3x skútr do města i za něj: Honda SH350i vs. Kymco Agility 300i vs. Piaggio Beverly 400 S
Text: Jan Rameš , Lukáš Růžička | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Fuka | Zveřejněno: 31.5.2021 | Zobrazeno: 18 551x
Text: Jan Rameš , Lukáš Růžička | Foto: Jiří Jevický | Video: Honza Fuka | Zveřejněno: 31.5.2021 | Zobrazeno: 18 551x
Měl jsem PB 400 půjčené na test a jede super, ten testovací kus z článku má zřejmě nějaký technický problém. Během testu jsem udělal několik akceleračních testů a medián z měřených výsledků je: 30kmh-2,4sec, 50-3,5, 70-4,7 a 100kmh-9,5sec. To je dle mého velmi dobrý výsledek na tak těžký skútr. Xmax pro porovnání zaostává od 70kmh o jednu vteřinu. BV navíc oproti Xmaxu skvěle brzdí. Co mi na BV nesedělo bylo dost podivně tvarované a krátké sedlo a ke gumám od Mitasu sem neměl plnou důvěru.
1 reakce
vzdy jsem se skutru taknejak stitil... ale poridil jsem prskolet sh300...ted jsme v nem nasel neskutecneho pohodlneho pomocnika co nasetri spousty casu i benzinu proti autu. Dokonce se mi i stalo ze kdyz me ceka cesta mene jak 30km hodne vaham jestli drazdit motorku a kolikrat vemu SHcko
Z techto 3, bych si vybral tento. "Sym Joymax Z 300i (NOVÁ, 2020), 119.990 Kč - TipMoto.com" https://www.tipmoto.com/motorky/sym/417029-joymax-z-300i.html
Technické školení č. 2 pre alesmoto
Veď práve to!
Ak sa už pri nastavovaní predpätia vytratí veškerá progresivita, tak to je vyriešené na prd.
Pomôže preštudovanie grafov obyčajného a progresívneho pruženia.
U toho Kymca sa úplne vytratí progresívna časť .
technické školení č.1 pro papiboy
Na zadním pérování bývá velmi často nastavení předpětí pružiny. Zrovna jako u tý Agilitky. I na mém starém skůtru to takto funguje - nastavím tuhost na maximum pro 2 osoby a pružina se v horní části stlačí téměř nadoraz. (u mého skůtru se spára zmenší na míň jak 0,5mm.)
Když ale pružině povolím předpětí na minimum, tak se tam progresivita najednou objeví. Divné? Jak čtu, tak pro někoho určitě.
Ahojtě, shodou okolností jsem od minulého týdne majitelem Agilitky 300. Předtím Yamaha Xenter 150 (16" kola). Ta jsem chtěl i u nového, nakonec kompromis s tou zadní 14", ale vpředu těch 16". Hele, zvykám si, zajíždím, předevčírem 180 km okruh přes východní Čechy, i s deštíkem. Podvozek se nese ladně a jistě, nemlátí. Zátah plynulý, velmi svižný, s tou hlučností bych to tak dramaticky neviděl. Bezklíček super, čemodan opravdu pojme 2 integrály, je velký. Po rovné podlaze u Yamahy si zvykám na tunýlek mezi nohami. A přiznám, že přesně v souladu se článkem jsem osciloval mezi Kymcem, Hondou a Piaggem. O Hondě bych oprávněně vyslovil domněnku, že to bude držák. Jen ten design u ní, to jsem prostě nějak nepokousal. Jasně, že rozhodovala i ta cena, za 120.000 se toho nechá koupit už relativně dost, ale chtěl jsem jednou nový stroj, ale ne zas do něj investovat "raketu". Co mi chybí u Kymca na palubce, to je třeba ukazatel okolní teploty a ukazatel průměrné spotřeby. Oproti staré Yamaze vybavené obrovským štítem Kappa se mi teď zdá, že na mě docela fouká. Ale celkově jsem velice spokojen. A tak jak je uváděno v technických údajích, osvětlení je plně LED, ale v noci zatím neozkoušeno. Má to i funkci výstražných blikačů. Až zajedu, a pokud budu mít čas, nafotím a vložím do zkušeností s modelem. Přeji všem spousty šťastných kilometrů, mopédem počínaje a Valkýrou konče!
Po zkušenostech s hondama bych šel do hondy bez váhání i tady
Měl jsem několik Kymco skůtrů a narovinu mě děsí, že i Tchajwanci začínají vyrábět v Číně. Jelikož mám možnost srovnání, tak kvalita u Kymca (ano, i díky často starším a ověřeným technologiím) je na top úrovni, nicméně žádné zatím nebylo z Číny a mám z toho trochu strach. Do města v téhle kategorii bych se asi bral SHčko, původní již neimportovaný PEOPLE 300 byl jako jeho konkurent lepší jak Agilitka.
Trochu mne překvapila spotřeba SH350, mám Forzu 350, což by měl být tentýž motor a vyšší váha k tomu a i přes to s ní dlouhodobě jezdím za 3,1 a to se nepovažuji za loudala, ale ani za závodníka
Myslím si, že v nabídce koncernu Piaggio jsou vhodnější modely do města, než je Beverly 400. Měl jsem Beverly 400 v hledáčku při výběru, jelikož se cenově hodně podobá Forze 350 a je taky vhodnější pro mimo město a to právě kvůli papírovým hodnotám motoru, ale výsledek v testu nakonec ukázal, že nemám za čím smutnit
1 reakce
Aby bolo jasné, prečo som pridal tú rádoby progresivitu u Kymca:
Progresivita sa zabezpečuje okrem iných spôsobov (napr. zmena hrúbky materiálu pružiny alebo aj zmenou priemeru pružiny) aj zmenou stúpania závitov pružín.
Ale na seba dosadajúce závity sú úplne zbytočné.
Výrobné technológie sú pravekom počnúc vyvynuté, len niektorí to dodnes nezvládli...
Podle mě odklon od rovné podlahy u Kymca a Piaggia je řadí do jiné kategorie.
Kymco:
Takto vymyslená a vyrobená "progresivita" je výrečný príklad konštruktérsko-výrobného nepodarku.
Na seba dosadajúcich 5 závitov len zbytočne zvyšuje hmotnosť, neprináša žiadny úžitok.
Hanba!
2 reakce
Bral bych Hondu. Štíhlá, nejnižší hmotnost, předpoklad vysoké spolehlivosti, na podlážce se dá odvézt všechno možné. Na město, do práce, na nákup ideál, kousek kolem komína to taky půjde. Jen design světel mě úplně neuchvátil.
Vynikající test.
Sice jsme se nedozvěděli nic o možnostech převozu manželek a výkonu světlometů v noci, ovšem jinak tedy bez chyby a vyčerpávající.
Díky moc za hromadu informací!
PS. Tedy ten motor Piaggia zamrzí, čekal bych že musí Honde bez váhání ujet. No jo, papír a pak realita naladění spojky, variátoru, včetně váhy stroje můžou být najednou odlišné. Škoda, přemýšlel jsem o něm...
Všechny tři skútry vypadají pěkně, ale osobně bych šel asi do italky