KTM 890 Adventure vs. Honda CRF1100L Africa Twin: Souboj střední a polotěžké váhy
Text: Martin Hakl , Vláďa Novotný | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Zveřejněno: 12.7.2021 | Zobrazeno: 29 263x
Text: Martin Hakl , Vláďa Novotný | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Zajíček | Zveřejněno: 12.7.2021 | Zobrazeno: 29 263x
@Martin Hakl: Martine, nezlob se, ale v celem clanku nereknes ani jednou na rovinu, ze porovnavas cestovni verzi ktm 890 adventure. Offroad ma znaceni adventure R. A tam bude urcite rozdil v tlumicich a mozna riditkach. atd.
1 reakce
africa v akci https://www.youtube.com/watch?v=whYAwn0hvms
Ktm je neskutecne agilni, ale podvozek je hruza u obou verzi. Rko je dobry na skoky nebo hupy, kde nemusi tlumit diry nebo kameny. Takze na vetsinu jezdeni je to minus. Zadni kolo doslova odskakuje. Za me je nejvetsi zklamani opevovany Rkovy podvozek na univerzalni jezdeni. Na race dobry motokros nebo okruh, jinak to je bida. A to jeste neresim kolik jim vyteklo tlumicu, ale dejme tomu, ze vsichni jezdi race oproti jinym motorkam
Fakt nevím, co se Vám na těch kátéemkách pořád nelíbí ...
1 reakce
Myslim že proti sobě postavili špatné motorky, od ktm mělo být Rko, aby to bylo spravedlivé. To by ale už nebylo moc výhod pro Hondu
Nejúsměvnější jsou slinty místních hospodských teoretiků typu "africa potřebuje 20 koní, aby jela jako velká motorka"
2 reakce
Sory ale vzit ne R kovou kachnu a k ni "terenejsi" afriku a pak napsat ze je vhodna vic na silnici nez afra ? Jak to asi mohlo dopadnout ? Ten R kovej podvozek je to co ji katapultuje nahoru nad afriku i tenerku o tridu - neerkova ktm je kastrat ty R kovy podobnym styl jako bylo kdysy ocesany GS800 na GS 650 - motorky se stejnym zakladem ale podvozkem z jiny tridy - spousta veci se da ladit ale zrovna podvozek je z nich sakra drahej a kachna (samozrejme Rkova ) ho uz ma v cene to je dulezitej bonus
Pekný test.
Mal sam staru AT 750, ked som sa dozvedel ze sa bude robit nova 1000, moc som sa na nu tesil.
2016 to prislo tak som ju hned medzi prvými v SK mal. No liter tahal, ale nieco na tej motorke chýbalo.
Za 5 sezon som najazdil 88tis. Medzi tym som kupil novu Tenerku. A liter isiel z domu. Prisiel som po 4 rokoch co mi na AT chybalp. Bola to emocia.
AT neurazi ale ani nenadchne, dufam ze tato nova 1100 je na tom uz lepsie.
Teraz mam KTM 790 adv.R a to som bol dlhe roky "proti" tejto znacke. Som spokojný. Nenapisem ako hore kolega, ze je to naj moto. Ale za tu cenu, vykon a podvozok super. Konecne spravyli v KTM moto co nieje uskakane, nervozne na pline. A to mam stale este len 790, 890 je na tom este lepsie. Vzhlad nic moc, ale ten sa da upravyt.
1 reakce
Pekný test.
Mal sam staru AT 750, ked som sa dozvedel ze sa bude robit nova 1000, moc som sa na nu tesil.
2016 to prislo tak som ju hned medzi prvými v SK mal. No liter tahal, ale nieco na tej motorke chýbalo.
Za 5 sezon som najazdil 88tis. Medzi tym som kupil novu Tenerku. A liter isiel z domu. Prisiel som po 4 rokoch co mi na AT chybalp. Bola to emocia.
AT neurazi ale ani nenadchne, dufam ze tato nova 1100 je na tom uz lepsie.
Teraz mam KTM 790 adv.R a to som bol dlhe roky "proti" tejto znacke. Som spokojný. Nenapisem ako hore kolega, ze je to naj moto. Ale za tu cenu, vykon a podvozok super. Konecne spravyli v KTM moto co nieje uskakane, nervozne na pline. A to mam stale este len 790, 890 je na tom este lepsie. Vzhlad nic moc, ale ten sa da upravyt.
Proto má KTM verzi R, aby se člověk rozhodl kde bude jezdit víc. Počkám si na porovnání s ERkem....
2 reakce
add H1956 - vzheldem k tomu, ze se kluci zabyvali motorkami a ne zbranemi ze Star Wars, tak to maji samozrejme spravne
2 reakce
Je mi líto, ale pro mne je Afrika jen strašlivě předražená trochu větší kroska. Určitě se na ní pěkně jede atd atd, ale stojí jako opravdová cestovní motorka. Přitom má jen slabý řaďák a řetěz.
Ten zobák KTM vypadá jako sršní hlava a je fakt nepříjemnej. Sice KTM razí svoji cestu tvaru předního světla, ale ten zbytek snad nemusí vypadat tak, že rozpláče malý děcka na ulici
2 reakce
Jen drobná poznámka. Nejsou to bástry, ale blastry. Myslel jsem, že je to překlep, ale opakují to oba redaktoři, takže chyba.
//www.flash-team.cz/handguards-orange[1]
2 reakce
Afrika má oproti jiný adventure konkurenci jednu velkou výhodu - automat. Já vím, já vím... :) u Super Adventure stačí rychlořazení, ale u GS bych automat viděl skoro jako nutnost.
Na druhou stranu Africe chybí alespoň 20 koní, aby jela jako velká motorka.
7 reakcí
Mě se kupodivu ta 890 ka líbí a to i na živo ... jak jsem psal níže , tak 1190 byla neeezrovna kráska ale famózní stroj ( mmj naprosto bez poruch ... jako ze ani olej ani voda proste jen tahat ).
Co musím uznat že Africa má fakt krásný zvuk... 1290 ka s origo laufem je daaaleko nudnejsi ... zvukem tedy ... . Mnoho lidi nadává na GS že jdou všude, ale Africa je na tom už dost podobně .
Za mě ke tam prostě blok ta cena .... vybavena Africa už je na úrovni GS a 1290 SAD a to si přiznejme už je jiná liga. Vím ze u GS je zaklad zaklad ale 1290 premluvis prodejce na QS a pak už nic nepotrebujes ....
No proti gustu žádný víme ... ale u mě zatím vede výkon a kroutak ...
7 reakcí
Ač jsem velký fanoušek značky KTM, musím uznat, že model Adv.790/890 - nízký blatník, je vzhledově asi to nejodpornější, co kdy vyrobili... No, i když model 690 SM 2010 je taky hodně velká věc... Nebavím se o funkčnosti.
Přijde mi to o to smutnější, že zrovna KTM vyrobila spoustu dakarských speciálů, na které by mohla designově navazovat, viz. starý Adv.950/990 a určitě by se to setkalo s větším pochopením.
Např.konverze od RadeGarage vypadá opravdu parádně...
1 reakce
KTM je vzhledově naprosto odporná. Kde na ten design chodí, to nevím.
8 reakcí
KTM 890 Adventure R je tá najlepšia motorka na akej som kedy sedel. Jasné, cestovať s dvomi tak pohodlím vyhrá GS/AT/SAS ale hravosťou, zábavnosťou schopnosťou sa so všetkými situáciami popasovať, nezávisle od povrchu na ktorom jazdíš, či dokonalý alpský pass alebo hill climb pasáž chorvátskeho TET, všade si zajazdíš a všade si to užiteš pod heslom "Ready to Race" to má jedine KTM.
Je to tak dobre postavená motorka že nechápem ako dokážu byť tak ďaleko pred konkurenciou.
Porovnávam najmä s '21 BMW 1250/850 GSA, KTM 1290 SAS, staršie stroje ako BMW 1200 alebo nudné spektrum od Hondy...
pred týždňom som bol na workshope s chlapmi z KTM R&D, robí tam 600 ľudí všetky motorky, od špeciálu GP & Dakar až po najmenšiu 390, úžasné čo dokáže prakticky zopár ľudí.
...že je AT 1000/1100 dobrá motorka o tom niet pochýb, ale 2 roky mediálnej masáže aby vypustili von štvrťtonového stokoňového mastodonta, ktorý pohodlím a výkonom prekoná ktorákoľvek generácia GS 1200 tak by som povedal že "troška neskoro" je "hodně s nadsázkou".
Čo sa týka pohodlia tak nová 1250 GSA nemá žiadneho konkurenta, preto ak sa bavíme o etalóne, tak by som ho v súvislosti s AT nespájal.
Tie reči o nespoľahlivosti KTM od ľudí čo na tom nikdy ani nesedeli sú na smiech
... ktorý majiteľ Ferrari sa sťažuje na nespoľahlivosť alebo drahý servis?
15 reakcí
Těším se na offroad test se špalkama kdy to asi tak výjde?
1 reakce
Porovnání výšky, geometrie, zdvihů či terénních schopností docela zbytečné, když to není R verze KTM, která je zaměřená na terén.
Jinak je fajn, že KTM vyhladila motor, jde vidět, že 890tka není jen malý upgrade objemu.
Malá rozprávka o designe:
Keď sa podarí kúpiť peknú motorku, dám si ju do spálne a v noci keď sa zobudím, ona sa na mňa pozre, usmejem sa a sladko spím ďalej.
Ak by sa ale v noci na mňa pozerala tá KTM, posral by som sa od strachu, vyskočil by som z postele a utekal by som, že dva dni by som sa ani neobzrel...
Kvalitu neviem posúdiť, nejazdil som ani jednu z nich.
Takže ako s babami, teda za mňa Honda.
3 reakce
Pěkný test.
Všude ale čtu jaké jsou KTM průšvih ohledně spolehlivosti a problémy s motory včetně vaček.
KTM prý záruky uznává, jenže platí jen materiál a né práci. Pry docela peklo....takže pořadně si to rozmyslete než to koupíte. Jsou to super motorky.....ale .....
5 reakcí
Tak z těhle dvou za mě asi Honda....
Zajímavej nápad...
Super test,díky Kliknul sem Hondu,bo sem ten větší,ale čekat s odjezdem,než se to rozsvítí by mě pokaždý asi štvalo
4 reakce