Harley-Davidson Road King FLHRC
Text: Lukáš Růžička | Foto: Jarda Ducháček | Zveřejněno: 14.2.2011 | Zobrazeno: 29 011x
Road King Classic je dlouholetou stálicí kategorie „touring“ v podání Harley-Davidson. Obšírněji jsme se mu věnovali v redakčním testu v roce 2008. Ačkoliv se na první pohled jedná o stejný motocykl, nenechme se zmást. Vzhledem k výraznějším změnám, které na něm proběhly v roce 2009 a tomu co si pro nás připravili v Milwaukee pro rok 2011, rozhodli jsme se věnovat tomuto motocyklu další prostor a čas, který si bezesporu zaslouží. Berte to tedy zároveň jako upoutávku na motocykl, který se objeví v blížící se letošní sezóně.
Kapitoly článku
Přečtěte si redakční test modelu: Harley-Davidson FLHRC Road King Classic
Změny, výbava a jízdní dojmy
V loňském roce jsme měli možnost kratšího seznámení s modelovou řadou 2010, a bylo tedy možno posoudit změny, které se na motocyklu v průběhu dvou let udály. Co se týče změn, klíčový byl v tomto období pro Road King rok 2009. Již na první pohled je jasné, že je vzadu nově 180 mm pneu. Mimo jiné i díky tomu byl lehce pozměněn zadní blatník. Zásadní celkovou změnou prošel v roce 2009 rám motocyklu. Zásadní části a „kyvka“ byly předělány, což by ve výsledku mělo znamenat jeho celkově větší tuhost. Ať už se dělo cokoliv, pravdou je, že celkový pocit z jízdy na motocyklu je přesnější a vše ochotněji reaguje na Vaše podněty. Celková kontrola nad motocyklem je o trochu lepší a vy intenzivněji vnímáte jízdu samotnou. Za mě jednoznačně krok kupředu.Nemalou měrou na celkově lepším pocitu z jízdy mají bezesporu i další provedené změny a drobnosti zlepšující celkový komfort jezdce. Typickým znakem všech H-D jsou vibrace motoru, které přináší těmto motocyklům jejich nezaměnitelný charakter. Podobně jako v nedávné době prošla úpravami kategorie Sportster, došlo i zde ke změnám, jenž mají lehce umírnit někdy až přespříliš skotačivé tanečky motoru. V důležitých částech uchycení k rámu, tak byly provedeny úpravy a motor tak drží přes čtyřbodový systém gumových silentbloků. Ty tak tlumí nežádoucí vibrace přecházející až k jezdci. S těmito úpravami je tak jízda ještě o chlup komfortnější. Jako standard byl v průběhu minulých let zaveden v rámci brzdové soustavy systém ABS.
Především při manipulaci na místě a jízdě ve městě se vcelku slušně zapotíte. Celková hmotnost je v nižších rychlostech skutečně znát a i přes slušnou ovladatelnost si musíte občas dobře rozmyslet, kam se s tímto motocyklem vřítíte.
Závěr
Informace o redaktorovi
Lukáš Růžička (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 182 cm
Jarda Ducháček - (Odebírat články autora)
Klady a zápory
+ kvalita zpracování
+ pohodlné sedlo
+ kvalitní lakování
-/+ celková velikost a hmotnost