globalmoto_duben_nolan




SYM GTS 250i

Kapitoly článku

Jízda, motor, výkony

Jak jsem předeslal, jde o vodou chlazený jednoválec o obsahu lehce převyšujícím 250 ccm. Přesněji výrobce udává 250,6 ccm. Výkonově je na tom také dobře, 17,2 kW při 8000 ot/min s točivým momentem 21,5 Nm/ 6500 ot/min. S klidem mohu tyto hodnoty potvrdit, protože motor je pocitově opravdu silák - na to že musí rozhýbat 178 kg váhy + řidiče.
Přední vidlice je dvojitá teleskopická, zadní je tlumena dvěmi vinutými pružinami, které při přepravě dvou osob určitě chtějí přitvrdit. Pokud to neuděláte, tlumiče občas dojdou na dorazy. Skútr je osazen 13“ koly, které jsou podle mne minimální hranicí na naše silnice. Vpředu je rozměr pneu 100/90 a vzadu 130/70. Obě brzdy jsou kotoučové, ale podle mne vpředu chybí ještě jeden kotouč. Jedna 240tka je trochu na hranici. Zadní 220tka je v pohodě. GTSko má duální brzdnou soustavu a podle chování snad i opravdu od Hondy. Chová se příkladně, ale bohužel nad 130 km/h skútr zpomaluje jen zvolna. Ano nad stotřicet, čtete správně. Na tachometru se mi ukázalo i 145 km/h a z vedlejšího auta mi to i potvrdili.
GTSko jede do 80tky jako lehký městský skútřík, pak lehce ještě nabere na dechu a do 110 je nástup opravdu hodně dobrý. Pak se zrychlování zpomalí, ale přesto není problém na dálnici udržovat povolenou stotřicítku i ve dvou. Při tom všem si tenhle motor neřekl o víc než 4,2 L a když jsem jezdil trochu s lehčí rukou, avšak žádné loudání, hravě jsem se dostal na 3,7 L Když si uvědomím, že podle otáčkoměru se motor točí stále okolo 6 tis a spíš výše, je to hodně dobrá hodnota. A možná, když nebude někdo tak pospíchat jako já, dá se spotřeba ještě o něco snížit.
Po Praze jsem neměl problém a kolonami jsem se proplétal naprosto bez ztráty kytičky. Na světla dopředu a plnej a hup na brzdy, protože jsou tu další světla. A skrz provoz není ničeho, snad kromě nehody, co by člověka zablokovalo na místě. Mimoměstské cestování opět na výbornou, skútr odveze bez problémů dva lidi i s menší výbavou pod sedlem kamkoli budete potřebovat. Když se o tom zmiňuji, pod sedlo se dá vměstnat jedna velká integrálka nebo klapačka a jedna jet helma. Nebo i spousta věcí, které tam nacpete, když sedlo drží plynová vzpěra. Prostor je i osvětlen a je zde tajný vypínač, který odpojí elektřinu v celém stroji.
Zatáčky si užijete a motor je výkonný dost na to, aby vám zprostředkoval slušnou porci zábavy i v serpentinách. Překlápění v serpentinách jde skoro samo, jen chybí ta nádrž mezi koleny. Zvolené pneumatiky drží dobře. Rozhození stability způsobí jen větší podélné nerovnosti a vyjeté koleje. Jinak i při vysokých rychlostech si GTSko vede velice slušně. Táhlé zatáčky se musí jezdit pod plynem, jinak stroj jakoby padá do zatáčky. Pokud si řidič dobře zvolí stopu, GTSko se mu odvděčí přesným vykroužením obloku.
Pokud dojde na krizové brždění, je nutné hmátnout po obou páčkách, aby účinek byl adekvátní. Při běžné jízdě to tak citelné není, ale tahle dvěpade má i na hodně svižné přesuny a je potřeba také lepší zpomalení. Také mě potěšilo, že všechny spoje a hrany na sebe dosedají a nevržou či se nekroutí. Lehké drnčení přišlo jen na kostkách. Vyloženě dlouhou trasu jsem neabsolvoval, ale 86 km v kuse mě přesvědčilo, že vše musí být v pořádku, protože jsem necítil žádný problém, jak v sedací části, tak na kolenou nebo rukou. Ani krční páteř neutrpěla, protože vysoké a dobře dimenzované plexi odvede všechno stranou nebo vzhůru. Bohužel, kdykoli jsme vytáhli foťák, začalo pršet, tak alespoň pár mokrých snímků, které zrovna na Vyšehradě nevypadají špatně.


Zhodnocení

Sym GTS 250i mě nezklamal v očekávání a v některých ohledech i mile překvapil. Jde o solidní stroj, který se směle může měřit s konkurencí ve své třídě. Za sebe bych ho klidně zvolil za domácího skútra, který mě odveze na nákup stejně dobře jako k vodě nebo do práce. Nebude s ním ani problém při delších cestách nad 100 kilometrů. A pokud by se odladila i ta spínačka, pak k němu nemám skoro žádné výhrady a ty které mám, mu za jeho prodejní cenu klidně opustím.

Informace o redaktorovi

Marek Hrodek (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

Klady a zápory

+ Hodně silný a pružný motor
+ Na ten výkon slušná spotřeba
+ Spousta vychytávek
+ Spousta odkládacích prostor a hodně místa
+ Kvalitní zpracování
+ Slušné jízdní vlastnosti a komfort


- Spínačka (klíček) vadí kolenu
- Moc ovládacích tlačítek na palubce a blízko sebe
- Středová schránka se po lehkém dotyku nohy sama otevírá
- Slabší brzdy


POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):
Motokatalog.cz



TOPlist