 v 09:30

chtěl jsem napsat zlatej runner 200

polysejtak (-3) napsal 05.03.2010 v 09:29

Zaltej gunner 200, nejlepší stroj, ne tady tyhle japaniše pekáče za hoodně peněz

nello (0) napsal 05.03.2010 v 07:51

Pro kojota: Jak jsem již psal, článek je napsaný pěkně, v podstatě v pohoda, jen bych tu pohonnou jednotku neviděl tak černě. jak sám víš, je to škrcené, po odblokování to jede pěkně. Kdysi měl kámoš Kentoyu Zoom 4T 50ccm, nemusím tu vykládat, že to je nic moc kvalita, ale motor se celkem snažil a vozil 120kg majitele. Naprosto v pohodě to stačilo jako přibližovadlo na vesnici a po přilehlých městečkách a žralo to s tak těžkým chlapem 2-2.5l. Jeho sestra má novější verzi Zoom 4T, a taky pohoda(tedy pouze motorově). Takže opravdu bych to neviděl tak černě mít ve skútru 50ccm 4T.

Co se týče toho odblokování, to co si dělal ty na skútru, to je pro mě absolutní zbytečnost. Já si dělal odblokování tak, abych dosáhnul pouze na normální zdravý potenciál motoru s maximální životností, a to mi stačí. To znamená, že jsem u Jog 50 R dal pryč kroužek na variatoru, odblokoval PRASECKY škrcený výfuk, dal do karburátoru větší trysku - ze 0.60 na 0.70(ideální velikost dle laborací). A právě tady v tomto bodě s tebou nesouhlasím, že se zvedne spotřeba o. Naopak! Sériový jog 50 R žere cca 3.5 - 3.7l na 100km!!, motor se trápí, nejede, dusí se, je to hrozná prasečina - jednoduše řečeno, sériový stav tak jak se to koupí je nepoužitelný pro provoz a nebezpečný - skútr nemá vůbec žádnou trakci, dochází k náhlýmu poklesu výkonu, pak se to zase "čapne" apod. chujoviny. Po odblokování motor ožije cca o 100%, prostě neskutečný rozdíl, zkrátka to běží jak má, rozjezdy krásně svižné, plynule to táhlne až do 70km/h. Spotřeba klesla na pěkných 2.5 až 2.7l, a to to vůbec nešetřím a ani nepatřím mezi hubeňoury(100kg). Chápu že je nějaké nařízení kvůli rychlosti u 50ccm, no dejme tomu, ale normálně zdravého skútra takhle prasecky uškrtit, motor se trápí, nejede a žere o litr víc a ve výfuku se pomalu a tiše ucpává přepážka od nablitého připečeného nespáleného oleje.. Nádhera. Tak tohle je fakt super tah. A to není jenom problém Yamahy. Mě odblokování stojí pouze 120kč - tolik stojí tryska. Je to otázka cca půl hodinky a je odblokovaný variátor, a další půlhodinka a je odblokovaný výfuk. Práce prostě na jedno pěkný dopoledne i s karburátorem, kde se dá pouze tryska a jehla na prostředek(ideální stav) + seřízení karburátoru. Záruku jsem zatím nikdy neřešil, bo se nikdy nic nepodělalo, pokud by se přeci jenom něco stalo, je to otázka chvilky dát vše do původního stavu, a kdo ti dokáže, že ses v tom vrtal(krom teda výfuku, ale tem mám teď daný bokem originál z druhýho joga)?? Nemáš absolutně žádnou šanci něco poznat. Nikde na šroubech není zakápnutá barva, prostě nic, co by chránilo šroubový spoje.

acALIEN (-4) napsal 05.03.2010 v 02:10

kojot Stojim za tebou chlape

kojot (22) napsal 04.03.2010 v 21:13

Nowave: Jasně ted mi to teprve docvaklo, až když jsi mi to řekl. Jinak bych to vůbec netušil.(pro normálně chápavé to vyplynulo z textu) Ach jo... Moji starou si neber do úst, na to nemáš. A přesně tak, psát to může každej. Svezl jsi se, dej tvůj test, rád ho uveřejním, uvidíme jak jsi dobrej.

Slow (48) napsal 04.03.2010 v 20:35

Souhlasím s MárouTTR a Nowavem, to že jsou skůtry škrcený (maj restrikce) ví i malé dítě, a pokud nejste ve fanklubu zákonodárců, nedejbože EU, tak je co nejdříve odstraníte.
50ccm ve 4T nepojede jako 2t už principu spalovacího motoru, to snad na motorkářském fóru vý kdekdo, ale své kouzlo má, a uživatele si jistě najde, ekonomika provozu bude nižší než 2T a výdrž vyšší(ikdyž litina 2T vydrží vpoho 25kkm i čínská),
Takže bych spíše viděl v době boomu 4T vydání skůtříka pracujícího na čtyři doby jako dobrý marketingový tah.

BTW 100Neos je 2T a jede i serii velmi slušně a to samé se dá říct i Runnerovi 180 .
A DItech od Ap nestojí 55kaček.
Proč všichni hned srovnáváte hrušky s bramborama?Asi jako HTP všichni haní, a maj ho ve Fabce

NOWAVE (0) napsal 04.03.2010 v 14:37

A autorem textu se dá více než nesouhlasit.
Měl by si uvědomit že když si půjčuje z YMCZ skútr v sériové verzi je na 100% zablokovaný tak aby jeho nejvyšší rychlost nemohla být větší než je 50Km/h. Dle vyhlášky. Po jednoduchém zásahu odblokování variátoru je 4-taktní neos schopen dosáhnout rychlosti i přes 70Km/h. Sám jsem ho měl na několik dní půjčený a byl jsem opravdu překvapenej jak pěkně to jede. A další autorova poznámka že se na to ze svojí starou nevejde, mě opravud rozesmála..Dneska ty testy píše opravdu snad každej

acALIEN (-4) napsal 04.03.2010 v 14:18

Kdysi mela 125ka 24kw (NSR 125), dneska ma kW kolik...11? hahaah

skywalker.L (64) napsal 03.03.2010 v 21:43

Mně teda žrala 2T 50 ccm Suzi, zavřená i přes 3l
To Ciba: Souhlas. Navíc 50 ccm je tak malej motor a ve srovnání s auty je toho tak málo, že je to možné považovat za zanedbatelné. Je to jen byrokratická sra*ka..

Deagle (53) napsal 03.03.2010 v 20:25

Podle mě je ten motor vyladěn na nejvyšší výkon (tj. těch 2,5 Kw) Já bych ale do toho nešel. Podle mě je v 50 lepší 2T, ať už kvůli výkonu, tak kvůli ceně opravy, když se něco vysere. A spotřeba ? Stříkačková Aprilia SR 50 si vezme nejvíc 3,5 L na 100.

pajapaja (37) napsal 03.03.2010 v 19:35

že by yamaha neuměla udělat motor? Tomu tady snad nikdo nevěří.Ono to půjde odbloknout ale problém bude v té špricně.To už si doma nikdo nepotuní.

Mr.Dreamer (46) napsal 03.03.2010 v 19:34

Cože? 2 litry v zavřené verzi? Já měl 2T otevřené CPI a jezdilo za dva, někdy dokonce 1,5. A navíc jezdil nádherně...

acALIEN (-4) napsal 03.03.2010 v 18:55

kojot - jojo, znam to moc dobre, je to svine

Cíba. (9) napsal 03.03.2010 v 15:59

nemá smysl dávat tam čtyřtakt, to je špatný řešení u takhle malýho motoru. co je sakra špatnýho na 2T ??? To splňování emisí u motorek mě točí...

kojot (22) napsal 03.03.2010 v 15:47

Za ten text se omlouvám, ale tohle fakt dělá Word 2007. To je když to napíšeš a naposled dáš opravu textu automatem...Už se pracuje na korekci chyb v textu.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist