yamaha_demo_tour




Honda CB 1300S

Kapitoly článku

Tento model od Hondy je poměrně všestranný motocykl. Ale asi nejvíce zaujme ty z vás, kteří často a třeba i daleko cestují a zároveň si občas rádi vychutnají nějaký pěkný úsek silnice plný zatáček. Posed na motocyklu je sportovně-cestovní, ale velice pohodlný i na delší cestování. Spolujezdec se cítí také velice dobře.

Výkon tohoto řadového čtyřválce je velmi slušný, takže nemusíte mít obavy, že by na běžné silnici i při plném naložení nedostačoval. Musíte však počítat s tím, že „velké“ CB docela dost papá, takže často budete navštěvovat čerpací stanice. Co se podvozku týče, tak je poměrně tuhý a s motocyklem si můžete vychutnat i divoké sportovní dovádění. Přední i zadní tlumiče jsou široce nastavitelné, takže není problém si na dlouhou cestu nastavit motorku měkčí a naopak pro to dovádění v zatáčkách pak přitvrdit.




Brzdy jsou vůči hmotnosti stroje velice dobré a díky ABS poměrně bezpečné i při hodně razantním používání. Co se týče vzhledu, tak víc upřednostňuji verzi bez polokapotáže. Jednak proto, že polokapotáž Vás ochrání proti větru nanejvýš tak, jako by vás chránilo plexi nad klasickým světlometem a za druhé proto, že mi design této polokapotáže připomíná starou verzi Bandita. Ne že by se mi tenkrát tento model od Suzuki vzhledově nelíbil, ale přeci jen už je to v dnešní době trochu staromódní. Jedinou výhodu pak u S-kové verze vidím v praktických odkládacích schránkách, například na mobil, doklady či peněženku. Celkově bych ale hodnotil tento motocykl velice kladně. Člověk se s ním rychle sžije a umožní vám skvělé zážitky z jízdy.

Pavel Růžička




Pokud chcete pořádnou a silnou mašinu pro velký kluky, určitě vezmete v úvahu i kategorii velkých nahatých čtyřválců tzv. musclebike, jako jsou CB1300, GSX1400, XJR1300 nebo ZRX1200. Tyto stroje se shodně vyznačují masivním krouťákem a pořádným výkonem, pohodlnou jízdní pozicí, ale na druhé straně také pořádnou hmotností, se kterou je nutné počítat při nájezdu do zatáčky a při brždění.

Honda se od konkurence odlišila chytrým tahem. S-ková verze Hondy CB1300 s polokapotáží je na dojem opravdu velká motorka, přitom ale manipulace na místě ani kličkování v zácpě není díky nízko posazenému těžišti problém. Hladký zátah motoru při jakýchkoli otáčkách svádí spíš k pohodové jízdě než k jízdě na krev. Pokud ve vás ale chytnou saze, díky výkonu 116 koní a krouťáku 117 Nm máte jistotu, že se z vyjížďky vrátíte dokonale zpocení. Pro bezpečný návrat z každé vyjížďky Honda nabízí vybavení ABS. U mašiny této kategorie a zaměření určitě užitečná funkce.




Ochrana před větrem sice nedosahuje kvalit cestovní kategorie, ale ručím za to, že 150 km/h se dá bez problémů vydržet klidně celý den, a to i pro nás dlouhány. Na spolujezdkyni vzadu navíc téměř nefouká ani v rychlostech ještě o třetinu vyšších a musíte jen dát pozor, aby na širokém a pohodlném sedle nepospávala jako moje slečna při cestě z Brna. U spolujezdce mi osobně připadaly trochu vysoko stupačky, ale slečna žádné námitky neměla.

Cestovní využití podporuje mimo jiné malý digitální palivoměr dole mezi budíky. Ukazuje poměrně přesně, ale hodně mi vadila absence pořádné kontrolky oznamující přechod na rezervu. Místo aby se někde na přístrojovce rozsvítilo žluté „hladové světlo“, začnou pojíždět titěrné digitální čárečky. Na sluníčku jsem si toho všiml až po delší jízdě a marně jsem si pak kladl otázku, kdy to mohlo začít ukazovat a kolik asi ještě najedu.


Polokapotáž citlivě připomíná ducha klasických motocyklů. Přední plasty navíc perfektně ladí s motorem bez jakýchkoli náznaků žebrování, který u nahaté verze přeci jen působí trochu příliš modernisticky.
Při pohledu zblízka opravdu jen těžko najdeme elegantnější motocykl. Zdálky už silueta tak výrazná není, při pohledu zboku leckdo hádá historický model VF1000, při pohledu zepředu zase vypadá jako XJ900... Přestože se mi prvně líbila spíše elegantní černá, v případě koupě bych po několika naježděných dnech určitě sáhl po mnohem výraznější bílé kombinaci s červenými znaky, která ducha klasiky ještě posiluje.

Filip Tichý

Stáhnout video - (24 MB)
Stáhnout zvuk (wav - 511 kB)

Informace o redaktorovi

Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Lukáš Růžička (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 182 cm

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):
Motokatalog.cz



TOPlist