ktm_srpen




VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Předchozí
1 2
Následující
Petak76
Petak76 (3) napsal 12.4.2019

Duranga: Dovolím si nesouhlasit stejně jako MIG35. Nepotřebuješ roviny aby jsi si užil cruisera...naopak...akorát to do zatáčky nevalim 150, ale třebas jenom 110:))...a ač mam Triumpha Thunderbirda a ne HD...tuším podobnost:)))...no někdy se na HD budu muset projet:)

Duranga
Duranga (9) napsal 11.4.2019

OK, takže cílovka je USA, kde jedeš 300 mil rovně, tam budou jejich vlastnosti pozitivum.

Mig_35
Mig_35 (237) napsal 10.4.2019

Duranga: to ale motáš hrušky a jabka dohromady. Kdybys napsal "sportovní jízdní vlastnosti" tak by to možná sedělo. Rozvor, kila navíc atd jsou věci, které bohužel jízdní komfort zvyšují a motorka je následně stabilnější a pohodlnější, třeba pro cestování ve dvou. Pohodlná cestovní motorka prostě nikdy nemůže vážit 180 kilo...

Duranga
Duranga (9) napsal 10.4.2019

Nevím jestli někdy pochopím, proč s sebou tahat 150kg železa navíc, které akorát zhorší jízdní vlastnosti, protože fyziku nikdo neokecá. I kdybych si koupil jednu motorku na prdlání kolem komína a druhou na dlouhé trasy, na kila i peníze to vyjde skoro stejně.

Bikeserker

Diavel je brutalita, ale stejně řadím na první místo Haryka, je nádhernej, posez nejvíc badass. Guzzina není pěkná a jezdec na ní vypadá komicky

Medvidek1
Medvidek1 (22) napsal 9.4.2019

ProchyTom
Jo ty “setrvačníky” místo drátů u FLSTF drobet váží. (Slim se vodil líp)
A to širší kolo u nových modelů je sice móóc hezký, ale taky nepomáhá.

Zed44
Zed44 napsal 9.4.2019

ProchyTom
Díky, přehlédnul jsem se. Fat Bob nebo FXDR by tam asi sedly více, pravda.

ProchyTom

Zed44: atas psal Fat bob. Ten uz je tak dobrej, ze bych ho nejradsi postavil proti velkoobjemovym nahacum, a prave s diavelem by se slusne popral. To Fat boy se nechce tak snadno skladat do zatacek a celkove mi moc nesedl, stejne jako zde moto guzzi.

Zed44
Zed44 napsal 9.4.2019

Jo a vůbec nejlepší je jít na stránky HD a objednat se na zkušební jízdu zdarma. Můžete si vyzkoušet kterýkoliv model a udělat si sami obrázek, jak se věci mají.

Osobně mě jízda na Fat Boyovi nebavila, ale na Breakoutu ano

Mrberanek

to afro-r1: Superbike nemá jedničku do 180, ale např. do 140 (třeba BMW S 1000 RR). Počítej, že každých 10 km/h na jedničku je tisíc otáček, takže v 50 km/h točí pět tisíc a tak přibližně dál každých tisíc otáček 10 km/h. Podle údajů z měření na brzdě (třeba tady - https://www.reddit.com/r/motorcycles/comments/1q49z0/s1000r_vs_s1000rr_dyno_curves_all_that_glorious/) má RRo v 5 tisících 55 koní, v 6 tisicích 75 koní, v 7 tisících 95 koní, v 8 tisících 109 koní, v 9 tisících 136 koní a 10 tisících 156 koní (všechno údaje na zadním kole, takže na klice cca o 10-12% víc).

A co z toho teda plyne?

Zed44
Zed44 napsal 9.4.2019

Mrberanek a ostatní, co se ptáte proč tak malý výkon
HD má vzduchem chlazený motor, to by mohl být jeden z důvodů. Vzduchem chlazené motory Porsche zaostávaly výkonově za konkurencí, takže Porsche posléze šel cestou olejem chlazených hlav, aby uchladil ventilový můstek a pak přešel na vodou chlazené motory, aby ten výkon celkově uchladil. V příručce HD mám napsáno, abych při velmi teplém počasí vypínal na křižovatce motor, důvodem je opět chlazení. Dále můžeme spekulovat o vlivu zdvihu motoru na jeho výkon, ale tady si netroufám argumentovat. Pro mě je jednoznačně jasnou volbou dlouhozdvihový vzduchem chlazený motor s nižším výkonem, než vysokootáčková vodní vrtačka. Nemyslím to nijak hanlivě. Např. mám velmi rád vzduchem chlazené motory osobních Tatrovek, se kterými jezdím už 22 let. Koupím si raději shnilou Tatru 613, Jaguar XJR, Mustanga 5.0 nebo HD namísto Octavie RS nebo Porsche. To píšu jen jako reakci "proč to kupovat". Tisíc lidí, tisíc chutí. Někomu se pyšní ego jízdou na HD, někomu jízdou na čemkoliv rychlém, co jede 300. Nejlepší je jezdit pro radost a ego nechat doma. A také hodotit bez ega.

Fat Boy má vepředu široké kolo jako vzadu, tak také nemyslím, že by se hodil do tohoto testu více než Breakout.

A poslední info. Pro rychlou jízdu nebo dálniční přejezdy se dá na HD dokoupit a jednoduše nacvaknout štít, který hezky chrání před větrem.

Medvidek1
Medvidek1 (22) napsal 9.4.2019

MrBeranek
Můj odhad byl, že mě na konci u druhých světel dá. Ale praxe byla jiná. Ono na 120metrech chtít po starým Blekovi aby se nadechl, když hned musí brzdit. Stačilo aby to bylo aspoň o 50metrů delší a neměl bych šanci. V těch 50mil/h (80km/h) mě s 17 letou moto dochází dech a vím že nebrzdí, jen přibržďuje.
Zkuste si to půjčit.

afro-r1
afro-r1 (175) napsal 9.4.2019

Pro nechapave polopate: Pokud ma superbike jednicku do 180 a zdvihy ventilu nastavene na poslednich 5000otacek pred omezovacem, potom ma mezi 50 a 100km/h jake otacky a jaky vykon?

Apropos, studium jeste nikoho nezabilo a dava odpovedi na spoustu otazek.
: o )

Mrberanek

to Medvidek1: Nechci tu začínat nějaké diskuse typu "můj táta přepere tvýho tátu" ale odhaduju, že 200 koňový superbike by v téhle disciplíně měl porazit cokoliv. Jasně, čím kratší dráha, tím víc bude záležet na schopnostech správně pustit spojku než na maximálním výkonu, ale moderní superbiky už mají launch-control, které to dost usnadní. Ale jak říkám, je to jen můj odhad.

LuckyLoser

Jo, ještě k úvodníku článku, společenská prestiž je u motorky to nejdůležitější.

afro-r1
afro-r1 (175) napsal 9.4.2019

MB: neres uplne jine kategorie. Slick ti take nebude ve meste drzet a nejlepsi krosova guma bude treba pri trialu uplne na houby.

Medvidek1
Medvidek1 (22) napsal 9.4.2019

MrBeranek
Schválně jsem se koukal do mapy průměrně 5křižovatek po 120metrech. (disciplína rozjet se a zabrzdit)

afro-r1
afro-r1 (175) napsal 9.4.2019

Brejlovec: potom bych ti pral videt zoufale tvare ergonomu v BMW, kdyz se obcas pokouseli skloubit predkopnute nohy s postrannimi valci... Vzdy z toho vysla pozice jako na zachode. No porovnej sam z prvni fotky v clanku..
: o )

Medvidek1
Medvidek1 (22) napsal 9.4.2019

MrBeránek
Ty údaje jsou na konci článků v techn. datech, nebo webu výrobce. Navíc nemám otáčkoměr . zbytečné protože mé max.otáčky jsou u japonce zvýšený volnoběh
A 20metrů mezi semaforama nemáme ;)

Mrberanek

Samotný údaj o točivém momentu bez informace o tom, v jakých otáčkách ho motor dosahuje a jak je to zpřevodovaný, těžko něco řekne. Při startu z nuly (při srovnatelném zpřevodování) bude mít motorka s větším točivým momentem v nízkých otáčkách (tj. s vyšším výkonem v nižších otáčkách) samozřejmě výhodu (ještě při srovnatelné hmotnosti), takže ano - velká V2 jako je ten HD s vysokým točivým momentem dole může v závodu na 20 m získat proti supersportu náskok. Pak už těch 90 koní, 300 kilo a těžký převody udělají svoje.

vencysta
vencysta (70) napsal 9.4.2019

U mě jednoznačně MG

Medvidek1
Medvidek1 (22) napsal 9.4.2019

Migu35
No vždyť jo. Marcel na Blekoušovi mě zkrátka nerozvážně vyzval na domácí půdě ;)

Mig_35
Mig_35 (237) napsal 9.4.2019

však o tom mluvím. v první sekundě nebo sekundách bude mít navrch točivý moment, tedy výkon od nízkých otáček. jako v tom videu. pak se situace obrátí...

Medvidek1
Medvidek1 (22) napsal 9.4.2019

Migu35
Kamarád to zkoušel 5x mezi semaforama. Na dalším vždy červená, takže než se rozjel, musel brzdit. Za městem mě vždy natřel.

Mig_35
Mig_35 (237) napsal 9.4.2019

Při vší úctě Medvídku, viděl bych to asi takto:)
https://www.youtube.com/watch?v=AmiWeMX3aQc

Medvidek1
Medvidek1 (22) napsal 9.4.2019

Migu35
Víš jak je zábavné na “požitkářské motorce pro důchodce” sledovat mezi semaforama SuperSport v zrcátku ;)
Kamarád na BlackBirdu mi vždy nadává, že bych mu měl dát náskok. Prý není tolik zlé mě vidět mizet, jako pak dostat tu salvu s výfuků

Fullgas1
Fullgas1 (326) napsal 9.4.2019

MG je krásna, Ducati moderná ale ten posed na nej mi príde hodne divný. Vždy keď niekoho vidím na Diavelu tak mi to evokuje posed na záchode.

Brejlovec
Brejlovec (4) napsal 9.4.2019

afro-r1 > Tady bych ti oponoval. Nejlepší cruiser co jsem jel je MG California a to včetně všech HD a včetně Electry. Ale bude to tím, že jsem nevelkého vzrůstu a nohy mám kam dát. Audace jsem bohužel nevyzkoušel, před zkušební jízdou přestela jet.

Matheo_
Matheo_ (8) napsal 9.4.2019

Anti: tak k zivotu to nepotrebuji, ale je fajn, kdyz decka mavaji. Svym zpusobem to k tomu patri. Spis jsem chtel "vyjadrit" ten wow efekt, pac neco takoveho nevidis kazdy den.

LuckyLoser

Velká motorka = dobrá motorka. A tyhle tři velké jsou. Pak dle gusta každého soudruha. Jinak se nedívejte jen na koně hoši, důležitý a dost je kroutící moment a toho má HD o dvě třídy víc.

Anti
Anti (268) napsal 9.4.2019

Matheo_:Pokud na stará kolena potřebuješ vidět jak " cumi lidi doslova s hubou dokoran ",tak si buď ještě do toho věku nedospěl,nebo má pravdu tvá ženská
Myslím,že fandům Moto Guzzi bude vcelku jedno že jejich značka u testovacích jezdců propadla,stejně tak příznivci HD nebudou řešit vyšší cenu a hmotnost u své oblíbené značky.A to stejné platí pro Ducati.
Tahle kategorie je především o prožitcích z jízdy...

sirr
sirr (29) napsal 9.4.2019

Jako klasika se mi nejvic libí HD
XDiavel je masakrózní, ale je to hrozná moderna a hrozně čudlíků... ta opěrka je příšerná
MG mi nic neříká...

Mig_35
Mig_35 (237) napsal 9.4.2019

btw. krouťák, to je oč tu běží, tj. výkon dosažitelný už v nízkých otáčkách, v podstatě dieselový charakter, který žádný superbajk mít nebude, snad s výjimkou kompresorové Ninjy...

Mig_35
Mig_35 (237) napsal 9.4.2019

Jsou motorky sportovní, terénní, požitkářské. Chtít po těch určených k výletní jízdě výkony superbajku je pošetilé...

JA-NE
JA-NE (167) napsal 9.4.2019

HD by som si niekedy fakt rad skusil.. diavel leti do predu jak prasa.. chodi to fakt pekne

afro-r1
afro-r1 (175) napsal 8.4.2019

Z MG nebo BMW boxeru zadny dobry cruiser udelat nejde - neni kam dat nohy.

Matheo_
Matheo_ (8) napsal 8.4.2019 +2

Diavel jsem parkrat videl na zivo a jednou jsem vedle frajera stal na sve sestce. Jako dynamika impozantni a na primku by me nakopal jak psa, ale vizualne se mi ta masina libi a nelibi, podle toho jakou nohou rovnou vstanu. Co se tyka HD, tak jsem mel x krat take tu cest a za sebe muzu rict, ze kdyz jede, tak se trese zeme a kazdy vi, ze jede arci motorka a pokazde frajerimeli ten sibalsky vyraz stylu ja vim bejby. ma zenska, ktera me obvinuje, ze SS jsou pro namachrovane frajirky razem mlcky pochopila, ze to cerne buracejici cosi je 5x vetsi masirka ega nez ta ma ujecena vosa zatimco na Diavelu to bylo spis jedem, jedem, nakopu Ti prdel sam osobne ale nejsem potencionalni kupec a dlouho nebudu, pac kapotu nepustim a jeste si k nemu udelam casem nejake pekne caffe a mozna i yamahu raptora, ale az prijde cas a budu chtit byt "copr buznou", tak neskutecne sportovni kvality diavelu uz potrebovat nebudu, na hajzlu se mi taky chtit nebude a ani to nezachrani cervene detaily a pujdu radsi do masirky, ktera ma sve mouchy, ktere se ale u teto znacky berou jako charakter a budu si vychutnavat jak na jeji okazalost cumi lidi doslova s hubou dokoran a otoci se za ni kazdy.

Majki
Majki (344) napsal 8.4.2019 +1

Mrberanek: ale kategorie kde je HD přece vůbec nepotřebuje honit každý kW výkonu z každého cm3 objemu. Tady jde o docela jiný jízdní požitek. To si pak kupte Yamahu R6. Já na několika HD jel, v té době jsem vlastnil CBR 929 a ta mi pak přišla nějaká slabá A co se týče hmotnosti, HD je kus poctivé oceli, tady se plasty či šetření nenosí.

zzpol
zzpol (6) napsal 8.4.2019

V r.2016 jsem si taky chtěl zkusit po různých H-D motorech nový motor DVT za 30.000Kč na vratnou kauci u Milína. V Diavelu nebyl, dokázal jsem se s ním ale rychle skamarádit. V kombinaci 250 kg motorka + mých 120kg a zrychlení na 200m z 80 na 160 v páru vteřinách bych ale dnes s Diavelem DVT na našich nevyzpytatelných silnicích a řidičích nejspíš nebyl mezi živými

Mrberanek

to Majki: Tak pro srovnání. Např. vloni jsem měl půjčený RnineT Scrambler, což je 110 koní z velkého dvouválce na 220 kiloa že by to bůhvíjak jelo, to se říct nedá. Krátký kvalty bez quickshifteru - nic moc frkot to nebyl. A to HD má jen 90 koní a 300 kilo, takže poměr výkon/hmotnost ještě horší, takže nemůžu čekat, že by mne to výkonově nadchlo (a to neporovnám se svojí motorkou - 170 koní na 195 kilo). Já tu motorku nehaním, jen jsem chtěl poukázat na to, že mi parametry toho motoru přijdou ve srovnání s ostatními motorkami (a na ten mega objem) velmi slabé.

Aťas-XB12Ss

Do tohoto srovnání mi spíš pasuje od H-D FatBob a to je můj top model. I po Guzzi pošilhávám, moc pěkná... Diavel je pro mě úplná hovadina, Ducati mám rád, ale modely monster a multistráda..

papiboy
papiboy (102) napsal 8.4.2019 +1

Nie som moc HD-pozitív, ale toto notoricky známe video s Hildom musím pridať:

https://www.youtube.com/watch?v=jXsoAdh5P5g

k.hacecky

mám breakouta 2015 a na Dubý mě moc lidí neujede a byl jsem na něm v Albošce u Frantíku tak že se na něm dá i cestovat Dukatku mám Multistradu to je shodný motor a to jede že nám až zpocený ruce

Medvidek1
Medvidek1 (22) napsal 8.4.2019 +1

A pro ty co tvrdí, že na HD se dá jezdit jen důchodcovsky a rovně
https://www.youtube.com/watch?v=BFzhc3i0PRY

Medvidek1
Medvidek1 (22) napsal 8.4.2019

MrBeranek
Zpřevodování starého 5ti kvaltu je víc do síly, skoro jak u traktoru
Můžete jet město 2-3 kvalt, využívat obrovský zátah a zbrklou dynamiku, klopit a vytahovat zatáčku ostře plynem (až utrhnout)
což je velmi zábavné, ale zásahy akcelerační pumpy u karbce dost zvyšují spotřebu (8,5-9)
navíc budete vypadat přinejmenším divně a agresivně což budí nežádoucí pozornost lidí a orgánů.

Nebo 4-5 a majestátně bublat na volnověh (důchodcovsky) ale kdo má na červený kopat ty kvalty zas dolů.
Nad 80 to nebrzdí, ale přibržďuje
130 to bez štítu a v otevřený helmě trhá hlavu.
Asi ve 165 dojde dech (ale kdo by chtěl zkoušet na rozbitých silnicích, když v SRN je to legální a maj hezčí asfalt)

Kamarád má XDiavel a říkal, že to má po startu krásný zvuk. Tak jsem zamáčkl sytič a z volnoběhu si sedl na zadek a ptal se jestli to není rozbitý

Nový 6ti kvalt modely jsou zpřevodovaný víc do rychla (180-220) ale díky vstřikování uhlazený = míň uškubaně-agresivní, což je škoda.
Zkuste a uvidíte že se Vám budou zdát i tak dost zběsilý.
Guzzina má podobný charakter , ale ty váce překáží tomu kdo má delší nohy.

Majki
Majki (344) napsal 8.4.2019

Mrberanek: Jel jste někdy na tom HD? Se projeďte a pak řekněte jestli Vám to přijde jako slabá motorka

sramis
sramis (64) napsal 8.4.2019 +1

Maly vykon u HD - vy delate jako by to melo zdechnout do kopce. HD na papire muze vypadat slabe, ale umi se hybat. Mel jsem cest na par modelech, posledni z nich byl Sportster 48 myslim ze se to jmenovalo. Na sprint byla rychlejsi jak moje babicka 1150GS. Hezky jsem se bavil! A o tom to HD je...

jeste jsem nejel na Diavelu - snad bude nekdy ta moznost. Urcite je to muj favorit, ale ja jsem tou znackou postizeny

zmulin
zmulin (294) napsal 8.4.2019 +1

Sem pro Guzzi,bo je nejhezčí.Stejně sou to všechno trochu polena,tak bych se na tohle aspoň nejradši při vejletech koukal

Woodie
Woodie (31) napsal 8.4.2019 -1

Tak suverenne najškaredšia je tá Ducati...To je fakt hnus...

Mrberanek

to ProchyTom: Chápu. Jiný kraj, jiný mrav.

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist