globalmoto_duben_nolan




Moto Guzzi California Vintage

Pokud před vámi na silnici zastaví tahle California, i bez slovníku instinktivně vycítíte, co se skrývá pod pojmem Vintage - inspirace historií, perfektní zpracování, důraz spíše na pocity než hodnoty maximálního výkonu. Moto-Guzzi tímto modelem sděluje motorkářské veřejnosti, že i přes přechod na výrobu moderních naháčů typu Breva a Griso stále nezapomíná na milovníky ryzí klasiky.

Kapitoly článku

Design, posaz


Vintage je především luxusním završením řady California. Vše je laděné do černa s krémovými linkami. Baňatá nádrž charakteristická pro všechny Californie přechází do nízkého měkounkého sedla obšitého světlou kůží. Oko hned přitáhnou velké ploché kufry chráněné zepředu chromovaným rámem. V chromu jsou dokonce vyvedené i oba blatníky a nosič zavazadel. Vepředu ční do výšky impozantní plexištít, pod ním vedle hlavního světlometu najdeme ještě dva pomocné...




Vysoká řidítka hned po usednutí do sedla dávají pocit pořádného korábu. Celkově je řidič malinko skloněný dopředu, aniž by ale musel přenášet váhu na ruce. Nohy si na velkých plotnách najdou hodně možností změny polohy - jen mi přišly trochu moc skloněné nahoru, přirozená poloha chodidel je trochu vodorovnější. Celková jízdní poloha je ale příjemně uvolněná a přímo vybízí k poklidné jízdě. Sedlo je perfektně pohodlné a docela měkkounké, ale v textilním oblečení dost klouže a řidič při brzdění snadno popojede dopředu. Část pro spolujezdce je kupodivu dost tuhá, ale asi by se časem trochu vyseděla (na testovačce asi moc spolujezdců zatím nejezdilo).


Mohutný plexištít pro většinu jezdců perfektně odkloní nápor větru, ale dlouháni asi budou stejně jako já trpět hlučnými turbulencemi narážejícími do horní části helmy.
Vintage má hlavní i boční stojánek. Postavit ji na hlavní není až tak obtížné. Boční stojan je ale přeci jen rychlejší, přestože jeho vyklopení a sklopení není moc pohodlné - stojan je ukrutně dlouhý a namontovaný hodně vepředu, takže jeho lovení nohou je docela otrava.


Přístroje, ovladače


Přístrojová deska je ve stylu původních Guzzin - dva velké budíky a mezi nimi chromovaný panel s šesti kontrolkami. Na řidítkách najdeme všechny obvyklé ovladače a navíc spínač přídavných světel. Před ním mě předávající technik hned varoval, že prý pokud zapomenu po zastavení vypnout přídavná světla, dokážou prý překvapivě rychle vycucnout baterku. Při jízdě v noci ale přídavná světla opravdu stojí za to - osvětlená vozovka jak z kamionu! Malá zrcátka dávají slušný rozhled - aby taky ne, když jsou řidítka tak široká.


Páčky spojky a přední brzdy jsou podobně mohutné jako celá motorka, ale jdou ovládat překvapivě snadno, zvláště ovládání spojky mě svou lehkostí a přesností překvapilo.
Poslední zvláštností je kolébková řadicí páka - je to prostě věc, na kterou je třeba si zvyknout, ale při použití ploten místo stupaček to je určitě to nejlepší řešení.

Motor a převodovka


Motor je směsicí starého a nového, mohutný V-twin používá hodně dílů z nové Brevy. Nové hlavy, válce, písty, ojnice, ventily, dvě svíčky na válec a moderní vstřikování - to vše přispívá k tomu, že Vintage ochotně zabírá už od 2000 otáček a s opatrnou rukou si to můžete přes vesničku v pohodě bublat na poslední rychlost i na neuvěřitelných 1000 ot/min. Od tří tisíc se pak motor dá strhnout i k pořádnému řádění a při podržení plynu nadoraz se vám při 6400 ot/min odmění maximálním výkonem 73,5 koní. Vyplatí se ale řadit už na 5000 ot/min, kdy vrcholí točivý moment na hodnotě 94 Nm. Zátah motoru a zrychlení mohutného cruiseru je krásně hladké a plynulé. Podobně i brzdění motorem je velmi dobře využitelné a hlavně - všechno jde bez cukání a škubání. Přitom všem ale hlavně poskytuje zvukovou kulisu a nádherné vibrace přesně jako staré klasické Guzziny.

Převodovky se modernizace ještě příliš nedotkla - při řazení to chce pořádně energicky páku přišlápnout a na řazení moc nespěchat, jinak přeřazení může skončit ve falešném neutrálu.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 195 cm
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):



TOPlist