Honda CRF300L: Brána do terénního světa
Text: Vláďa Novotný | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Fuka | Zveřejněno: 3.5.2021 | Zobrazeno: 33 048x
Text: Vláďa Novotný | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Fuka | Zveřejněno: 3.5.2021 | Zobrazeno: 33 048x
Hezký článek. Na 4taktnim enduru, motokrosové motorce jsem ještě nejel. Naposledy na své Jawě 360, než mi ji před cca.30-ti lety někdo ukradl a teď dle info, je někde na Plzeňsku.
Jízda v terénu je nepopsatelna zkušenost, kdy nasbírané zkušenosti se vám hodí i na silnici. Dnes už bych do terénu nešel. Bych hapal a něco si udelal, bo jsem magor a zase by mne to chytlo a pud sebezáchovy by šel stranou.
Tak mám jen jako vzpomínku krásnou a téměř nepoužitou motokrosovou helmu Bell.
Ale ti, co si to chtějí fakt užít, mají celkem dost trati, kde můžou najít své limity.
Tahle Honda může pomoct zblbnout do bláta další jedince
Zajimave na predchozi 250 kazdej na to nadaval. Tohle není zlepseni nake vyrazne ,ale je to stale to same asi houpaci konik co tyka tlumeni. Ale ja uz mam 10tis km na Crf 250 Rally za 145tis mam ji rok a neni to ma jedinna motorka. Ale, nejradsi na ni jezdim.Do prace na nakup brasnama enduristan a mam za barakem byvalou vysypku a tam projedu vic jak na horskem kole ...myslim kolo za1/3ceny te motorky. A vykon samo na silnici chybi s tim se neda jezdit s nekym kdo ma normal motorku, ale ja rad jezdim sam vesnice a cesticky kde uz sem to i slozil a zvednu to jak nic..Plus na tom mam nosice brasen Outback Mortek a a nekolikrak mi to spadlo a nic proste ty nosice brasen sou jak padaky :)Proste neuveritelny poskakovadlo na vse
Honda Pardubice minulý týden: když si ji objednáte dnes,tak možná bude příští rok.Nejsou nikde,jinak už by byla doma v garáži.
Přešel jsem na CRF250l z GSXR :)) a musím říct, že mě ta motorka baví čím dál víc. Nění to žádnej krutostroj, spíš dělník na každej den. Jezdí se na ní tak nějak samo a je přímo stvořená na nejrůznější výlety po zapadlých silničkách a polňačkách. CRF300l je určitě krok správným směrem. Doporučuji se na ní prvně svézt a pak hodnotit. Za mě super bajk do města, na okresky. Silnice první třídy přejedete stovkou a aspoň máte taky čas se dívat kolem sebe
Pekné civilné endurko pre nenáročných. Celkom by ma ešte zaujímalo, aký je servisný interval výmeny oleja.
2 reakce
Endurko na denní ježdění,na celej rok..A ještě dobře vypadá
Motorka rozpočtová ,ale slušná. Podvozek trochu doladit a jako druhá- třetí moto na takové to domácí m.dání. Pro začínající nebo vyklidněné super.
Chybí jen nápis "by Jawa" Dělám srandu nechybí, ale zajímalo by mě proč ti matlalové z Týnce nedělají něco takového už dávno s motorem 350(390) OHC. Zvlášť když pochází z legendární XR 400
1 reakce
Akurátna motorka , v teréne na lúkach polňačkách sa aj tak nejazdí stovkou .
Enduru stačia prvé 3 rýchlosti, ja jazdím aj na DR 125SE a poteším sa čo všetko dokáže prejsť a hlavne idem bez obáv a strachu ako na +200kg kapotovanom endure.
CRF môže v pohode cestovať 90-100 , predbehne aj kamión , takže úplne OK. Uvažujem že ju raz kúpim
To potřebuju.
Verze Rally je pěkná....
Parádní test Loni jsem silně uvažoval o koupi Bety Alp 4.0, ale když se na to tak dívám a porovnávám tak jako druhá motorka by bylo CRF 300 L naprosto dokonalé.
Ještě jednou díky moc Vláďovi za test
Asi lepší než 250...ale pořád nechápu tu filozofii objemů a výkonů 250,300,450..možná leze krouťák ale výkon u všech cca podobný a vlastně i hmotnost je podobná. Je to všechno připravené na kit nebo co? Mně by se třeba 450 na stará kolena líbila, ale dynamika...Mám HQ701, 75koní je zbytečně moc a výška sedla i na mých 184 taky hodně. Jenže váží necelých 150kg a tlumení je na WP....Pro mě osobně jde Honda správným směrem, ale výkonově a podvozkově je něco v nepoměru. Vše je ale pochopitelně věcí názoru
1 reakce
Super recenze!
Díky.
Zajímavé by bylo srovnání s Kawasaki KLX 300, jenže pak si člověk vzpomene, že se to u nás neprodává...
Řekl bych, že tahle motorka ve verzi Rally je optimální stroj na TET a veškeré putování v offroudu - s udávanou spotřebou dojezd cca 400 km a váha 15o kg. Otázka je možnost nahodit nějaký systém zadního nosiče na nahození podkovy a nějakých měkkých brašen. Jsem nadšen a asi vidím svůj stroj, ke kterému to budu směřovat .
4 reakce
Jednopružinová přední vidlice, kdy je péro na jedné straně vidlice a tlumič na druhé je řešená stejně jako u předešlé 250-tky. Honda tomu říká separátní systém. Mě to přijde ošizená technika a důvod proč je záměrně nastavení podvozku tak měkké. Tvrdší by mohlo být nejen pro jízdu v terénu, ale i po silnici. Cena nového crf se zvedla a vidlice zůstala stále laciná.
Škoda, že posr... tu 450L pro evropu. Chvíli to napravovali Italové v Redmoto s CRF450XR, ale nějak to zmizelo z ČR. Jedině jim napsat.
8 reakcí
Vzhledově moc pěkná , na většinu ježdění ten výkon bohatě stačí a má SPZ, to se počítá.
Kdo chce lítat po mx trati, koupí něco lehkého a tvrdšího.
Zbytek ježdění je jen v rukách...
Presne po niečom takomto zánovnom pokukujem, ako začiatočník v teréne. Môžu zas zavrieť okresy, na tomto sa vyjazdím /jednu dráhu mám aj v okrese/. Škoda asi toho mäkkého podvozku, na chlapíka +110kg to asi nebude.
Že není do moc terénu??? Minulý víkend u nás na JM v Karlíně při tréninku tam s ní jeden jezdil s motokrosákama. Akorát měl modrou asi tvrdší pružinu nebo jiný centrál a možná i vnitřek předku, neptal jsem se ...ale dával ji . Čučel jsem jak puk
Jako motorka sympatická, akorat ta cena je pořád vyšší a vyšší, pamatuju že začínala cca něco nad 100k?
3 reakce
super nenáročná motorka na cesty necesty Mam předchůdce model 2013, kterej je prakticky to samý a každá vyjížďka k poznávání těch nejzapadlejších koutů je jen radost. Podvozek si dává zubožený český okresky s prstem v nose, bere to 3 litry, super motůrek s akorát výkonem a ovladatelnost jízdního kola
142kg na 280 kubíků je prostě moc. Tohle někde zvedat ze země bych nechtěl. Dynamika bude taky bída, ať se to napíše jak chce.
Tahle motorka rozhodně není žádný sport a ani si na to nehraje. Je to taková pohodovka, která dokáže i naprostého enduronýmanda, jako jsem já, bez stresu svést cestou necestou. A věřím, ze když ji člověk nebude tahat na crosstratě, kam není ani určená, tak výdrží bez ztráty kytičky povozit rodinné generace.
2 reakce
Ještě odzkoušet ve verzi Rally
Díky za super test, na tohle jsem čekal a ještě teda sehnat na vyzkoušení nějakou tu předváděčku
2 reakce
No aspoň nějaký posun milá Hondo
Ale stejně bych si raději koupil 10-12 let starou Yamahu WR 250 R. Samozřejmě, že je těžké ji sehnat v lepším stavu. Nicméně už i v základu nabízí zábavnější motor, lepší podvozek a nižší váhu.
2 reakce
Kde se to jezdilo?
4 reakce
motorka 300 ccm je optimální volba do terénu i když pořád nechápu proč neudělají čistou třístovku 298 - 9 ccm a ne ty jejich záhadný objemy!! Každý kubík dobrý! Takže 300 má být 300!!
nechápu, proč k tomu neudělá Showa aftermarket podvozek...
Dobrý dual-sporty tu byly v 90tých ... xr600 tt600 dr350 xr400 klx300. Tohle je těžká nevýkonná znouzecnost. A konkurence je na tom podobně nebo i hůř. Proč už to nejde? A na EU se nevymlouvejte. Vzduchem chlazený motor z xr400 má Shineray (SWM/MASH/Romet/Jawa) homologovaný na EURO IV. Prostě si na konci tisíciletí japonci klekli a podali katanu KTMce. Nebo to bylo harakiri? Výsledek 20ti let vývoje ... to bych brečel.
9 reakcí