MV Agusta Turismo Veloce 800 Lusso SCS: Dává smysl automatická spojka?
Text: Alan Cathcart | Překlad: Jan Rameš | Foto: Milagro | Zveřejněno: - | Zobrazeno: 19 335x
Text: Alan Cathcart | Překlad: Jan Rameš | Foto: Milagro | Zveřejněno: - | Zobrazeno: 19 335x
Pokud je na motorce quickshifter, tam mi nějaký Rekluse nedává moc smysl. I když to skutroidní chování může být docela zajímavé, dojedeš na světla, nehledáš neutrál a pak prostě zatáhneš stroj znova jede. Ale to má i svoje negativa, při vyšším omylem zařazeném stupni se motorka sice rozjede, ale běžná Rekluse se spálí. nevím, jestli už to mají nějak vyřešené líp.
mam rad ked motorku ovladam ja
Souhlasím s JerryAnyz, že motorka je krásná.
Přes zimu si ji objednám, verzi Lusso bez SCS. Vybíral jsem a jel jsem na BMW R1250 GS - dobrá, ale sterilní a těžká (vím, že bude dlouhá léta skvěle fungovat, ale je to bez emocí, na mě je příliš sterilní), další byla Ducati Multistrada 950 S - je to asi jen subjektivní pocit, ale nesedla mi. No a poslední byla MV Agusta Turismo Veloce Lusso - fakt boží. Je úžasně lehká a kompletně velmi příjemná. podíváš se na zatáčku a jseš za ní. To se nedá popsat, musíš zkusit. Ročně najíždím okolo 10 tis. km a vyhledávám pouze zatáčkové úseky (Alpy apod.), takže mě prostě sedla .
Mam ji uz 3 rokem doma. Koupena uplne nova v DE v zakladu. Ma jen quickshifter, tempomat, USB, BT.
Tuto novou spojku jsem nezkousel , nemuzu porovnat ale jinak je moto uzasne. Da se s tim blbnout jako se supersportem ( ze ktereho jsem kvuli veku...presedlal ), ale i pohodlne jezdit, le lehoucka, obratna, palivove mapy davaji smysl, uz jsem si zvyknul je menit. Celkove velke nadseni. Zatim mam 7000km a jen jezdim, nic jsem jeste neresil ale pokud budu muset neco resit v servisu, vim ze to bude trvat asi dele nez nekde jinde i kdyz na ZZR 1400 ABS pumpu jsem cekal cele leto ( 3 mesice !!! ). Do konce leta pridam recenzi.
Asi jo no
Ale úplně nejvíc mě na promovideu oslovily "clutch basket sleeves" co eliminujou "wear" a "notching"... Kua fix, konečně to někoho napadlo.
Pánové, jděte už někam s Jawami - ve své době to byly super stroje ale měl jsem možnost si pořádně prohlédnou na prodejně právě Turismo Veloce 800 Lusso SCS a v hlavě se mi honily různé myšlenky jen ne o Jawě - MV Agusta je neskutečně krásný stroj a dokážu si živě představit jí mít přes zimu v obýváku a jen se kochat - v té červeno-černé variantě nemá chybu. Co se týče automatické spojky, tak rekluse se používá dost na endurech ale také jsou verze na cestovní endura jako F800GS ne novou Afriku - ta technologie mi přijde ozkoušená a jízdě to může jen prospět, pokud se to někomu nelíbí tak si může koupit verzi jen s quickshifterem (který si všichni dost chválí) :) Trochu jen škoda že recenze nezmiňuje, že MV agusta zvýšila záruku na stroje na 3 roky - to za mě dost říká na čem pracují :)
Prezidentem MV Agusty není Agostini, ale Giovanni Castiglioni. Agostini byl závodník
Omlouvám se za chybnou informaci. Nevěděl jsem, že odstředivou spojku měly kromě Babety i velké Jawy.
Jednoznačně souhlas s Tdicko. Ja jsem si dovezl z Německa 1roční demo verzi Triumph Tiger 800 xrt plus extra výbava výfuk arrow, padáky, chránič motoru z XC za cenu 340 tisíc kč. Najeto měla 1400km. XRT je již v plné výbavě jako vyhřívané hefty, tempomat, full led světla, vyhřívané sedačky. Spotřeba 4,24l. Akurát nemá quickshifter. ale pul mega za motorku je teda hodně moc. V ČR se prodáva XRT za 360kč úplně nové včetně bočních kufrů. Na druhé straně triumph servisní síť je taktéž hodně mizerná, v ČR 3, v SR jenom jedna prodejna. Na druhé straně je supr mít možnosti výběru, každý si může vybrat co chce a co mu srdce ráčí.
Mamma mia
I laik poznal tuto spojku podle dosti velkého nálitku na levém deklu motoru.
Jak správně a rychleji napsal sim, hledej na netu Jawa 250 Automatic.
rogih
Nepravda.
Vačku na ovládání spojky měla celá řada dvoutaktních motorů z Jawy. Rozjet se s tímto zařízením není naprosto nic složitého. Zmáčkneš levou nohou šaltpáku BEZ SPOJKY, zařadíš a pak ji pouze pomalu pouštíš, podobně jako v autě.
Toto ale NENÍ jawácká automatická spojka.
Automatická spojka z Jawy měla navíc oproti klasice odstředivá závažíčka, která ji při přidání plynu sepnula. Člověk nemusel vůbec nic, jen točit plynem. Tato část spojky fungovala pouze při rozjezdu, nikoli při samotném přeřazování.
Jinak i naprostý laik poznal tuto spojku podle dosti nálitku na levém deklu motoru.
rogih > trochu osvety ... to co popisujes, je pomerne rozsireny blud. Je potreba rozlisovat automaticke vystavovani spojky (pohnes radickou => spojka vystavi, radicku vratis zpatky do stredove polohy => spojka sepne ... je to tedy "jen" ochrana prevodovky, aby u neumetelu nesla pres zuby) , ktere mely Jawy a Cezety od kejvacky vejs v podstate standardne, od automaticke spojky, kterou mela Jawa 250 Automatic, ktera skutecne fungovala podobne, jako ude zminovana Agusta ... tedy stojis, nastartujes, zaradis kvalt, povolis tlak na radicku ... a porad se nic nedeje, dokud nepustis brzdu a nevezmes za plyn!
to rogih > To co popisuješ ty, je úplně něco jiného, než to co popisuje Lucasbiker. Podívej se pořádně na odkaz který sem dal.
Ty 800 Agusty jsou snad všechny pěkné. Jen ta cena
Mám takový dojem, že šampón na foto č.5 je Giovani Castiglioni a ne Augustini...
pěkný kus techniky a moderní technologie ale výsledek obecně u nových SBK atd ... >>> motorka zvládne vše a může na to sednout polochápavá opice protože otočí rukojetí nasměřuje motorku kam má jet a zbytek stroj pořeší ...
Čert vem spojku... Ta motorka je fešačka s ní i bez ní...
Asi niekomu hrabe... !?!?
Za tú cenu 800 ccm3 sa niekto zbláznil... a už vidím tú servisnú sieť a riešenie záručných opráv...v Bratislave majú tušim ešte novú s rokom výroby 2015... a nemôžu sa jej zbaviť. Bol som v Prahe na v?stave v ich stánku... dôležitý pán manager, akoby predávali 100 ks denne.
Nie ďakujem, bez servisnej siete môže byť zo zlata... a ešte raz, s tou cenou im kompletne j e b e...
1 reakce
A co system automaticke spojky u FJR1300AS?
Lucasbiker
Ten automat u Jawy byl takový jednoduchý quickshifter. Byla to v podstatě vačka na šaltpáce, která při řazení vypínala spojku. Rozjet se.s ní chtělo hodně šikovnosti a na to nebyla určená.
Jestli jsem čerl dobře, tak ve standardu to má quickshijter a ta spoka je jen na rozjezd a příplatek za ni je 40 tisíc. Tak to teda dík, to opravdu nemusím. Ale i ten základ nebo Lusso mi dávají smysl.
Automatickou spojku už měla i Jawa v šedesátých letech
https://cs.m.wikipedia.org/wiki/Jawa_250/559_Automatic
Úplně si to dovedu představit, jenom sázíš kvalty a neztrácíš čas se spojkou a ta vychytávka s páčkou zadní brzdy, super nápad
Zní to hodně zajímavě. A jestliže je motorka štíhlá a miluje zatáčky,bude to super svezení...asi i s automatem