yamaha_demo_tour




Honda CBR1000RR vs Suzuki GSX-R1000 vs Yamaha YZF-R1

Kapitoly článku

Náš dlouho plánovaný a velmi očekávaný srovnávací test na okruhu v Mostě se utopil v přívalech vody. Na trať jsme sice vyrazili ale nic objevného jsem alespoň já mezi kalužemi neobjevil. Napřed jsem jel právě na GéeSiXeRu.

Suzuki GSX-R1000

Startovací procedura je stejná jako u jiných motocyklů Suzuki, tedy nutně se spojkou. Trombóny si ševelí až moc Euronormovaně, ale Brusel je Brusel a lepší to nebude. Během ohřívání je čas nastavit si páčku brzdy. Při prvním jejím vyzkoušení asi budete stejně překvapení jako já. Je to divný. Promáčknete ji bez problémů až na heft a je stejně gumová jako ta věc, kterou vám u Meka podstrčí k jídlu. Takže páčku budete nastavovat co nejvíc nejdál, ale ono to nepůjde, protože: a) už jste ji tam dali minule, b) dal ji tam už někdo před vámi.
Jednička lehce zaklapne a sametová spojka (pryč z hydraulikou, opět mechanická) a jedete. Pokud jste před jízdou třeba měli pochybnosti o tom, jestli je tohle pokračovatel rodu, myslím že teď už je mít nebudete. K9 je ještě vetší raketa než ostatní velké rakety. Nemá asi takový spodek jako K5 (tedy ta s funkční přívěrou, protože u většiny bajků je stejně odpojená kvůli otevřené koncovce), ale vršek vám všechno vynahradí. Je mamutózně mastodontní. Ze světa před vámi udělá Monetovo plátno a zahodí ho za vaše záda teď hned, tedy o hodně dřív než se nadějete.
Během zrychlování oceníte převodovku, která bere kvalty stejně s chutí jako automat drobný a to i bez spojky. Oceníte i tlumič řízení který bude mít až příliš často práci s umravněním odlehčeného předku. Pokud se s tím vším budete chtít pochlubit kámošům, budete muset napřed zastavit. Jestli jsem vás naočkoval nedůvěrou k brzdám, která se ale zakládá na vlastních zkušenostech vlastně už od TL-ka, přes K4 a K5, tak vás teď trochu uklidním. Tahle Suzuki brzdí jako sudokopytník všežravec na 5, tedy jako prase. To ale neznamená že brzdy jsou tím, čím by se měla Sůza chlubit, protože „gumovky“ je jejich druhý jméno.
Při brzdění budete pravděpodobně i podřazovat. U téhle konkrétní motorky to šlo občas hodně ztuha a muselo se nadvakrát. Nepříjemnost která snad časem a najetými kilometry zmizí. Nezmínil jsem se o podvozku. Ten se ve standardním nastavení a za běžného provozu chová příkladně a netrpí ani přílišnou tvrdostí, ani nepříjemným houpáním a umožňuje tak celkem komfortní jízdu. Podílí se na tom nová konstrukce předních vidlic, spolu s klasickou, opět o něco delší zadní kyvkou. Co se týká obutí, tak v sérii montované Bridgestone BT16 jsou na první boty výbornou volbou.
V Mostě to byly moje premiérové metry na téhle modré krasavici a protože jsme dávali kolo tak za 3 minuty, je těžké něco hodnotit. Snad jen že se chovala podle očekávání, s přebytkem výkonu, dobrými brzdami a dobrou aerodynamikou, celkem úspěšně odnášející vodou obtěžkaný vzduch okolo jezdce.

Video z testu


Není zapnut JavaScript. Tento text má být nahrazen přehrávačem.



Honda CBR 1000RR

Další motorkou byla Honda, bohužel bez ABS. Proč bohužel? Protože jsem chtěl na vlastní kůži vyzkoušet ten zázrak ze kterého jsou všichni unešení a který přináší do ježdění na motorkách nový rozměr bezpečnosti. Takže jsem vyjel na standardu a znovu si uvědomil jak skvěle na tělo dokáže Honda stavět svoje bajky. Je vám na nich jako šnekovi v ulitě, jako kocourovi … na peci. Lebedíte si a jízdu si můžete po libosti užívat. Vlastně až na mizernou ochranu před větrem není nic co by mně vadilo. Naopak musím pochválit podvozek a brzdy a samozřejmě i motor pro jeho sílu a čitelnost.

Yamaha YZF-R1

Yamahu R1 jsem měl pár dní v testu, proto jsem se v Mostě do jejího sedla nehnal a přenechal jsem ji kolegům. Jen zopakuji, že každý metr s ní byl velkolepým zážitkem. Hezká pro oči a úžasná pro uši, s výborným podvozkem a s jedinečným motorem.

Závěr

Ale protože to máme každý trochu jinak rozdaný, já mám jasno. První místo Suzuki GSX-R 1000. Důvod je ten nejlepší. Prostě mně nejvíc bavila a proto jí odpouštím její drobné nedostatky. Nezastírám svoji slabost pro strojky z Hamamatsu, ale na druhou stranu, loňský model by takhle nedopadl.
Druhé a třetí místo. Tak tady mám nejasno. Váhám mezi novou Yamahou R1 a loňskou Kawasaki ZX10. Tu jsme sice v Mostě na testu neměli, ale myslím že alespoň zmínku zaslouží. Už proto, že stejně jako CBR není pro letošek novým modelem. Obě, tedy jak R1 tak ZX10 mají mnoho co nabídnout. Zatímco R1 přináší novou dimenzi do světa čtyřválcových motorů a spolu s výborným motorem nabízí i výborně postavený podvozek, ZX10 nabízí totéž v klasickém podání, v nádherném kabátě a s velkou porcí jedinečnosti. Vždyť kolik jich potkáváte?
Všechny tři výše zmíněné motorky mají něco, čím se odlišují od jinak dokonalé Hondy. Co to je? Charisma? Design dělaný i trochu srdcem? Motor který nejenom skvěle funguje, ale i žije? Kdo ví. V téhle čtveřici vlastně není poražených. Všechny jsou doopravdy výborné, jen to vidíme každý jinak.

Informace o redaktorovi

Tomáš Mikšovský (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 174 cm
Tomas Mysliveček (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 189 cm
Libor Milota - (Odebírat články autora)
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (11x):



TOPlist