husqvarna_svartpilen_801_2




Honda XR125L

Kapitoly článku

Tento maloobjemový stroj pro začínající a mladé jezdce se na trhu objevil v roce 2003. Ačkoliv byl zprvu prezentován především jako jednoduché a hbité městské enduro, svojí všestranností se výborně hodí rovněž na projížďky kolem Vaší chaty, či pro prašné vesnické cesty. V České republice tak XR125L ne náhodou získalo v roce 2003 titul Motocykl roku v kategorii do 125 ccm.


Stroj má na takto malý objem poměrně robustní konstrukci a především kvalitní zpracování, čímž je více než předurčen úspěšně zabojovat na trhu s levnější čínskou konkurencí. Na první pohled by se mohlo považovat za určitý handicap absence zadního kotouče, nicméně vzhledem k potenciálu stroje se ve výsledku jeví zadní buben jako dostatečný.

Při testovací jízdě mě hned při prvním nasednutí potěšila především širší řidítka, pohodlné usazení a z praktického hlediska robustní nosič. Po stránce vzhledu nelze mít k této stopětadvacítce obecně větších výhrad. Pěkné prolisy minimalistických plastů, fešná koncovka výfuku, zajímavě tvarované světlo s čirou optikou a v neposlední řadě nové barevné provedení to vše propůjčuje tomuto motocyklu atraktivní vzhled.
Co se barevného vyjádření týče, mě osobně nejvíce oslovila asi právě testovaná černá varianta, která se mi ze tří nabízených možností zamlouvá v letošním roce asi nejvíc, ale to je samozřejmě velice subjektivní.


Celkově lze říci, že XR125L je velice dobře ovladatelný motocykl, který bez problémů zvládne i méně zkušený jezdec se základními návyky jízdy na motocyklu. Hmotnost stroje bez náplní je 119,1 Kg. Maximální rychlost při mém necelém metráku se ustálila na 90 km/h, ale to je údaj, který u tohoto stroje (denního pracanta) zas tolik neznamená, zvláště když byl v záběhu.
V lehčím terénu mě potěšila na stopětadvacítku slušná živelnost a síla motoru, která s mojí hmotností neměla větších potíží. Pérování s delším zdvihem a níže umístěné sedlo zajišťují i zde dobrou ovladatelnost. Průjezdy zatáček, šotolinových cest, přejezdů a jiných skopičin, které nám dnešní hektická doprava nabízí se rázem staly při ranní cestě do práce více než zábavou.


Na delší cesty bych volil asi něco silnějšího, nicméně pro mladší začínající jezdce a na kratší cesty, či jízdu do školy ranní dopravou je tento stroj ideální. S rozumnou spotřebou a především za vcelku přijatelnou pořizovací cenu tak získáte slušnou alternativu k stále populárnějším skútrům. Při denním používaní se Vám navíc vynaložené náklady velice rychle vrátí a to jak v nákladech na dopravu samotnou, tak v údržbě a spolehlivosti.


Dle reakcí majitelů, lze vypozorovat snad jen jediný neduh v podobě absence širší nabídky pneumatik k poněkud netradičnímu rozměru zadního obutí 110/90-17, ale vše se dá prý řešit cenově rozumnou alternativou od českého výrobce Mitas.

Lukáš Růžička

Informace o redaktorovi

Pavel Růžička - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (4x):
Motokatalog.cz
Náš tip

Yamaha XT 125R




TOPlist