husqvarna_svartpilen_801_2




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
SONY (2) napsal 23.06.2018 v 14:22

Ten clanek musel napsat clovek, ktery nikdy nejel na nicem jinem nez na HD. Prestal jsem cist v miste, kde je napsano: "Nikdy nemate pocit, ze ten motor nejede"
Na Roadsterovi jsem jel a uplne prvni co me napadlo bylo: skoda, ze to aspon trosku nejede. Jinak je to krasny stroj a dobre se ovlada.

jurajda (43) napsal 16.08.2016 v 22:35

vážení přátelé nemám nic proti značce HD ... naopak !!! jako celek se mi tyto stroje líbí ... ale asi jsem ještě nedospěl k tomu aby mě ,, ukradli srdíčko ,, ...a zatím to není můj šálek kafe ... je to zatím podle mě pouze předémonizonovaná inigovka za dlooouhé peníze ... musím tu napsat jednu věc : jsem majitelem Yamahy MT-01 - motor o obsahu 1700 cc je 10 let stará záležitost a myslím si, že i dnes konstruktéři HD přemýšlí co vlastně ti japonci vymysleli za jednoduchý kafemlejnek - 66 kW - 160 Nm ... navíc je ten motor strčenej do naprosto tuhého tlakově litého rámu, podvozek je kompletně stavitelný z R1, má to sportovní posez a mnohdy v zatáčkovitém terénu se majitelé kapotáží diví co je to předjíždí za lokomotivu ... a navíc po deseti letech provozu se neobjevila ani známka koroze ... což jsem u HD viděl po půl roce ježdění
...

Kraťomír (36) napsal 16.08.2016 v 20:46

Capan: Ne, svezl jsem se pouze na starším XL1200 a motor byl super, a to jak v chování, tak i ve zvukovém projevu (pominu-li tedy skutečnost, že se mi nelíbí po stránce vzhledu), přední brzda byla slabší, zadní tak akorát, ale jako celek by to pro mě nebylo - je to pro menší lidi a pro jezdce, kteří chtějí "malý" a obratnější čopřík, což já opravdu nejsem... Pocitově podobná motorka jako Virago, akorát díky motoru mnohem návykovější, což ale nemusí platit u všech lidí - vibrace já neřeším a v zácpě jsem s tím taky neměl možnost popojíždět.

Anti: Máš samozřejmě pravdu, objektivně vzato jsou to konstrukčně (nikoliv však technicky či výbavou) zastaralé stroje, u kterých však není žádný "evoluční tlak" na to, aby se cokoliv měnilo či posouvalo vpřed - je to paradoxně právě naopak. H-D se pokusil o posun vpřed a moderní výkonný stroj s modelem V-ROD a ta motorka, byť je docela dobrá, se všeobecně nesetkává s velkým úspěchem. Zakopaný pes bude asi v tom, že ne všechno na světě se dá vyjádřit čísly a když se člověk sveze třeba právě na tom třicet let starém Evolutionu 1340 ccm, má rázem pocit, že dokonalost opravdu není třeba vylepšovat...

Samozřejmě je to čistě subjektivní pocit, ale je mnoho lidí, kteří mají podobné vnímání a právě pro ně jsou tyto stroje určeny. Nicméně zaujatost pro či proti nějaké značce mi přišla vždycky úsměvná - H-D jsou ve své třídě objektivně vzato tím lepším a chybu s touto značkou podle mého názoru nikdo neudělá, ale i přesto jsou to pořád jenom stroje, které se mohou jak porouchat, tak i nebavit. Já osobně to dělám tak, že si vždycky pořídím jen to, co mě opravdu baví - pak na to alespoň nemusím nadávat...

Anti (391) napsal 16.08.2016 v 20:37

Kraťomír:Zaujatost vůči HD?Ne,zaujatost vůči glorifikaci a nadřazování čehokoliv.
Když pominu jakousi strnulost značky v čase(což se dá vzhledem k sortimentu chápat),motorky se mi líbí.Horší je to už s prezentací a určitou skupinou fandů.Ale na tohle trpí i jiné značky

Capan (190) napsal 16.08.2016 v 19:31

Kraťomír a už si sa na tomto novom modeli zviezol? Sú mi u riti kategórie a čo ja viem čo, Na imidž tiež seriem. Jednoducho beriem tento HD ako každú inú motorku.

Kraťomír (36) napsal 16.08.2016 v 18:07

Anti: Já mám u tvých názorů pocit, že z nějakého důvodu nemáš značku Harley - Davidson rád, což je v pořádku, protože každému sedne něco jiného, ale pokusím se ti tedy do určité míry poodhalit svůj pohled na tyto stroje. V první řadě chci říct, že já jsem milovník všech motorek a je mi jedno, jestli se jedná o sportovní stroj, enduro nebo cruiser - umím si užívat každou motorku, byť tedy dávám přednost ostřejším a hrubějším strojům (např. Ducati, Husaberg atd.) před kultivovanou a z mého pohledu tedy i méně zábavnou technikou.

V první řadě by bylo dobré poupravit tvůj citát z původního "H-D je především o pocitech" na "třída Chopper & Cruiser je především o pocitech", protože pokud nejsi zaujatý vůči nějaké konkrétní značce, asi bys mezi těmito stroji nenašel příliš mnoho rozdílů. Všechny tyhle stroje jsou hlavně o pocitech z jízdy, kochání se krajinou a pocitu jízdy na několika set kilové mašině. Nutno ovšem dodat, že H-D opravdu patří k vrcholu této třídy a to jak svou konstrukcí a kvalitou zpracování, tak i dokonalou funkčností.

Nemám tedy zkušenosti s novými modely a ani je mít nechci - dnes už je to tak nějak všechno na jedno brdo, ale když vezmu jakéhokoliv H-D okolo roku 1990 na softailovém rámu s motorem Evolution, troufnu si tvrdit, že nenajdeš nic jiného z té doby, co by mu mohlo konkurovat. Ten motor je přímo geniální - i přes karburátor výborně chytá i za studena s naprostou lehkostí, ihned čistě reaguje na plyn, má výborný volnoběh (jako stabilák) a jeho projev je doslova úchvatný. Pokud to přirovnám třeba k Viragu 1100, tak u té motorky je cítit, že startér jak jaksi poddimenzovaný a motor se za studena hůř chová, (jasně, je to i o stáří a servisu, ale to u H-D také), plus celkově starší Japonské motorky působí levně a spíše užitkově (aniž by je chtěl hanit), zatímco H-D rozhodně ne a ve své třídě se může i po třiceti letech směle měřit i se zcela novými modely, z nichž většinu i dnes stále ještě překonává - to je objektivní fakt... A nedá se mu nic upřít ani co se spolehlivosti týče (i když je jasné, že každý starší stroj může mít nějaké mouchy) - a toto celé říkám jako člověk, který má rád spíše italskou produkci.

Kraťomír (36) napsal 16.08.2016 v 17:43+1

Pokud k tomu také smím něco říci, tak v první řadě je potřeba brát v potaz danou kategorii motorek (Chopper & Cruiser), o které se dá říct, že vesměs většina motorek v této třídě moc nebrzdí, nezatáčí a nejede (tedy ať už je to H-D nebo např. Yamaha) a příznivci to tak mají rádi. V dnešní době je navíc krásné, že si každý z nás může pořídit co se mu líbí - jak se zdá, tak třeba "jurajda" miluje značku Yamaha a tak by si raději pořídil jejich "Retro Sporster", který sice třeba objektivně vzato není lepší ani hezčí, ale subjektivně pro něj lepší je, protože on Yamahu rád, tečka.

To, že se u řady Sportster jedná o "sportovnější" pocit z jízdy je také třeba brát v kontextu dané kategorie - samozřejmě nikdo asi nečeká, že s tím budete brousit okruhy a drtit konkurenční superbiky s výkony okolo 200 koní - je to sportovní pocit asi jako když se člověk projede na sportovních strojích z roku 1970 nebo 1930 - ale na tom přeci také není nic špatného, ba spíše naopak.

Co se pak vibrací motoru týče, tak já mám hodně rád veterány a mám dost zkušeností se staršími jednoválci, takže vím co znamená, když motorka vibruje - a zklamu vás, přátelé, nové H-D nevibrují. Když jsem měl poprvé možnost zkusit starý Evolution, říkal jsem si: "sakra, vždyť to skoro nevibruje, proč tomu motoru každý vytýká vibrace?" a u TwinCamu mi už vibrace přímo chybí - čopr zkrátka má vibrovat a troufnu si říct, že u jednoválcových endur (Husaberg, Husquarna) jsou vibrace znatelně větší než u objemově obrovských motorů H-D.

Jinak na závěr ale přeci jenom musím souhlasit s názory, že u H-D jsou "nové" modely občas už trochu k pousmání - na nádrž přidají jednu linku, malý detail změní tady, jiný onde a rázem je z toho nový model, přičemž se dá říct, že těch skutečných modelů mají v nabídce tak okolo deseti, maximálně patnácti a zbytek se liší jen v detailech.

Tohle je pro mě zkrátka stále obyčejný Sportster s decentní retro úpravou - pěkná motorka to ale je, to bez debat...

Kostelník (58) napsal 16.08.2016 v 16:49

Tenhle Haryk je pěknej a docela rád bych se na něm svezl. BTW když se tady pitvají pocity, zdá se mi, že někteří kolegové zřejmě jezdí své motorky bez pocitů a dopředu se řítí pouze jejich striktní racio (ať už na fichtlu nebo na Buse...). Nevím jak vy, ale já jezdím své motorky především kvůli pocitům a emocím. Je to pro mne fet. A přeprava z bodu A do bodu B je prostě užitečný vedlejší efekt motorkaření.

ProchyTom (190) napsal 16.08.2016 v 16:42

co se týká spojky.. stridam porad motorky a vnímám i rozdíly jak se citim na motorce kdyz se rozjizdim, popojizdim, otacim se pri foceni v neprehlednych mistech a pod. A potom je hodne prijemne kdyz spojka je plynula, zabira porad stejne a spravne odhaduju davkovani plynu. brzo vyjde srovnavaci test trech nahacu a tam sem treba u yamahy mt10 nikdy nevedel kolik spojky a kolik plynu abych se rozjel jak chci ja a ne motorka

ProchyTom (190) napsal 16.08.2016 v 16:34

Díky za otázky. Píšu v úvodu o sportovních vlastnostech aby hned na začátku bylo jasné, že tenhle haryk je v rámci značky a modelové řady hodně schopný , během testu to zmiňuji. Nicméně, jsou tu i čtenáři, kteří o harley neví mnoho a tak je hodně odvážné zakončit test, že roadster dá portovní jízdu. Jeho klady jsou teda spíš v pomalé jízdě a klidnějším stylu a k tomu zvláda i povozit sportovně. Co se týká nízkých otáček, tak v rámci objemu motoru do V je to pro mne příjemné. Jsou motory jako první yamaha mt09 která díky ucukane palivové mapě vyloženě otravuje, stejně tak ducati hyperstrada. Proto lehké vibrace u roadstera nejsou nic a mě nenutily tolik spojkovat a pod..

Anti (391) napsal 16.08.2016 v 16:23

ZdenalH:Protože HD je především o pocitech.A jakmile jednou nabudeš pocitu,tak ho máš a nic ti ho neveme.Argumenty jdou stranou a stačí právě ta otřepaná fráze...

Pár majitelů tu řeklo své pocity,fajn,Protože mě právě zarazilo to,že na začátku testu se mluví o sportovních duchu a na konci o příjemném používání ve městě a vhodnosti na každodenní nasazení.To podle mě nejde dohromady.
Pro mě překvapující je naopak fakt že ač to testující tvrdí,tak podle ostatních se mu nelíbí nízké otáčky.To bych u HD nečekal.
Ještě by mně zajímalo:Jak se chová "vyvážená" spojka?

JohnnyS08 (219) napsal 16.08.2016 v 15:55

rtin> Mám eRko 2011, na novém jsem jel a rozdíl rozhodně není jen v USD vidlici a zadním kole. Výrazně se liší ergonomie, podvozek nového modelu je úplně někde jinde a volnost náklonu je taky výrazně lepší. Celkově se nová generace daleko víc hodí pro sportovní jízdu, nebál bych se jí v tomhle ohledu srovnat třeba se starým Monsterem 900. Na druhou stranu je míň univerzální a třeba 400km za den kochacím stylem si na novém Roadsteru nedokážu moc představit.

Capan (190) napsal 16.08.2016 v 12:00

Steve 2 zrejme patri do kategorie nemotorkarov,ktorym viac zalezi na imidzi,ako na jazde samotnej.
A my ostatni sa len objektivne a bez ruzovych okuliarov snazime vyjadrit svoje pocity a nazory. HD je motorka a preto sa s motorkami da a ma porovnavat. Ja osobne pripustam moznost,ze by skoncil nakoniec tento Roadster v mojej garazi. Takze nie som ziadny hater.Musel by som ho ale predtym podrobit dokladnejsej skuske.

ZdenalH (71) napsal 16.08.2016 v 11:43

Steve2: tuto (a nejen tuto otřepanou frázi) je slyšet z úst majitelů HD pořád dokola, ale nikdo z nich mi to PROČ neřekne...

jurajda (43) napsal 16.08.2016 v 10:50

já bych si spíš koupil tuhle výkonově slabší a komerční YAMAHU s Akrapovičem

//www.motorkari...950-racer-30964.html





steve2 (103) napsal 16.08.2016 v 10:49

Kdo má HD, ten ví proč. A vy ostatní si tady pište svá stanoviska a názory do alelujáá.

Capan (190) napsal 16.08.2016 v 10:45

Fanda: v ten isty den som pre HD testoval aj Bonieho T 120. Takze male porovnanie:
Komfortné pruzenie,lepsie brzdy,do 4000 ot.jemne vibracie( moto bola v zabehu,takze viac tocit som skusil len obcas),vo vyssich ot.uz vibrovala viac,ale nebolo to neprijemne.
Ma pekny zvuk,ale to aj HD. Tym,ze je podvozok naladeny maksie tak pri najazde do zakruty nie je citit taka istota ako z tuheho HD. Mozno len vec zvyku. Bonie ma silu a zatah v celom otackovom spektre a motor si libuje v mestskem popojizdeni aj v sviznej jazde mimo mesto. Thruxton bude isto naladeny sportovejsie.

rtin (1) napsal 16.08.2016 v 10:30

Mám Roadstera z roku 2007, což je v podstatě stejná motorka, nový má jinou USD vidli, velikost zadního kola, zadní tlumiče. Předem říkám, že nejsem žádný zarytý fanda HD, mám v garáži další dva japonce, a Roadstera mám proto, že se mi prostě líbí, dobře se mi na něm jezdí, sedí mi charakter tohohle stroje. Ta motorka tvoří svou vlastní kategorii a jako taková nemá přímého konkurenta. Vyžaduje, aby se jí člověk přizpůsobil, není tak poddajná a podbízivá jako ostaní biky. Kolikrát mám pocit, že tu samou zatáčku projedu vždycky trochu jinak (a není to protože by se nějak kroutila) - a o tom ta motorka je. Na tu samou radost z jízdy není u tohohle roadstera potřeba vysokých rychlostí, v porovnání s překonovanýma motorkama, vše se děje pomaleji, ale o to důrazněji, motorka potřebuje být řízena. Co se týká motoru, ten se necítí úplně dobře v nízkých otáčkách a o městském provozu ani nemluvě - ale to asi žádný nadlitrový V2. Pod 2tis. motor už dost škube za řemen. Já mám rád otáčky kolem 3tis, to pak je k dispozici skoro plný krouták a motorka má zvuk jak helikoptéra. Teritoriem jsou jednoznačně okresky. Brzdy jsou dostatečné, podvozek je docela dost tvrdý, a na děravých cestách jízda nepohodlná. Pohodlí spolujezdce neexistuje, během jedné jízdy s ženou 50kg + já 80kg, tlumiče furt nadoraz.
Když se vzhled motorky omrzí, katalogy příslušenství jsou tlusté jako tel. seznamy.
Jinak, taky bych peníze za novou nedal, ale třeba starší Nighstery a Roadstery jsou ročníkově jenom nepatrně dražší než rádobykonkurenční biky.

ProchyTom (190) napsal 16.08.2016 v 09:45

Capan: Mam rad vsechny motorky Nektery vic, jiny min. Harley je kus železa a tak to proste je. A jak pises, bylo by nemysl psat jen kritiku, ze to je tezky a blbe brzdi. To kazdy vi, ze tady vyhravaji stale pocity. Stejne tak americky auta..je to zkratka jiny.

Stadakk11 (277) napsal 16.08.2016 v 09:40

Capan s tím naprosto souhlasím. Na hd je nejlepší marketing.
Chápu že autor článku "musí" chválit. Je jen otázka, když je hd tak úžasné, proč sedlá nádhernou Ducati Monster

Capan (190) napsal 16.08.2016 v 09:33

Stadak,HD vraj nikdy nevynikal vyvojom a inovaciami.Ale dokazal Indianovi brat napady a dobre ich pretavit do ekonomickej roviny. Aneskor dokazal z neduhov a technickej zaostalosti urobit vynimocnost a dobre to predat. A tazia z toho doteraz. Pravdou je,ze HD je "iny". A je to tak asi dobre.
Co sa tyka brzd Roadstera,myslim,ze su primerane a postacuju. Na zaciatku trocha mdle, ale ked stlacis viac tak ok.

Capan (190) napsal 16.08.2016 v 09:22

Tom,vyzera to,ze ty "milujes" a nic proti tomu. Ale s tym delenim milujes-nenavidis zasa nesuhlasim.
Asi kazda moto ma nieco do seba.
A pisat politicky korektny test k vseobecnej spokojnosti by bol nezmysel.

Stadakk11 (277) napsal 16.08.2016 v 09:13+1

Jak by řekl kamarád...je to pro teplé dědky a fučí na tom na koule na druhou stranu to ujede i 200 km a i když to má dva kotouče a abs, tak to pořád nebrzdí. Poslal bych ty slavné konstruktéry od hd na exkurzi třeba do BMW ať se podívají jak se to dělá. Jednou za sto let je potřeba inovovat, protože hd už v technice předbíhá i Einfield. Za 110 let mají 8 motorů, ale přijde mi že brzdy jsou stále původní

Fanda-gsxr (26) napsal 16.08.2016 v 09:09

jako líbí se mi to moc.. ale když si vezmu že za ty samé peníze je Triumph Thruxton 1200..

ProchyTom (190) napsal 16.08.2016 v 07:26

Díky za komentáře Jak se říká, Harley buď miluješ nebo nenávidíš No a napsat test aby se zamlouval všem zkrátka nikdy nepůjde

Anti (391) napsal 16.08.2016 v 06:05

Co test na HD,to malé literární dílko.
Autor testu se rozplývá,ale pocity přispívajících jsou krapet jiné,čím to asi bude
Pane redaktore,alespoň tu větu:"S tímto neotřelým pocitem a nápisem Harley-Davidson na nádrži se zkrátka cítíte jinak",jste si mohl odpustit.
Jinak se budu cítit na jakémkoliv motocyklu,a nápis na nádrži na to fakticky vliv nemá.Měl bych pár dalších drobných výtek protože mi připadá že si občas v textu trochu protiřečíte,ale nebudu za "hatera",jsem jen rýpal.
Ale na první pohled to vypadá pěkně

Capan (190) napsal 15.08.2016 v 23:08

Vendy,vibruje stále . Zo začiatku to bolo príjemné,potom už nie. Aj dobrého veľa škodí .

Vendula46 (9) napsal 15.08.2016 v 22:03

Zajímavá motorka. Říkáš tedy ,Capane,že dost vibruje?

Gilless (265) napsal 15.08.2016 v 21:46

Je pravda,ze vsechny testy HD tu vypadaji jako PR clanky. Na druhou stranu, zkousel jsem 2 Harleye a pres hromadu viditelnych nedostatku jsem z nich byl stejne na vetvi, jako autor tady... A rozhodne to neni kvuli napisu na nadrzi, proste to dokaze cloveka chytit

Capan (190) napsal 15.08.2016 v 21:30

Aj ja som tak asi hodinku testoval tento model. Nikdy predtým som na žiadnom HD nejazdil.
Škoda,že som sa v dopravnej špičke ani nedokázal vymotať z hustej mestskej premávky. Takže veľa pocitov z vyšších rýchlostí nemám. Zato zásadne nesúhlasim s autorovým tvrdením,že "Vyloženě nízké otáčky si pak motor nechá líbit a popojíždění ve městě je pak velice snadné". Je to presne naopak. Vyložene nízke otáčky motor nemá rád , k tomu dlhé kvalty a popojíždění v meste sa stane nutným zlom. Hlavne keď sa k tomu pridajú vždy prítomné ,niekedy príjemné,ale v nízkych otáčkach nepríjemné a po cca 40 minútach otravné vibrácie. Až tak,že šteklia šľapy na stupačkách,aj zadok. (Ktovie,aké by to bolo po troch hodinách,alebo celom dni/.Tá motorka proste trpí a prosíka,aby si ju vytiahol už konečne von z toho prekliateho mesta .
Druhá vec ,ktorá mi v teste celkom nesedí, je odpruženie. Toto je motorka len na dobré cesty. Keď som prechádzal po hrboľoch a nerovnostiach,takých bežných na našich cestách,mal som pocit, že kolesá sú uchytené úplne na pevno .
Posed má snáď najbližšie k naháčovi.
Uznávam,že hodinka je na celkové zhodnotenie málo,len som vyjadril svoje bezprostredné pocity.
A vobec nechcem tú motorku len haniť. Má aj veci,ktoré sa mi páčia a zhodnem sa v nich s autorom článku.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist