globalmoto_duben_nolan




Ďáblovo štokrle - Ducati Diavel

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
Lemur.R1 (13) napsal 15.08.2013 v 20:45-1

Fenomén roku 2011 – Ducati Diavel
Snad největším fenoménem tohoto roku je počin firmy Ducati a jmenuje se Diavel. Je to motorka, která snad víc než dostatečně rozčeřila krizové motocyklové vody. Nejvíce článků v tomto roce bylo napsáno na téma šestiválce BMW 1600 GTL a Ducati Diavel. Ostatní výrobci a jejich modely byly odstrčeny na druhou kolej a musí z povzdálí pozorovat odjíždějící vlak. Ba, i ti šikovní Žaponci, se silami jsou na konci, slovy Cimrmana.
Konkurenční motorka na trhu v tuto chvíli prostě není a svědčí o tom i prodeje Ducati, kdy model je zamluven v některých zemích i na několik měsíců dopředu a hlavouni v Ducati se vesele poplácávají po ramenou a vyplácí si managerské odměny. Ostatní výrobci si neskutečně pozdě uvědomují, jak má vypadat velký naháč a že se neobejdou bez kopírování příhradového rámu a v regálech jim zatraceně chybí nadupaný dvouválec.
A co my, běžní motorkářští plebs, nečekali jsme náhodou trochu něco jiného, ba rouhačsky si dovolím podotknout, snad víc?
Čekali!
A vezmu to pěkně od předního kola. Vlastně obou, jediná pěkná kola na téhle mašině jsou s ráfky Marzochi a jsou prostě skvělá. Ani ráfky od AMG nejsou tak pěkné a navíc je považuji za vrchol snobismu společně s celou mašinou v provedení AMG. Proti tloušťce předních vidlí a použití tlumičů nemám žádné připomínky. Možná bych o jeden nebo dva stupně snížil sklon vidlice a ještě více vylepšil již tak skvělé jízdní vlastnosti. Proti zadní jednoramenné kyvné vidlici nemám zhola nic, vypadá nádherně a použití 240-ky je famózní . Najednou si nikdo nestěžuje na špatné jízdní vlastnosti téhle pneumatiky. A i kdyby, tak pro frajeřinu je třeba něco udělat.
Brzdy. Bremba jsou v poslední době všemi chválena, ale pamatuji si doby nedávné, kdy byla Bremba až třetí ligou po Nissinech a Tokico. Na takovéhle mašině bych se rozplýval blahem při použití kotoučů Beringer a při dodání kotoučů s vnitřním chlazením bych musel před každou jízdou pokleknout.
Rám. Jak jsem již zmínil, trubkový chrommolybden v sobě skrývá ohromný potenciál a díky němu jezdí motorky od Ducati jako na laně a skvěle vypadají. U Diavela se podařilo zakroutit trubky snad ještě o něco líbivěji a pokud jsou zbarveny červeně, nemají chybu. Jako nevýhodu považuji snad až přílišné ukrytí motoru. Můj táta mi vždycky říkal, že motor musí být vidět, protože je srdíčkem mašiny. A je to pravda, ukázat víc motoru, schovat víc hadic by bylo hezčí, hlavně pokud se Ducati motorem chlubí. Co naplat, když ho téměř nevidíte. Navíc moderní motory už vůbec nejsou hezké, jsou takové hrbaté, samá trubka a gumová hadice, vypadají jako stacionární agregáty na výrobu elektřiny za vietnamským stánkem. Takže zpět! Chceme alespoň malá falešná žebírka na válcích pro oko. Tím se postupně dostáváme k motoru. Použití motoru z Multistrady není špatné, ale chceme to, co nám bylo slibováno. Zprvu prosakovaly informace o tom, že se bude jednat o dvouválec o objemu 1400 kubíků. Tak ten chceme. Dvouválec moderní koncepce s řetízky jako v Panigale o objemu 1400, přičemž pro optimalizaci výkonu a točivého momentu bych maximální otáčky snížil přibližně o tisíc a přidal víc spodku a středu. Maximální výkon 162 koní považuji za dostačující i v případě zvýšení objemu, jen bych ho z kliky dotlačil k zadnímu kolu. Takže na klice o téměř deset víc.
Posazení jezdce i spolujezdce je dobré. Sedačka je pěkná i pohodlná. Někdo si možná stěžuje, že je až příliš zafixován v jedné poloze, ale není to nepohodlné. Při vyjížďkách v Čechách stejně zastavujete každou chvilku na kafe nebo na cigáro a při delším cestování stejně slezete po dvou stech kilometrech na drobnější odpočinek a dotankování benzínu. Navíc vám ruce na řidítka parádně padnou. Snad jen celkové posazení jezdce by mělo být více směřováno ke středu motorky, víc nad motor a trochu tak zkrátit část dozadu se svažující nádrže. Ze strany se zdá nádrž příliš dlouhá a posazení jezdce hodně vzadu, i když je to pohodlné.
Celkový design není špatný, jen bych snad čekal méně Monstera a více něčeho, co Ducati až do teď nedělala. Přední světlo jsme čekali jiného, tak trochu více průkopnického tvaru s LED diodami ve tvaru očí lebky Punishera. Navíc, i když je to subjektivní, je podle mě Diavel hezký jen ve verzi Carbon Red a i když český importér malinko snížil cenu oproti Německu, ale zároveň zvýšil oproti Velké Británii, zvýšit cenu o deset tisíc jen za červené samolepky oproti verzi Carbon, je nehoráznost. Navíc rozdíl mezi cenou běžné verze a Carbon je téměř 70 tisíc korun a to nemáte v nabídce žádné zlaté Öhlinsy jako u verzí S jiných modelů. Ještě bych chtěl dodat, že nádechy po stranách nádrže všichni vyznavači V-maxe odsoudí za plagiátorství a mě nezbývá, než jim dát za pravdu.
Resumé. Začnu malinko z jiného soudku, když před deseti lety Harley – Davidson představil V – Roda, tvářili se všichni, jako kdyby to byla revoluce. Opak byl pravdou, chodil jsem kolem téhle motorky a pořád jsem se přemlouval, jestli se mi líbí nebo ne. A to trvá dodnes. Chtěl jsem prostě víc, myslel jsem, že H-D vyfoukne vítr z plachet úpravcům a představí mašinu, která se sice bude V-rodu podobat a mířit tak do kategorie civilních dragsterů, ale motor bude krásně žebrovaný, vodou chlazený dvoulitr s uklizeným chladičem a výkonem kolem 160-ti koní. Tak je to i s Diavelem, je to jako když Kočička s Pejskem pečí dort, použijí vlastně samé dobroty, ale dort jim nechutná. Je tam spousta dobrot, ale dohromady bych čekal víc. Víc motoru, víc neotřelého italského designu. Hlavně za nemalé peníze kvalitnějších materiálů a výroby. Méně jsem snad čekal jen elektroniky a protože znám pracovní morálku Italů, myslím, že přidělá nejednu vrásku takovému motorkáři, který si chce jízdu hlavně užít.
Ducati se vlastně nepodařilo vyvinout něco nového, spíše se jedná o verzi Big Monstera a úspěch téhle mašiny tkví v současném trendu velkých naháčů jisté univerzálnosti a chybějící konkurenci.

Příště: Fenomén roku 2011 - BMW 1600 GTL. Čekali jsme víc? Já ano!

Šády (0) napsal 05.02.2013 v 09:58

Lidi už se těšim jako blááázen

Rybis (0) napsal 04.02.2013 v 21:37

Za hodně peněz muzika, ktará neladí každému. Jsou jen 2 názory na desing týhle máši. Buď orgasmus, nebo orgahnus... Fandím každý nahotince, proto

Kamy (13) napsal 04.02.2013 v 16:22-1

jako už vím na co šetřit... To zadní kolo, je maximální, a jak to ladí když na tom sedí vysokej borec... To je přesně pro mě... To si ale ještě pár let počkám než si takovou pořádnou mašinu pořídím Nicméně tohle a pak Triumph Rocket 3, to sou dvě správné mašiny pro pořádné chlapy

Křesťan (8) napsal 15.01.2013 v 11:48-1

V loni jsem měl možnost se novým Diavelem pořádně projet. Přesto že měřím 2metry a berou mě mastodntycký V-twiny v uplně jinym balení byl jsem z toho ježdění úplně vydřenej. Sedla mi okamžitě. Vůbec jsem jí nechtěl vracet. Z pohledu ortodoxníko čopráka má jedinou chybičku. Není na ní co vylepšit

makyno (0) napsal 06.01.2013 v 18:41

Freedomák (18) napsal 05.01.2013 v 15:29-1

Mám pocit že zbytečný stroj ta redakčně předcházející Kawa z1000 mi učarovala a tohle je jen přerostlý monstrum s velkou šprckou,cenovkou ducati a tvarama futuristickejch filmů(zadek) nejsem zastánce určité značky ale litrovej zed prostě aspon u mě oko pohladí a ty jeho ostrý geometrický tvary sou vážně aspon u mě dokonalý.Ale co člověk to názor :)

Fleu (0) napsal 04.01.2013 v 19:21

mě se líbí, ale jsem jenom kuře:)

Petřičák (184) napsal 04.01.2013 v 01:24

Tak dlouho všichni u Suzuki škemrali po B-Kingovi, až jim ho fabrika v roce 2008 dala. Pokud se dobře pamatuju, koncem roku 2010 sjel z výrobního pásu poslední. Po vzoru Pelíšků dávám Diavelu rok, možná dva... I když je možné, že pro sběratele byl B-King prostě "moc levný" a dají přednost italské motorce, protože je víc IN.

Diaboluss (42) napsal 03.01.2013 v 21:47-1

Design Diavela je výjimečnej. Odvážnej, brutální ale zároveň tak nějak lahodící oku a provokující... podle mne to, co se výrobce snaží o motorce říct, to říká právě tím "hustodémonským" vzhledem. A kdo říká nelíbí, ať si *** políbí. Za mně jedna z nejpovedenějších mašin současnosti. nechtěl bych to, je to nepraktický a dost drahý, ale rozhodně to neznamená, že to není super stroj! Jen tak dál Ducati!!!

drippera (32) napsal 03.01.2013 v 07:03-1+1

Líp to napsat nešlo. DIAVEL je jediný "cruiser" který stojí za to! Pecka na dvou kolech, ostatně jako všechny strojky z Bologne.

opic26 (457) napsal 02.01.2013 v 23:21

Jako fanda značky jsem byl k tomuhle počinu skeptický, ale líbí se mně stále více a myslím si, že mnoho po všech stránkách takhle vydařených moderních "musclebiků" není. Z boku je super a původní scatch nahrbeného sprintera v blocích část po sedlo dobře vystihuje. Asi stárnu, ale ve verzi Cromo nebo AMG by mně v garáži nevadil.

strakon (542) napsal 02.01.2013 v 21:48+2

IgniHellfire: pěkný, je to jako když šukal V-Rod s Diavelem

Marty--Mortimer (16) napsal 02.01.2013 v 21:42

zaparkoval bych jí do svý garage

IgniHellfire (3) napsal 02.01.2013 v 20:52+1

Ohledně designu jsem našel tenhle Ducati Daviel Custom. Někde píší že od RSD ale ... podívejte se sami //www.asphaltandrubber.com/wp-content/gallery/ducati-diavel-roland-sands-design/2011-ducati-diavel-roland-sands-designs-1.jpg

Interceptor (108) napsal 02.01.2013 v 20:25+1

Ať to jede jak to jede, nelíbí se mi

Boban10 (13) napsal 02.01.2013 v 20:04

Dobré, čtivé
Nechápu zamaskovanou SPZ na obr. 17, když třeba na obr. 7 jde přečíst úplně krásně

MedvědB12 (0) napsal 02.01.2013 v 16:49

V loni jsem si tu jízdu dal jako dárek k narozeninám na DUCATI dnu v Ostravě. Škoda, že chcalo, takže jsem si to moc nevychutnal. Ale i přes to, cítil jsem se tu 1 hodinu jako na nosorožci. Nehorázná dvouhrncová bestie.

Lostoros (20) napsal 02.01.2013 v 15:45+2

hmmmmmmm...zajíc na smetaně...

PacienT.cz (687) napsal 02.01.2013 v 15:10

Už když to vylezlo, tak se mě hrozně líbil, přestože ho spousta "pravověrných ducatistů" považovala za zneuctění značky a lezení do zadku americkým požadavkům trhu. To že to tak dobře jede jako vypadá je jen dobře a je to motorka, kterou bych si (jednou...) přál mít.

ThomsonMotorson (108) napsal 02.01.2013 v 14:49+1

..sis to testování dost užil

ZZR1200 (127) napsal 02.01.2013 v 14:37+1

Už 4motorky, který se mi hnusily, skončily paradoxně za pár let v mý garáži.. Hodí se ke mně
Tohle je další horký kandidát, je to fakt hodně ošklivý..

oxygen (489) napsal 02.01.2013 v 13:33-1+1

Podle mne naprosto skvělej bajk - sice ne moc hezkej, ale ty skvělý brzdy se skvělym podvozkem a hlavně s asi nejlepším a nejlíp vyladěnym motorem současnosti - jezdili jsme ho současně s 1198 a Diavel do 190ti zrychluje líp... jízda na Diavelu v provozu je prostě čirá radost na druhou, i kolínka na něm v zatáčkách jdou a ten odpal z nich na tý zadní 240ce ... dva roky jezdím S1000RR, znám i všechny další silný strojky, ale Diavel je jednička!

redmanXXL (11) napsal 02.01.2013 v 11:26

Mašina nádherná, technika geniální, design o názoru, ale mě se líbí.

Tenisky

biosák (69) napsal 02.01.2013 v 10:02

Dobře napsané,za mě je to pecka stroj ,ale ta cena.

lubin (13) napsal 02.01.2013 v 09:58

Dobře napsanej článek. Loupáček mě nešel do držky, věčně zůstaval jen na kraji, páč zahleděn do textu jsem zapomněl na hlad. Pobavil jsem se. Není to masová motorka, ale její charisma je hodně velký na to, aby si ji zarytý srdcař koupil.

valasek (153) napsal 02.01.2013 v 09:42+1

Jezdil jsem na něm asi dvě hodiny, krásná motorka (pro moje oči), ale šíleně to na ni fouká Na jízdu jsou určitě příjemnější motorky, na machrování je to ale bomba Stejně jako její půl milionová cena. Myslím, že po prvním nadšení jich bude dost na prodej

seikos (975) napsal 02.01.2013 v 09:15

Tome, ty seš ale sakra rozjel Tomuhle článku říkám motorkářský orgasmus Fakt dobrý počteníčko. A fakt neser; my tady úpíme pod nedostatnem motokilometrů a ty nám pak nasuneš do hlavy takovouhle extázi
Už aby bylo kwa jaro

susta. (-1) napsal 02.01.2013 v 09:05-1+1

Ty vole to zas je článek slaďoučký, vychvalující diavela do nebe. Pochybuju, že je to takový zázrak jak se píše navíc designově hodně nepovedená.

alterego (20) napsal 02.01.2013 v 08:51

pěkně napsaný,dobře se to čte u ranní kávy ,tenisky... ,jsem si hned říkal, kolik že se "jich" na ně chytí...

Předchozí
1 2
Následující



TOPlist