husqvarna_svartpilen_801_2




Honda Forza 250

Kapitoly článku

Motor


Jde o čtyřtaktní dvouventilovou jednoválcovou 250tku se vstřikováním PGM-FI a vodním chlazením. Chladič je vyveden za přední kolo a je kompletně ukryt v předních plastech. Výkon 21K/7500ot/min, kroutící moment 24Nm/5500ot/min. Podle výrobce by mělo jít o motor splňující normu EURO 2 a vstřikování je přepracováno právě pro tento motor.


Jízda


Jízda na tomhle čtvrtlitru je naprosto uvolněná a plynulá. Při váze 171kg a výkonu 21 koní se sice nedá očekávat raketový start, či dosažení stovky pod 3 vteřiny, ale jde o velice hezké svezení. Příjemně dlouhá silueta podporuje i pro spolujezdce pocit pohodlí. Naprosto tomu tak je i v reálu. Vše se odbývá naprosto sametově lehce. Pouze při rychlostech nad 80km/h už proud vzduchu dost „cuchá“ pohodový pocit z jízdy. Veškeré mouchy se rozplácnou o vás a určitě nebudu sám, kdo by raději v pohodě za plexi přidal body do plusu. Jinak nemohu říci nic proti jízdním vlastnostem, FORZA je při jízdě opravdu hbitá, proplétání mezi auty už není na 100%, ale jde to také. Jen pamatovat na délku a rozměry. Sedlo je naprosto perfektní, prostor pro nohy také. Spolujezdci si také nikdy nepostěžovali. Hltači kilometrů, či cestovatelé ocení maximálku přes 130 km/h. Ovšem pohodlná jízda s ohledem na spotřebu je tak do stodvacítky. Když musí motor stále na plno táhnout tu váhu, na spotřebě je to znát. Dá se jezdit za 3, ale také za 5 litrů.


Konečně pořádný skútr, kde je vidět krásně ze zrcátek dozadu. Perfektní výhled a velký rozsah nastavení. Podvozek je velmi příjemně a komfortně naladěn, přední vidlice by snesla trochu měkčí nastavení, ale možná to bylo jen úzkým předním kolem, jehož pneumatika nestíhá odfiltrovat nerovnosti a zbytečně moc jich zůstává na předních vidlicích. Na našich cestách to ale nemá žádné tlumení lehké. K zadním tlumičům nemám výhrad. Fungují precizně a přesně. Podélné nerovnosti (vyjeté koleje) dávají FORZE dost zabrat, ale při její délce 2165 mm a rozměru kol 110/90 v průměru 13“ a zadní 130/70 v průměru 12“, se není čemu divit.
Náklony jsou solidní a FORZA si velice slušně drží stopu. Uvolněná až ležérní jezdecká pozice vás ale nenutí dřít si kolena o asfalt, stačí jen v klidu projet bezpečně zatáčku a budete velice spokojeni.


Poměrně „vlažný“ mi přišel kombinovaný brzdový CBS systém. Pouze při zmačknutí obou páček dojde k silnému brzdnému účinku. Není to opravdu jedovka z modelu RR, ale myslím si, že tady by to chtělo trochu přitvrdit. Ovšem dá se to vstřebat a po pár desítkách km už jen reflexe na brzdové páčky přicházejí o něco dříve.

Shrnutí


Dlouho jsem přemýšlel, jak správně vyjádřit své pocity. Pohoda, preciznost, velmi zajímavý design. Mnoho funkčních a moderních prvků. Hodně zajímavá technická řešení. Velice novátorský přístup k elektronickému ovládání. Na výsost pohodlný skútr. To vše pro mě osobně kazí jen nízké plexi a podle mne i přes velkou výbavu vysoká cena.
Model Honda Forza 250



Motor čtyřdobý kapalinou chlazený dvouventilový jednoválec
Rozvod OHC
Vrtání x zdvih 72,7 x 60 mm
Objem 249 ccm
Výkon 21 koní (7500 ot. za min)
Kroutící moment 24 Nm (5500 ot. za min)
Převodovka automatická
Pneu přední 110/90-13M/C 56L
Pneu zadní 130/70-12 62L
Přední vidlice 33mm teleskopická vidlice
Zavěšení zadního kola dva klasické tlumiče, kyvná vidlice
Brzdy- vpředu/ vzadu 240x4mm kotoučová třípístková CBS/ 240x5mm kotoučová jednopístková
Sekundární převod variátor
Vnější rozměry d x š x v 2165 x 760 x 1180 mm
Výška sedla 710 mm
Suchá hmotnost 171 kg
Objem palivové nádrže 12 l
Cena: (ke dni 6.11.2005) 189 000,- Kč

Informace o redaktorovi

Marek Hrodek (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):
Motokatalog.cz



TOPlist