yamaha_demo_tour




Indian Chief Dark Horse: temná síla

Tohle by byla ta správná mašina pro Darth Vadera ze ságy Hvězdných válek! Temný stroj staronové značky s exklusivním image... ale co je hlavní, také s dobrými jízdními vlastnostmi. Je zvláštní, co dokáže změna barvy a pár designových a konstrukčních úprav - najednou sedím na úplně jiném modelu než je původní Chief Classic.

Kapitoly článku

Většina konstrukčních prvků je shodná s modelem Chief Classic, který jsme měli možnost otestovat před dvěma lety. Dnešní nová verze Dark Horse dostala místo původní spousty chromu matnou černou barvu. Pár chromovaných prvků je použito jen pro její zvýraznění a také proto, aby opticky vyvážily dlouhé koncovky výfuku, které by bylo škoda nenechat chromované.

Chief Dark Horse se také od původní verze Classic odlišuje černými litými koly a jednomístným provedením, celkově působí o dost agresivněji. Výrobce také vynechal olejový chladič, přídavná světla a palivoměr a výsledkem je výrazné snížení hmotnosti a tím i zvýšení dynamiky jízdy. Dark Horse sice zhubl jen asi o 15 kg, ale i tak je to znát a třeba při otáčení máte mašinu mnohem víc pod kontrolou. I na verzi Dark je možné si přiobjednat třeba vysoká řídítka či protažené sedlo spolujezdce. Jinak si Dark Horse si zachoval všechny luxusní a asistenční funkce jako ABS, bezklíčkové zapalování či elektronický tempomat. Ale zachoval si i luxusní cenovku českého importéra ve výši 621 900 korun. To je možná trochu škoda, na domovské půdě v Americe je cena Dark Horse asi o 1-2 tisíce dolarů nižší než u verze Classic.

Za jízdy je znát, že Chief celkově dozrál a některé drobnosti, které mi před pár lety trochu vadily, jsou tu už perfektně vyladěné. Například ovládání plynu už nemá žádnou prodlevu a vrknout si plynem při čekání na semaforech je rajská hudba pro uši, motor se ochotně vrhá do otáček. Dvouválec Thunder Stroke o objemu 111 palců (1811 ccm) s dvouventilovou technikou s rozvodem OHV pomocí zdvihacích tyček má nádherný dunivý zvuk. A taky je jedinečný charakter, který se opravdu nedá přirovnat k ničemu jinému. Je tu nejen mohutný zátah, jaký člověk od dlouhozdvihové osmnáctistovky logicky očekává, ale překvapivě i slušná porce výkonu ve vyšších rychlostech, zhruba kolem 80 koní. Doménou motoru Chiefa ale samozřejmě je dolní rozsah otáček, ve kterém vám nadělí nádherně plynulý nástup krouťáku s maximální hodnotou 160 Nm už při 3 tisících otáček!

Pohodlné sedlo a propracovaný posaz perfektně padnou do ruky jezdcům všech typů postavy, i když se tu budou přeci jen cítit líp vzrostlejší jedinci. Decentní přístrojovka je umístěná na nádrži a zahrnuje i vcelku našlapaný palubní počítač. Řízení je dokonale neutrální a zatáčkami se mašina protahuje ladně a bez většího úsilí. Překvapivě snadno se stroj ovládá i ve městě v provozu a vůbec bych mu nehádal váhu před 350 kg. Brzdy mají slušný účinek, ale pro silnější brzdění to chce pořádně vzít za páčku, zapomeňte na brzdění jedním prstem, tady nejste u supersportů. Pořádného zabrzdění se ale rozhodně nemusíte bát, Chief má vepředu obutou mohutnou pneumatiku 130 mm na šestnáctipalcovém kole a ABS se vepředu aktivuje opravdu jen výjimečně.

Díky lehčím kolům umí Dark Horse také lépe „přeplout“ přes díry na silnici, tady je úbytek hmotnosti docela znát, protože je na nejdůležitějším místě – neodpružené hmotě. Pocitově také Dark Horse díky lehčím kolům ještě o něco energičtěji akceleruje, ale to souvisí i se změnou designu. Když totiž nasednete na naleštěný chromovaný Classic na drátech, máte spíš chuť si obléci bundu s třásněmi a v poklidu vyrazit na výlet na Karlštejn. U černého démona na litých kolech to mnohem víc láká k razantnějšímu svezení.

Nejlepší chvíle přijde večer, když se rozsvítí i skleněná soška indiánského náčelníka na předním blatníku. Pak teprve si vychutnáte ten úžasný pocit jízdy na stroji výjimečné značky, která v sobě skrývá slavnou historii a tvary blatníků, které znali už naši dědečkové.

Informace o redaktorovi

Filip Tichý (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 195 cm
Jan Altner - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (9x):
Motokatalog.cz



TOPlist