husqvarna_svartpilen_801_2




První jízda na nových kroskách Husqvarna 2019

Kapitoly článku

Ahoj Zacho, díky že jsi si pro náš český web udělal čas na kratší rozhovor.

Rádo se stalo. Českou republiku znám a závodil jsem tam. Bylo to v Jiníně a Kaplici. Tam je myslím velký skok dolů? Myslím že to bylo v roce 2005 při mistrovství světa juniorů. Jinín je kousek od fabriky ČZ, co vyrábí řetězy, je to tak?

A jak se Ti závodění na našich tratích líbilo?

Pamatuji si hodně dobře trať v Kaplici, která mi přijde strašně moc zábavná.

To je skvělé, u nás ji totiž moc jezdců nemá v oblibě.

Opravdu? Mě se líbila a je fakt, že je docela náročná a je tam tvrdý povrch.

To záleží na tratích. Také v Evropě jsou tratě s hlubokým pískem, nebo hlínou, ale i tvrdým povrchem a rozdíly až tak veliké nejsou. V Americe jsou ale hodně náročné superkrosové tratě.

Jaký povrch máš nejraději?

Určitě písčité, ovšem ne takové, jako je třeba Lommel, kde je extra hluboký písek. Hodně se mi líbí písčité tratě, jako je například tato u Aldona v Bakers´ Factory.

Jsi továrním jezdcem Husqvarny a vybojoval jsi titul. Jak hodně a jak často trénuješ?

Trénuji každý den, tedy sedm dní v týdnu. Od prvního listopadu do posledního závodu. Tři dny v týdnu na motorce, potom jeden den jsou závody a zbylé dny trénuji v posilovně, na kole nebo běhám.

To je tedy fyzický trénink. Všiml jsem si ale, jak veliký důraz se v Americe klade na psychickou přípravu a přemýšlení o motokrosu.

Přesně tak! Věnuji se józe a meditaci a po této stránce pracuji sám se sebou. Mentální trénink je opravdu důležitý.

Musím přiznat, že Bakers´ Faktory na mě udělal veliký dojem a doposud jsem nic podobného neviděl. Trénuješ zde často nebo jen vyjimečně?

Ano, jsem zde zhruba devět měsíců v roce a další tři měsíce v Kalifornii. Osobně mi to tu vyhovuje více, protože je tu klid a čas utíká pomaleji, je to tu malé a není tu žádné větší město, kde žije tolik lidí. Proto se tu snažím být co nejvíce můžu. Mám tu skvělé zázemí a možnosti, proto není důvod někam utíkat.

Můžeš mi něco prozradit o tvém stroji a porovnat ho třeba se sériovým?

Kvůli zranění jsem poslední modely jako dnes jezdíte ještě nevyzkoušel, ale u předchozí generace jsem byl překvapen, kolik výkonu sériová motorka má. Také je neuvěřitelné, jak moc si továrna bere z naší zpětné vazby a jak důležité jsou pro ni naše názory.

Jakou charakteristiku motorky preferuješ a jak hodně měníš nastavení během sezony?

Popravdě, poslední tři roky na nastavení vůbec nic neměním. Mám rád, když je moje motorka super tvrdá a má opravdu agresivní výkon. Asi znáš můj jízdní styl, kdy jezdím dost tvrdě a tomu také motorka odpovídá. Prostě potřebuji hodně tuhou motorku.

Jaké jsou rozdíly v závodění v Evropě a Americe?

Rozdílů je mnoho. Tady jedeme od listopadu sedm měsíců supercross a jenom tři měsíce normální motokros. Asi největší rozdíl je v dynamice závodění. Opravdu těžko porovnávat.

Kdy jsi vlastně s motokrosem začal a kdo Tě k němu přivedl?

Začal jsem závodit v osmi letech a jezdit někdy ve čtyřech, pěti letech na PW 50. Můj strýc závodil, ovšem jen jako hobby jezdec v místních klubových soutěžích. Moje rodiče mě vzali na závody, já se zlepšoval a bylo to.

Jak žiješ když nezávodíš a co tě kromě motorek baví?

Mám manželku, malou dceru a další dítě během tří, čtyř týdnů čekáme, takže s rodinou. Moc rádi cestujeme, kempujeme, rád chytám ryby a rád si zahraji golf, i když v tom nejsem úplně dobrý. Také moc rád pracuji na motorkách a restauruji staré kousky. Mimo závodění jsem tak trošku jiná osoba.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Autoři článku obdrželi prémie 18 Kč od 6 uživatelů.
Prémie jsou již uzavřené, děkujeme.
JardaKTM přispěl 3 Kč
masi přispěl 3 Kč
KAREL_PLAY3 přispěl 3 Kč
cechradovan přispěl 3 Kč
Czrapel přispěl 3 Kč
MikiberG přispěl 3 Kč
Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):



TOPlist