yamaha_mt09




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
bmw3987 (4) napsal 26.06.2014 v 21:13

mam xl600 henta ostra 610 musi ist jak tank

2Jans (0) napsal 23.11.2010 v 00:15

Čeští výrobci nemají zájem o prodej svých výrobků v ČR.Je pěkné,že firma VM motor vylepšila Pragu 610.Ale chybí reklama, prostě více informací o motocyklu.Na jejich internetových stránkách jsou fotky a jediný odkaz a to na Motoráj.Jejich stránky se za celý rok nezměnili a nikde nejni více informací pro České zákazníky. Oficiální stránky jejich motorky vznikly někdy v létě a do TEď v nich nejsou doplněny důležité informace!Jako je cena motocyklu,prodejní místa,kde je možné motocykl vidět a vyzkoušet, žádné video,jestli motorka jezdí opravdu nějaké závody,prostě nic.Na stránkách Motorkáři.cz se testovala upravená verze tohoto motocyklu ,Ne jeho serie.Čekal jsem serii.Proč není video z testu této motorky,když jste ji " testovali" ??? U jiných motorek máte video,ale u ČESKÉ chybí!!! Je smutné, že Čeští lidé nemají zájem...

MartinED250 (18) napsal 08.11.2010 v 13:47

Jasný. Chápu... Já už holt tu mašinu za ta léta mám rád. Je už vychytaná a nosí radost.

Itall (10) napsal 08.11.2010 v 10:21

Já jsem neměl takové nářadí, aby pořádně zabralo. V Kladně měli sice lepší, zabralo, ale hned ho ulomil, tak prý půlíme motor. No nic, nerad na to vzpomínám.

MartinED250 (18) napsal 07.11.2010 v 19:22

S levotoči je to práce na chvilku a bez půlení..
//www.jc3.wz.cz/usr/03/P1010064.jpg

Itall (10) napsal 05.11.2010 v 21:57

Ještě chci pro objektivitu a úplnou informaci dodat, že ulomený kolík jsem se pokoušel vyndat doma, což se nepodařilo a možná těmi pokusy tam pak držel ještě pevněji (je to možné, ale ne jisté). Doma jsem to půlit nechtěl. Ovšem vědět, že to v "odborném" servisu po rozpůlení motoru skončí zničením původního závitu a tou popsanou "opravou", tak bych to odvrtal doma rovnou i bez půlení. Pak bych vypláchl převodovku a byl bych na tom podobně, ale s penězi v kapse. No, tak asi tolik.

Itall (10) napsal 05.11.2010 v 11:09

Sklopná řadička nevyřeší vůbec nic, však jsem ji měl hned od počátku (řekl jsem si o ní). Ty pády (a že jsem moc nepadal) jsou také jen výmluva, občas se v terénu spadne na každé motorce, ale na žádné se neděje toto. Je to jasná konstrukční vada. Jezdit s tím po silnici je zcela něco jiného, tam to může vydržet, věřím. U Husky jsem kyvku rozebíral, nic nevyrezlo, maznice mohly být i tam, ale nebyly. Někdo si je tam prý přidával. Byly by praktické, vždyť vyndavat kyvku je dost pakárna. Gasík má proti Husce lepší jízdní vlastnosti, je ovladatelnější, ale zas má horší motor. Výhodou je šestikvalt. Kromě toho seřizování po koupi a trhání řetězu, což je dost nepříjemné (pokud se dá nýtovaný řetěz, tak se prý nepřetrhne, ale zas může snad dojít k jiné závadě), tak se Gas jeví ještě spolehlivěji, než Huska. Třeba ještě něco odejde, ale zatím opravdu jen to řetězové kolečko, což je běžné opotřebení, pak hliníkový profil pod kryt řetězu (zlomil ho přetržený řetěz) a grip na plynu. Jinak jsem opravoval uchycení plastového podblatníku (ulomený šroub) a upravoval jsem oba haltry v kolech (zničily mi obě duše). A upadlý drátek u klaksonu .Ale když to spočtu sumárum, tak všechny díly dohromady stály s rezervou do 1000,- Kč. Motorku mám 2,5 roku a 7500 km najeto. To je na sportovní stroj celkem top výsledek. U Husky se řešily nějaké věci kolem elektroinstalace (drátky, žárovky, tacho), musel se čistit kohout benzinu, jinak nechodil, a to je také víceméně všechno. Pokud bych hned po ulomení pérka na řadičce zastavil, nedošlo by k větší škodě. Protože jsem ale dojel domů, zbytky péra se dostaly do náhonu přívěry a ulomily zub. Prodejce dodává pouze celý ostředivý regulátor (asi prý za 10000,- Kč), tak jsem mu zdvořile poděkoval a kolečko si nechal vyrobit. Sakumprásk i s benzinem na 2 cesty do Strakonic jsem se vešel do 1000,- Kč. Nědělali to stejné kolečko poprvé, tyhle pérka praskají a každý se snaží dojet .

MartinED250 (18) napsal 05.11.2010 v 06:15

Hlavní problém byl hlavně v Pragovácké úpravě koleček. U Jawských origo převodovek se to nestávalo. A ty pády na řadící páku tomu taky dávaly zabrat. Dost to eliminovala sklopná řadička. Ten motor konstrukčně špatný není. Vem si cestovatele Šímu. Ten s tímhle motorem najel v Jawském Tempu 150 000Km bez vážných závad. O kolíku ani zmínka. Vše vydrželo. Jinak u Husqy nebyly maznice na uložení kyvky. Dle mého to ve fabrice ani nenamazali, protože uložení začalo skřípat opravdu po sezóně - vůle zatím nebyly. Generálkovali jsme to. Inu, každý stroj má něco. Jinak s Gasem zkušenosti nemám, ale dost se mi líbí. Onehdá jsem ho obdivoval v Praze na výstavišti. Vymakanost do detailů a logo i na stojánku. :o)Pěkná motorka. Podobně je vymazlený i VéMko. :o)

Itall (10) napsal 04.11.2010 v 20:50

Ale ne, v Kladně u toho...jsem to měl jen jednou, víc ani náhodou. Nevím, jaká to byla opravná sada, nějaká vložka, zkrátka. Možná to, jak píšeš. Závit M7 vymyslel pako, mohl tam být běžný M8 a jistě by to bylo lepší, kolík silnější. Nepamatuji se, zda jsem u Pragy mazal kyvku a přepáčko, ale teď to dělám, tak asi ano. Huska měla maznice (vymakané), tak tam, kde byly, jsem to nerozebíral. Tam, kde nebyly, tak ano. Mazal jsem to, takže nic nevyrezlo. S díly byl trochu problém, naštěstí jsem skoro nic nepotřeboval a předražené jsem si dal vyrobit.

MartinED250 (18) napsal 04.11.2010 v 20:38

Italle měl jsi dost smůla na servis, jestli jsi po každé jezdiĺ do Kladna... Znám to z vyprávění a né z jednoho. kamarád tam párkrát dal servisovat Yamahu... Ta "pružinka" jak nazýváš ke opravná sada "Heliokor" a ta tam použít kloudně nejde. Je tam málo masa - materiálu. Proto tam Jawa udělala závit M7. S mou úpravou ložiska (taková blbost) západky už to nikdy nezazlobilo.. Co si neuděláš - nemáš. Kord u endura a motokrosu. Tam je servis znát. Mimochodem co Tvá Husqa a uložení kyvky + přepáko? Měl jsi to někdy rozebraný? Po dvou letech tam ty volně ložený jehličky připomínaly ohořelé sirky. Tak to bylo zrezlý.. My měli v rodině Husky 4, z toho dvě nový. Tu poslední do dnes. TE450 - ještě v záruce se na jedné zaklepaly ventily -subdodavatel japonsko a odešla volnoběžka starteru - vyčesáno. Opraveno v záruce. Na druhé TE 450 (2006) nové odešla v záruce ojnice..S Cagivou Praha nešlo počítat. To by jsme čekali na díl půl roku. Pro vše jsme jezdili a jezdíme k mistrovi Gregerovi do Rajchu. Hchci tím říci, že záleží dost na kusu. Né na serii či značce. Bahnu zdar!

Itall (10) napsal 04.11.2010 v 20:36

Není normální, v dnešní době, dodělávat motorku doma. To se dělo za hlubokého socialismu a je to také jeden z tisíců důvodů, proč už to tu komouši nevedou. Potvrzuji závadu na převodovce - vypadávala trojka. Vahadla jsou možná masivní a japončíkům se o tom ani nezdá, ale také se jim ani nezdá o suché váze 118 kg u 2T 250.

MartinED250 (18) napsal 04.11.2010 v 20:08

Spousta věcí na vrub Pragovky je pravda. Ale se spoustou i nesouhlasím. Sedlám jí desátým rokem a rozhodně se u mě neflákala, čemuž svědčí desdítky hobbymarathonů, šestihodinovek, ba i hobbymotokrosu s licencí. Nijak obvzlášť mě opravdu nezlobila a nestalo se mi, že bych na ní někdy nedojel soutěž. Několikrát jsem dojel s jedním kvaltem, pravda, kolík byl fuč. Časem se dalo odpozorovat proč. Vše se dělo hlavně kvůli špatně navrženému ložisku západky řazení, která je uchycena pod kolíkem. Utažením se zdeformovala a přestala volně chodit. Proto kolík v servisu (o Kladně se nebududu vyjadřovat, osobně bych tam motorku nikdy nedal...) neutahoval a ten pak trpěl na zlomení. Ložisko jsem si doma upravil za pomocí dvou podložek a pérovky a je po problémech. Navíc jsem si kolík ještě pojistil malou konzolkou a od té doby už nebyl problém s uražením ani jednou. //ed250.rajce.idnes.cz/Rozborka%2C_kontrola_a_preloziskovani_motoru_Jawa_250_593./#P1140206.JPG //ed250.rajce.idnes.cz/Rozborka%2C_kontrola_a_preloziskovani_motoru_Jawa_250_593./#P1140209.JPG Co se týče podvozku, nebylo to tak strašný, ale s vytržením zadního úchytu jsem měl problém taky. Bylo to po pěti letech hrubého zacházení - motokrosové lavice, apod.. Vše se dalo opravit. Trpěly tím jen první typy rámů, novější už něly protaženější svár od vidlice dolů a ty nepraskaly. Paioly jezdím od začátku a nemohu si stěžovat Dělal jsem za 10 let třiktát gufera a pětkrát olej. Pouzdra mám ještě poůvodní. Tlumiče jsou zastaralé, to je jasný. vždyť praga byla stavěna někdy kolem roku 1996. V roce 1998 jel ještě celej Dakar na klasikách. Původní mám i přepákování, které je masivní a perfektně utěsněné těsnícími břity a ještě "O" kroužky. O tomhle se může japončíkům jen zdát. Je faktem, že má Praga měla servis. Mám jí rád. Jednou do roka se shodila kyvka a hlava řízení a vše se čistilo a mazalo. Na motoru odešla jednou ojnice. jinak mám původní píst, nikasil i spojku. Co se týkalo převodovky, tak tu "jawskou" pohnojili v Pragovce tím, že ofrézovali čelní zuby kol pod důvodem rychlejšího zapadání rychlostí. Potom záleželo na várce jak se povedla znovu tepelně zušlechtit. Po 8 letech mi začala špatně zapadat trojka. Vyřeši jsem to výměnou originálních převodových kol Jawa a je klid. Vidličky mám původní. Hodně bych kritizoval plasty. Jsou křehké. Pak ještě celkovou hmotnost. Regulátor světel mi odešel taky. Jezdím regler od Vape. Jinak mi Praga po celou dobu nosila a nosí radost. Ten výčet závad je dle mého normální. Jezdím v partě s klukama co mají Husqvarny a Japonce a taky mívají problémy. Taky už jsme vařili rámy... Mám rád České stroje a byl jsem tenkrát rád, že jsem si mohl koupit Českou novou mašinu. na druhou stranu jí ale jezdím, nedělám z ní leštěnku. Peru do ní Vapkou, apod. Jednou to bude sběrateský kus. Bylo jich něco málo kolem 250ks, z toho cca 200ks jezdí v Čechách. Jen se podívejte jak za ta léta spadla na ceně a srovejte to s konkurencí. VéemKu držím palce. S jeho stvořiteli jsem se setkal osobně a musím říci, že je tam zapálenost cítit na sto honů... I když, po pravdě tomu moc nadějí na dnešním trhu nedávám... Konkurence je obrovská.. Tady pár zajímavostí s opravou motoru //ed250.rajce.idnes.cz/Rozborka%2C_kontrola_a_preloziskovani_motoru_Jawa_250_593./#

Itall (10) napsal 04.11.2010 v 15:12

Ještě ke Gasu - najeto 7500 km a zatím jsem měnil jen řetězové kolečko.

Itall (10) napsal 04.11.2010 v 15:10

Servis si určitě kritiku zaslouží. Pokud jde o motorku, asi bylo chybou prodávat i jednomístnou verzi, která byla "jako" určena pro sport. Protože už jen motor pro sport určen nebyl. Já jsem tuhle verzi měl, pro sport jsem ji použil (pouze hobby, ne závody) a za rok a půl (přibližně 4500 km - tachometr k tomu nedali )bylo prakticky po motorce. Dalších asi 4500 km jsem ještě najel, ale už to dobře neřadilo, měnily se kolečka v převodovce atd. Když to srovnám s HQ WR 250, na té jsem najel 8000 km do první závady (prasklé pero na řadičce) a pak dále najeto celkem 8600 km. Po opravě vše funkční a motorka "jak nová" . Prodáno. Samozřejmě, vlastnosti motoru zcela nesrovnatelné, váha nesrovnatelná, přední pérování kvalitní (zadek tak podobný, Praga měla WP), kvalita rámu nesrovnatelná atd., atd. Pouze ovladatelnost i přes nižší váhu u HQ v souhrnu moc lepší nebyla, je to taková vysoká koza. Ovšem např. strmé výjezdy byly nebe a dudy. Tam, kde s Pragou jsem si připadal, jak úplné nemehlo, s HQ šlo vše jak po másle. Cena HQ oproti Pragovce byla vyšší o 55%, což je dost, ale když to zpětně zhodnotím - vyplatilo se. Opravy HQ při stejném průběhu km byly daleko levnější, páč byla jen jedna, která stála za řeč. Teď mám GAS EC 250, který byl o poznání levnější, než HQ a po počátečních potížích se seřízením karburátoru (musím uznat, že dokonce i Pragovka ho měla seřízený a její Bing byl lepší, než Keihin na Gasu, ovšem o Bing jsem si musel říci, jinak by ani na "sportovní" verzi Pragovky nebyl) funguje dobře. Abych byl objektivní - také u Gasu se objevují někdy jakési rázy od převodů a jejich důsledkem je přetržení spojky řetězu. Ovšem je stále lepší přervat spojku (nýtovaný řetěz to vydrží), než mít polízanici s aretačním kolíkem, která je prakticky kloudně neopravitelná. Tak to jsou mé zkušenosti s novými motorkami Praga, HQ a GAS. Jinak jsem měl do terénu jen ojetiny, a to nemá smysl hodnotit.

Bakoun (1) napsal 04.11.2010 v 13:46

Urcite si takovou kritiku Praga ED 250 nezaslouzi, mam ji 2 roky a jedina vazna zavoda byl regulator Ducati (nahrazen regulatorem VAPE a pohoda). Znam typka, co jezdi hobby enduro zavody a s nejakymi vetsimi problemy se taky nepotykal. Bud ste meli spatne kousky nebo ste zanedbali udrzbu...

M6 (0) napsal 04.11.2010 v 13:18

Tenhle mechanik se jmenoval tuším Radek Žemlička a byl to fakt profík a obětavej člověk par excelence, mluvím ale o roku 2001.
BTW tlumič- jaký jste na tom měli tlumiče? Já si ji objednával s tím, že tam bude WP jak bylo v katalogu ovšem při prodeji se ukázalo, že je nějaký "HP" tlumič- něco jako dávaj na celoodpružený kola prodávaný v kaufladu. Dneska bych asi vzal nohy na ramena...

Itall (10) napsal 04.11.2010 v 10:54

Pro úplnost - motor jsem tam nechal a pak jsem pro něj zas jel.

Itall (10) napsal 04.11.2010 v 10:53

Já jsem tam motor vždy musel dovézt (přes 100 km), tam to zfušovali za těžké prachy a zas jsem odjel. Doma jsem motor namontoval a nešel natočit. Nebyla jiskra na svíčce, tak jsem to vzal k elektrikáři, a ten zjistil, že snímač na zapálku je namontovaný obráceně (ve značkovém servisu!!!). Pak už to tedy jelo, ale po pár km aretační kolík, který tam dali, vypadl. Protože při demontáži zbytku toho starého zničili závit a dali tam nějakou náhradu (vypadá to jako pružinka). Takže jsem si to opravil sám vyříznutím většího závitu a vyrobením jiného kolíku. A měl jsem to udělat hned. Takhle bych to nezkurvil ani já v garáži. Jsou to zkrátka neschopní amatéři a zloději navrch.

SirIndy (56) napsal 04.11.2010 v 10:01

Jasny, nekteri technici jsou tam dobri a se vsemy servisy na pockani jsem byl velmi spokojen, ale jak sem jim tam nekdy nakou motorku nechal tak to byla hruza viz dole.

M6 (0) napsal 04.11.2010 v 07:32

Že Hamouz, ani jím prodávaný Pragovky, aspoň ta moje(- zmetkový rám, poruch řazení už při prodeji atd)nebyly košer je pravda, na druhou stranu ovšem tehdy, před deseti lety měli mechanika kterej objížděl zákazníky a namístě profesionálně opravil i nemožné
Jinak Pragu nikdy více

SirIndy (56) napsal 02.11.2010 v 18:14

Itall: K nazoru na Hamouze se bohuzel musim pridat, objednava rovnou ty nejdrazsi dily be odsouhlaseni, uctuje vic hodin prace, dela na motorce veci co jsem si vubec neobjednal a nechava si to mastne zaplatit, technici tam jezdi s motorkama zakazniku po zadnim, vytacej studenej dvoutakt az do cervenyho, doporucuju kazdymu vyhnout se tomuto servisu obloukem.

Itall (10) napsal 01.11.2010 v 15:55

Mohl bych pokračovat - přední vidle Paioli, když to viděl jeden kámoš ze Strakonic (tehdy už tekla, asi po 3/4 roce), řekl hned, že je to asi to nejhorší, co tam mohli dát. Vypouštěný olej byl vždy černý. Mohu to srovnat s Marzocchi, co jsem měl na Husqvarně a Gasu, tam je olej po vypuštění téměř čistý. Dále sedlo - sice pohodlné, ale potah nekvalitní, náchylný na roztržení. Dále elektrika - odešel bazumek k regulaci napětí (nebo co), pálily se žárovky, prodejce (výrobce) už náhradní nedodal. Botka na svíčce snad z Pionýra - velké problémy. S vyvažovacím hřídelem se to v terénu nedalo zabrzdit (čtyřtaktáři se vždycky smáli, že někde jim ujedu, ale na brždění mě vždy dojedou). Převodovka - boční ozuby u koleček též odcházely, sestavení motoru - mechanik to už podruhé nechtěl dělat, páč stále ladil axiální tlak na vidličky, aby se nevyhřály. Po ulomení kolíku (servis Hamouz Kladno to nebyl schopen opravit) už to nikdy dobře neřadilo. Zkrátka to nebylo v dnešní době normální a socialismus je už v nenávratnu. Např. Hamouz je schopen si účtovat pěkné sumy za zcela zfušovanou práci. Neskutečné. Praga byla na jedné straně zkušenost, na druhé straně ztracená léta života.

mkshort (0) napsal 01.11.2010 v 13:53

to Itall: Vicemene souhlas. O vetsine zminovanych problemu s 250 se vedelo, ale vzhledem k pouziti motoru "ze skladu" je nebylo mozne v danem case a za rozumnou cenu napravit. Motor byl proste cestak... Akorat problem s uchytem z. tlumice se pri zkouskach nikdy nevyskytl. Hmotnost se tez prilis neresila. Bylo to dano m.j. pouzitim nekterych komponentu a technickych reseni z mnohem vykonnejsiho a prirozene tezsiho ctyrtaktu. Kdo je alespon trochu informovan o zakulisi vzniku 250 v Pragovce, tak se ani moc nedivi. Dvepade byla takova "kukacka" nasazena do 4taktniho hnizda, ktera akorat zdrzovala a ubirala kapacity ve vyvoji ctyrtaktu. Takze se ji presprilis vyvojoveho casu ani usili nevenovalo. Z historickeho hlediska je to mozna skoda, nicmene v tu dobu vsichni verili, ze 250 je jen nutne zlo, ktereho az se zbavime, budeme moci naplno pokracovat ve vyvoji 4t...bohuzel v tu dobu uz dosly Pragovce penize...

Itall (10) napsal 01.11.2010 v 11:30

Ta Pragovka by výkonově zas tak srovnatelná s konkurencí být nemusela, páč Yamaha 426 je pro hobistu výkonově nesmysl (tedy pokud neváží minimálně přes 100 kilo živé váhy). Spíš to chce nízkou hmotnost (což se u Pragy hrubě nepodařilo, VM je asi o něco lepší) a dobrou ovladatelnost - to ED 250 měla. Také nekydám hnůj na domácí výrobce, pouze konstatuji, jakou mám zkušenost. Zákazník má právo zakoupit výrobek fungující, odzkoušený, s odpovídajícími vlastnostmi a životností. Pokud tomu tak není, má právo se k tomu alespoň vyjádřit. Praga ED 250 byla nejlevnější motorka tohoto druhu na trhu, ale také na tom byla mnohem hůře, než konkurence svými vlastnostmi. Motor nebyl vůbec určen pro sportovní provoz (z enduro motoru byl překopán na jakýsi cestovní s vyvažovákem), přesto se prodávala "sportovní" jednomístná verze. Řazení je kapitola sama pro sebe, ale "klasické" ulomení aretačního kolíku bylo způsobeno jakýmisi slyšitelnými rázy, tedy nikoliv nějakými pády, jak se snažil tvrdit prodejce. Původ těchto rázů byl nevímkde (jestli v řazení, či převodovce či kýhoďasa). Vytrhnutí horního úchytu pérování z rámu, to je také známá věc. Motor bez přívěry opět pro sport nevyhovoval, zjm. ne pro enduro (výjezdy). Na motokrosové trati to ještě šlo. Ale ovladatelnost byla dobrá a z tohoto hlediska se na tom jelo příjemně. Také motor neoplýval výkonem, takže i hobista měl snadno jaksi "převahu" nad motorem a dalo se jet "stopětadvacítkovým" stylem - pořád plný plyn, což v důsledku bylo i dost rychle. Na motokrosové trati se dalo konkurovat hobíkům, třeba na té Yamaha 426, i když by se to nezdálo. No, ale jsem rád, že už to nemám

moga (60) napsal 31.10.2010 v 19:19

Jak jsem uz jednou napsal, ona ta "mala" Pragovka zase tak vykonove srovnatelna s konkurenci nebyla. Mela stejny odlitky hlavy a valce (od velkyho motoru se to lisilo jen obrabenim), vacku...atd. A proto VM jen potunilo velkou Pragovku, kde je dobrz vysledek garantovan uz tim velkzm objemem. Ale na druhou stranu fandim kazdymu ceskymu pocinu. A meli byste vsem co se tu o neco porad pokousi tleskat a ne na ne kydat "hnuj"!!! Protoze kdyz se tu nebudou delat trebas i nesmysly, jako FGR V6 2500 ccm, tak vezte, ze se tu pak nebude delat opravdu nic, protoze se to nebudou mit lidi na cem naucit.

Itall (10) napsal 31.10.2010 v 16:17

Jestli to už bylo v prodeji, pak tím víc nechápu, proč se tu ještě straší s tím nehorázným objemem 610. Asi na to zbyly díly. A potom - u nás se prodává kolikrát i polotovar, tak kdovíjak to bylo s tou 430. Jsem v tomhle pesimista, ani nelituji, že ČZ už motorky nevyrábí, když jsem to tam viděl, Jawa je také v háji a nevypadá to na zlepšení, ty převzaté motorky z Vodňan - jel jsem na tom, a hrůza. Pragu jsem měl - také nedodělek, jestli VM vyrobí kvalitní motorku, bylo by to moc dobře. Ale upřímně - nevěřím.

moga (60) napsal 31.10.2010 v 13:45

Pro: Itall
Nebylo jich prodana asi mnoho, ale 100% vim, ze se prodavala.

Itall (10) napsal 31.10.2010 v 10:58

moga: Možné to je. Já měl taky doma motorku, která se nikdy neprodávala

moga (60) napsal 30.10.2010 v 19:49

Pro: Itall
Dovolim si nesouhlasit. Praga 430 se i prodavala. Na vlastni oci jsem ji videl predloni v Chlebech u Nymburka. Ze to byla opravdu "mala" Pragovka muzu dolozit fotkama, co jsem tam udelal, ze kterych je dobre patrny "nizky" valec (Pragovka 610 a 430 mela stejny odlitek valce, jenom se lisily obrabenim) a mensi trubky vyfukovych svodu.

Itall (10) napsal 29.10.2010 v 19:44

moga: Spíš bych řekl, že trochu vylepšili něco, co se už vyrábělo. Ta 430 byla jen ve fázi prototypu. Zdá se, že původně byla snaha udělat něco jako HQ 610, ale to už měl ten motor po sezóně a dnes má tuplem, a pak zas něco jako Yamaha 426 - to by bylo rozumnější, ale zas to není hotové. Já jsem Pragovku měl (ED 250), to byl také pokus využít motor, který se už vyráběl, ale dopadlo to pro zákazníka dost zoufale. Přičemž nepopírám, že Praga měla i kladné vlastnosti. Vynechám-li cenu (která byla spíše přiměřená?), tak např. poměrně dobrou ovladatelnost i při poměrně vysoké hmotnosti. Ale jinak bych to nikomu nedoporučil, a to jsem tam měl vzadu WP a karburátor Bing, což také nebylo pravidlem (tyhle 2 věci fungovaly, pravda).

Předchozí
1 2 3
Následující



TOPlist