KTM 350 SX-F
Text: Vláďa Novotný | Foto: Radek Lavička | Foto: KTM | Zveřejněno: 28.2.2011 | Zobrazeno: 39 561x
Kapitoly článku
David Kosmák
Jezdec MEZ MČR MX2 na stroji Yamaha, kde letos skončil na devátém místě a ve Slovenském mistráku na místě druhém.
Věk: 22 let
Výška: 185 cm
Váha: 73 kg
"Na KTM SX-F 350 jsem se dnes svezl vůbec poprvé a už úvodem musím říct, že se mi na ní jezdilo krásně. Myslím si, že by mohla být pro menší jezdce poněkud vysoká, osobně jsem s tím měl taky problém. Až mi přišlo, že to ubírá na ovladatelnosti. Zejména kratší oblouky se na ní jedou hůř. To ale vynahrazuje slušnej výkon, protože motorka pobere vyšší kvalt, nemusí se jí tolik pomáhat na spojce. Také jízda v měkkým terénu jí neubírá na výkonu. Celkově se mi její jízdní vlastnosti líbí.
V porovnání s dvěpade je znatelnej rozdíl ve výkonu. Dvěpade mi pak přišla mnohem lehčí a tím pádem ovladatelnější. Moc hezky se mi na ní zatáčelo. Oproti čtyřipade je třistapadesátka pocitově lehčí. Z pohledu konkurenceschopnosti 350 versus 450 při závodním použití bude záležet na dané trati. Jsou tratě, kde jsou dlouhé rovinky a je potřeba výkon. Pak jsou tratě, co jsou zase víc utažené a není potřeba tolik výkonu. Pokud je řeč o halovém motokrosu, zdá se třipade jako rozumný kompromis. Hodně by záleželo na nastavení podvozku, protože vyšší stavba by mohla dělat problém v utaženích zatáčkách.
Třistapadesátka má po výkonové stránce určitě mnohem blíž ke čtyřistapadesátce. Dvěpade je oproti ní mnohem slabší a ten rozdíl je markantní. Sériová dvěpade mě dost překvapila svým výkonem. Ale tím je KTM známá… ten motor funguje a o výkon nemá nouzi. Velice se mi na ní líbily brzdy, které fungovaly fakt krásně. Myslím, že i nastavení tlumičů by se dalo na mou váhu vychytat. Motorka jede moc pěkně a líbí se mi její plynulost. Pokud bych si jí chtěl přizpůsobit svým představám, asi bych si dal širší řidítka a určitě bych dal výfuk na vysoký otáčky. Pérování si nastavuji sám a dávám si pouze svůj hustší olej, kterej mám vyzkoušenej, takže i to bych aplikoval na kátéemku.
Doporučení? Třipade je jakýmsi středem, jenže zatím nemá svojí samostatnou třídu. Každopádně ideální pro lidi, co si chtějí dobře zazávodit a mít dobrej pocit z jízdy."
Petr Urbančík
Motocykl: Honda CR250RVýška: 182 cm
Váha: 81 kg
"Jsem zvyklej jezdit na motorkách s menším objemem a tím pádem jsem zvyklej motor víc točit. Z tohoto pohledu pro mě byla třipade daleko jednodušší na ovládání. Sedla mi hned i po stránce posedu. Vždycky záleží na typu trati, ale třistapadesátka se mi zná dobrým kompromisem mezi dvěpade a čtyřipade. Je fakt, že konkrétně u tohoto kousku je namontována laděná koncovka, což jí posouvá ještě blíž ke čtyřipade. Pokud bych si měl vybrat z trojice objemů 250, 350 a 450, byla by to právě třistapadesátka.
Pro lidi, kteří už něco najezdili a budou se chtít slušně povozit bez větších ambicí a extrémních fyzických tréninků, pro ty nejspíš bude třipade ideální střed."
Karel Ondráček
Motocykl: KTM EXC 450Výška: 167 cm
Váha: 84 kg
"KTM SX-F 350 mě potěšila elektrickým startérem, oproti dvěpade velice dobrej výkon. Dvěpade je tak nějak hravější a pro mě daleko líp ovladatelnější. Skrz výkon bych ale asi volil třipade, protože mi zrovna nesedí spojkování. Třipade bych si klidně dovedl představit bez přepákování, nejsem totiž jeho zastánce, ale to je můj názor. Asi bych toho musel najezdit víc, abych ho změnil."
Ceny náhradních originálních náhradních dílů KTM:
Výfuk Akrapovič:SXS Slip-on factory Silencer 13 245,-
SXS Titan faktory silencer SX-F 350 15 900 ,-
Titanium header with chamber(svod) 25 045,-
Spojkový koš: komplet s ozub. koleečkem 4017,-
Pístní sada:
Kompletní sada s čepem, kroužky, těsněním pod válec i pod hlavu: 7660,-
Pístní kroužky: 917,-
Pístní čep: 896 ,-
Kompletní sada bez těsnění 7395,-
Chladič pravý: 5986,-
Levý a pravý spojler plast (sada): 1869,-
Řadící páka: 1430,-
Brzdové destičky (přední/zadní): 1177,-/ 1471,-
Páčka (brzda/spojka): 686,-/849,- Sada 1354,-
Doporučené servisní intervaly:
Výměna oleje a filtru: po každých 10 motohodináchVýměna pístu: po 50 motohodinách
Výměna ventilů, ventilových pružin a misek ventilových pružin: po 50 motohodinách
Výměna rozvodového řetězu: po 50 motohodinách
Informace o redaktorovi
Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm
Radek Lavička - (Odebírat články autora)
Kapitoly článku
Jak se Vám líbil tento článek?
Motokatalog.cz