yamaha_mt09




Test Harley Davidson Livewire: ochutnávka elektrické budoucnosti

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
PasarloPipa (-22) napsal 28.07.2019 v 16:35+1

Harley docela překvapil jak takto zkostnatělý, ehm chtěl jsem říct tradiční a konzervativní výrobce, umí směle pohlédnout do budoucnosti. Zatímco u nás se bude plakat, že elektrika nemá budoucnost, Amíci už mají jasno - nabíječka na kdejakém parkovišti...

puffybodie (391) napsal 26.07.2019 v 07:50+1

RiderHc> elektrina prichazi, ale ne ve forme co nam H&D a dalsi prezentuji To je jen reinkarnace pokusu, ktery nevysel uz pred vice nez 100 lety. Ted se to ale lepe prodava a dela okolo toho humbuk pres PR

Realneji vyuziti elektriny je napr. https://cs.wikipedia.org/wiki/Iontov%C3%BD_motor a i to je uz pres 100 let stary koncept a i tak je vicemene ve fazi prototypu a omezeneho pouziti. Primarnim zdrojem energie je zde Slunce (ne omezene dostupne Lithium ze Zeme ) a nebo jaderna reakce (fujky fujky pro posuky z EU )

Kdyz se tu probira Musk, tak ten zalozil Space X v roce 2002, prvni raketa na orbitu byla 2008 (nejak nevidim, ze by byla elektricka Tesla a veci okolo jsou to cim si tento vizionar financuje svuj kosmicky cil a sen, to se zda ze na to vetsina zaslepenych fanousku zapomina). O Cine je v Evrope v podstate zakazano mluvit, kdyz se nepocitaji posahanci melouci o Tibetu a mavajici vlajkami. Pritom co se tyce pokroku a vyvoje tak uz jsou davno pred Evropou a v podstate i USA (politiku neresim, u nas jsou zlodeji a podvodnici, u nich strana, nevim co z toho je lepsi nebo horsi ). Mno a ted jejich soukroma spolecnost (ne prvni) zalozena 2016 a uspesny start uz po 3 letech https://www.novinky.cz/veda-skoly/511480-prvni-cinska-soukroma-spolecnost-dosahla-obezne-drahy.html

Jiste, ze i tam resi ekologii postupne, staci si vsimnout zlepseni i ohledne smogove situace oproti stavu treba i jen pred 5 - 10 lety. Vtip je v tom, ze to nedelaji posahanym zpusobem jako tady v Evrope, ktery zabiji veskery pokrok a invence je tady na zpusob patentu na to, jestli se tapa na displeji telefonu doleva nebo doprava.

Procpak asi i motocyklove znacky prechazeji do Ciny, jasne vidi trhy a penize, ale hlavne tady je vsechen vyvoj pres vsechny ty regulace a nesmyslna byrokraticka narizeni uplne mrtvy a zadny pokrok uz se skoro vubec nekona a kdyz, tak konci v laboratori na urovni teorie a pokusu, protoze nasledne uz firmy do toho nechteji investovat, protoze neni okamzita navratnost a politici jit za nejakym cilem pres volebni obdobi jako to bylo v pripade treba programu Apollo

Tesim se az si turci koupi FC-31, to bude veselo v NATO //en.people.cn/n3/2019/0613/c90000-9587532.html

emánek27 (39) napsal 25.07.2019 v 20:38

severní amerika za posledních 500 let...???kurva,hoši,já nejsu motorkář,ale ani tak si to moc nepamatuju...
teda nejsu ani námořník...aspoň doufám

TryznitelDemonu (25) napsal 25.07.2019 v 15:30

Metric: jeste se slusi a patri dodat, ze odpor roste s druhou mocninou rychlosti, takze polovicni rychlost znamena ctvrtinovy odpor a naopak dvounasobna rychlost ctyrnasobny narust.

honza.tar (15) napsal 25.07.2019 v 14:43

Když se tadi propíra Elon Musk
Ten také řekl
Vizionář Musk varuje: Umělá inteligence je největší hrozbou pro lidstvo, může vyvolat válku
https://www.info.cz/magazin/vizionar-musk-varuje-umela-inteligence-je-nejvetsi-hrozbou-pro-lidstvo-muze-vyvolat-valku-13077.html

Harley-Davidson electric
https://www.youtube.com/results?search_query=harley+davidson+electric+
Umělá inteligence roste geometrickou řadou na kvantové bázi
https://aeronet.cz/news/video-elon-musk-varuje-ze-vyvoj-umele-inteligence-je-vyvolavanim-demona-hrozba-ztraty-kontroly-rizeni-nad-zemi-prekonani-lidske-rasy-stroji-skalarni-kvantove-pocitace-a-v-konecne-fazi-lidske-zoo/

t_freedom (153) napsal 25.07.2019 v 14:11-1

Nijak jízlivě, k videu … hoši, když chcete bejt světoví a házet hlášky a'la stajl jůesej "...zachovává si dýenej naháče" ...jak proboha pak můžete za 2min u přední masky říct "...jako Edý Lavson" (to byl nějakej Švéd , nebo Nor...jako Johanson, Swenson ?) ...je to pak trochu pro smích.

Metric (12) napsal 25.07.2019 v 13:38

RiderHc> Ideálne by bolo vyvarovať sa toho, že druhých nazveš absolventami vysokej školy života a potom sa budeš pozastavovať nad úplne bežnou vecou. Obyčajné motorky - tým nemyslím stroje do mesta, ktoré viac než 70 v živote nepôjdu - majú podobné problémy, čo sa týka spotreby paliva voči autám. Obvykle je nižšia, no nie polovičná až štvrtinová, ale iba v rádoch desiatok %.

Hlavnou príčinou toho asi bude aerodynamická odporová sila. Tá od hmotnosti nezávisí (poznámka: samozrejme energia vynaložená pri zrýchľovaní od hmotnosti závisí), od čelnej plochy síce áno, ale tiež aj od odporového koeficientu (angl. drag coefficient - neviem správny slovenský názov, ale isto pochopíte). Bohužiaľ ten je u motoriek veľmi vysoký, ak si pozrieš, ako vyzerá motorka z boku, je jasné, že niečo tak vysoké (i s jazdcom) a krátke sotva bude mať taký koeficient ako auto.

Fyzika bohužiaľ nepustí, autá majú podľa NEDC (!) spotreby medzi 11-15 kWh / 100 km, ak chceš s moto dosiahnuť menej ako polovicu, buďto si na ňu budeš líhať ako na stroje z Bonnevilských soľných plání alebo obmedzíš rýchlosť.

Samozrejme možno niekto príde s prelomovým objavom, ktorý zvýši efektivitu el. motorov, ale tento sa aplikuje aj na autá, pravdepodobne ešte skôr, takže znovu budeme na podobnom pomere spotreby motorky vs. auto ako dnes, žiadnych 40%.

RiderHc (8) napsal 25.07.2019 v 13:13-1+2

Nebudem tu riešiť komentáre absolventov "vysokej školy života" ktorí o energetike ako takej vedia toľko čo ja o pletení svetrov... Poviem to takto. Elektrika prichádza. Nemusíme s tým súhlasiť.. Môžeme protestovať... Možeme sa tváriť že nás sa to netýka.. Ale to je tak všetko čo sa dá urobiť.
deti našich detí sa na starom dobrom spalovacom motore budú v horšom prípade smiať.. V tom lepšom to bude atrakcia ako je dnes parný stroj.
K samotnej motorke. Energetická hustota baterie je zjavne tragická aj na dnešné pomery - nieto na pomery situácie o 2-3 roky. Rovnako tragická je aj efektivita - motora má rovnaku spotrebu ako tesla M3 ktorá ma 1800kg a 3násbnú čelnú plochu. Suma sumárum. Ak postaví el motorku niekto kto to s elektrkou naozaj vie budeme všetci čumieť,, /baterka 20-30 kWh spotreba 6-10 kWh/100km/

puffybodie (391) napsal 25.07.2019 v 10:11

macikcz> co treba neco ze zeme kde zitra znamena vcera, kde je trava zelenejsi, lidi pry mene kradou, pry jsou mene xenofobni, pry jsou vice multikulturni. Tam by se prece nepodvadelo a nelhalo na necem tak dulezitem jako je ekologie ne?

https://videacesky.cz/video/nedele-s-lubachem-zeleny-proud

prochi20 (26) napsal 25.07.2019 v 10:00

to Stadakk11: Dyť píšou že to vydrží jenom deset let

Duranga (127) napsal 25.07.2019 v 09:30+1

Spousta lidí tu dělá chybu, že si představuje, že my jsme cílová skupina. Určitě nejsme, je to Šanghaj a San Francisco. Nám to ukazují jenom pro nasrání

Stadakk11 (277) napsal 25.07.2019 v 09:18-1

jednou z něho bude luxusní veterán...

faux4 (34) napsal 25.07.2019 v 08:55

@Targus S tou spotrebou uhli v Nemecku to nebude mit stoupajici tendenci.. viz. https://www.energy-charts.de/energy_pie_de.htm. Za predpokladu, ze ty udaje jsou pravdive.

@Motofighter Na tom neco bude . Ale na druhou stranu, je dobry od idiotu nebo od lidi co neresi miliony ty penize vzit a dat na vyvoj neceho noveho. Kdyz se nic nezkusi, tak se nikam nehnem.. Coz ukazuje i historie.. viz. Evpropa a sev. Amerika a zbytek sveta za poslednich 500 let..

Motofighter (471) napsal 25.07.2019 v 03:39

Rozum do hrsti, za 700tis bez DPH si to proste koupi jen idiot nebo clovek co neresi miliony, jinak nikdo jiny.

Targus (428) napsal 24.07.2019 v 23:48-2

tom.es
Nejsem zastáncem elektropohonu.., ale na čem budete jezdit až nebude dostatek ropy pro všechny ?

Nedostatkem ropy nás soudruzi z pouště straší už 50 let.
Ano v r. 1969 odstartoval začátek první ropné krize. Soudruzi ručníkáři si uvědomili, že z nás můžou beztrestně ždímat o takové prachy, o jakých se jim do té doby vůbec ani nesnilo.
A za těch 50 let ropa furt ještě nedošla.
Jinak se dá jezdit i na zemní plyn, jestli jsi o tom ještě neslyšel. Zásoby, o kterých se zatím ví, jsou asi tak na 400 let, takže neboj, ty to lehce dojezdíš na propan. A když nebude ze Sibiře, soudruzi z Vól Srýtu ti rádi prodají ten svůj, frakovaný.
Kromě toho výrobu benzínu z uhlí zvládl už soudruh Hitler. není to nic, co bys nedokázal ty sám doma, kdybys chtěl, či měl takovou potřebu.

Targus (428) napsal 24.07.2019 v 23:40

macikcz

Chlape, na čem fičíš? Obnovitelné zdroje MUSEJÍ BÝT 100 % ZÁLOHOVÁNY!!!
Zkus mi nějak vysvětlit, co je ekologického na tom, že ty máš třeba i svou elektřinu z větrníku a vedle v uhelné elektrárně přikládají do pece a topí Pánu Bohu do oken, protože zálohujou ten tvůj větrník, kdyby se vítr rozmyslel a přestal foukat.
Jen tak pro zajímavost, Němci hrají v tzv. zelené elektrice prim, mají u Nord See tisíce vrtulí a spotřeba uhlí jim neustále roste.
Zkus mi to nějak vysvětlit, tohle mi fakt hlava nebere.

Woodie

Co bys chtěl slyšet nového?
Elektromobil jel stovkou už před 120 lety. Camile Jenatzy a Jamais Contente si právě tehdy střihli světový rekord.
Zelení soudruzi sedlají mrtvého koně. A my to všechno platíme.

Pedl (174) napsal 24.07.2019 v 22:10

Tak solidně udělaná motorka a vypadá dobře. Samozřejmě má typické nevýhody elektrovozítek. Ale asi je dobré, že jsou výrobci připraveni na jakoukoliv budoucnost. Nicméně kdybych si dnes koupil místo toho třeba GSX-1400, tak budu mít taky krásný krouťák v celém rozsahu a žádné nevýhody. A ceny elektrovozidel jsou děsivé, to je prostě mimo realitu, kdyby ropu zakázali, tak spíš budou lidi jezdit na kole než dát tolik peněz.

bledemon (126) napsal 24.07.2019 v 21:44

porovnam to papírově (bez ztrát) s banditem1250:
nejprve rozjezd:
harley rovnou 116Nm, převodem 1160Nm na kole
suzuki od 2tot 100Nm, převodem 1130Nm na kole, zanedbatelné

0-100kmh:
harley 3sek
suzuki 3.3sek, zanedbatelné

rozjezd za obcí, 60-100kmh:
harley ?sek-změřte
suzuki na 6kvalt 3.9sek , změřte běžný 4.kvalt

Takže elektro sice pojede o chlup líp, ale ne kvůli Nm, ale kvůli zubovrtařským otáčkám a jedinému zesílenému převodu (to bandit jede až 220kmh a průběh má stejně "elektrikářský", i harleyi totiž od cca 75kmh-6500ot začne krouťák klesat a výkon stagnovat)

vonRammstein (67) napsal 24.07.2019 v 21:41

IvanDvoutakťák :
Co když si pomyslím, že bych nejradši někoho zabil?

Kamikadze-Ace (3297) napsal 24.07.2019 v 20:31+1

ale jen ať si všichni vestičkáři "big boss, viceprezident" s pupkama koupí HD elektro místo dosavadních krumplů a na nás zbyde více fosilního paliva :) úplně vidím vestičku HD viceprezident pro nabíjení ...

macikcz (3) napsal 24.07.2019 v 20:29-2+1

Já jsem pro elektropohon, je to zkátka budoucnost - ne kvůli ekologii, ZATÍM je to asi stále blbost, protože výroba baterií, atd. Ale kvůli údržby a jiných praktických věcí - například hluk u endura, krosky. Ale až se vývoj baterií dostane dostatečně daleko, jakmile začne přibývat více obnovitelných zdrojů energie, zdokonalí se fotovoltaika.. Zkrátka budoucnost vede tudy.

jungen (7) napsal 24.07.2019 v 20:22

Krasa,jen bych dal vetsi tablet misto budiku,a plno her a aplikaci nez se ten wergl nabije at si muze majitel zaparit treba

standavfr (96) napsal 24.07.2019 v 19:38+1

Zed se vobrací v hrobě.

Woodie (30) napsal 24.07.2019 v 19:32

To Targus:
Nepovedal si nic nove co uz dnes Harley nie je alebo nema...
Ak teda nepocitam tu rekuperaciu...

IvanDvoutakťák (5047) napsal 24.07.2019 v 19:28

Jj,, Puffie, čím víc proužků, tím víc addiddas ...

puffybodie (391) napsal 24.07.2019 v 19:02+3

JoskaH> asi jsi to jen nepochopil. Tady snad nikdo z nas nepremysli nad nakupem motorky nebo skutru kvuli tomu aby pomohl prirode (mozna trochu ve meste, ale i to spise jen jako zmenseni problemu zacp do doby nez nas bude jak v Malajsii a jinde )

My tyhle pohadky nezereme, ale vyrobci s nimi porad argumentuji a vesele si jdou na ruku s politiky. Pritom jim jde jen o kseft. To mas jak ruzni digitalni nomadi pohybujici se po Stredni Americe a delajici na zakazku weby a dalsi veci pro firmy. Jsou v teple, u more, maji casto leharo, plnou pusu toho jak se nechteji ucastnit konzumniho zivota a jak chteji chrani prirodu a podporovat domorodce a chodi v hadrech kde mikina je za 5 tisic, vypada jak z popelnice, udelal ji nejaky ten chudak domorodec za par supu, ale koupili ji od firmy v USA nebo jinde pres eshop, protoze k tomu bylo hromadu certifikaci o tom jak jsou zeleni a jak prispivaji na udrzitelny rozvoj ve tretich zemich. Samozrejme hovory a praci delaji na Apple, protoze ten je taky ekologicky a k lidem pritulny treba v Cine. To jsou presne tyhle typy lidi co pak tlaci tyhle nesmysly co skonci tady v testu a cele PR okolo toho je jak jsme zeleni a jak zachranujeme planetu.

Tak to je ta souvislost mezi nakupem motorky a pomahanim prirode

tom.es (9) napsal 24.07.2019 v 18:11

Nejsem zastáncem elektropohonu.., ale na čem budete jezdit až nebude dostatek ropy pro všechny ?

Skrunch (1388) napsal 24.07.2019 v 14:33+1

NE!

FilipT (16) napsal 24.07.2019 v 14:28

https://www.motorkar...vy-moment-13445.html

Metric (12) napsal 24.07.2019 v 14:18

ony11> Môžeš to brať tak, že som sa zle vyjadril, môžeš to brať tak, že ma chytáš za slovíčka, v každom prípade ten diagram ukazuje presne ten prípad, čo som mal na mysli: od cca 1200 do 3500 otáčok sa moment prakticky nemení, kým výkon rastie. Až nad 4000 je výkon +/- konštantný a, pochopiteľne, moment musí klesať.

Sila je priamo úmerná výkonu delenému rýchlosťou, to znamená, že v nízkych rýchlostiach je vysoká a môže byť problém preniesť ju na cestu - preto v nízkych rýchlostiach extra vysoký výkon nemá zmysel. To vysvetľuje to ladenie motoru.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist