husqvarna_svartpilen_801_2




Honda S-Wing 150

Honda vyslala do ulic další ze svých stylových skútrů s velkou porcí elegance. Okřídlený elegán na slovo vzatý, který svým šarmem a stylem vzbudí obdiv snad každého.

Kapitoly článku


Nový S-Wing 150 působí dojmem velkého a tak trochu těžkopádného skútru vyšší kategorie. Ovšem zdání klame. Nejeden obdivovatel nevěřícně kroutí hlavou, když se srovnává se zjištěním, že tento drobeček patří svým objemem 150 ccm do kategorie spíše maloobjemových skútrů. Je fakt, že když jsem ho sám poprvé spatřil ve společnosti ostatních Hond nejrůznějších kubatur, stopade bych mu opravdu neřekl. Tehdy jsem byl opravdu hodně zvědav, jak si tento čtyřtakt poradí s tak monstrózním ohozem?


Design „malého“ S-Winga si získal obdiv spousty očí. I ti, kteří si s mašinami nikdy pořádně nic nezačali, se zastavují a obhlížejí, co že je to vlastně za velkého krasavce. Není se čemu divit. Mohutná přední kapotáž s vysokým, velice účelným štítkem, okamžitě vzbudí pozornost. Každý ze dvou čirých reflektorů tak trochu připomíná právě Hondí křídlo a je jedním z velice dominantních prvků skútru. Pozornost upoutá křeslo, pardon, chtěl jsem říct sedlo. Právě sedlo S-Wingu nezůstává kategorii velkých skútrů nic dlužno. Je velké, pohodlné, no prostě jezdce rozmazlující! Ani spolujezdec si nebude na nic stěžovat, jeho místečko nabízí pohodlí až kam.


Za jeho zády je standardně montován velice praktický nosič. Bez problémů připevníte motokufr a další úložný prostor je na světě! Robustní podsedlová kapotáž napovídá, že zavazadlový prostor nebude patřit mezi malé. Pootočením a zatlačením klíčku ve spínací skříňce se sedlo vyklopí do boku. Osvětlený prostor pod sedlem je svým objemem příjemným překvapením. Spolkne v klidu jednu integrální helmu a ještě nebude plný. Výrobce dokonce udává, že se pod sedlo vejdou helmy dvě. Poněkud limitující je maximální úhel otevřeného sedla. Z praxe se mi daleko lépe osvědčilo otevírání podélné, přístup do úložného prostoru je pak mnohem pohodlnější a nabízí lepší manipulaci s uloženými předměty. Zadní zaoblenou partii kapotáže zdobí designová koncová světla připomínající bumerang.

Vraťme se ještě k úložnému prostoru. Na levé straně přední karotáže najdeme pod řídítky praktickou menší schránku, kam se dá schovat třeba mobil, klíče, doklady nebo lehčí svačina na výlet. Jen je škoda, že postrádá zámek a nedá se uzamknout. Klíček ve spínací skřínce mechanicky ovládá kromě otevírání sedla také krytku otvoru palivové nádrže. Opět stačí na klíček zatlačit a pootočit. Jedním zámkem tedy skútr nastartujete, zamknete a k tomu ještě otevřete sedlo a nádrž. Když klíčkem otočíte do polohy Start, vše, co se na přístrojové desce může dát do pohybu nebo rozsvítit, má nástup.

Přístrojová deska působí decentně, bez jakéhokoliv módního výstřelku. Dva dominantní analogové budíky jsou jasně čitelné. Ten levý chrlí údaje o rychlosti, přičemž to nejvyšší číslo má hodnotu 160. Pravý pak ukáže otáčky motoru, kdy červené políčko začíná na 9,5 a končí někde za číslicí 11. Nechybí ani palivoměr vlevo a vpravo teploměr kapaliny. Mezi velkými budíky je v horní části multifunkční displej. Mimo údajů o všech možných ujetých kilometrech, času, zobrazí i průměrnou spotřebu. Výrazné kontrolky signalizující vstřikování PGM-FI, nadcházející výměnu oleje a dálkové světla, jsou srovnány pod displejem. Ve tmě pěkně září celá přístojovka žlutě.

Když jsem se konečně uvelebil v sedle S-Wingu a vyrazil do šumu velkoměsta, okamžitě mi padl do ruky. Pružný stopadesátkový motor tahal nad mé očekávání. Z 0 na 80 km/h akceleroval tak, že na semaforech jen stěží našel přemožitele. Dál se ručička rychloměru v klidu šplhala na hodnotu 100 km/h a pak už pomaleji pokračovala k hodnotě 120 km/h. Velice příjemný je kultivovaný chod čtyřtaktního kapalinou chlazeného motoru. Přispívá k tomu vstřikování paliva PGM-FI, které jemně reaguje na každý pohyb plynové rukojeti. Automatická převodovka V-Matic s variátorem a odstředivou spojkou pracuje plynule bez známek zaškubání. Jízda ve městě, kde neustále střídáte akceleraci a brždění, je v sedle S-Wingu příjemnou záležitostí.
Proplétání se kolonami aut není žádný problém. Přestože stopadesátka při jízdě působí dojmem menšího skútru, je v kolonách důležité pamatovat, že její rozměry jsou o něco větší. Vyhnete se tak ne zrovna kamarádským posunkům řidičů čtyřkolových plecháčů, kterým tečou nervy vlivem dopravní zácpy.

Podvozek je od výrobce nastaven spíše tvrději. Pro rozbité pražské uličky možná až dost a takové kočičí hlavy Vám pěkně naklepou zadek. Nový S-Wing je jedním ze skútrů, kterým ani výlet ven z města není cizí. Rychlosti, které dosahuje, jsou na okresní silničky ideální. Tvrdší tuhý podvozek je tady naopak velkým plus. Při rychlostech kolem 100 km/h vede S-Wing přesně stopu a v zatáčkách nedovolí ani náznak zavlnění.

Třípístková kotoučová přední brzda se systémem CBS a zadní kotoučová jednopístková si se stopadesátikilovým skútrem hravě poradí. K ostřejšímu brždění je ale potřeba zmáčknout brzdové páčky větším tlakem. Při intenzivním brždění v městském provozu se po delší době projeví unavené zápěstí. Vezmete-li na palubu S-Wingu spolujezdce, nebude žádnou velkou přítěží. Jízdní vlastnosti jsou i v tomto případě velice dobré a také v hustém provozu bude proplétání ve dvou hračka. Tady se však projeví handicap menšího objemu a kroutícího momentu. Pocítíte to hlavně při akceleraci, kdy je každé kilo váhy navíc znát. Naopak brzdy ani se spolujezdcem neztrácejí na účinku.

Honda S-Wing 150 na mě zanechal pozitivní dojem. Je obratný, praktický a navíc svým designem velice osobitý skútr. Osobně si myslím, že tímto modelem Honda osloví širokou skupinu zákazníků. Velkou část budou zřejmě tvořit lidé bez většího vztahu k motocyklům jako takovým, pro které bude nízkoobjemový S-Wing spotřebním zbožím s vysokou praktickou hodnotou i větší porcí elegance. Za komfort a všestrannost, které jim S-Wing nabídne, zaplatí 115 tisíc korun. Určitým lákadlem bude jistě rozumná spotřeba, která se v průběhu redakčního testu pohybovala těsně na hranici tří litrů na sto kilometrů.

Informace o redaktorovi

Vláďa Novotný (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 173 cm

Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):
Motokatalog.cz



TOPlist