husqvarna_svartpilen_801_2




Kawasaki ZZR 1400

Kapitoly článku

Na tenhle tanker z produkce Kawasaki Heavy Industries jsem přesedl bezprostředně po jízdě na litrovém CeBRu. Stejné pocity mají asi někteří vyvolení po přesednutí z akrobatické Extry do nadzvukového Tornada. Zatímco maličká Honda reaguje na všechno hned a přesně, Kawa, která je svými setrvačnými hmotami někde úplně jinde, si dává malinko načas a oblouky krouží trošku zeširoka.
Ale po pár kilometrech je první dojem z rozlehlosti Kawasaki pryč. V hlavě se všechno popřepíná, do svojí řídící jednotky si nahrajete vzorečky s jinou váhou a zjistíte, že je všechno vlastně v pohodě. Nikde nic nevadí, nepřekáží, nechybí a všechno funguje.

Můj výlet začal v pražských ulicích. Do tohoto prostředí to není ta úplně nejlepší volba, ale i tak to bylo příjemné svezení. Motorka je hlavně v kolonách veliká a široká (abyste si seřídili zrcátka, musíte se opravdu hóódně natáhnout) ale to je asi jediné omezení. Motor který má sílu jako remorkér, vás vytáhne ze všeho a to hned. Brzdy s ABS se zase postarají o bezpečné zastavení i na kluzkém nebo prašném povrchu. Jediné co mě dost nemile překvapilo, byl prakticky neúčinný štítek. Opravdu jsem se snažil, ale prostě se za něj od určité menší než velké rychlosti nejde schovat. U motorky s těmito jízdními parametry dost zásadní věc. Když na dálnici přidáte, vnímáte jak si čtrnáctka s chutí muchlá asfalt za sebe. Jede strašně. Pořád.
Jenže jak letí rychloměr zleva doprava, nápor vzduchu se vám nekompromisně snaží urvat a uklepat makovici a tak chtě nechte raději uberete. Ale s větším štítkem to musí být pro milovníky maximálky úplná nirvána.

Kupodivu na své si přijdou i ti, kteří si občas dají nějakou pěknou serpentinu. ZetZeteRo sice postrádá lehkost supersportů ale vodit se dá příjemně a relativně přesně. Občas se trochu pohoupe ale nemá snahu vás tím vyděsit. Přeci jenom je to cesťák, byť v podkategorii těch kolínkových.

Jaký je závěr?
Opravdu příjemná velká a hodně silná motorka. Její majitelé si budou surfovat na vlnách výkonu a krouťáku a na světlech na zelenou nejspíš všemu a všem nechutně napráskají.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 195 cm
Tomas Mysliveček (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 189 cm
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):
Motokatalog.cz



TOPlist