globalmoto_duben_nolan




Harley-Davidson Road King FLHRC

Road King Classic je dlouholetou stálicí kategorie „touring“ v podání Harley-Davidson. Obšírněji jsme se mu věnovali v redakčním testu v roce 2008. Ačkoliv se na první pohled jedná o stejný motocykl, nenechme se zmást. Vzhledem k výraznějším změnám, které na něm proběhly v roce 2009 a tomu co si pro nás připravili v Milwaukee pro rok 2011, rozhodli jsme se věnovat tomuto motocyklu další prostor a čas, který si bezesporu zaslouží. Berte to tedy zároveň jako upoutávku na motocykl, který se objeví v blížící se letošní sezóně.

Kapitoly článku

Náš tip

Přečtěte si redakční test modelu: Harley-Davidson FLHRC Road King Classic

Změny, výbava a jízdní dojmy

V loňském roce jsme měli možnost kratšího seznámení s modelovou řadou 2010, a bylo tedy možno posoudit změny, které se na motocyklu v průběhu dvou let udály. Co se týče změn, klíčový byl v tomto období pro Road King rok 2009. Již na první pohled je jasné, že je vzadu nově 180 mm pneu. Mimo jiné i díky tomu byl lehce pozměněn zadní blatník. Zásadní celkovou změnou prošel v roce 2009 rám motocyklu. Zásadní části a „kyvka“ byly předělány, což by ve výsledku mělo znamenat jeho celkově větší tuhost. Ať už se dělo cokoliv, pravdou je, že celkový pocit z jízdy na motocyklu je přesnější a vše ochotněji reaguje na Vaše podněty. Celková kontrola nad motocyklem je o trochu lepší a vy intenzivněji vnímáte jízdu samotnou. Za mě jednoznačně krok kupředu.
Nemalou měrou na celkově lepším pocitu z jízdy mají bezesporu i další provedené změny a drobnosti zlepšující celkový komfort jezdce. Typickým znakem všech H-D jsou vibrace motoru, které přináší těmto motocyklům jejich nezaměnitelný charakter. Podobně jako v nedávné době prošla úpravami kategorie Sportster, došlo i zde ke změnám, jenž mají lehce umírnit někdy až přespříliš skotačivé tanečky motoru. V důležitých částech uchycení k rámu, tak byly provedeny úpravy a motor tak drží přes čtyřbodový systém gumových silentbloků. Ty tak tlumí nežádoucí vibrace přecházející až k jezdci. S těmito úpravami je tak jízda ještě o chlup komfortnější. Jako standard byl v průběhu minulých let zaveden v rámci brzdové soustavy systém ABS.
Nově byly také upraveny svody a koncovky výfuků (2-1-2). Tato změna přináší především lepší odvod tepla od motocyklu. Předchozí řešení svodů bylo trochu nešťastné a především spolujezdec tak dost trpěl v oblasti kolem levé nohy. Drobné změny rovněž prodělaly plošinové stupačky, které nyní snesou větší náklon a měly by také přinést větší komfort. Musím říct, že osobně jsem v tomto ohledu příliš změnu nepocítil, snad vyjma snazšího sklápění v náklonech – nešly již tak ztuha jako u testovaného modelu 2008. Zajímavostí zadního odpružení je dvojice vzduchových tlumičů.
Aktuálně je již v kurzu samozřejmě verze 2011 a ta slibuje opět řadu změn. To zásadní se dá shrnout do třech bodů – volitelný motor Twin Cam 103ci (1 690 ccm), přední 18“ kolo a v neposlední řadě níže usazené přešité sedlo s užším krkem. Samozřejmostí je ucelená škála nových barevných provedení. Road King stejně jako většinu ostatních motocyklů této kategorie pohání standardně Twin Cam 96 o objemu 1584 ccm.
Pohodlné usazení a ochrana proti větru je zde samozřejmostí. Až na zmiňovaný pozměněný rám a lepší ovladatelnost jsou v podstatě pocity, co se jízdních vlastností týče identické s modelovým rokem 2008. Usazení je velice komfortní. Řazení špička pata a nohy na plošinových stupačkách Vás, v zákrytu za mohutným plexi, hravě pasují za řidiče pohodlného dálkového korábu. Zkrátka král silnic se vším všudy.
Bohužel těžko u tohoto konkrétního modelu hodnotit brzdy, jelikož právě výše zmiňovaný systém ABS zde měl poruchu, takže v tomto ohledu se tentokrát zříkám hodnocení. Popravdě jedná se stále především o pořádný „kus železa“ a s tím je třeba náležitě počítat.
Především při manipulaci na místě a jízdě ve městě se vcelku slušně zapotíte. Celková hmotnost je v nižších rychlostech skutečně znát a i přes slušnou ovladatelnost si musíte občas dobře rozmyslet, kam se s tímto motocyklem vřítíte.
Obzvláště to potom platí o parkování, úzkých ulicích a garážích s hlubokým vjezdem bez možnosti pohodlného otočení. K ovládacím prvkům, elektronickému alarmu a bezpečnostním systémům nelze mít větších výtek. Vše funguje dle očekávání a bez sebemenších zaváhání. Sdružená kaplička na nádrži dává dostatečný přehled o všech důležitých údajích, jako přidaný bonus na dálkové tratě chápu tempomat. V základu montovaná dvojice kožených brašen uspokojí standardní potřebu prostoru na běžná zavazadla jako je menší batoh, spacák, pár piv a další drobnosti. Celková spotřeba se v době testu ustálila kolem 7l/100km.

Závěr

FLHRC nezapře klasický těžkotonážní charakter. Jedná se o pořádný kus poctivě vyhlížejícího motocyklu bez imitací plastů a dalších náhražek. Vše zde má svůj účel a místo, nic zde není zbytečně navíc. I přes to, s hmotností a aktuální cenou 21 516 EUR se nejedná o motocykl pro každého. K případnému pořízení počítejte s větší garáží a ideálně kulturněji formovanou postavou, kterou jen tak něco nerozhodí.

Informace o redaktorovi

Lukáš Růžička (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 182 cm
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)

Klady a zápory

+ kvalita zpracování
+ pohodlné sedlo
+ kvalitní lakování


-/+ celková velikost a hmotnost


Stáhněte si vybrané fotografie na pozadí vašeho PC

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (20x):



TOPlist