yamaha_demo_tour




Honda CB1000R

Kapitoly článku

Na velkém Hornetu... pardon, to už se nesmí říkat! Tak tedy na CB1000R jsem v souhrnu strávil jen asi dvě hodiny jízdy, ale rozhodně to stálo za to. Sportovní charakter tohoto naháče se nezapře a na rozdíl od svého předchůdce s kulatým světlem a pohodlným dvousedlem má letošní novinka pořádně divoký design a kratičká zadní část a vysoké stupačky spolujezdce asi moc lákat nebude. S digitální přístrojovkou jsem se rychle skamarádil a vzhledem k avantgardnímu vzhledu celého stroje mi ani příliš nechyběl klasický budík otáčkoměru, který bych u jiné mašiny asi dost oplakával. Jediný detail, který mě drobet zamrzel, jsou obyčejné levně vyhlížející nádobky na kapalinu brzdy a spojky na řídítkách, to by přeci mělo jít také zpracovat nějak poutavěji! Jako celek vám ale ručím za to, že design s agresivní přední maskou si zamilujete již po první testovací jízdě, protože z pozice řidiče najednou uvidíte všechno jinak.
I pro nás dlouhány poskytuje CB1000R skvělý posaz na ostřejší svezení při kratších vyjížďkách. Co mě ale naprosto učarovalo, je ve všech ohledech neskutečně příjemné ovládání. Jsem zvyklý na to, že litrové naháče s výkonem 120-150 koní vyžadují zdatného řidiče a opatrnou ruku při seznamování. Ale tahle Honda je přívětivá motorka, která vám toho i v začátcích hodně odpustí. Žádné cukání při prudkém přidání plynu, žádná ultra-kousavá přední brzda, žádné zhoupnutí dopředu při prudkém brzdění, žádné korekce stopy v náklonu, žádné bloknutí zadního kola při podřazení! Až jsem ji v prvních chvílích podezříval, že od Fireblade zdědila i antihopingovou spojku. Prostě tahle Honda perfektně poslouchá na slovo a má po stránce jízdních vlastností skvěle obroušené všechny hrany! A přitom rozhodně není sterilní či nezábavná, budete na ní stejně rychlí a nadšení jako na ostatních litrech, jen se s ní zkrátka nemusíte prát. Aniž by jakkoli snížila zábavnost jízdy, podstatně zvýší vaši šanci, že si důchodové připojištění neplatíte nadarmo.
Přestože 125 koní může v porovnání s původním výkonem agregátu z Fireblade (o 50 k více) někomu připadat málo, za řídítky vám tato kacířská myšlenka ani na chvíli nepřijde na mysl. Honda CB1000R za to totiž dokáže neuvěřitelným způsobem vzít odspodu a jsem si jistý, že toho sametově hebkého a přitom silného zátahu se nenabažíte ani po několika letech, kdy vám tato mašina bude stát v garáži.
Ale abych jen nechválil, slušelo by se poukázat taky na nějaké ty slabší stránky. No jo, ale jaké? Skrovné pohodlí spolujezdce už jsem zmínil, dál mě napadají snad jen zrcátka, ve kterých toho moc o provozu za vámi moc nezjistíte, ale kdo by se u tohoto stroje zajímal o věci za sebou... Škoda, že kvůli pozdějšímu začátku výroby Honda tento stroj nemohla nabídnout k ochutnání na okruhových dnech. Strašně by mě zajímalo, jak by CB1000R obstála na okruhu, když byla na běžných silnicích tak hodná a dokonalá.
Filip

Informace o redaktorovi

Tomáš Mikšovský (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 174 cm
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (2x):
Motokatalog.cz



TOPlist