globalmoto_duben_nolan




Honda CB 1300DCw - X4

X-čtyřka, dokáže svým brutálním vzhledem rozbušit srdce každého správného motorkáře a pokud na něm chlap již sedí, vyvolává u žen neodolatelné mrazení.

Kapitoly článku

Snad, každý motorkář, sní svůj sen. Snem nejsmělejším je pak mít v garáži čtyři stroje. A protože sen je krásná věc, ale realita je realita, pokoušejí se konstruktéři, již dlouhou řádku let, více či méně zdařile uvést na trh motocykl, s náturou sportovce, na kterém se však nechá i pohodlně cestovat. A aby bylo vše dokonalé, pak by měl tento motocykl vystavit na obdiv svou nahotu a pohodovou jízdu zvládnout, jako cruiser nejtěžšího kalibru. Jenže, je tu jenže. Sloučit do jednoho motocyklu vlastnosti čtyřech odlišných kategorií, sebou přináší i celou řadu nežádoucích kompromisů. Snad proto, že u Hondy slovo kompromis slyší velice neradi, vzali si konstruktéři z každé kategorie motocyklu, jen to nejlepší a zrodil se, tak v roce 1998 skutečný skvost, jenž nese trochu strohé označení:

X4

.

Čtyřdobý - vodou chlazený řadový čtyřválec o objemu

1284 cm3

pracuje v režimu DOHC se šestnáctiventilovou technikou. Přestože se jedná o podčtvercový motor s průměrem vrtání 72mm a zdvihem 67,2mm podařilo se konstruktérům skvěle naladit výkonostní křivku tohoto svalovce. Vždyť kroutícím momentem

123Nm již při 5000 ot./min

se může pochlubit skutečně málo strojů. Tento brutální zátah dodává stroji naprosto skvělou ovladatelnost v jakékoli situaci.

Dvoukotoučová přední brzda jejíž kotouče o průměru 310mm jsou osazeny čtyřpístkovými třmeny, společně s teleskopickou vidlicí průměru 43mm a zdvihem 130mm do níž je osazeno přední kolo 120/70ZR 18 dávají tušit, že ani na této partii nebylo nic zanedbáno a na bezpečné zastavení stroje se můžeme kdykoli stoprocentně spolehnout. Brzdový systém, pak vhodně doplňuje zadní kotouč o průměru 256mm s dvoupístkovým třmenem, který je netradičně umístěn ve spodní části brzdového kotouče. Zadní kolo 190/60ZR 17, které pohání řetěz je pak uloženo v kyvné vidlici, zhotovené z lehké slitiny. Odpružení zadní části, bylo svěřeno dvojici pružících a tlumicích jednotek. Tyto jsou, pak v horní části doplněny o vyrovnávací nádobky, které udržují olej v tlumičích pod tlakem, čímž zabraňují jeho nežádoucímu napěnění. Zároveň je v horní části těla nádobek umístěna regulace úrovně útlumu tlumičů. Předpětí progresivních pružin, je též možné plynule regulovat. Toto vše pak osazeno do ocelového z profilového materiálu zhotoveného rámu dává tušit, že lze podvozek X-čtyřky snadno naladit nejen, na jakýkoli režim jízdy, ale přizpůsobit jej i individualitě majitele. Patnáctilitrová velmi pěkně tvarovaná nádrž, zabezpečuje tomuto stroji, při průměrné spotřebě

4,6 l/100km

, velice solidní dojezd. Sedlo, umístěné pouhých 720mm nad vozovkou, samo o sobě je nejen svými tvary, ale i pohodou pro řidiče a tandemistu labutí písní. Velmi citlivě řešený podíl chromu a lakovaných částí, společně s výše uvedeným, bezesporu řadí X-čtyřku k tomu nejzajímavějšímu, co lze za rozumné peníze nabídnout.

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (5x):
Motokatalog.cz



TOPlist