globalmoto_duben_nolan




Suzuki SV 1000

Kapitoly článku

Názor dalšího redaktora


Odkojen minulostí a geny náležitě nespoutaného TL, nese aktuální SV 1000 i nadále u Suzuki pomyslnou vlajku sportovního litrového dvouválce. Již třetí sezónu tak rozdává radost širokému spektru svých příznivců a jak se zdá, jen tak s tím nehodlá přestat. V rámci redakčního testu jsme ozkoušeli aktuální nahou verzi, která byla posílena stejně jako verze S pro letošní rok, především v oblasti pohonné jednotky. Celkový výkon byl zvýšen a z původních 88 kW se tak konečná hodnota ustálila na 91 kW. Dosaženo toho bylo především změnou pístu, který přinesl zvýšení kompresního poměru z 11,3:1 na 11,6:1, tvarem vačkového hřídele a novou řídící jednotkou.

Motocyklu na první pohled dominuje velice tuhý hliníkový rám, který je všem náležitě odhalen na obdiv a pro letošek je vyveden v uhrančivě černém provedení. Sympatickým prvkem, který je u SV v základu, je tlumič řízení. Usazení na tomto stroji je spíše sportovní, čemuž napovídá i pohodlné dělené sedlo. Oproti S verzi však přináší i vzhledem k vyšším řidítkům nahá verze vzpřímenější jízdní pozici. Já osobně bych však preferoval asi polokapotáž S-ka, která přeci jen poskytne dle mého názoru jezdci lepší ochranu a komfort ve sportovnějším ražení. Na druhou stranu nahé verzi se nedá upřít větší hravost a klasický vzhled umocněný pěkným kulatým světlometem. Rovněž, pokud bychom počítali s denní městskou rutinou a kličkováním v dopravě, bude díky vzpřímenější jízdní pozici nahá varianta k jezdci více přívětivá. Pěkným vizuálním doplňkem je i nově montovaný kryt budíků, který Vám však moc ochrany neposkytne. Ovládání je intuitivní a futuristicky vyhlížející budíky jsou překvapivě velice přehledné a čitelné. U SV nelze opomenout ani typický vzhled zádě s překrásným světlometem z LED diod, který se stal pro tuto generaci typickou ikonou a poznávacím znamením.

Celý motocykl je díky použité dvouválcové technice náležitě úzký a nepůsobí tak i přes svůj objem nijak humpolácky. O to více si však díky použitému dvouválci užijete jeho živelnosti. Nelze však říci, že by byl vzhledem k použité technice motocykl nějak záludný, spíše naopak. Brzdová soustava je dostatečně dimenzovaná a 185 kg vážící motocykl zvládá na jedničku. Jízda je díky dobře vyladěnému podvozku velice zábavná a motocykl víceméně přesně plní všechna jezdecká přání a tužby. Motor nijak neprotestuje ani při jízdě v nižším režimu otáček a maximální výkon kolem 124 k, který se dosahuje kolem 9000 ot/min, je na typ tohoto stroje řekl bych tak akorát. Spojka, řazení a plyn jdou naprosto bezchybně a bez zbytečných prodlev zabírá motocykl jak o život. Nejlépe se cítí v zatáčkách, kde si člověk asi nejvíce užije celé krásy tohoto dvouválu. Pozor si je třeba dát jen při prudkém ubírání plynu hlavně tak kolem 7000 ot/min, kde se přeci jen naplno projevuje brzdná síla motoru, hlavně při prudším náklonu. To však jezdce zcela jistě nijak neodradí v opětovném otočení plynové rukojeti, po kterém následuje kromě raketového nástupu i uším lahodící brumlající odezva dvou sériových koncovek výfuku. Bohužel, jejich umístění blízko stupaček má za následek občasné upalování Vašich podrážek, hlavně pokud došlapujete na stupačky špičkou. To je však neduh, který tomuto dvouválci rád odpustím. Navíc určitě by se s tím dalo něco vymyslet. Každopádně jezdce to jinak nijak zvlášť neomezuje a tohle dvouválcové kladivo za ty podrážky a tubu Silichromu na čištění koncovek určitě stojí.
Lukáš Růžička
Model Suzuki SV 1000


Motor čtyřdobý do V (90°), kapalinou chlazený s chladičem oleje
Rozvod DOHC, 4 ventily na válec
Vrtání x zdvih 98 mm x 66 mm
Objem 996 ccm
Výkon 120 PS při 9,000 ot./min
Kroutící moment 102 Nm při 7,200 ot./min
Počet rychlostí 6
Pneu přední 120/70 ZR17
Pneu zadní 180/55 ZR17
Přední vidlice teleskopická vidlice 46 mm, plně nastavitelné
Zavěšení zadního kola centrální tlumič, plně nastavitelný
Brzdy- vpředu/ vzadu 2x 4-pístkový třmen, 310 mm kotouč / 2-pístkový třmen, 220 mm kotouč
Sekundární převod řetěz
Vnější rozměry d x š x v (mm) 2080 x 785 x 1080
Průměrná spotřeba 7l /100 km (záleží na zátěži)
Výška sedla 800 mm
Max. rychlost >250 km/h
Suchá hmotnost 186 kg
Objem palivové nádrže 17 l
Cena: (ke dni 25.8.2005) 264 900 Kč

Za zapůjčení motocyklu k testu děkujeme společnosti MotoPavelka, Dvůr Králové nad Labem.

Informace o redaktorovi

Michal Moucha - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (15x):
Motokatalog.cz



TOPlist