První jízda na Kawasaki KLX230: Jednoduchý jako facka!
Text: Vláďa Novotný | Video: Honza Zajíček | Foto: David M. Bodlák | Zveřejněno: 4.12.2019 | Zobrazeno: 27 647x
Text: Vláďa Novotný | Video: Honza Zajíček | Foto: David M. Bodlák | Zveřejněno: 4.12.2019 | Zobrazeno: 27 647x
Tak nakonec jsem našel i nějaké info o spotřebě z praxe. Měla by žrát mezi 2,5 - 4,5 l/100km podle stylu jízdy. Při opravdu ekonomickém stylu se dostali na 2,1 l/100km. To rozpětí mi připadá reálné když vezmu objem motoru a 6 kvalt.
To už je dobrý klišé: motorka na ryby nebo pro rohlíky. Ja teda vidíam ty rybáře spíš na skútrech i pro ty rohlíky je lepší jet na skútru.
1 reakce
Snížená a vyměklá verze KLX230R určená pro malé lehké Asiaty. Kdyby Kawa udělala verzi i pro Evropany, tzn. nesníženou a nevyměklou KLX230R jen s povinnou výbavou, takovou bych si koupil hned i za tuhle cenu. Třeba se dočkáme homologované, nesnížené a nevyměklé KLX300R v 2021.
Docela vážně nad ní uvažuju, na to moje občasný svezení okolo komína by mi stačila.
To není konkurence pro Hondu CRF 250l, ale pro Hondu crf230f popřípadě crf250F
1 reakce
Veru, kúpiť nového japonca vyrobeného v Japonsku bude pomaly nemožné...
Kamoš bol blázon do reinkarnovaného Honda Monkey a bol by ochotný zaň zaplatiť aj tých 3790,- euro.
Keď sa dozvedel, že sa vyrába v Thajsku, už nemá záujem...
thajská klx250 začínala na 140tkč a to ještě neměla abs a euro4. Indonéská klx230 tedy odpovídá kawa ceníkům. Jenže crf s výkonnějším motorem, vyšší usd vidlí a litou kyvkou je cenově moc blízko.
A dal jsem si tu práci, prolít kawa eu a vypadá to, že bude v nabídce jen na malých trzích gr,cz,pl,sw,sk a to jen v černé. Takže do 2let z nabídky zmizí.
1 reakce
Ani na Slovensku neponúkajú zelenú.
Ceny sa ešte budú hýbať, ale čerstvá základná cena na SK je 3995,- € s DPH.
Pri aktuálnom kurze cca 25,485 Kč / 1 € to zodpovedá 101 200,- Kč (s DPH).
Aktuálna základná cena v CZ je 109 900,- Kč s DPH, teda cca, ako Jawa 350 OHC Scrambler.
(Túto "Jawu" by som ale nebral ani za polovicu... )
stráťa: nenáročnost servisu můžu popsat na KLX 250 (230 bude podobný, hledat to nebudu) např.: výměna oleje po 1 roce nebo 12000 km, množství píšou 1,1 litru, v praxi stačí litrové balení + filtr za pár kaček, kontrola ventilů po 12000 km, nechal jsem je zkontrolovat i po 21000 km a nic jim není, netřeba seřizovat. Brzdovka klasika po 2 letech nebo 24000km. Chladivo 1,2 litru po 3 letech. Svíčka 1ks po 12000 km. Ke všemu dobrý přístup, většinu si uděláte sami, pneu, řetězovku a brzdy to nežere...….
3 reakce
Líbilo by se mi bezprostřední srovnání s Kawou KLX250 https://www.motorka...ki-klx250-13834.html a s Hondou CRF 250 Rally https://www.motorka...dolescent-37141.html
a chybí mi údaj o reálné spotřebě 230-ky vzhledem k malé nádrži, i když lze předpokládat, že trávu kolem cest to žrát nebude...
Zajímavá motorka i článek ale mám pár dotazů (asi na redakci ale třeba bude vědět někdo další):
1) Co znamenají ty věty o nenáročnosti servisu? Objevují se snad ve všech článcích ale nikde sem se nedozvěděl po kolika km se mění olej a filtry, kdy se dělaj ventily atd.
2) Proč v ČR nenabízí zelenou?
Anti>80 tisíc Chápu,že narážíš na zdejší fnukání nad cenou..oukej..
Zrovna u týhle motorky mi ale přijde,že se to "plus"týhle kozy lehce vytrácí..
Otázkou je,jaká cena by zdejší komunitu uspokojila.Kolik by jste si představovali?Jako za čínu?
3 reakce
Za mě parádní polnačko-lesní endurko..cenovka by ale měla být taky argument u takovýdleho holomrda..
Pěkné. Můžu se zeptat kde to bylo natáčené? To je nějaká enduro trať kde si lze legálně za poplatek zajezdit? Díky
1 reakce
Vynorila sa mi puberta, keď sme na oškubaných Panelkách 250 s nahodenými drapákmi a "JZD-rozetami" nalietali v bahne pri Dunaji milión kilometrov. Výkon nám bohate stačil na to, aby nás to furt hádzalo o zem a na okolí neexistoval úsek, kde by to neprešlo.
Neviem, koho táto Kawička-hračka zaujme, ale predávať sa asi bude dobre. Puberťákov z praveku teda provokuje hodne a ak malý guľatý dedo na ňu ešte vyleze, tak potom už len bacha na staré kosti, lebo také sa už ťažko hoja...
Ak si vezmete tie ceny co si dnes vymyslaju z prsta a zistite ze aj tak kupujete nejake plastove rozpoctove odpady tak toto mi pride ako value for money. Lepsia ako CRF250L vahovo aj podvozkovo ...pri takej moto je vam u zadku co to ma za svetlo ak to svieti ako ma. Zaujimave ze takym KTMakom nevadi ak maju vaginu miesto predneho svetla ale u takej low motorky sa to riesi Celkom by ma zaujimal test tychto dvoch moto side by side alebo nejaky velky test lahkych dualsportov....
2 reakce
Yamaha udělal WR155R ale ne pro trh v EU ..... zajímal by mě srovnávák
Nepirum> Tricker je úžasný pro rohlíky, na pivo přes les atd ale na větší enduro to není ( ale musím dodat motorka co nabývá na hodnotě )
Designéři předních světlometů jsou už pár let pod drogama.
Výborný článek i video. Už jsem se na klx230 svezl, potvrzuji slova z článku.
Ale nic pro prcky, pořád není náhrada za úžasnou Yamaha 250 Tricker.
Už by někdo mohl oživit xr400r, motor (swm/shineray) by tu byl i se stříkačkou. Bylo by to takové xr440i Nebo by to mohla spáchat sama Honda.
Pěkný test a motorka, docela trefné označení motoru "vzdycháč" nebo to bylo na tlačítko nahlásit chyb?
v pohodě koncept maximálně jednoduchýho dualsportu, ale má dvě zásadní vady, jedna je to bizarní světlo, to vypadá jak sabotáž na fabriku ze strany designéra a druhá věc je cenovka... na dřeň osekaná rozpočtovka s archaickym motorem by mohla stát o pár desítek tisíc méně...
3 reakce