Detailní test Royal Enfield Scram 411: Barbershop po indicku
Text: Roman Bureš | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Zveřejněno: 7.7.2022 | Zobrazeno: 21 130x
Text: Roman Bureš | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Zveřejněno: 7.7.2022 | Zobrazeno: 21 130x
Docela bych se někdy na Himalayanu nebo tomhle Scramu svezl. Zajímal by mě rozdíl oproti mojí třindě, která má výkon a krouťák stejnej při o 30-40kg nižší hmotnosti. Je tam samozřejmě rozdílný charakter motoru a rozdílný průběh točivýho momentu (a tedy i výkonu) a právě proto by mě to srovnání zajímalo. Jestli se dá soudit něco podle toho videa, tak mi připadá, že třinda má ten odpich trochu lepší, i na tu stotřicítku se vyškrábe rychleji. A to mám na sekundáru o zub větší pastorek. Ale ve finále jde stejně o celkovej pocit z jízdy, prostě jak dobře se na tom jede.
1 reakce
Ten jednobuch potahle vždycky lepší od spodu. Třida zase pojede lépe rozmotaná. I když mě osobně je líto ji huntovat do mrtva... Moc se to srovnávat nedá, oboje má svoje. Třinda je pro mě svátek a velká nostalgie a to samozřejmě ovlivňuje hodnocení. Ale v dnešním měřítku motorky pro každý den by vedle moderních strojů neobstála. To prostě musíš mít rád a pak to funguje.
Obě motorky nejsou žádné super střely a ten 4T jednovál je v těch reálných rychostech, ve kterých se obě díky svému výkonu pohybují mnohem použitelnější. Těch 40 let vývoje musí být znát. O podvozku, tuhosti rámu apod. se ani nebavme...
Parádní recenze se skvělým přirovnáním. I videjko jsem si moc užil, a to většinou spíš čtu. Přesně to sedlo a jsem rád, že recenzoval někdo, kdo si uvědomuje, co je moto zač a adekvátně k porizovačce. Já jsem z Indů nadšenej a to co předvádí RE v posledních letech je prostě neuvěřitelné.
Projet těch pár kalužin co je ukázáno ve videu zvládne téměř každý majitel řidičáku skupiny A i na naháči typu Hornet, Fazer, ..... atd. Pro scramblera je tohle absolutně normální povrch.
Tato motorka si zaslouží natočit i v trošku adekvátnějším terénu. https://www.youtube.com/watch?v=YcpGbvITx0I čas 0:35 1:28 2:44 2:55 3:24. (shodou okolností jsem odkaz na tohle video dával před týdnem do diskuse u CFMoto) V okolí lomů Amerika, nebo ve skalách u Berounky mezi Tetínem, Srbskem a Karlštejnem se nějaká podobně kamenitá pěšinka do kopce určitě najde.
Ale hlavně mi v tom videu strašně smrdííííí reklama na LAĎÁK DODÁVANÝ PRODEJCEM motorky. On totiž tenhle kousek stojí 13000,-Kč což je vezhledem k ceně motorky +10% No nekupte ho zároveň s motorkou, když ve videotestu na motorkářích říkaly jak dobře s ním ten motor odspoda táhne ....................... fuj, skorem už jako test od Sršně!!!!
8 reakcí
Měl jsem půjčenej Himalayan, ten výkon je fakt slabý nemá to ani sílu jak běžná 400 neustále vás někdo předjíždí a předjet třeba kamion je adrenalin,takže argument že je to bezpečnější se mi nezdá, pro mě to není.Jinak motorky jsou to krásné a myslím i poctivě udělané ,10 lidí 10 názoru
1 reakce
Já včera na Himlovi,Uzavírka? A hele vedle vede nějaká cestička,Takže pokračujeme v jízdě, pak zase najet na dvojku, Vyřídit něco v krajském městě…Zpátky zase jinudy po malých silničkách a sem tam po polňačce. Od toho tyhle motorky jsou
1 reakce
Narozdíl od těch čínských okopírovanej šmejdů má vždycky RE takovou duši a vypadá dobře a i tenhle se povedl a myslím, že se bude prodávat dobře
1 reakce
Ale tak za ty love hezká mašina, tajak dyž kúpíš třiapulu konopnicu Indiáni si valijú to svoje nedbaje okolí.
Motorku už jsem si koupil a jsem maximálně spokojený. Nemám v plánu cestovat kolem světa a závodník taky nejsem. Je to motorka na každodenní život a na výlety. Když jsem jezdil na silnějších mašinách, tak jsem jezdil zbytečně rychle. Teď se jen směju, když mě předjíždí motorkáři... Já nikam nespěchám. Zastavím klidně na poli, nebo zajedu kde chci. Taky jsem profesionální řidič a nerad bych přišel o papíry, ale hlavně je pro mě každá jízda "bezpečná"... Já jsem šťastný člověk, tahle motorka je ušitá přímo mě na míru :) Taky předpokládám, že lidé si ji budou kupovat a rychle prodávat, protože jsme národ závodníků... Počítejte s tím, že ideální rychlost je 50-90 km/h.
2 reakce
Strašne z toho kriči lacnota ,tieto enfildy maju snad len vznešeny názov ,inak india ako jawa
5 reakcí
Díky za super test a video, takový styl se mi líbí osobně se více tedy kloním k Himalayanu , čistě z praktického hlediska
Jen by mě zajímalo, ty žluté plastíky jsou opravdu jen krytky klaksonu a chladiče nebo jsou třeba spojeny napříč trubkou aby i snesly případnou menší ránu?
1 reakce
Ten výfuk to řádně przní.Nemohli ho vést stylověji vrchem jako u řádného skremblera?První věc co by letěla kdybych se stal šťastným majitelem.
Je to pěkný strojek, líbil by se mi k mému Bulletu 500
1 reakce
Motorka je to moc pekna, o tom zadna. Kdyz se clovek smiri s tim, ze chce jezdit kochacku nebo treba to mesto a zkousne slabsi brzdy a male vykon tak proc ne.
Moc hezká motorka mám nějaké zkušenosti s RE Continental GT a Meteorem výkon jim samozřejmě chybí,ale jako, druhá moto jen pro zábavu po okreskach ,do práce pro moji věkovou kategorii nemá chybu. Určitě si zařídím nějakou předváděcí jízdu na Scramu.
1 reakce
Spekuluje se o Himalayan 450 a dokonce 650. Pokud by to byla pravda, jiste by se nasledne objevil s Scram v tomto objemu.
Jinak portfolio RE se uzesene rozrusta, uvidime kdy se do EU dostane Hunter 350 a Super Meteor 650
18koní Co říkáte ve videu? Snad 18 KW!!!
5 reakcí
Test se mi moc líbil Během něj jsem si dělal poznámky a zde jsou: Konkurence Honda CB500X má do 100km/hod spotřebu cca 2,8litru, takže ještě nižší. Na RE se mi nelíbí sváry, tady to nebylo tak do očí bijící, ale na produktových fotkách je to bída. Naopak co se mi opravdu líbí, že ten motor necuká a to jako že vůbec a nevím jak je to možné. Na druhou stranu je teda dost výkonově slabý, na Himalayanovi jsem jel a tam je 110 takové opravdu maximum, kde to lze provozovat. 90-100km/h je jeho parketa. Co mě překvapilo je chybějící otáčkoměr, nebo ho alespoň nevidím. na druhou stranu zrovna u tohoto motoru, to opravdu vytáčet nebudete. Co se jim povedlo je ten Design, za poměrně málo peněz je líbivý a moc nevím s čím tuto motorku srovnat. Co mi přišlo docela vtipné je srovnání s KTM390, ta se stokilovou tchýní na zadním sedadle RE ujede, o tom nemám absolutně žádné pochyby, ale tím nechci nijak RE urazit.
Desetinu ceny dát za výfuk? Tomu se říká zhýralost.
1 reakce
Pěkný test, děkuju. Jak se mi moc nelíbí Himalayan, tak tohle ano. Jen by mi asi chyběl výkon. Škoda, že to nemá 40 - 50 koníků, to by stačilo. No uvidíme, s čím přijde honda...prý bude nová řada scramblerů CL.
2 reakce
Ještě dotaz - co sedlo?
Píšeš tohle: "Sedlo je však jiná písnička, oproti Himalayanu je jednodílné, ozdobené příčným žebrováním a vypadá fakt fešácky. Díky matnému potahu vám z něj nebude klouzat zadel na všechny strany. Na místě řidiče je více vybrané, tudíž z něj nebudou mít problém dosáhnout na zem ani drobná stvoření ladných tvarů."
... ale vypadá to, že již po pár kilometrech jezdcova prdel "pozná, co je středověk". Nebo ne?
https://m.youtube.com/watch?v=azF6zjtVU4A
4 reakce
Výborná recenze, super video! Hej díky,
„Městský scrambler“. Proč ne?
Honda před více než dvaceti lety použila motor z NX 650 Dominator a udělala "městské endur(k)o" SLR 650 anóbrž později s lehce pozměněným vzhledem FX 650 Vigor (viz katalog Motohouse z roku 2000 s Ivou Kubelkovou - ty byly ...). Mělo to výkon 29 kW/5750 ot./min, pěkný točivý moment 52 Nm při provozní hmotnosti (dle techničáku) 180 kg. Jednoho "Vigouše" mám doma na blbnutí a je to krása (klepe se to jako drahej pes - nejen řídítka na silentblocích, ale i nádrž a zvuk to má taky parádní jednoválcový - něco jako vibrační deska na hutnění zemin).
2 reakce
díky za test Jezdím teď Himla a vnímám to podobně
Nejlepší na tom je, že se s tím dá jezdit všude, nic ho nezastaví,Skvělý Univerzál Vehicle.
Já nevím.ale mě se ti Hymalajani líbí moc.Je to Ind,moc to nejede ale o tom to asi je.A tu duši to má taky.Už jsem na tom jel a je to taková zábava.A musím říci,že se to docela rozmáhá lidi,mladí,staří na tom jezdí po celém světě.A za ty prachy je to bomba,za mě
Video poučilo a čtení pobavilo.
Ale jak kdyby každý dělal někdo jinej...
1 reakce