husqvarna_svartpilen_801_2




Kymco Quannon Naked 125

Když přišlo taiwanské Kymco s modelem Quannon, který měl být především levnější a lepší alternativou k Hondě CBR 125, očekávaný úspěch se nedostavil. Honda šla s cenou dolů a dokázala tak konkurovat levnějšímu Kymcu mnohem lépe. Od té doby už ale v potoce Botiči uplynulo mnoho vody a teď je tu s velkými ambicemi nahá varianta Quannona.

Kapitoly článku

Už na první pohled zaujme motorka líbivým designem, který je velice moderní. Přídi dominuje velký světlomet a plastové kryty nádrže. Motorka je opticky hodně nízká a dlouhá, což mají na svědomí černá zrcátka, kola a motor. Ten je hodně schovaný a nahatý Quannon 125 vypadá na první pohled na mnohem větší objem. Tento dojem podtrhují i sériově obuté pneumatiky, které jsou na danou třídu opravdu hodně široké. Jako krok vedle bych hodnotil zlatou barvu, která mně osobně připadá dost kýčovitá, ale design je přeci jen subjektivní záležitostí. Pěkně vypadá nerezová koncovka výfuku a odkrytý prostorový rám.
Při prvním nasednutí se necítím nijak extrémně stísněně, i když s mými 186 cm to není úplně ono. Řidítka jsou dost úzká, ale to samozřejmě k této objemové třídě patří. Palubní deska je celkem zajímavě řešená, je digitální a tváří se hodně moderně, ale zobrazuje přehledně vše, co je třeba.
Na stisk tlačítka startéru reaguje dvacka naprosto bleskově a motor díky vstřikování naskakuje de facto okamžitě. Chod je i za studena klidný a jednoválcový vzducháč má celkem sympatický zvuk. Na otočení plynu odpovídá bleskově. Spojka jde vymáčknout naprosto lehce a i nezkušení jezdci nebo ženy by s ní neměli mít problémy. Jednička zaklapne u malého motoru jako nic a Kymco sympaticky vyráží kupředu. Trochu mě zaskočila výška stupaček. Ty jsou dost vysoko a navozují spolu s větším předklonem sportovní pocit.
Motor se celkem ochotně vytáčí a jeho dvouventilová charakteristika se silným středním pásmem otáček je hodně znát. To je opět vynikající pro začínající jezdce, které nebude motor nutit neustále zběsile řadit, ale odpustí jim i nějakou tu chybičku. Ve vyšších otáčkách se motor naopak necítí úplně nejlíp a je jasné, že nemá smysl jej točit k omezovači. Snad jen chcete-li vyzkoušet maximálku, kterou mně Kymco ukázalo 115 km/hod, což překvapilo i jezdce na RS 125, kterého jsem zrovna předjel. Kymco jsem si bral hlavně na ježdění po městě, kde se mi výborně osvědčilo. Motorka je hodně hravá a motor má dost temperamentu na ujíždění z křižovatek. Ovladatelnost je příkladná a díky širokým gumám je motorka v náklonech hodně stabilní.
Samostatnou kapitolou jsou brzdy. Taiwanci nic neodflákli, dopředu dali pořádný kotouč s dvoupístkem. Ten má dost razance a není problém postavit Quannon na přední kolo. Ani zadní brzda nezůstává pozadu, je dobře dávkovatelná a nezáludná. Výborně pracuje převodovka, která se nebrání ani hodně rychlému řazení, kvalty zapadají přesně a neutrál není problém najít. Celá motorka za jízdy působí hodně sportovně, což trochu umocnil dojem z paralelně testované Yamahy YBR, ale Kymco mělo dost surový projev a i díky agresivnímu designu a LED komponentům budilo na silnici respekt.
Spotřeba během testu byla velice příjemná, pohybovala se okolo 3,5 až 4l na sto kilometrů, což při mém použití a váze je velice slušné, jezdil jsem totiž stále na plný plyn a rozhodně nemám postavu typického vlastníka řidičského průkazu A1. Na Kymcu jsme absolvovali i jízdu ve dvou, kdy motor samozřejmě nemá tolik síly, aby s Kymcem nějak zásadně zamával, na druhou stranu brzdou městského provozu jsme nebyli. Spolujezdec má na vyvýšeném sedle dost místa a za sebou velké madlo, takže o pohodlí je postaráno.
Týden s Kymcem v pražských ulicích utekl jako voda a od počátečního opomíjení se u mě Quannon propracoval až k zálibě v jeho hbitosti a lehkosti. Používal jsem ho sice především místo skútru, ale mladším jezdcům bude rozhodně plnohodnotně sloužit a udělá hodně služby. Díky svým rozměrům a charakteru je navíc připraví na větší stroje. No a nakonec je tu cena. Ta se zastavila těsně pod sedmdesátitisícovou hranicí, což je o dost víc než konkurence z Číny, ale naopak méně než u Japonců, ke kterým má ale tohle Kymco zpracováním i jízdními výkony rozhodně mnohem blíž.

Informace o redaktorovi

Matěj Oliva (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (17x):
Motokatalog.cz



TOPlist