2x Vespa do města: Dokáže elektrika porazit benzín?
Text: Jan Rameš , Lukáš Růžička | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Fuka | Zveřejněno: 7.7.2020 | Zobrazeno: 12 672x
Text: Jan Rameš , Lukáš Růžička | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Fuka | Zveřejněno: 7.7.2020 | Zobrazeno: 12 672x
V tom videu mě vážně nejvíc pobavil pan Lukáš.
Například větou, že ač je duší ajťák, je i přesto příznivcem staré dobré benzínové koncepce
Dále pronesl fakt výbornou hlášku, že Vespa Elettrica je na rozdíl od jiných výrobců elektroskútrů technologicky hotový produkt
No a nakonec to zazdil tím, že Tesla musí na rozdíl od Vespy neustále updatovat firmware ve svých vozidlech a pokládá to za výhodu Vespy
Ještě k aktuálním cenám Vespa Elettrica. U nás v ČR samozřejmě drahota jako obvykle, ale v Německu lze už teď sehnat novou v přepočtu za 160 tisíc Kč, tedy o 20-40 tisíc Kč levněji. Dále lidi hodně zajímá cena baterie, tak ta je v případě elektrické Vespy cca 50 tisíc Kč (jako náhradní díl).
1 reakce
Americký "příznivec" E-mobility ...
Poznámka na okraj :
================
Evropa stála 8.12.2021 na pokraji blackoutu .
****************************************************
https://www.novinky.cz/ekonomika/clanek/evropa-stala-na-pokraji-masivniho-vypadku-elektriny-40347491#seq_no=5&source=hp&dop_ab_variant=0&dop_req_id=3M9a1dwx6ZX-202101111943&dop_source_zone_name=novinky.sznhp.box&utm_campaign=&utm_medium=z-boxiku&utm_source=www.seznam.cz
2 reakce
e-Kája: jak psal Targus...nabíjení proudem 200A je sice moc hezká myšlenka, ale v dnešní době je to v masovém měřítku absolutně nereálné. Stávající rozvodná síť by to nezvládla a nabíjecí stanice v jednotkách kusů nic neřeší. O nabíjení takové baterie v domácích podmínkách a takovým proudem už nemůže být ani řeč. Jistě že na to budou tlačit, ale zase tak jednoduché to není...naštěstí
12 reakcí
Ani tahle elektrika zatim nepresvedci. Ale... vcera jsem cetl o novince od Toyoty, ktera ve spolupraci se Subaru chysta pro rok 2022 hatchback s novym typem baterie (solid-state) o polovicni velikosti oproti li-ion. 500km na nabiti, plne nabito za 10min, predpokladana zivotnost cca 380 000km. A to prijde zajimave i stare konzerve jako jsem ja
2 reakce
Pro Rpg75 :
mám štěstí, že můj vnuk v této oblasti má jasno
i bez vlivu z mojí strany a *ladí* co může
3 reakce
Takže pokud už bych musel porovnat jen tyto dvě motorky. Benzinová je levnější, lépe jede, má delší dojezd a díky čerpacím stanicím vlastně neomezený radius. Proč bych si měl kupovat tu el. Snad jen, že bych neměl jinou možnost. A o tom to je...
2 reakce
Ty vole dát za prdítko, co jede 70 skoro 200 litrů, to chce mít v makovici hodně bramboračky... Ona i ta benzínová Vespa je pěkně předražená, zlatý PCX a spol. Jinak pěknej test, kterej dokazuje, jak elektrický vehikly nepřinášej vůbec žádný výhody ba naopak, naprosto nesmyslná cena, horší manipulace i podvozek, horší dynamika a rychlost a mizernej dojezd plus zdlouhavý dobíjení. Jak by řek Mečiar, je to hnoj, choďte s tim do rici...
3 reakce
Zapátral jsem na netu a zjistil jsem, že ta elektrická Vespa má nejenom lithiovou trakční baterii sloužící k pohonu, ale ještě k tomu 12V olověnou baterii pro napájení palubních systémů. Inu zkušeností s benzínovými skůtry se italští inženýři nechtěli jen tak vzdát. To jsem u jiného elektroskůtru nebo elektromotorky ještě neviděl. Na ruhou stranu olověná baterka je určitě levnější než DC/DC převodník
4 reakce
Za mě jednoznačně Vespa Elettrica, ikdyž má horší parametry a vyšší cenu.
Jen škoda toho menšího zadního kola a zbytečného víčka nabíjecího kabelu.
Jinak super:)
5 reakcí
Nejsem příznivcem elektriky, ale zastávám názor, že elektrika do města patří. Nesmrdí na místě s nejhoršími rozptylovými podmínkami a nedělá randál. Nebudu řešit ani ekologii, protože to co moderní člověk vyrobí, je pro přírodu vždycky nakonec odpad a průser, ať to jezdí na benál, nebo elektrony. El. Vespu bych si ale nekoupil, protože u takové věci, jako je tento skútr, u mě jasně rozhoduje poměr cena/výkon a tohle je dle mého ekonomický nesmysl. Pokud si to však někdo pořídí do města, ve kterém bydlím, tak ho rozhodně nebudu zavrhovat, ani nad ním ohrnovat nos.
Jojo. Pro slečinky z lepších rodin, co jim benzínek smrdinká a s tankovací pistolí by si přivodili úraz je tato motorka. Stačí ji zastrčit do zásuvky. Jako ajfónek!
A k tomu ještě jako jsme EKO holky.
Jako skútřiky pěkný,ale na baterky a ta cena no nevím
Ikdyž je to zase prakticky bezúdržbový....
Hlasuju pro tu slečnu v puntíkatém
1 reakce
Za čtyři hodiny nabitý. Pokud nepůjde kolem nějaký šprýmař a nevytáhne zástrčku. Pak si můžeš dát přesčas.
Proboha kdo by na motorce chtěl start stop?
Tohle vážně někdo dá jako mínus u skůtru?
To bych blil.
14 reakcí
Dokud nebudou k dispozici pořádný baterie, je elektrickej skútr, co jede necelých sedmdesát, ale zato stojí sto osmdesát, investice úplně k ničemu. I pro město, o městským okolí pak ani nemluvě. Žádná pošašená konektivita ani TFT displej (proboha, proč??) to nezachrání.
Zajímavej test, kterej mi ukázal, že pořád není s elektrikou o co stát.
Až budou na trhu pořádný kapacitní baterie nebo články nebo cokoliv, co z pseudoekologickýho elektrovýstřelku udělá skutečně rovnocený skútr benziňákům, bude mít debata na téma "jaký pohon" smysl. Do té doby ne.
8 reakcí
Zatím přátelé, zatím můžeme být v klidu. Bohužel jediné co nás ,ještě chvíli, ochrání od benzínové genocidy je cena baterií. Ale obávám se, že ekofašos stejně vyhrají...
5 reakcí
Za tu cenu by to muselo mít 11kW a maximálku 110km/h a minimálně 110km dojezd... ukládat energii do baterky mi u skútru ještě jakž-takž dává smysl, ale ta cena a stále omezující parametry... navíc pokud ta nová benzínová 125 bude jezdit do 2,5L/100km... baterky ekonomicky nedávají smysl.
Dam vam jednu kontrolni otazku, souzi: za jak dlouho projedu cenovy rozdil 50k Kc pri spotrebe 3l na 100km. Nevite, co? Tak ja vam to reknu, vy smejdi. Je to 60k km.
2 reakce
Benzín. A olej. A smrad a šedivej dým. A tři až čtyři kvalty na levým řidítku. TO je vespa
Elektro skútr smysl má. Ale ty prachy. Než člověk projezdí rozdíl v PHM, jsou baterky ve smrti a milou e-ves-pičku může odevzdat ve sběrně elektroodpadu...
1 reakce
Já vám nevím, pro mě motorka musí smrdět benzínem. Je to jedno z těch věcí, které smysly člověka vnímají. Dalším aspektem pro mě je zvuk. Copak nemáte rádi ten rachot? Ať už od velkoobjemového dvouválce, nebo neskutečný bordel od čtyřválcového supersportu?
Chápu, skútr je úplně jiná kategorie, doveze člověka z jednoho konce města ma druhý. Nikdo od toho žádný zážitky nečeká. Ale mám takový pocit, že u skútrů to začne a u velkých motorek skočí.
Ještě bych dodal, že já věřím a doufám v syntetický benzín, ten už podle prvních testů má o mnoho mnoho menší emise. Bohužel je složitý a drahý na výrobu...
11 reakcí
*Oni ti elektrikáři* rádi zapomínají (zamlčují ?) , Targusi ,
že ten materiál pro výrobu těch Éček nepadá z nebe
a jejich výroba asi (ještě) není ekologicky čistá ...
A já dodám, že ještě dlouho nebude .
3 reakce
Jen krátká poznámečka k autorovu tvrzení, že Elettrica jede bez emisí a kraválu.
Ty emise jsou kdesi daleko za městem.
Ale chápu, že někteří lidé za město prostě nedohlédnou. Pro takové je motorka na uhlí naprosto skvělou alternativou.
7 reakcí
Přiznám se, že nejdřív jsem si našel údaje o
hmotnostech a cenách ... a to mně stačilo ...
Největším promo je ta čupr holčina v *puntíkatým*
1 reakce
můj bože, tys mi svědkem, kolikrát jsem viděl jaký respekt má jedoucí skůtr ve městě, kolik jsem potkal poslíčků válejících se po vozovce, kterým auta odmítaly dát přednost, nebo je prostě jejich řidiči jenom neviděli, nebohý Pininfarina by mohl vyprávět...
nesednul bych ani na jeden, když potřebuju jet do města, jedu tam s GSem, kterému všichni uhýbají, a je vidět i slyšet z dálky a průchodnost není o mnoho horší... ale neslyšná elektrika, to musí být vstupenka do sanitky nebo rovnou k havranům...
2 reakce