yamaha_demo_tour




Moto Guzzi Breva V1100

Kapitoly článku

Motor


Po nastartování se ozve kultivované brumlání a v řidítkách a stupačkách se objeví první vibrace. Ty ale po zahřátí téměř zmizí a při jízdě jich zbude jen tolik, aby člověk nepřišel o radost z jízdy na velkém dvouválci. Můžete si být jisti, že ani po celém dni v sedle vás nebudou trápit.
Véčkový dvouválec byl pro nový motocykl kompletně přepracován. Alternátor se přestěhoval nahoru mezi válce, oproti předchozím motorům Moto Guzzi má Breva delší ojnice a odlehčené písty, takže motor je ostřejší a snížily se vibrace. V hlavách válců nyní najdeme po dvou svíčkách, o přísun paliva se stará - jak jinak než elektronické vstřikování.


Nový motor pěkně zabírá už od 3tis otáček, v šesti tisících nadělí maximální točivý moment 85 Nm, v osmi tisících pak maximální výkon 86 koní, dál už motor nemá cenu trápit. Tah motoru je sametově plynulý, v každých otáčkách se můžete spolehnout na silácké zrychlení. Na druhou stranu je ale nutné přiznat, že pokud ve vás bouchnou saze a budete se chtít trochu drsněji prohnat po horských serpentinách nebo vyklepnout frajírka ve vytuněné oktávce, bude vám chybět trochu brutálnější projev plynové rukojeti.

Převodovka, jízda


Šestistupňová převodovka nové Brevy je prostě zázrak. Měkoučká, tichá, přesná, bezvadně odstupňovaná. Žádné řachnutí při změně kvaltu, žádné hledání neutrálu. Velká pochvala! Jediné, co mi trochu vadilo při jízdě po městě, byla hodně krátká jednička a větší prodleva mezi jedničkou a dvojkou - prostě na pojíždění mezi auty je jednička už moc vytočená a dvojka se zase "trápí"...

Samotná jízda po městě je ale jinak moc příjemná - mašina je skvěle vyvážená a hned po rozjetí úplně mizí dojem z 231 kilogramů suché váhy. Široká řidítka dávají jistotu i při tanci mezi auty, sametová spojka a tahavý motor vás v případě potřeby okamžitě vystřelí dopředu, nízko položené sedlo umožňuje jistý pocit při došlápnutí.


Jakmile se vymotáme za město a dostaneme se na první zakroucené silničky, objevují se další klady. Pevný kolébkový trubkový rám se v každém náklonu chová příkladně neutrálně a v náklonech vás zastaví až škrtání hlavního stojanu. Na hrbolech zase oceníte měkké komfortní odpružení. Jestli ale rádi jezdíte hodně drsně a rádi motorku ženete „na hranu“, podvozek najednou působí příliš měkkým a nejistým dojmem a nedává moc odezvy do řízení - prostě žádnej ostrej sporťák, ale to od Brevy samozřejmě nikdo ani neočekává.

Brzdy, kardan


Přední brzda je kámoška - perfektně se dávkuje a dává jistotu, že v případě krize zahaltujete opravdu na fleku. Zadní brzda tolik nadšení nepřináší - moc toho nepobere a často blokne kolo a její využití asi leží hlavně při jízdě ve dvou, kdy se s ní najednou dá mluvit a ochotně spolupracuje. Breva ale má připraveno vše potřebné pro montáž systému ABS, takže možná už u letošních modelů 2006 si budete moci připlatit a zahodit starosti s blokováním.


Úplně nová jednostranná kyvka skrývající kardanovou hřídel má perfektně vyřešený záchyt reakce, takže o kardanu vůbec nevíte. Odpadají starosti s řazením v zatáčce, žádné cuknutí zadního kola, nádhera.

Spolujezdec, cestování


Na spolujezdce čeká pohodlí obvyklé pro velké naháče dnešní doby - široké sedlo s chytrým tvarováním proti sklouznutí dopředu při brždění, spousta místa na nohy, pořádná madla po straně. Jak už jsem zmínil, vibrací není nutné se obávat.
Dále je nutné vzít v úvahu materiál nádrže - na plast magnetický tankvak rozhodně nepřiplácnete.
Ale nevadí, k dispozici je slušný prostor pod sedlem a možnost dokoupení originálních bočních kufrů, které pak stačí už jen zavěsit na připravené držáky. Navíc, kdo by si stěžoval na nádrž, když se do ní vejde úctyhodných 24 litrů benzínu.


Závěr


Breva je nádherná a moderní italka. Je to až zvláštní pocit - jízda na stroji charizmatické italské značky, a přitom vše jde jakoby samo, vše perfektně funguje s japonskou přesností. Osobně bych u Brevy přeci jen přivítal trošku víc emocí, je trošku moc do cestovna. Malinko důraznější burácení výfuku, drsnější projev motoru a nutkání ke dravé jízdě, trochu té neposlušnosti, kterou by člověk čekal u jedenáctistovky naháče.
To samé ale platí i pro jediného přímého konkurenta Brevy - BMW R1150R (a možná trochu ještě Yamahy Bulldog, ale výkonové manko Yamahy je opravdu velké). Ve srovnání s R1150R italská „guzina“ ve všech parametrech plně obstojí, takže ve finále jde hlavně o velký rozdíl v image - dáte přednost německé preciznosti a cvakavému zvuku boxera, nebo italskému šarmu a dunění véčka.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 195 cm
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):
Motokatalog.cz



TOPlist