globalmoto_duben_nolan




ČZ 150 C: Zachráněná historie

VRÁTIT SE ZPĚT KE ČLÁNKU

Vložení komentáře

Pokud chcete vložit komentář, tak se registrujte a přihlaste.
Komentáře
tviks (0) napsal 17.09.2015 v 15:42

Krásný stroj!!!

tramp57 (15) napsal 05.02.2014 v 18:42

Pěkná motorečka

jawarmaniak (4) napsal 31.10.2012 v 20:56

Rastystyl: S chromováním páček souhlasit nemohu. S jedním kolegou sestavuji tabulku provedení a jednotlivých změn, probíhajících během výroby motocyklů ČZ 125B/T a 125/150C. Zapisujeme jen prokazatelně dochované motocykly. Tedy ty, které neprošly renovací. Máme již zapsaných cca 120 ks, takže mohu směle tvrdit, že "vývozky" měly v 99% páčky v laku. Samotný výraz vývozka je taky trochu zavádějící, protože v roce 1953 nemám doloženou žádnou černou 125ku. Všechny 125ky vyrobené v tomto roce jsou v červeném provedení! A stejně tak nebyly všechny vývozní 150tky červené. Stejně tak všechny červené nešly do zahraničí, ale dost jich tu zůstalo...

Rastystyl (4) napsal 23.10.2012 v 18:14

Souhlasím s Jawarmaniakem, je tam spousta chyb, ale co se týká chromovaných páček spojky a př. brzdy, tak ty se opravdu u vývozních červených verzí chromovaly, protože nebyly hliníkové, ale kovové.
Utahovací šroub řízení není orig., kabely by neměly být měděné a oplastované a místo fajfky má být mosazné očko.
Jinak pěkná práce, ale rozhodně ne originální.

DavisFled (2) napsal 06.03.2012 v 23:16+2

Po přečtení článku a shlédnutí fotek mám stejný názor jako jawarmaniak. Bohužel jsem měl poněkud rozporuplný pocit a i laik pozná, že renovace prostě není stoprocentní i přes to, že stroj vypadá parádně. Každopádně zaslouží obdiv. Jen v dnešní době mají lité tendenci renovaci dělat tak, aby stroj vypadal ještě lépe, než vyjel tenkrát z fabriky. Ale proč? Proč chromovat věci, které nikdy chromované nebyly a nebo jakkoliv motorku vylepšovat? (pomineme-li funkční věci, které dělají jízdu bezpečnější). Jen je škoda, že nám nezůstane mnoho původních strojů, protože je bohužel populární zachovalého veterána jen kvůli pár škrábancům celého zrenovovat namísto jeho zprovoznění a dání do původního stavu.
Ale je to věc názoru. Tohle je názor můj a nikomu ten jeho neberu ;)

Jenc (0) napsal 21.02.2012 v 22:13

Taky mám podobnou Zetku doma. Je teda spíš před renovací. Souhlasím, že je v článku plno faktických chyb. Ale jinak je tahle motorka nádherná, já bych tu svoji nikdy neprodal!

martaisz (0) napsal 20.02.2012 v 22:46

Pán má můj hluboký obdiv. Takových lidí víc Je to nádherný kousek tyto motorky jsou proste nádherné.

jawarmaniak (4) napsal 17.02.2012 v 17:36+3

V textu je několik faktických chyb a nepřesností, např. jako "dlouhá" jednička, přeřazení nahoru(nohou dolů) - přesně naopak, na masce světlometu zapnout zapalování - leda ve snu, atp.

Dost mě překvapil výrok majitele "Originálu jsem se nedržel snad jen v případě futer do předních a zadních kluzáků" Přitom evidentně má v chromu kryt náhonu tacha, chromované táhlo zadní brzdy, chromované páčky brzdy, chromované stupačky a brzdový pedál, chromovaná rozpěrka přední vidlice, pérácká matice tlumiče řízení, naopak upevněný držák tandemu, téčkový krk i s úpinkou a linkovaný
kryt řetězu. O linkovaných revmaplechách raději pomlčím...

Ano je to velmi zdařilá renovace, za kterou by se nemusel nikdo stydět. Ano líbí se mi. Je to pěkný veterán, ale nemohu a nebudu souhlasit, že je to naprosto perfektiní renovace a dle majitele naprosto originální (až na futra). A nejen zhledem k chromu, chyb je tam víc. Pokud by chtěl tvrdit, že je to 100% originální renovace, tak by musel ze všech šroubů odbrousit pevnostní značení a veškerý spojovací
materiál by musel být černěný a na pneu by neměly být ty nápisy. Ale ať si to udělá dle svého, ať mu dělá renovace radost. Koneckonců i mne těší, že je zachráněná další zetka, ale proboha ať netvrdí, že je to perfektné provedená renovace podle originálu. Vždyť i laik musí poznat, když vedle sebe dá fotky nálezovky a fotky
po renovaci, že to tak není.

Jako bonus mě redaktor dorazil tím neustálým vyzdvihováním Péráka, takže mám z článku dojem, že zetka vypadá, jako podřadný stroj, který v konkurenci péráka nemůže ani existovat. A Prodávala se jen a pouze díky dílům a patentům z péráka.

Naprosto dokonalá renovace to není, tak proč ji za dokonalou vydávat?


Možná jsem dost tvrdej, ale mám rád, kdž se nazývají věci pravými jmény. Pokud by majitel uvedl, že se snažil o co nejvěrnější výsledek, avšak renovaci provedl tak, aby se mu motorka líbila, pak bych proti tomu nic neměl a jen bych ho pochválil...

herec63 (0) napsal 16.02.2012 v 21:31

Překrásný to stroj.Takovou Zetku měl můj otec.Zprvu mě na ní vozil,a až jsem trochu povyrostl, byla to moje první motorka na které jsem se naučil jezdit.Pak ale byla odhlášena a prodána na náhr.díly.Těď po 35-ti letech si chci tento stroj pořídit a také vlastníma rukama zrenovovat.Ale ta červená je také moc pěkná!Mnoho šťastných kilometrů,za renovaci palec nahoru!!

greenalex (0) napsal 16.02.2012 v 19:37

Nadhera!! Skoda nekterych detailu viz.bile obtazene napisy na pneu budiz! Jen sem si vsiml ze rok vyroby dle stitku a obsah motoru nesouhlasi ze skutecnosti (zrejme kvuli dokladum), trosku to srazi tento projekt k zemi ale i tak moc chvalim!!Preji mnoho stastnych kilometru a silu do dalcich projektu!!

kawajawa (12) napsal 15.02.2012 v 20:07

jako pěkný , ale léty daná patina je stokrát hezčí než vyleštěný psí kulky

Duchy10 (7) napsal 14.02.2012 v 19:27

Luxusní práce,..klobouk dolů!!Na vyhlídkové jízdy v krásných slunných dnech ideální povoz

EEE (7) napsal 14.02.2012 v 16:54

Proč to po válce šlo, vyrábět dá se říct na koleni tyhle stroječky a dneska v jednadvacátým století to nejde? Protože spousta lidí spohodlnělo západním způsobem konsumu a radši se nechaj zlákat na moderní stroj vyšpekovanej výkonama. Tomu nahrává i kapit... způsob výroby. Proto jawa radši bude vyrábět něco, co nikdo nechce místo toho aby nabrala několik zručných kovodělců a vyházela veškerej management a po vzoru starých fotrů začala zase vyrábět peráky, půllitry a kyvky. Věřím, že by šli na dračku. Ale je jistý, že ne za cenu přemrštěnou. Jenže, komu by se v dnešní době chtělo pořádně a poctivě dělat.Že? Jinak parádní práce ta čízka.

FiffiQ (19) napsal 13.02.2012 v 21:54-1

No konečně taky někdo, kdo se na tý starý krásný motorce nebojí jezdit! Spousta lidí je zrenovuje a zavře do garáže - zbytečnost. Ale taky by se mi líbila víc v origo patině, ale nevím no, tahle je tak 50:50, jestli by se to dalo zachránit.

PavelZRX (0) napsal 13.02.2012 v 20:45

Krásná motorka, moc dobrá práce!

Jaris998 (10) napsal 13.02.2012 v 17:05

moc pěkná práce ,velmi mě těší že stejný kus mám doma

Erik69 (0) napsal 13.02.2012 v 17:04

Nádhera.tyhle Čízky jsou fakt nádherný stejně jako Jawy.Krásná práce.Ale já osobně bych spíš slintal nad strojem v původním stavu,ale kde dnes nějakou pěknou původní s patinou sehnat že?

Rostinak (0) napsal 13.02.2012 v 16:45

Smekám klobouček.

O.N.E. (5) napsal 13.02.2012 v 16:15

Krasavice

ub88 (9) napsal 13.02.2012 v 16:14

Pane Žilík, nezbývá mi než před Vámi hluboce smeknout helmu. Kráááása

Fida79 (0) napsal 13.02.2012 v 15:50

Respekt Nádherná práce a ještě nádhernější motorka

Biker-Stejsky (1) napsal 13.02.2012 v 15:48

nemám slov je opravdu krásná

Humusus (25) napsal 13.02.2012 v 14:51

Hezčí než nová

kovarradek (0) napsal 13.02.2012 v 14:01

čz,jawa - národní poklad

bulldogbiker (-3) napsal 13.02.2012 v 13:35

krásné foto!!!
kde je ta zašlá sláva???

Bubrak-ZX10R (1629) napsal 13.02.2012 v 13:33

NADHERA!!! nemam dalsich slov

Šotek (96) napsal 13.02.2012 v 13:27

krása, fakt povedené příště bych prosil více foto z postupu renovace pro inspiraci, ať to můžu dát konečně taky do kupy

BlackTigeeer (2) napsal 13.02.2012 v 13:10

Boha jeho kdybych nebyl debil,a neprodal tuhle motorku,mohl jsem ted mít taky takoveho krasavce
Ale tohle je hrozne krásná motorka
OBDIV MŮJ

Oliver_J (1) napsal 13.02.2012 v 12:34

Krása a obdiv (i závist, malá )

danny355 (127) napsal 13.02.2012 v 12:33

Co dodat ... Je to naprosto úžasné .. !!! Chtěl bych něco takového vlastnit a ještě víc bych chtěl to umět takhle zrenovovat .. ufff ..

Předchozí
1 2 3
Následující



TOPlist