globalmoto_duben_nolan




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
SV-DR (29) napsal 16.11.2021 v 23:41

Fúú tie cesty hrozne rozmrdané, Scrambler by mal mať troška pohodlnejší endurovejší podvozok .
U iných značiek je Čína, India spojená finančne inžiniersky s Európskymi výrobcami značkami, toto je už moc Argentína -Tibet ... Ale motorka dizajnovo ozaj krásna.

nováček86 (2) napsal 29.10.2021 v 01:15+1

Co takhle Jawo vyrobit/sehnat z Číny motorku pro dospělého člověka ( myšleno 185+).
U všech modelů je vhodné i pro nižší postavy = pro mě 196cm ani náhodou. Kdyby tak bylo něco velikosti zmíněné Benelli TRK. Ta pro dospělýho člověka je.

Ray_Janus (133) napsal 30.09.2021 v 09:22

Jawa vzbuzuje emoce. Snad pod žádným článkem není tolik komentů. Můžeme být smutní, že v portfoliu Jawy je jedna obstarožní Honda CB 400, 2 tibetské a jedna motorka indická. Můžeme se pousmát nad pohádkou kterak pan Martinéz z Argentiny vyrazil do Tibetu aby si zde objednal vývoj a výrobu motocyklu. Faktem je, že nejprodávanějším motocyklem v Italii je Benelli TRK 502, a netuším jestli Italové řeší čínského výrobce a vlastníka značky.
Proč. Proto že prodejci jsou schopni zaručit nejen prodej, ale hlavně servis. Je tohle schopna zaručit JAWA?
P.S. Je dobře, že Sumerové vynalezli kolo ještě před vynálezem zákona na ochranu duševního vlastnictví.

lekvii (2) napsal 29.09.2021 v 17:16

Za mne ne.sorry

SuperSic58 (1307) napsal 29.09.2021 v 12:56+3

Co je to tedy? Jawa? RVM? Colove? Loncin? Macbor? Nebo snad ten Tibet? Už tohle budí fakt velkou důvěru Takhle na stojánku to vypadá fakt hezky, o tom žádná... Ale když Honda CB 500F stojí ještě o desítku méně.... Nevim no...

papiboy (1259) napsal 29.09.2021 v 10:29+2

Filozofické okienko:

Kedysi, v päťdesiatych a na začiatku šesťdesiatych rokov 20. storočia bola Jawa aj ČZ vecou národnej hrdosti, vyvíjalo sa, závodilo sa, dosahovali sa úspechy na svetovej úrovni. Mená, ako Šťastný, Staša, Falta (atď-atď) sa vyskytovali nie len v motoristickej tlači, ale aj v bežných novinách a spravodajstvách, fakt ich poznalo celé Československo (aj moja babka! ) a aj zahraničie.

Neriešim, ako došlo k útlmu a ako sa to s Jawou dostalo sem, kde je to dnes.

Ale sa pohrávam s myšlienkou, že keby nejaký bývalý elitný český pivovar v štádiu klinickej smrti začal dovážať nejaké čínske patoky a prelepoval by plechovky a fľaše svojimi etiketami, teda či by to vlastenci pili s takým elánom, akým elánom tu niektorí píšu o "záchrane" Jawy... Veď keby sa na to pivo nenalepila česká značka, nikto by o ňom v našich končinách ani nevedel, akože nevie ani o stovkách čínskych pív...

Na rodokmenu veru záleží, kuaže! Inak umrú tradície a vyhráva faloš, stačí nakecať bájky okolo a plebs to žere aj s chlpami... Čo čakať od dovozcov, predajcov a od tých piatich, čo to už kúpili? Že budú mať výhrady?

Tu nejde o to, či je to dobrý motocykel, ani o to, koľko to stojí.
Ide o vymieranie rodu a nie je každému jedno, či rod skončí čestne alebo za pár šušňov predá aj meno vlastných dedkov...

Ako puberťák, som bol hrdý na svoje Jawy, ale toto tu?
Nechcem takúto "Jawu", aj keby to rozdávali zadarmo...

WobRetnuh (110) napsal 29.09.2021 v 08:06+1

Vypadá hezky, líbí se mi. A držím Jawě palce aby tyto motorky byly úspěšné. Pokud se za pár let ukáže, že jsou stejně spolehlivé jako jejich japonská konkurence(která stojí v podstatě stejně), tak budiž. Do té doby si počkám...

stm01 (8) napsal 29.09.2021 v 01:47

Mě se ta motorka líbí. Když budu mít peníze a rozhodnu se koupit si nové moto, tak k tomu budu samozřejmě přistupovat s určitými nároky a požadavky. U mě osobně je první požadavek aby se mi ta motorka líbila, potom přichází na řadu další požadavky jako velikost (mám 194cm), cena, výbava atd. Ovšem první rozhoduje vzhled. Takže kdybych bych menšího vzrůstu a rozhodoval bych se mezi tímto a SV650, tak by to vyhrála falešná JAWA. Prostě bych si nekoupil to SV jen proto, že je to značka. Věřím, že hodně lidí se řídí jen značkou, ale nová motorka nebo auto mě musí oslovit vzhledem. To je stejné jako u ženský. Ta vás musí zaujmout na první dobrou.

milonovo (48) napsal 28.09.2021 v 20:00+1

Vzhledově mě to nijak neuráží, dokonce bych řekl, že je to celkem pěkný, až na ten tablet, ale to už je v dnešní době klasika... Pokud bych toužil po těžký líný ludře takovejch tvarů, byl by mi i ten rodokmen tak nějak jedno.... Ale ne, ani za kilo. I za kilo se dá totiž koupit motorka, která bude mít poměr váha/ výkon úplně jinde a protože bude starší, nebude mít ani ten děsnej tablet. Za 170 se dají koupit stroje z úplně jiný planety, než je tahle, byť samozřejmě opět starší. Ale jako bonus mají prodejce a servisní síť i mimo Týnec a aliexpres a tak nějak prověřenou spolehlivost. No a pokud se dá za podobný peníze koupit něco jako SV 650, jak tu někdo psal (neověřoval jsem) tak pak už mi to nedává smysl vůbec.

zahadnytajemny (48) napsal 28.09.2021 v 17:18

Hodně dávno byla Jawa pojem. Ale to už je dávno. S ohledem na to, co ještě v závěru sama vyráběla, si dovolím sdílet už níže napsaný smutný názor, že kdyby to dnes měla vyrobit Jawa sama, tak to zřejmě ani zdaleka nebude v této již docela slušné, byť čínské, kvalitě. Bohužel.

vopák (51) napsal 28.09.2021 v 14:29-1+2

Motorka vypadá pěkně..nicméně nejsem zrovna fanda čajny a vysypat 170 palackejch za motorku bez tradice a s neznámou budoucností a spolehlivostí?Bude to po 100 tísíci kilometrech pořád v pohodě jako Japan?Možná že jo,ale nevěřim tomu.

dracan (134) napsal 28.09.2021 v 13:45+2

Ja na Jawe objel v 17 republiku. 350 (640). Srdeční záležitost . Tohle je hnus. Raději koupit zase starou klasiku a tu si předělat, když už.

petao (86) napsal 28.09.2021 v 11:45

Mně se ta motorka líbí, a ještě víc mne baví ty komenty. Odpůrci a realisti. V globálním světě s globálním trhem se ty rozdíly mezi nabídkou jednotlivých značek do jisté míry mažou, rozdílovým prvkem zůstane jen jejich historie. Kdo koho kopíruje? Vždycky bude mít motorka dvě kola, kdo s tím přišel první? A nádrž, světlo, blinkry, výfuk, sedlo... Jednou jsou v módě oblé tvary, jindy ostře řezané, to by v tom byl čert abych našel 10 rozdílů.

PEPEE01 (345) napsal 28.09.2021 v 10:59+1

Teda nevím, musel bych se na tom asi svézt. Ale přijde mi to děsně zdechlý. Jak motorem, tak podvozkem. Kochačka se dá jezdit, ale to po čase omrzí, každý se chce občas pěkně povozit a kdo ne, tak si nebude kupovat takovouto "stylovku", ale půjde do nějaké klasiky třeba RE apod.. Stále bych raději za stejné prachy koupil lehounce jetého servisovaného japonce, než tuhle funglovku... Měl jsem hodně drahého psa se skvělým rodokmnem a pořád byl nemocnej, řečeno po motorkářsku se sral děsným způsobem a stálo to příšerný balík. No u motorek jsem přesvědčen, že je to úplně jinak a rodokmen je stále hodně důležitý a má jisté záruky kvality.

LuckyLoser (89) napsal 28.09.2021 v 09:20

Kdo se oprostí od loga na nádrži, tak mu tato spotřební motorka na cesty okolo komína bohatě stačí. A pro takové, co najezdí za rok 2 tis. km a míň a pořád vysedávají s kelímkem u benziny to je docela dostačující.

JA-NE (768) napsal 28.09.2021 v 09:00+1

Zalezi na rodokmeni a motorke

Hofix (34) napsal 28.09.2021 v 08:57+2

Mám zákaz od manželky cokoliv někam psát. Protože pak je průser.
Ale tohle je taky takový průser...

sikos (0) napsal 28.09.2021 v 08:52

Vzhledově to vypadá moc pěkně, ale cenověto už tolik ne. To už si můžu připlatit 10 tis. a mám zhruba o 20 koní silnější a podobně těžkou taky čínu cf-moto cl-x 700.

K167 (1466) napsal 28.09.2021 v 00:04+4

Pravděpodobně někdo z Vás (u mladších ročníků někdo z Vašich rodičů nebo prarodičů) vlastnil výrobek (vysavač, žehličku, pečící pánev ...) značky ETA (Elektro-Praga) Hlinsko.
Můj táta je tam vyučený a dělal tam celý život. Moje máma, tety i strejdové to samé. Vyučená je tam moje starší ségra a také tam pracovala. Pracovali tam i oba moji dědové.
Když jsem v osmičce řekl, že chci jít na střední, táta byl zklamaný, že se nejdu učit nástrojařem do Ety jako on.
Při kupónové privatizaci byla volba jasná - Eta. Když spadla cena akcií z devadesáti na padesátdva tisíc, ségra nevydržela a prodala to. Táta na ní byl naštvaný - prodáváš akcie firmy, která naší rodinu živí. Udělala dobře - stavěli se švárou svépomocí barák a měli půjčené peníze. Kdo neprodal, přišel o všechno. Naši neprodali - byla to přece "jejich" fabrika.

Když jsem se oženil, byla značka varné konvice předem daná - Eta. Tekla z ní voda do elektriky. Dali jsme ji na reklamaci. Sousedka, která pracovala ve značkovém servisu, nám přišla vynadat: "Jak si můžete koupit výrobek zabalený v krabici se žlutým pruhem? Vždyť je to Čína!" Mysleli jsme si, že se to dělá u nás.

Máma dostala výpověď v roce 2000. Pak teta ...

Proč to sem píšu? Jsem hrdý na výrobky firmy Eta, které dělali lidé v Hlinsku.
Ta fabrika v Hlinsku už je ovšem pár let zavřená.
Nejsem hrdý na dnešní čínské výrobky s nápisem Eta. I kdyby fungovaly. Proč? Protože je to jenom přiživování se na původní Etě (Elektro-Praze) Hlinsko.
A proto nejsem hrdý ani na hezky vypadající a možná i dobře fungující čínskou motorku s logem Jawa. A určitě to není žádná moje "česká malost". Proč bych měl být hrdý na čínskou motorku s logem Jawa?

ivano (499) napsal 27.09.2021 v 22:20+6

JAWA je dávno mrtvá a proč ji nenechat čestné místo ( my starší v našich srdcích) za slávu a tituly z minulosti. Vždyť to není jediná světová značka, která tak dopadla. Tyto pseudo rádo - by JAWA - je další z pěti názvů podle trhu... a výsměch nám všem od dnešních managerů naší značky. I přes dotace dokázali co,...??? Raději budu chodit se dívat do muzea co naši předci a jezdci ve světě dokázali, jak totok!!! Za tyto peníze jsem v r.14 koupil novou NC 750X - made by Japan...jasně je to 7 let zpět a dnes se svět v p... obrací a vládne nenažranost. Tato Jawa nebo co to je, by mělo stát půlku i s homologo EU. Že rodokmen - tak leda jako v pohádce, za devatero horami a devatero řekami byla jedna značka...

SLAY (806) napsal 27.09.2021 v 21:49

nevypadá to celkově nějak zle ,sice cosi okopírováno jinde na první pohled je ale ne nějak extrémě ,že to má na bandě nápis JAWA je asi nepodstatné,jak je v článku Jawa to není .Ovšem pokud všechny vykazují takové vady jak popisoval -jandaxx - tak to už je na pováženou.

sfv (17) napsal 27.09.2021 v 21:28+1

Pěkné !! Ale za mě Kawasaki Z 650RS !!

Johny_Servis (72) napsal 27.09.2021 v 20:51+3

také mě to smysl moc nedává, ale zas tak tragicky bych to neviděl. Pamatujte ještě 90. léta ? To tu byla defacto jen veliká čtyřka + super exotické italské stroje. Cena nových byla natolik astronomická, že vlastně ani nikdo nevěděl, kde a jestli vůbec se někde v Česku prodávají. V praxi to vypadalo tak, že kluk několik let tvrdě šetřil a pak si dotáhl zpravidla totální mrtvolu z Němec. Všechno na tom bylo špatně a celé to byla jedná veliká finanční katastrofa, ale Stockholmský syndrom fungoval a tak jsme potkávali zaryté fanoušky té a té značky, co měli nášivky, trička atd. a mašina byla něco jako člen domácnosti s duší. Analogicky to bylo u telefonů (pamatujete Nokii, Siemens, Alcatel atd. a jejich zaryté fanoušky ?), vývoj ale přinesl na pole mobilů úplně nový přístup. Dnes už se tolik neřeší výrobce telefonu, jenom to jestli to má být Android nebo iOS a pokud Android, tak se koupí jakýkoliv "generický" telefon s dobrým poměrem cena/výkon. Těch výrobců jsou mraky, jedny značky zanikají, jiné se objevují a pořád dokola... Přineslo to ale jednu zásadní věc - silně konkurenční boj a tlak na cenu a málokdo si dnes kupuje telefon z druhé ruky, protože na nový nemá. Téměř všichni berou nový a představa že si kupuju telefon někde v bazaru jak před 20 lety je dnes už hodně bizarní.
Něco podobného se děje i u motorek (a začne se dít u aut). Už se nebude tolik řešit "značka", jako spíš poměr cena/výkon. Zarytí staromilci toto absolutně nezkousnou, ale bude to tak. Prostě chcete Enduro s objemem 500cc ? Tak si nějaké koupíte a příště klidně něco od úplně někoho jiného. Veliká výhoda tohoto systému je, že ceny nových nejsou zdaleka tak nedostupné jako kdysi a tak jak nám přišlo úplně crazy koupit nového Japonce v 90tkach, tak stejně crazy bude kupovat 40let starý vylitany japonský, nedaj bože taliansky, střep.

Jenislav (8) napsal 27.09.2021 v 20:39+2

Rodokmen!

mateskladno (160) napsal 27.09.2021 v 19:22

Hlavní argument pro koupení je pořád stejný tak jako u ostatních čínských motorek a to ten, že je to levnější. To je vlastně i zároveň jediná výhoda. Kopírování je zkrátka levnější než vlastní vývoj. Jak ale napsal níže rogih, tak ten rozdíl se poslední dobou nějak zmenšuje.

soccer (480) napsal 27.09.2021 v 18:14+1

Ok, na pohled vcelku dobré...

Ale jak píše kolega "rogih", vysypat tyhle koruny že šrajtofle, tak jdu radši pro to eSVéčko... To má proti RVM všechna plus, které motorkáře napadnou...

jandaxx (183) napsal 27.09.2021 v 17:50

Na Scramblera jsem se byl v létě podívat. Nemám vůči CN motorkám předsudky. Už jsem tady několikrát psal, že bych si klidně koupil VOGE, RVM, Benelli jako druhou motorku. První ne, protože Čína nic takového, co mám jako primární stroj nemá.

Scrambler se mi líbí, dovedu si představit mít ho v garáži. Pokud by místo nápisu JAWA bylo něco jiného, byl bych raději. Protože tohle fakt s Jawou nemá co dočinění. Jawař nejsem a nikdy jsem nebyl. Měl jsem třipade, protože nic jiného nebylo. Žádný zázrak to vážně nebyl. Takže se nad současnou situací Jawy nehroutím, nelamentuji, nepláči. Je mi to vlastně jedno. Jen je škoda, že se nenašel druhý VW, který by Jawu vytáhl stejně, jako VW Škodu. Tradiční výrobce aut a motocyklů, po třiceti letech každá značka dopadla jinak. Škodovka jede, Jawa lepí samolepky. Když nad tím tak přemýšlím, tak bych fakt nápis Jawa sundal a dal cokoli jiného.

Motorku jsem si jel prohlédnout do Liberce do Warmupu. Měl jsem dost času, takže jsem jí okukoval asi půl hodiny, včetně detailů. Jsem celkem dost tolerantní, nehledám každý šroubek, co má tzv. jiný odstín. Z metru je motorka hezká, když se ale zaměříte na detaily, tak na některých místech je zpracování humpolácké. Níže odkaz jak vypadají brejle na levé a pravé straně. Tohle by se určitě zavedeným značkám nestalo a na motorce bych to nechtěl. Motorku s takovou vadou bych při vyzvednutí odmítl převzít. I když je to jen kosmetika. Pokud by to bylo na skrytém místě, mávl bych nad tím asi rukou. Ale tohle fakt třískalo do očí. Podobných nedodělků jsem ještě pár našel. Ne ale takhle viditelných na první kouknutí. Pak si člověk řekne, co všechno je špatně na místě, kam vidět není, když výrobce tohle pošle do světa.

Byl jsem se podívat na RE, VOGE, BENELLI. Okouknul jsem všechny modely a ne jednou. Takovou zřejmou a do očí bijící vadu, jako na Scrambleru jsem na jiné motorce neviděl. Třeba je to jen kusová vada. Nevím. Ale z fabriky se tohle ven dostat nemá. Každý den bych se na to dívat nechtěl..

Takže za mojí osobu říkám, že zatím známkuji lepší trojkou. Scrablera jo, ale to zpracování chce doladit.

edit: vadou myslím hranu uprostřed na jedné straně objímky a chybějící hranu ( zahlazení) na straně druhé. To úplně třískne do očí. Na obou stranách by měla být struktura stejná. Doplněno po dotazu, co je na těch fotkách špatně.


koki888 (160) napsal 27.09.2021 v 17:37+1

Ja bych Vám dal takovou po čuni! Keď som pred 40+- rokmi chodil do Juhoslávie tak som znenávidel Jawu CZ Proste čokoľvek motorové dvojkolesové z bývalej ČSSR. To viete všetci nemčúri sa tam preháňali na štvorvalcových Japoncoch a ja ako 13 ročný chalan som mal viac orgazmov pri pohľade na tie krásne nezaojelované stroje ako pri pohľade na tie ženské na nuda pláži. Vtedy som nevidel súvislosti. Dnes 30rokov po nechápem ako môžeme tak drbať do “našej” značky. Kurva Bristol to predáva bez problémov angláni chápu dobrá rozpočtovka super. Vy z. j.eb.ete Jawu vždy a za každých okolností. Jawa nemôže za to že 40 rokov nemala na vývoj že potom v 90tkach to zase zobrali ľudia zase iba napojený na bývalých zmr…v. Pre mňa je sympatické že má snahu bojuje. Keď si kúpite BMW idete sa posrať pritom je to min. s polovic Čína Ktm India a čo! Keby Jawa hodila na trh ešte ten Filipínsky bober 650 a potom nejaké skutočné ostré enduro ako
Fantic najlepšie 2T 300 (motor môže kúpiť v Eu nie Čínu ) tak neváham. A keby mali dosť odvahy a spravili by elektriku s podobnými parametrami ako Alta redshift s cenou okolo8000 tak verím tomu že by nielen prežili ale aj pozdvihli značku.

Stadakk11 (277) napsal 27.09.2021 v 16:35+6

Záleží na motorce, nebo na rodokmenu?
Zajímalo by mne spíše zda dude možné na tento čínský motocykl koupit náhradní díly? Předpokládám tak v horizontu 5ti až 10 ti let...Nemám na mysli Aliexpress nebo ebay, ale Jawu která tento výtvor přeprodává

CB600 (23) napsal 27.09.2021 v 16:27

Design kombinace Duc scramblera a neo sports café od červených. Trochu mě překvapuje ten výkon, neboť nebylo dosaženo ani limitu pro A2. Cena je o 15 víc než "no scramlo originál". A to mi přijde teda dost.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist