Testujeme Hondu CB1000 Hornet ve Španělsku

Pod stromeček si litrového Horneta nenadělíte, ale do nové sezony by to mohlo klapnout. Po druhém mnohem, důkladnějším představení Horneta máme ve všem jasno, a tím mám na mysli jak parametry, tak dostupnost i cenu. Kdo říká, že ho Honda cenou velkého Sršně neposadila na zadek, ten kecá. Teď už visí otazník nad tím nejdůležitějším, a to, jak nahatý litr s motorem z Fároše jezdí? Na to ale už za pár dní budeme znát v redakci odpověď.

Kapitoly článku

Před dvěma lety Honda vzkřísila velice úspěšné jméno Hornet a po dvouválcové sedmsetpadesátce a malé pětistovce je čas pustit do ulic velký čtyřválcový litr. Představení Hondy CB1000 Hornet se velice podrobně věnuje Honzis v tomto článku, a proto už známe tu hodně odvážnou cenu, za kterou se bude Hornet ve standardním provedení i espéčkové verzi prodávat. Ano, ceny 244 900 Kč za základní verzi a 284 900 Kč za SP jsou velice hodně vstřícné a konkurence dost pravděpodobně nebude mít dobré spaní. Pokud bude Hornet fungovat tak, jak se očekává, je zaděláno na zajímavé prodeje a už jenom záleží, jaký poměr bude standard vs. SP. Ale nechme prognózy stranou a pojďme se podívat na to, co je jasně dáno.

Hornet vychází z čtyřválcového kapalinou chlazeného řaďáku, který má původ u modelu Fireblade z roku 2017 a je lehce „polidštěn“ pro potřeby naháče. Řekněte sami, není 152 koní při 11 000 otáčkách a 104 Nm při 9000 otáčkách příslibem parádního svezení? Jak bude motor reagovat na plynovou rukojeť, ovlivní tři pevně nastavené jízdní režimy, tedy Rain, Standard a Sport, anebo dva volitelné režimy pod označením User, jak už je u Hondy zvykem. Ve chvíli, kdy má litr plnou 17 litrů velkou nádrž, váží rozumných 211 kg, a to nezní špatně. Podvozek od značky Showa je kompletně stavitelný, brzdy jsou svěřeny Nissinu a sedmnáctková kola obouvají pneumatiky Dunlop. Sedlo leží ve výšce 809 mm nad zemí, a tohle má standardní Hornet společné s verzí SP, která cílí na náročnější a o něco víc sportovněji zaměřené motorkáře. Rozdíl není jenom v podvozku a komponentech, ale také ve výkonu.

Honda CB1000 Hornet SP se totiž může pochlubit maximálním výkonem 157 koní při 11 000 otáčkách a točivým momentem 107 Nm při 9000 otáčkách. Motor si musí poradit s pohotovostní hmotností o jedno kilo vyšší, než má standardní Hornet, a to samé platí pro lepší monoblokové brzdy Brembo Stylema. Na větší sportovní ambice poukazuje zadní kompletně stavitelný zadní tlumič Öhlins TTX36, který se na jízdních vlastnostech podílí společně s přední stavitelnou vidlicí Showa, která je stejná, jako u základního modelu, ovšem dost možná bude trošku jinak naladěna. Jak se Hornet předvede na silnici a jak se Japoncům podařilo motor a podvozek naladit? To prozradí první svezení ve Španělsku a vy máte možnost psát dotazy, na které by jižanská prezentace měla najít odpověď.

A jaké byly první dojmy z představení nového Horneta na výstavě Eicma 2023?

Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm

On-line rozhovor: Vláďa Novotný

On-line rozhovor byl již ukončen. Děkujeme za otázky.

Dotazy můžou přidávat jen registrovaní a přihlášení uživatelé.

Otázky a odpovědi

Rado88
Dotaz od Rado88 položen 09.12.2024 10:41

Mna by zaujimala reakcia na On/off plyn, ako je to naladene. Taktiez porovnanie s Hornet 750. Ak mozete prosim aj info ako jazdi zakladna verzia, nie SP. DIky moc chalani :)

Odpověď od Vláďa Novotný z 16.12.2024 17:12

Raddo88, díky za dotaz. Reakce na otevření plynu z nulové pozice v jakémkoliv režimu (rain, standard a sport) není úplně nejčistší a určitě bych si ji dokázal představit hladší. Tady jsem měl větší očekávání. Litrový Hornet s řadovým čtyřválcem se moc srovnávat s Hornetem 750 nedá, je to „dospělejší“ stroj pro zkušenější jezdce. Přeci jen výkon 150 koní + je argumentem jako hrom.

Nanospeed1
Dotaz od Nanospeed1 položen 09.12.2024 10:49

Je to tzv. "rozpoctova motorka", zajima me, na cem se nejvic setrilo a jak se to pripadne projevuje (...oproti premiovejsi konkurenci)? Diky a zdravim.

Odpověď od Vláďa Novotný z 16.12.2024 17:13

Díky za dotaz Nanospeed1, úplně nejdřív napíšu, že ta motorka je fakt dobrá a klidně by mohla stát o pár desítek tisíc korun víc, a to jak standardní verze, tak SP. Mě třeba iritují obyčejné brzdové hadice, tím spíš u verze SP v kombinaci s brzdiči Brembo Stylema. Hornet má také jednodílný rám (přivařenou podsedlovku), nestavitelnou páčku spojky nebo samolepky nejsou pod lakem, včetně loga na nádrži.

Nanospeed1
Dotaz od Nanospeed1 položen 09.12.2024 10:53

Jaky je rozdil pri jizde v beznem provozu (tj. ne okruh na lim tu) mezi zakladni verzi a SP verzi? V cem je realne citit Ohlins + Brembo oproti standardu?

Odpověď od Vláďa Novotný z 16.12.2024 17:13

V rámci prezentace jsme jezdili pouze na SP verzi, tak na to bohužel nedokážu odpovědět. I mě to zajímá a snad bude možnost se přesvědčit.

Stody100
Dotaz od Stody100 položen 09.12.2024 11:43

Okruh asi nebude na pořadu dne, nicméně by mě zajímal potenciál Horneta ve verzi SP držet krok s výkonnější ale taky o mnoho dražší konkurencí při sportovní (okruhové) jízdě nebo zda se jedná až o přílišný kompromis na cesty?

Odpověď od Vláďa Novotný z 16.12.2024 17:16

Ahoj Stody100, potenciál má Hornet hodně slušný a věřím, že dobrý rider dokáže zejména na espéčku konkurenci pěkně potrápit. Podvozek se tváří velice dobře a půjde s ním dál pracovat a nastavit si ho pro každodenní ježdění nebo naopak okruhové svezení. Ve finále, i koní má Hornet dost. Ano, není to čistokrevný hypernaked sport a Hornet bude použitelný i při každodenním ježdění, nicméně pro temperamentní svezení má pochopení veliké. Dík za dotaz.

31081
Dotaz od 31081 položen 09.12.2024 13:03

Mě by zajímalo,kdy se asi nové modely od Hondy dostanou u nás na pult Jestli to nebude zase až cca květen,červen Díky

Odpověď od Vláďa Novotný z 16.12.2024 17:17

Dostal jsem informaci, že standardní verze by u nás měla být v lednu a SP v únoru.

Sir_CHerokee
Dotaz od Sir_CHerokee položen 09.12.2024 14:30

Ta nabídka a parametry vypadají velmi lákavě. Vznikne na tomto základu více motocyklů? Kapotovaný cesťák nebo retro naháč ve stylu CB? Děkuji.

Odpověď od Vláďa Novotný z 16.12.2024 17:17

Sir_CHerokee, na to jsem nedostal odpověď, ale řekl bych, že nějaké plány Honda má a dávalo by to smysl. Bohužel nikdy dopředu neprozradí, co vyvíjí a jaké verze na tomto základu chystá. Nechme se tedy překvapit. Dík za dotaz.

NalimAdrub
Dotaz od NalimAdrub položen 09.12.2024 17:02

Dobrý den, jaký je zátah motoru ve středních otáčkách ve srovnání s modelem cb1000R a s ostatní konkurencí (např. mt-O9, FTR1200, gsx-s1000 a dalšími sportovními naháči)? Děkuji za odpověď!

Odpověď od Vláďa Novotný z 16.12.2024 17:18

Ahoj NalimAdrub, tohle se vždycky špatně posuzuje, když motorky nejsou v jednu chvíli na jednom místě, ale přijde mi, že CB1000R je víc orientované na střední otáčky. Hornet je do nějakých 7000 docela relativně hodný a dá se jezdit na pohodu, pak se v něm ale probudí ďábel, začne vyzpěvovat a letí jako střela. MT-09 víc střed, FTR víc spodek a střed, GSX-S 1000 celkem srovnatelné. Díky za dotaz.

NalimAdrub
Dotaz od NalimAdrub položen 09.12.2024 17:05

Ještě mám dotaz, kdy bude článek o testovaném motocyklu zveřejněn? Děkuji.

Odpověď od Vláďa Novotný z 16.12.2024 17:18

Do Vánoc, respektive těsně před „čtyřiadvacátým“ by měl být test venku.

NalimAdrub
Dotaz od NalimAdrub položen 09.12.2024 17:15

Jak hodně je znatelný rozdíl v lepších brázdách a zadním odpružení u verze SP oproti základní verzi? Jak funguje rychlořazení ve srovnání s jinými modely zn. Honda a ve srovnání s konkurencí? Je nějaká ochrana proti větru? Jak funguje přední odpružení? Děkuji.

Odpověď od Vláďa Novotný z 16.12.2024 17:19

Na představení ve Španělsku jsem jezdil pouze na SP verzi, takže k srovnání obou verzí bohužel nedošlo. Rychlořazení má tři režimy, soft, medium a hard. Soft mi skvěle sedlo a fungovalo moc hezky a dalo se používat i v nižších otáčkách. Za mě palec nahoru. Ochrana veškerá žádná. Pérování super a u verze SP v kombinaci s Öhlinsem pecka. Jezdilo se na běžných silnicích a tovární nastavení nemělo chybu. Podvozek je spíš tužší a opět palec nahoru.

František_L
Dotaz od František_L položen 09.12.2024 17:31

Zdar chlapi, zajímalo by mě jestli:
1) nepřekáží pravé noze při jízdě výfuk (jako např. u Z900)?
2) jde samostatně nastavovat anti-wheelie (nebo je vždy defaultně součástí jízdního režimu)?
3) poskládá se na to v pohodě 188 cm?
Díky a těším se na video:)

Odpověď od Vláďa Novotný z 16.12.2024 17:20

Díky za dotazy Františku. Ano, o výfukové koncovce budeš vědět. Mě tam vadila, ale je zajímavé, že můj kolega s tím prý neměl problém. Každý to máme jinak, každý máme jiné fyzické proporce a jinak na motorce sedíme…anti-wheelie Hornet nemá, má kontrolu trakce, motorovou brzdu a nastavení odezvy plynové rukojeti. Pouze v režimech USER si nastavíš elektroniku podle představ a dokážeš vypnout TC. Ano, určitě poskládá a ptal jsem se na to podobně vysokých kluků. Hornet není úplný prcek.

jk73
Dotaz od jk73 položen 09.12.2024 17:46

Ahoj Vlaďo, mne zajímá zda SP za ten peníz navíc stojí. Doufám, že budeš mít příležitost zkusit obě. J.

Odpověď od Vláďa Novotný z 16.12.2024 17:22

Ahoj, bohužel jsem obě verze nemohl srovnat, protože se jezdilo jen na SP. Na rovinu, asi bych vůbec neváhal a šel rovnou do SP. Mě za ty peníze dává velký smysl. Jen je škoda, že není v nějaké temperamentnější barvě než jen matné černé. Díky za dotaz a měj se hezky.

maranow
Dotaz od maranow položen 09.12.2024 20:20

Zdravím celý tým Motorkáři.cz, poklona pánové a dámy vaší pracíi.Jste světová třída v recenzích a testech a to je fakt.
Poprosil bych po svezení jednu odpověď na otázku:
Existuje momentálně nový nahatý motocykl ve třídě 800-1200ccm s lepším poměrem cena výkon ,než tenhle Horník? Je Suzuki Gsx s1000 v ovladatelnosti lepší /nebo horší/nebo se už Japonci dostali tak daleko, že nám motorky čtou myšlenky a zatáčí jak závodní stroje na TT Isle of Man.
Díky a užijte si Španělsko

Odpověď od Vláďa Novotný z 16.12.2024 17:27

Maranow, díky moc za ty slova a také díky za dotazy. Ne! Osobně si myslím, že Hornet bude hrát první housle a jen tak mu prvenství žádný nový naháč nesebere. Poměr cena/výkon je totiž bezkonkurenční. Ano, MT-09 je jen kousek....Srovnání se Suzuki nás všechny zajímá a určitě GSX-S 1000 proti litrovému Hornetu v nové sezoně postavíme. Pak budeme chytřejší a sám za sebe říkám, že se na to těším. Ještě jednou díky.

ondra-krajon
Dotaz od ondra-krajon položen 09.12.2024 21:12

1) Kde jde nejvic citit, ze jde o rozpoctovou motorku?

2) Jak dobry je QS v porovnani s konkurenci? Jde radit "kdykoli" jako to umi treba MT09?

3) Ma nekde znatelnou "eurodiru"?

4) Jde snadno vymenit koncovka vyfuku? Zejmena u SP verze, ktera ma obsahovat nejakou klapku

5) Ma predni brzda opletene hadice?

6) Vi se uz cena za priplatky? Treba cena za QS u normalni verze

7) Jaky se ocekava zajem v Evrope? Pujde motorka normalne koupit, aniz bych ji uz ted objednal, nebo budu cekat do podzimu, pokud objednam treba v dubnu

Odpověď od Vláďa Novotný z 16.12.2024 17:28

Díky Ondro za dotazy. Na pár otázek už jsem odpověděl výše, tak prosím mrkni na odpovědi pro Nanospeed1 a NalimAdrub. Během testování jsem nenarazil na nějakou výkonovou díru. Průběh výkonu maximálně odpovídá řadovému čtyřválci a do 7000 ot. je svezení celkem na pohodu a pak v litru bouchnou saze. Výfuková koncovka standardní verze půjde vyměnit lépe než koncovka SP, která v sobě má přívěru (to je ten rozdíl pěti koní +). Výfuková koncovka moc krásy nepobrala, to je fakt a asi bude terčem tuningu. Bohužel, brzdové hadice jsou obyčejné, a to je u brzd Brembo Stylema na opováženou, i když při ježdění to funguje dobře. Ceny příslušenství budou už brzy dostupné na webu honda.cz. Všichni doufají, že s dostupností nebude problém, ale to ukáže až realita, protože zájem bude po celém světě asi obrovský a záleží, jak se bude dařit uspokojovat.

Husa123
Dotaz od Husa123 položen 09.12.2024 21:30

Porovnání s gsxs 1000

Odpověď od Vláďa Novotný z 16.12.2024 17:28

Zatím jde porovnat pouze parametry. Každopádně na tuto otázku odpoví až redakční srovnávák v nové sezoně.

Obycejny_clovek
Dotaz od Obycejny_clovek položen 09.12.2024 22:12

Zdravím Motorkáře,

držím palce na testování, v pozitivním slova smyslu závidím.

Pokud by byla možnost, zajímalo by mě, zda
- je nový Hornet i pro postavy 187-190cm
- zda Honda plánuje nějaké příslušenství na cestování
- reakce na plyn - zda to není ucukané jako třeba Z900RS

Moc děkuji a přeji mnoho šťastných km.

Odpověď od Vláďa Novotný z 16.12.2024 17:29

Díky Obycejny_clovece za dotazy. Podle vyšších kluků na prezentaci ano, ptal jsem se jich a neměli se problém na litrového Horneta poskládat. Ano, originální příslušenství bude k dispozici. Reakce na plyn není úplně nejlepší a nejhladší, a je to jeden z mínusů, který si Hornet vysloužil.

marna
Dotaz od marna položen 10.12.2024 12:06

Či by sa veľavážená Honda aj napriek existencii tohto podareného nového modelu láskavo mohla unúvať dopratať znova do Európy aj CB1300?

Odpověď od Vláďa Novotný z 16.12.2024 17:29

Nevypadá to, že by to Honda měla v plánu, ale uvidíme. Evropa si situaci komplikuje dost často sama a někdy mi rozhodnutí a předpisy EU hlava nebere…

RadoSK
Dotaz od RadoSK položen 10.12.2024 12:24

Pozdravujem, mna by zaujimalo ci pri jazde zavadzia pravej nohe vyfuk. Sedel som na tom na Eicme a nevedel som si dati nohu na stupacku, na spicku bez toho aby sa mi pata neoprela o vyfuk...Mam vysku 184cm a topanku c.10 vopred dakujem za postreh :D Rado

Odpověď od Vláďa Novotný z 16.12.2024 17:30

Ahoj Rado, díky za dotaz. Já mám zhruba o 10 cm méně a koncovka mi vadila. Paradoxně kolega na prezentaci měl podobné proporce, jak uvádíš a prý s tím neměl problém, i když po tom, co jsem mu to řekl, se na to zaměřil…

Pejko_
Dotaz od Pejko_ položen 10.12.2024 20:22

-ma SP verzia pancierove hadice?
-ma SP verzia aj radialnu pumpu? ak ano, je to len v tejto verzii alebo aj v tej normalnej?
-ako je na tom pri ostrej jazde predna vidlica v SP verzii, ktora pokial viem nie je Ohlins?
-kolko stupnova je trakcna kontrola? respektive da sa nastvit individualne bez ohladu na rezim?

Odpověď od Vláďa Novotný z 16.12.2024 17:30

Ahoj Pejko, bohužel pancéřové hadice nemá a je to vůči brzdičům škoda. Radiální pumpu naopak ano. Přední vidlice funguje výborně, jde o plně stavitelnou vidlici od značky Showa. Kontrola trakce má tři stupně a jde vypnout, ovšem jenom v režimu USER. Ostatní tři nejdou editovat.

Droppi
Dotaz od Droppi položen 10.12.2024 21:46

Ahoj,
já bych, prosím, potřeboval v praxi ověřit mou teorii, že vzhledem k "základní" elektronice bude pro jízdu po zadním nutné úplně vypnout kontrolu trakce.
A v podstatě mě vlastně celkové zajímá, jak velkej sklon k rebélii ta motorka má. Jako jestli to je spíš směrem k Ducati SF - stabilita a setiny na okruh, nebo naopak pankáč jako MT10/KTM (doufám, že to druhé:))
Díky

Odpověď od Vláďa Novotný z 16.12.2024 17:31

Droppi, dík za dotazy. Ano, bude to chtít trakci vypnout a pak se určitě slušně vyblbněš. Skoro bych řekl, že spíš k té Yamaze, i když ta mi přijde o něco větším pankáčem.

čusbery
Dotaz od čusbery položen 11.12.2024 06:19

Ahoj zajímalo by mě jaká je tvrdost sedla a jestli to nebude očistec při delším cestovaní jaký je posez a váha na rukách . Ještě reakce plynu a rychlořazení . Díky za vaši praci je to pro nás motorkaře přínos .

Odpověď od Vláďa Novotný z 16.12.2024 17:32

Čusbery, díky za dotazy. Sedlo je fajn, nemyslím si, že by to měl být očistec, já jsem s ním v pohodě. Pozice je pohodlná, a i když se Hornet tváří sportovně a agresivně, není nepříjemný a rozhodně nevnímám větší váhu na ruce, to vůbec ne. Rychlořazení i reakci na plyn jsem zmínil výše, tak se prosím podívej na předchozí odpovědi.

TomasRA
Dotaz od TomasRA položen 11.12.2024 18:33

Zdravím, zajímalo by mě, jak si vede chlazení motoru. Když vjdete do města a stabilně jedete 50 - 70 km/h, atakuje teplota přes 100°C? A kolik je tam chladicí kapaliny?

Odpověď od Vláďa Novotný z 16.12.2024 17:33

Tomáši, tohle budeme muset vyzkoušet až při testu u nás doma. Na prezentaci se moc městem v těchto rychlostech nejezdilo a jelikož bylo chladno, tak teplota chladící kapaliny neletěla vysoko.

fzedko
Dotaz od fzedko položen 11.12.2024 20:09

Čau kluci, co v reálu říkáte na design nového sršně?
Pak bych se zeptal na projev motoru, je na japonce agresivní?
A pak taky podvozek, je dostatečně sportovní?
Zajímá mne verze SP.
A poslední otázka je nový sršeň vybaven tempomatem?
Děkuji

Odpověď od Vláďa Novotný z 16.12.2024 17:34

Fzedko, díky za dotazy. Hornet vypadá pěkně, tedy až na tu obrovskou výfukovou koncovku a mě se nejvíc líbí v červené barvě. Škoda, že právě SP verze není červená, ta matná černá není špatná, ale espéčko bych chtěl v jiné kombinaci. Podvozek je moc fajn a působí tuhým dojmem. Jen pro upřesnění, vážím cca 70 kg. Na cestách, kde jsme jezdili, na mě udělal výborný dojem. Tempomat bohužel nemá.

Xaeroifbb
Dotaz od Xaeroifbb položen 12.12.2024 08:39

- Mna by zaujimalo ako je na tom jazdne Hornet (nie SP verzia) oproti CB1000R 2021+ najma co sa tyka podvozku?
- Kde sa najviac setrilo aby to malo taku cenovku?
- Kedy bude ocakavana dostupnost?
-

Odpověď od Vláďa Novotný z 16.12.2024 17:34

Xaeroifbb, z tohoto pohledu mi přijde docela srovnatelný. Dokonce mi Hornet připadne hbitější a obratnější. Podvozek je příjemně tuhý a díky možnosti nastavení s ním půjde ještě pracovat. Na další dotazy jsem odpověděl výše, prosím podívej se tedy výš. Díky.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (1x):
Motokatalog.cz



TOPlist