globalmoto_duben_nolan




Honda CBF 600N

Jak jistě víte, Honda v současné době značí řadu cestovních „naháčů“ CBF. Ve výrobním programu můžete najít CBF250, CBF500, CBF600 a CBF1000, z nichž některé verze jsou nabízeny s polokapotáží a některé i s ABS. Test CBF1000 jsme Vám již na našich stránkách přinesli a s CBF600 v klasické verzi bez ABS přicházíme nyní. Jelikož se nám naskytla příležitost vyzkoušet i nedávno nově koupený stroj majitelky CBF500, tak v závěru článku naleznete postřehy i z tohoto stroje, včetně minirozhovoru právě s majitelkou.

Kapitoly článku

Vzhled celé řady CBF vychází z prvků nacházejících se na jednotlivých typech různých kubatur. V klasickém provedení se jedná v předu o kulatý světlomet, nad nímž jsou umístěny dva kruhové budíky s potřebnými kontrolkami. Poměrně objemná nádrž pravidelných tvarů je vhodná pro připevnění tankvaku a působí velice elegantně. Koncovka výfuku je opět obdobných tvarů u všech verzí a nutno dodat, že působí velice líbivě. Podsedlová část s oddělenými sedadly jezdce a spolujezdce a koncová svítilna s integrovanými směrovými světly dotváří tak celkově elegantní dojem tohoto „klasického naháče“.




Kupředu žene stroj čtyřdobý řadový kapalinou chlazený čtyřválec o objemu 599 ccm se čtyřmi ventily na válec. Výkon 78 koní řadí stroj pod úroveň sportovněji založené Hondy CB600 Hornet, avšak pro účely cestování a občasného dovádění v zatáčkách je dle mého názoru dostačující. Průběh výkonové křivky je plynulý i když maximální zátah motoru lze čekat až v otáčkách nad 6000 ot/min. Tím tedy nechci říct, že by stroj dostatečně netáhl ve spodním pásmu, ale když chcete například výrazně zrychlit při předjíždění, je přeci jen motor potřeba trochu více vytočit.


Kroutící moment je dostatečný a není třeba tak často podřazovat. Z toho plyne, že při plynulé jízdě od cca 60 km/hod výše si v pohodě vystačíte s 5. a 6. rychlostním stupněm. Řazení funguje téměř bezchybně, jen na druhý rychlostní stupeň se mi párkrát stalo, že jsem místo něho zařadil falešný neutrál. Ale možná je to způsobeno spíše tím, že zdvih na řadící páce je poměrně veliký, takže jde spíš o zvyk.


Podvozek je pro tento typ stroje zcela dostačující. Umožní vám plynulé přejíždění nerovností a současně zajistí dostatečnou tuhost při průjezdu zatáčkami. Pravdou ale zůstává, že pokud je stroj více zatížen, jízda zatáčkou ve vysoké rychlosti je kultivovanější, než když je CBFko zatíženo méně. Proto, když jedete ve velké rychlosti v hodně velkém náklonu s nezatíženým strojem, můžete mít pocit jemného vlnění stroje a trochu horší stability. Ale to není problém jen CBFka, ale i ostatních konkurenčních strojů této kategorie. Prostě se nejedná o supersport určený na okruh, ale o stroj pro běžnou jízdu po klasické silnici. Co se týče brzd, neměl bych výhrad, zejména přední dvoukotoučová má účinku doslova na rozdávání. Při prvním usednutí na stroj je překvapující, že téměř každému hned sedne perfektně do ruky. Není potřeba si na motocykl nějak dlouho zvykat, protože svými dostatečnými rozměry a pohodlím, které skýtá, si upoutá ihned i jezdce, který je obecně více zaměřený třeba na jinou kategorii motocyklů. Sedlo je dostatečně měkké, navíc výškově nastavitelné, takže máte možnost trochu si ho upravit ku obrazu svému. I spolujezdec si užívá dostatečný komfort a zvládne v pohodě několik set kilometrů denně za zády řidiče.
Po rozjetí vás překvapí lehkost stroje, která se na místě a při manipulaci zdá být těžší, než doopravdy je. Lehkost jízdy a sklápění do zatáček nemůže činit problém ani méně zkušenému jezdci. Navíc v rychlosti průjezdu zatáček můžete konkurovat i lidem jedoucím na starších silničních strojích stejného objemu. Technika šla naštěstí výrazně kupředu.


My jsme s motocyklem více cestovali, během tří dnů jsme najezdili téměř tisíc kilometrů po jihočeských silnicích a k pocitu z jízdy bych neměl žádných výhrad. Je fakt, že pokud jedete ve dvou a s plně naloženým strojem, pak by možná nějaký ten koník navíc byl ku prospěchu věci, ale pokud cestujete sami, jako v mém případě, pak je vše bez problémů. Navíc jsem ocenil vzadu praktické držáky a oka pro upevnění pavouka na věci a dostatečný prostor pod sedlem. Spolujezdec zase ocení boční držáky na každé straně. Spotřeba při našem testování se pohybovala kolem 5,6l/100km a to jsme motocykl vůbec nešetřili. Uvítal jsem i 19 l nádrž, se kterou nemusíte tak často navštěvovat čerpací stanici.


Ovládací prvky jsou klasicky rozmístěny na řídítkách, na jednom budíku najdete analogový rychloměr s displayem celkového a denního počtu ujetých kilometrů, na druhém pak otáčkoměr a ukazatel teploty motoru. Zpětná zrcátka jsou dostatečně velká a přehledná. Bez problémů tak lze sledovat dění za vámi. Menší výtku snad jen mít k tomu, že při určitých otáčkách přebírají dost vibrací. Závěrem lze říci, že CBF600 je stroj určený pro širokou škálu uživatelů. Budoucí majitelé by mohli být třeba cestovatelé, kteří nepotřebují velký a silný stroj nebo méně zkušení jezdci při přechodu z nižší kubatury na vyšší a nebo prostě jen lidé, kteří rádi jezdí na motorce a používají ji jako alternativní dopravu vedle auta. Cestovatelé možná ocení verzi CBF600S, která je bude lépe chránit proti větru a nepřízni počasí, jiní zase uvítají verzi s ABS. Tak jako tak, cena, která činí 179 900 Kč může nabídnout poměrně kvalitní jízdní zážitek pro každého motorkáře.

Informace o redaktorovi

Pavel Růžička - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (3x):
Motokatalog.cz



TOPlist