Testujeme motokrosové Triumphy TF 250-X a TF 450-RC Edition v Atlantě
Text: Vláďa Novotný | Foto: Triumph | Zveřejněno: 12.11.2024 | Zobrazeno: 7 562x
Britský Triumph musel na svém webu přidat záložku „motocross“ a vstupem na motokrosové tratě poslal do kolenou asi nejen mě. Zpráva o vstupu do nového segmentu mi udělala upřímnou radost a jednoznačně to vypovídá o tom, že je značka Triumph v nejlepší kondici a může své portfolio rozšiřovat tímto „blátivým“ způsobem. Od teď mají motokrosaři k dispozici čtyřtaktní dvěstěpadesátku TF 250-X a čtyřistapadesátku TF 450-RC Edition. Naše redakce dostala příležitost si obě novinky vyzkoušet v rámci prezentace ve Spojených státech a vy máte možnost posílat své dotazy, na které bude Vláďa hledat odpověď.
Britský Triumph musel na svém webu přidat záložku „motocross“ a vstupem na motokrosové tratě poslal do kolenou asi nejen mě. Zpráva o vstupu do nového segmentu mi udělala upřímnou radost a jednoznačně to vypovídá o tom, že je značka Triumph v nejlepší kondici a může své portfolio rozšiřovat tímto „blátivým“ způsobem. Od teď mají motokrosaři dispozici čtyřtaktní dvěstěpadesátku TF 250-X a čtyřistapadesátku TF 450-RC Edition. Naše redakce dostala příležitost si obě novinky vyzkoušet v rámci prezentace ve Spojených státech a vy máte možnost posílat své dotazy, na které bude Vláďa hledat odpověď.
Triumph do toho praštil a od nuly postavil motokrosové speciály pro dvě nejdůležitější motokrosové kategorie MX1 a MX2. Dvěstěpadesátka byla představena téměř před rokem a čas čtyřistapadesátky přišel teprve nedávno. Oba čtyřtaktní Triumphy budou k dispozici na motokrosové trati nedaleko Atlanty, stejně jako celý vývojový tým včetně důležitých testovacích pilotů, jakými jsou Ivan Cervantes a Ricky Carmichael. Je jasné, že tihle dva střelci dokáží z téefek vyždímat o parník víc než pozvaní novináři, včetně mě, kteří to vezmou z druhého konce a přiblíží pohled na britské terénní stroje z pohledu hobíků. Konec konců, TF 250-X a TF 450-RC Edition se budou rvát o přízeň motokrosových nadšenců, kteří chtějí něco jiného a neokoukaného, ovšem fungujícího, skvěle vybaveného a konkurenceschopného.
Základem čtyřipade i dvěpade je hliníkový rám, spolupracující s pérováním KYB se zdvihy 310/305 mm, přičemž zadní kolo je odpruženo systémem přepákování. Standardem je hydraulická spojka a brzdy od Bremba, ráfky D.I.D., vstřikování Dellorto a pětirychlostní převodovka. Počítat se dá také s palivovými mapami, asistentem startů launch control, kontrolou trakce nebo rychlořazením. Připojení k chytrému telefonu a ladění map se děje pomocí wi-fi, stejně jako tomu je u další konkurence z Japonska. Triumph TF 250-X váží 104 kg a nutno dodat, že se jedná o váhu se všemi náplněmi a plnou sedmilitrovou nádrží a větší TF 450-RC edition zhruba o 4,5 kg více. Ptáte se, proč písmena RC v názvu? Jde totiž o lépe vybavenou limitku Ricky Carmichael, kterou prozradí nejen speciální komponenty, jako třeba povrch sedla, ODI řídítka a gripy, Hinson víko spojky nebo XTrig Holeshot mechanický pomocník startů, ale také startovní číslo 4 na tabulkách.
Pokud máte nějaké dotazy, včetně dotazů na pocity z jízdy nebo na konstrukční a technické řešení, které by mohli objasnit lidé z fabriky, máte možnost.
Informace o redaktorovi
Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm
Otázky a odpovědi
Bude supermoto?
Díky
Ahoj lukáši088, dík za dotaz. Chlapíci z Triumphu byli tajemní jako hrad v Karpatech a vůbec nic neprozradili. Prostě ani ťuk! Podle výrazu a neurčité odpovědi se dá tušit, že po motokrosech a endurech, které co nevidět představí, by se mohli pustit do něčeho dalšího…mě by supermoto dávalo po příchodu endura smysl.
108 kg mi príde celkom dosť, ale čo, kto jazdí na 450kách, nech sa s tým zrovná.
Čo hovoríš na sedlo? Nešmýka sa príliš? Dúfam, že fabrika vám ukáže aj plány údržby plus také detaily, či sa dobre mení vzducháč a pod.
Ak by si z nich vytiahol aj informácie o prípadnom rozšírení modelovej rady (2-takty, endurá a pod.), bolo by to fajn, ale je mi jasné, že fabriky si väčšinou držia karty u tela.
Dík za dotaz, Metricu. 108 kg nevypadá na papíře jako ohromující údaj. Na živo je to ale jiná písnička a TF 450 RC je obratný a skvěle ovladatelný stroj.
Sedlo má speciální pyramidový povrch a nemám k němu výhrad, tím spíš u 450, kde je ještě lepší povrch s drážkováním. Je to vyšší řada a vybíral ho Ricky Carmichael. TF 450 RC má hodně nadstandardních doplňků, protože jde o speciální model Ricky Carmichael. Jsou to například řídítka, pomocník startu, chránič kotouče, sedlo, wi-fi apd. Tak jak je popsáno v článku. K filtru je přístup bez použití nářadí a systém montáže/demontáže je jednoduchý, stejně jako u ostatní motokrosové konkurence.
Přesně jak píšeš, nikdo z továrny neřekne víc, než musí, takže jsem z nich nevypáčil lautr nic. Prý se teď soustředí na tyto dva čtyřtakty a o dvoutaktech neuvažují.
Ahoj. Mě by zajímalo:
- kdy uvedou 350 a 510
- jestli se chystají na Dakar
- jestli uvažujou přijít s něčím lehkým 2-válcovým (jako 450 GS)
Dík
Cranku, díky za dotaz. Jak už zaznělo výše, prioritou jsou nyní dva čtyřtakty a o ničem jiném se vůbec nechtěli bavit. Dost často bylo slyšet „couldn't comment“ „maybe“ nebo „you never know“ ale opět se mi je nepodařilo rozpovídat a vytáhnout něco tajného, to se ale dalo předpokládat…
Ahoj Vláďo.
Chystají enduro? Případně jestli pojedou celý seriál Enduro GP? Další otázka je Dakar, zda chystají nějakou rallye verzi? Jinak jím fandím, vstup do MX2 famózní a už se těším na příští rok na MX GP, jen nevím jezdce. Díky za odpovědi a pořádně je protáhni.... ??
Jak je na tom velikostně a "ergonomicky" vůči konkurenci?
Naprosto srovnatelně, mě přijdou 250 i 450 docela drobné. Při jízdě ergonomie zaručuje ideální pohyb, kterému nic nebrání. Dobře tvarované plasty i sedlo.