Moto Guzzi V7 850 Stone: Basic Instinct
Text: Roman Bureš | Foto: Jiří Jevický | Video: Marek Štvrtecký | Zveřejněno: 26.5.2022 | Zobrazeno: 17 751x
Text: Roman Bureš | Foto: Jiří Jevický | Video: Marek Štvrtecký | Zveřejněno: 26.5.2022 | Zobrazeno: 17 751x
vlastním BMW R1150R, rok 2003, ale tato motorka mě láká k otestování už z pohledu srovnání s mojí BMW. Dost mi ji připomíná, ale myslím si, že BMW bude mít i po těch letech pořád navrch.
Tato skvělá motorka, solidní férová klasika si rozhodně zaslouží lepší test a reportáž.
Než tento rádoby vtipný , poněkud trapný pseudotest...
To si čtenář ani tento stroj nezaslouží.
Miloš H.
Motor je uložen podél, nikoli Guzinovitě naštorc.
Nevím jak vy , ale já se u čtení neskonale pobavil. Vtipné, s nadhledem a je vidět, že autor je praktik a ví o čem mluví.
Před rokem jsem se rozhodoval jestli V7, nebo Triumpf street twin. Fakt jsem chtěl V7 (Italka, kardan, vzduch, krásný motor...) Po svezení na obou strojích jsem v podstatě neváhal a objednal Triumpha. Všechna zmíněná pozitiva V7 přebil pocit z jízdy. Jediné co bych bral je ten kardan
Jen na začátek, text ani projev autora mě nijak neuráží. Na motorkářském webu jsem naopak rád za trochu toho nadhledu a jinakosti od běžné žurnalistiky. Osobně se mi na nové V7 nelibí to přední světlo a plastobudík, takže bych také volil verzi Special, která je nádherná. Nejvíc mě z celého testu překvapil projev motoru. Že je to do 4 tisíc mrtvý bych vážně nečekal. U dvouválu typu "staré železo" bych naopak očekával příjemný a pohodový zátah od spodních otáček, max nad 4 tisíce řadit a užívat si ten jedinečný zvukový projev. Tahat za klasiku by mě prostě nebavilo, na to mám doma modernu... Jednoznačně bych volil raději Royal Enfield Interceptor 650, protože to je motorka, která má sice o pár koníků méně, ale k mému velkému překvapení mě okamžitě dokázala přenést do úplně jiného světa a dokázala neskutečným způsobem zklidnit moji divokost. Po dlouhé době mi bylo líto, že motorku vracím zpět na prodejnu...
1 reakce
fakt skvěle napsanej článek, hodně sem se nasmál ........a taky konečně někdo kdo píše a má koule
Mám též MG ale V7 Racer a nedám na to dopustit už jen kvůli tomu že se chci odlišovat. Po všech těch GSX-R, CBR, R1 a naposledy M1 co jsem měl jsem si udělal radost cafe stylovkou.
Buranský projev ve videu jsem nevydržel ani 3 minuty, článek je nejspíš čistý přepis téhož, škoda...
2 reakce
Moc hezky napsané, řehtám se ještě teď
Vážení čtenáři, díky za reakce
Koukám, že vás baví komentovat sekundární převod kardanem. Zkusím jsem dát moji subjektivní rozvahu, nasbíranou čistě dle mých zkušeností.
Pokud budu pragmatik a budu předpokládat, že mi doma motorka zůstane cca 5 sezón, než mě to začne svrbět, tak nejlepší převod, jaký jsem kdy měl je, v tomto pohledu řemen. Na Scarveru jsem ho vyměnil z preventivních důvodů po 60k km. A věřím, že by klidně dalších 20-30k dal. Vozil jsem ten starý sebou na delší cesty jako rezervu. Jinak jen jezdíš a nestaráš se.
Hned po něm kardan. Pro lepší pocit jsem v něm každou sezonu vyměnil olej a po prdeli. Manžeta mi nikdy nechcala. Ale je to spotřebák, takže jednou se každá guma unaví. Pokud to zrovna není při nezávazném sexu, neřeším to.
A řetěz, to je kapitola sama o sobě. Při každé jeho kontrole si zajebeš ruce. I kdybys na to sral, tak jednou za tisícovku ho musíš vyčistit a namazat, když ne tak co 500. Pokud jedeš na dovolenou s vysokým nájezdem, je to voser. Argument, že si výměnu řetězovky uděláš sám je fajn. Ale přijď si to zkusit ke mě na indickej lakatoš. K pastorku se dostaneš jen tak, že musí dolů pravej karter. Tzn. vypustit olej, vyndat asi 12 šroubů a poskladat je tak, jak si je vyndával, protože je každej jinak dlouhej. A pak narazíš na matku na klíč asi 48. Ten v železářství nekoupíš, protože tam končí na 44. Sikovkama to nepovolíš, protože je kurevsky placatá... Příští výměnu jedu do servisu, ať se s tím jebe někdo jinej a rád mu to zaplatím.
Jak už to bývá, všechno je relativní a zaleží na vkusu a zkušenostech každého soudruha
8 reakcí
jindra ji měl ve svym videotestu a ten motor je hrozná lemra, odspodu to jede jak nějaký 4kilo.. To fakt ne.. Test vtipně napsanej, bavil jsem se
1 reakce
kardan je super ale aj ten ked sa sem tam nenamaze
tak to dopadne na mnohych moto takto
https://goldwingdocs.com/forum/viewtopic.php?t=1411
https://goldwingdocs.com/forum/viewtopic.php?t=77
https://www.goldwingfacts.com/threads/spline-sadness-gl1200.571130/
takze ja by som radsej uprednostnil retaz
keby ta ista moto mala retaz namiesto kardanu
aj ked jazdim na moto s kardanom
Stone je OK, ale ten motůrek by mohl jet víc. Když to porovnám s 1200 boxerem (sic o 300 ccm víc, ale též vzduch), tak je to úplně někde jinde. U boxera řadím ve 4000 ot.
Zátah dole je jak bejk. A nahoře ještě další kopanec.
Spotřeba stejná.
Tak nevím, ale motor je snad základ.
1 reakce
Ohledně řeťezu:
mazivo je z výroby zapouzdřeno v článcích. Mazat přehnaně zvenčí je kravina. Lepí se na to prach a zanáší se to u pastorku. Pominu, že furt čistíš ráfek a kyvku..
Já jsem čistil/mazal cca. po 500 km. Žádný problém. Ev. mazat po dešti. (rez)
Ideálně pravidelně jezdit, aby články nezatuhly..
Nechápu že se někomu nelíbí,nevím jak jezdí jaké má chyby,jak je spolehlivá ale krásná je.
1 reakce
Vtipně napsané, pobavilo. Zdravím autora.
Nemá náhodou někdo srovnání staré V7 s tou současnou? Vlastním V7 Classic z roku 2011 (mimochodem již 6 let a z kardanu stále nic neteče) a kromě těch pár koníků mi na ní nechybí vůbec nic. Přemýšlím proto o nové V7, případně V9. Jenom se bojím, abych si pomohl. Moje je Euro 3 a řekl bych, že táhne krásně odspodu. Ty nové jsou sice silnější, ale zato těžší a Euro 5. Mít větší výkon, který je ale ve vysokých otáčkách mě úplně neláká. Dieselový charakter staršího motoru mi vyhovuje. A zvuk je parádní i se sériovými výfuky. Díky za jakýkoliv postřeh k tématu.
Guzzina je nepretržite vyrábaný veterán, tak sa k nej treba stavať.
Všetko sa síce modernizuje a vylepšuje, ale koncepčne je to zastaralá "traktorová" zostava,
za motorom suchá spojka, do venca veľkého zotrvačníka zaskakujúci pastorek štartéru, no normálne, jak stará embéčka. Menšie poruchy k tomu patria, to sa predsa odpúšťa.
Guzzi Nevadu 750 som mal celých 12 sezón a nenechám na ňu dopustiť. Z kardanu žiadne slzenie, olej som menil pravidelne sám (hypoid) a žiadne problémy.
Až nechápem, že sú s tým problémy.
Cez 5 rokov som mal s Nevadou paralelne aj Hondu CBF 1000, jazdil som ich striedavo podľa tripu a aktuálnej partie. Po presadnutí na Guzzinu som mal vždy pocit, že pláva, nebrzdí, fakt, prvé kilometre, jak stará kývačka.
Lenže po 10-20 kilometroch to odrazu brzdilo, neplávalo a hravo som ušiel partii.
Motorka sa samozrejme nezmenila, len ja som si za jazdy uvedomil, že je "iná"
Tak jsem přečetl prvních pár vět a říkám si,sakra,kdo to psal?
Vyjedu zpět na začátek a hele on to Mr. Bure.
Dál už jsem se bavil jako obvykle u tohoto psavce.
Díky.
Já se na tuto Guzzi posadil a ač mám stejnou výšku,jako autor,tak za mě ne.
Nohy zamotaný skoro až do řiti a kolena opřený o makovice.
No nic,aspoň nemám zbytečně drahý roupy!
2 reakce
Bureš, doufám, že tu častěji psát budeš.
Vtipně napsáno, čtu a culím se. To při čtení jiných textů už ani nejde.
1 reakce
Tak mě kardan zatím neteče, protože nová V7 Stone mi od půlky června stojí v garáži. Co jsem jí přivezl od prodejce (cca 65 km, celkový nájezd 67 km), začaly téct oba zadní tlumiče. Utírám to každý den, protože je od toho politá kyvky, kardan i ráfek atd., a docela koukám, kolik tam toho je. Tak uvidíme, co kardan, až přijdou nové tlumiče (mimochodem pro italohejtry, jsou to Kayaby), u dealera proběhne výměna a začnu konečně jezdit.
3 reakce
Ta vyzdvihovaná bezúdržbovost kardanu je taková městská legenda, ne ? Olej, manžety, ložiska, gufera.... a jak ty stroje stárnou a už podesáté jedou svých 32tis km (po důchodci), tak je to horší a horší.... ale asi je to myšleno tak, že to dělá servis a že majitel to nemusí mazat doma nebo na delším výletě jako řetěz....
Co se týče jednoduchosti a ceny údržby, tak za mě vede o parník řetěz. Řetěz a kola si každý může za pár korun koupit sám a sám si je i vymění.... a když není prase, tak po sobě dokáže spláchnout i to umyvadlo
Měl jsem loni v merku Kawa W800, Kawa Z900RS, MotoGuzzi V7 Special. Nakonec to vyšlo na Triumph Bonneville T120. Jedním z důvodů bylo i zpracování motorky.
Mě se to teda vůbec nelíbí (vzhledově)
Moje milovaná Guzzinka a teď je z ní černá mrdka.
1 reakce
Dlouho jsem se tak nepobavil při čtení textu. Vloni jsem testoval Speciala tady (https://www.motorkari.cz/profil/?uid=384050&act=clanky&cid=2713) a psal i o tom, sám mám V85TT a spokojenost. Krásné stroje.
1 reakce
Za mne hezky napsané, mám V7 Speciál a dovolím si malý komentář…
- spotřeba, palubní počítač ukazuje o 1,5-2 litry méně než odpočet na pumpe
- brzdy z výroby někdo vložil pouze jako zpomalovací, ale určitě to nebrzdí…
- pohodovy posez pro mých 186 Cm se také presedi a po 400-500km za den bolí cely člověk…
At žije drtivá menšina!!! Guzzi 4 Ever!!!
Moc se mi líbí, jenom jsem nepřišel na chuť tomu orlu s křídly roztaženými přes obrys předního světla, takže u mě vzhledem vítězí verze Special.
1 reakce
Měl jsem ji půjčenou a nějak jsem nepochopil účel téhle motorky....nejede to, vlní se to, ne brzdí to...je spousta stylových motorek, co tyhle věci umí...takže za mě
3 reakce
Dobře napsané až na ten kardan . Únik oleje ze zadní rozvodovky přímo na zadní pneumatiku je známá nemoc V 7.
1 reakce