husqvarna_svartpilen_801_2




Moto Guzzi Nevada 750 i.e.

Kapitoly článku

Odpružení, jízdní vlastnosti


Odpružení představuje dobrý kompromis pro české silnice. Přejezdy děr a výmolů se dají přežít, zároveň je ale odpružení dostatečně tuhé pro dobré držení stopy v zatáčce. Série zatáček je ta správná doména pro Nevadu. Náklony až na stupačku a rychlé překlápění do dalších zatáček - to je u chopperu/cruiseru příjemné překvapení! Relativně nízká hmotnost, motor s širokým rozsahem využitelných otáček, to vše přispívá k živému a bouřlivému dojmu z jízdy na Nevadě v zatáčkách. Hned po jízdě jsem se šel do katalogu podívat, kolik že ta Nevada vlastně váží. Pouhých 176 kg suché váhy! Už chápu ten lehký a svižný dojem, taková hodnota je u motocyklu s těžkým kardanem až neuvěřitelná!





Kola, brzdy


Na osmnáctipalcový ráfek je vepředu obutá pneu 100/90, vzadu je to pak 16 palců a obutí 130/90. Stotřicítka není na chopper/cruiser zrovna nejvíc, ale mezi mohutnými výfuky Nevady vůbec nevypadá jako "galuska". Trochu mi nesedly osazené pneumatiky. Guma mi subjektivně přišla moc tvrdá a nedokázal jsem odhadnout, kdy se blíží hranice přilnavosti.
Co naopak zaslouží pochvalu, jsou brzdy. Přední plovoucí kotouč 320 mm se čtyřpístkovým brzdičem odvádí svou práci velmi dobře. Se zadní brzdou jsem se příliš neskamarádil, příliš často se blokuje zadní kolo. Její chvíle ale přišla při jízdě se spolujezdcem, kdy jsem jí (zadní brzdě, ne mojí slečně) vše odpustil a využil jejího výkonu. Za zmínku také stojí standardní osazení opletených "pancéřových" brzdových hadic




Cestování, využití


Nevada díky své snadné ovladatelnosti dobře poslouží i jako praktický prostředek pro dojíždění, což u chopperů/cruiserů není zrovna zvykem. Nádrž s objemem 14 litrů nabízí dosah minimálně 200 km.



Co je v této kategorii hodně výjimečné, je slušné pohodlí pro spolujezdce. Místo obvyklé molitanové cihly, která u cruiserů obvykle funguje jako test odolnosti právě ulovené roštěnky, nabízí Nevada komfortní dvoumístné sedlo a navíc i stupačky spolujezdce umístěné pohodlně vepředu. K tomu připočtěme pořádné madlo a koncovky výfuku s chytrým opláštěním v místech, kde hrozí kontakt s botou.
Na dovolenou do dalekých zemí bych si ale Nevadu zrovna nevybral. Sympatické vibrace po 500 kilometrech už nebudou vyvolávat takové nadšení, na dálnici se vám zase při rychlých přesunech připomenou výkonové parametry.




Informace o redaktorovi

Filip Tichý (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 195 cm

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (8x):
Motokatalog.cz



TOPlist