husqvarna_svartpilen_801_2




Victory Hammer

Barbie hledá svého vysněného Kenna, alkoholik bezednou láhev, příznivec motocyklů stroj snů. V šedi a konzumu dnešní společnosti je stále složitější své sny naplnit, bez toho, abyste byli považování za nymfomanku, socku nebo blázna, který utrácí peníze za nesmyslné věci na dvou kolech. My jsme tentokrát měli kratší dostaveníčko s americkou značkou Victory, která patří mezi těch několik málo motocyklových značek na světě, co svým zákazníkům pomáhá sny naplnit.

Kapitoly článku

Vývoj, design a historie

Ačkoliv se jedná o velice „mladou“ značku, která vznikla teprve před deseti lety, její potenciál a sílá je dnes již patrná. Nástup Victory na trh se očividně zdařil a získává si stále více zákazníků. Je to především od počátku díky špičkové kvalitě a citlivě navržené modelové nabídce, která vychází především z potřeb amerického trhu. Celosvětově je značka zařazena pod křídla Polaris industries, což jí jak se zdá svědčí.
Druhou stránkou věci je samotná filosofie značky, která se rozhodla jít cestou exkluzivní nabídky, která jednoznačně není pro každého, nicméně pohybuje se stále ve finančních mantinelech, které nejsou na hony vzdálené běžným smrtelníkům. Evropské sídlo Victory je v Itálii, kde probíhají rovněž všechny potřebné homologace pro evropský trh.
Oproti konkurenci je hlavní přednost značky na první pohled patrná. Tam, kde po zakoupení motocyklu jiné značky zpravidla zákazník po čase přemýšlí a investuje do řady doplňků a vylepšení, zde máte již minimálně z půlky hotovo v základu. Ráfky, páčky, pedály, řídítka apod. - všechny tyto díly exkluzivně a dokonale vyvedeny již v základní verzi. Navíc lze vše do posledního detailu navolit dopředu na webu. Samozřejmě i zde si lze vybrat z široké nabídky nadstandardních dílů, ale pravdou je, že motocykly jsou již v základu navrženy s maximální pečlivostí a kvalitou vlastní za normálních okolností spíše příplatkové výbavě a customu než sériovému motocyklu.

Kratší redakční test

Nám se v krátkém redakčním seznámení sešly hned dva motocykly této značky najednou, což je v našich končinách po pravdě koncentrace nevídaná. O to více budily tyto stroje na zájmu náhodných přihlížejících a ostatních příznivců jednostopých samohybů. Do redakčních spárů se nám dostal na opravdu krátkou dobu krásný velký muscle cruiser s příznačným označením „Hammer“ a velkolepý cestovní koráb Vision, který je letošní novinkou výrobce a o kterém si povíme více za týden v samostatném testíku.
Pravda, tyto motocykly společně, to bylo něco jako motocyklový Jekyll & Hyde. Na jedné straně mohutný cestovní stroj v podání kapotovaného modelu Vision kypící elegancí a luxusem a na straně druhé straně surový výraz nekompromisně vyhlížejícího modelu Hammer, který nezůstává nic dlužen svému názvu.
Hammer je skutečné ztělesnění ocelových svalů a hřmícího srdce nefalšovaného amerického motocyklu. My jsme měli možnost krátkého seznámení s loňským modelem, který byl osazen dvouválcovým vzduchem chlazeným motorem o objemu 100 ci (1634 ccm) s výkonem někde kolem 85 k při 5200 ot/min. (model 09 má již motor Freedom 106 ci (1731 ccm) stejně jako Vision). I tak to však byla dostatečná porce na pořádný rachot zmítajícího se dvouválcového kladiva. U motoru to vše začíná, zde se vše točí, to ostatní je zde jen obal, ale v podání Victory Hammer zatraceně dobrý obal. Jak s oblibou říkám, žádné navoněné h…. v alobalu.
V kombinaci s příplatkovejma rourama se při rozjezdu dostavuje zvuková kulisa jak v dokumentu o dělostřeleckém rozstřelu severokorejských soudruhů. Celkový dojem navíc umocňuje mohutná zadní pneumatika, se kterou se zákonitě chvíli perete, ale vše se po pár průjezdech zatáčkou podá a motocykl drží jak přibitý. Naprosto úžasný je celkově velice hladký chod V motoru 50° OHC, který má navíc v celém spektru otáček neuvěřitelnou sílu. Pokud s dovolením opomenu celkové dokonalé zpracování a vzhled, je to pro mě asi největší přednost tohoto motocyklu. Představa motoru ve větším objemu u modelu 09 mi v podání s takto konstruovaným motocyklem vhání lehký mráz do zad.
Usazení je velice pohodlné, vše padne do ruky a v ovládání jsem neobjevil při kratším seznámení žádný problém. Vzít spolujezdce je možné, ale lepší bude asi jízda sólo. Podobně jako u starších Moto Guzzi je zde krovka překrývající sedlo spolujezdce, kterou lze v případě potřeby snadno sejmout. Pojetí ovládacích prvků je spíše střídmější, nicméně kombinace dvou budíků analogového typu, několika kontrolek a především vytaženého světlometu spíše klasického vzhledu působí vcelku nenásilně.
Jak je z fotek patrné, o odpružení se stará vpředu upside-down vidlice a vzadu je použita centrální pružící jednotka. Sekundární převod je řešen, jak se v této kategorii sluší a patří, ozubeným řemenem. Testovaný motocykl byl v krásném černo-červeném provedení, kde si jednoznačně zaslouží vyzdvihnout krásná kola od Performance Machine. Do široka roztažená řídítka do V jen umocňují lehce ležérní obkročmo doširoka usazenou pozici jezdce na motocyklu. Usazení je poměrně nízko a vy tak máte kromě ostatního i možnost dokonale vnímat ubíhající vozovku.
V kombinaci se zmiňovaným motorem a rovněž velice zdařile fungující šestistupňovou převodovkou není takřka co vytknout. Pochopitelně v tomto objemu a podání je třeba počítat s vyšší hmotností, konkrétně 303 kg. To samozřejmě v kombinaci s velkou pneumatikou trochu komplikuje manipulaci na místě a člověk si musí dopředu dobře rozmyslet, kam pošle motocykl na (P).
Celá ta nádhera v trubkovém rámu s náramně precizně vyvedenou kyvnou vidlicí je vpředu krocena dvojící kotoučů se čtyřmi pístky na každé straně. Ty jsou více než zárukou a odpovědí na přeci jen pocitově slabší zadek. I přes delší rozvor (1669mm) je sportovnější jízda v zatáčkách vcelku zábavná a díky kvalitnímu odpružení nebudete mít výraznější problém. Je samozřejmě nutné počítat s tím, že když už jednou „kladivo“ pošlete vpřed a je v ráži, tak ho jen tak něco nezastaví. Celkově vzato opravdu vydařený motocykl dané kategorie. Jednoznačně jde o exkluzivní záležitost, která Vám však tentokrát kromě výjimečnosti nabídne i notnou dávku zábavy a kvalitního svezení. Victory Hammer je v ČR v základní verzi k dostání za 499 000 Kč (údaj k 30.6.2009)

Informace o redaktorovi

Lukáš Růžička (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 182 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (19x):
Motokatalog.cz



TOPlist