globalmoto_duben_nolan




Peugeot Kisbee

Jak je na tom tenhle skútr, co se dovozu a prodeje týče, o tom jsme už psali. Na mně ale zůstalo, abych Kisbee trochu „prohnal“ po ulicích. No a jak to vidím, se dočtete níže.

Kapitoly článku

Design a ergonomie

Design je podle mě výrazně líbivý a nemám v podstatě nic, co bych mu vytknul. Přední světlo s protaženými blikači je podle mne opravdu velmi pěkný designový prvek. Přístrojovce chybí snad jen hodiny, jinak také nemám žádné výtky. Vše je kompaktní a dobře zpracované, přesvědčivé. Skutečně věřím tomu, že jde o bytelnou konstrukci pro každodenní provoz.
Prostor pro řidiče je na tuto kategorii až královský a ani při mých dlouhých nohách jsem nikde neškrtal koleny. A navíc, sklopný klíček je dobré řešení, které přidá ještě trochu místa na kolena navíc. Za prostornost si Kisbee zaslouží obrovské plus. Ergonomie je velmi dobře zpracovaná a i když si lehce pozměníte uložení chodidel, není s tím žádný problém. Vybrání na špičky bot je přesně tam, kde je potřeba.
Pod sedlo se vejde menší (nižší) integrálka nebo otevřená přilba. Svoji Schubert S1 jsem tam sice dostal, ale nepodařilo se mi zavřít sedlo. Na to je tahle přilba příliš vysoká.
Spolujezdec má perfektní výklopné stupačky a pokud použije madla, která jsou bohatě dimenzována, sedí se mu celkem slušně. Ovšem spolujezdcovy proporce musí být opravdu drobnější a přepravovat na zadním místě 130kg kámoše fakt nelze.
Kisbee má extrémně velký rozsah natočení předního kola. Někdy mi přišlo, že řidítka mají rozsah snad 180°. Skútr se otočí na extrémně malém prostoru a v klidu mu stačí třeba jen polovina silnice, aby udělal obrátku o 360°.

Motor a výkon

Tichý vzduchem chlazený čtyřtakt o obsahu 50 ccm má výkon 3,67 koňských sil (2,7 kW), což v kombinaci s provozní hmotností 95 kg k přesunům po městě bohatě stačí. Jenže… Kisbee má omezení skupiny AM. Bohužel tedy skútr dosahuje rychlost max. 45 km/h. Agregát se uvádí do chodu elektrickým startérem, ale pro případ nouze má jezdec k dispozici také nožní startovací páku.
Kisbee naskočí napoprvé jak s teplým, tak i se studeným motorem. O zastavení se spolehlivě postará drobná přední kotoučová brzda doplněná zadním bubnem, který potřebuje trochu razantnější zamáčknutí páčky. 12“ kola sice nejsou nic moc, ale podporují hbité reakce, pokud se ovšem člověk nebojí, že pro nedostatek výkonu upadne do zatáčky.

Jízda

Jízdní dojmy jsou přesně takové, jaké jsem je očekával. Jde o hbité vozítko, které zná jen dvě polohy plynové rukojeti: ON/OFF, nic mezi neexistuje! Tím hbitým vozítkem mám na mysli rychlost cca 15 – 40 km/h. Při rozjezdu, totiž do cca 15 km/h, se zdá, že motor dává do rozjezdu úplně vše co má, ale není to poznat. Vše probíhá extrémně pomalu a zdlouhavě. Stačí se trochu víc najíst a pokus o rozjezd ze světel do 200 metrového kopce na Bohdalec je pro tenhle „uškrcený“ motor práce tak na pět let. Taktéž po dosažení tachometrových 45 km/h je odměněno naprostou ztrátou tahu a troubením ze všech okolních aut. Na vině je platná legislativa pro skupinu AM. Podle slov výrobce se ale u 90% těchto skútrů upravuje variátor pro vyšší výkon, takže věřím následným bezproblémovým vyšším rychlostem.
Je pravda, že velkou devizou skútru Kisbee je jeho praktičnost a navíc pro mladší ročníky představuje klidné uvedení do provozu. Díky kompaktním rozměrům se skútr vejde všude, s 6,5L nádrží může jezdit na jedno tankování opravdu dlouho. Na dotankované tři litry jsem ujel asi 104 km. Dvanáctipalcová litá kola a přední teleskopická vidlice řeší drobné výmoly celkem dobře. Dlažba už jim dává celkem zabrat, ale „drnčení“ řidítek se koná až od 40 výše. Ostré přechody a třeba vyfrézovaný asfalt dávají kolečkům (a řidiči) co proto a to už prostě nestíhají tento povrch odfiltrovat.
Výška sedla je 780 mm. Toto kompromisní řešení pro všechny typy postav je vcelku přijatelné. Rovná podlaha poskytuje další prostor k uložení rozměrnějšího nákladu, který lze ukotvit k praktickému háčku na předním sloupku. I přes igelitku s nákupem není problém k umístění chodidel.

Závěr

I přesto, že chápu, proč se nám zákonodárci snaží připravit mládež na provoz, jeví se mi tato skupina jako zbytečná a možná i nebezpečná. Preferoval bych návrat k padesátkám, které by zvládly maximálku okolo 65 km/h, a nebyly by tak nebezpečné samy sobě i okolí. Tyhle stroje se bez následných úprav opravdu hodí na dopravní hřiště. Cena skútru je 35 000 Kč.

Informace o redaktorovi

Marek Hrodek (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):
Motokatalog.cz



TOPlist