Jsme rádi, že navštěvujete Motorkáři.cz.
Abychom mohli naši práci dále rozvíjet, tak oceníme, když nastavíte vyjímku v AdBlocku pro náš web.
Děkujeme, tým Motorkáři.cz.
Rastystyl: S chromováním páček souhlasit nemohu. S jedním kolegou sestavuji tabulku provedení a jednotlivých změn, probíhajících během výroby motocyklů ČZ 125B/T a 125/150C. Zapisujeme jen prokazatelně dochované motocykly. Tedy ty, které neprošly renovací. Máme již zapsaných cca 120 ks, takže mohu směle tvrdit, že "vývozky" měly v 99% páčky v laku. Samotný výraz vývozka je taky trochu zavádějící, protože v roce 1953 nemám doloženou žádnou černou 125ku. Všechny 125ky vyrobené v tomto roce jsou v červeném provedení! A stejně tak nebyly všechny vývozní 150tky červené. Stejně tak všechny červené nešly do zahraničí, ale dost jich tu zůstalo...
Souhlasím s Jawarmaniakem, je tam spousta chyb, ale co se týká chromovaných páček spojky a př. brzdy, tak ty se opravdu u vývozních červených verzí chromovaly, protože nebyly hliníkové, ale kovové.
Utahovací šroub řízení není orig., kabely by neměly být měděné a oplastované a místo fajfky má být mosazné očko.
Jinak pěkná práce, ale rozhodně ne originální.
Po přečtení článku a shlédnutí fotek mám stejný názor jako jawarmaniak. Bohužel jsem měl poněkud rozporuplný pocit a i laik pozná, že renovace prostě není stoprocentní i přes to, že stroj vypadá parádně. Každopádně zaslouží obdiv. Jen v dnešní době mají lité tendenci renovaci dělat tak, aby stroj vypadal ještě lépe, než vyjel tenkrát z fabriky. Ale proč? Proč chromovat věci, které nikdy chromované nebyly a nebo jakkoliv motorku vylepšovat? (pomineme-li funkční věci, které dělají jízdu bezpečnější). Jen je škoda, že nám nezůstane mnoho původních strojů, protože je bohužel populární zachovalého veterána jen kvůli pár škrábancům celého zrenovovat namísto jeho zprovoznění a dání do původního stavu.
Ale je to věc názoru. Tohle je názor můj a nikomu ten jeho neberu ;)
Taky mám podobnou Zetku doma. Je teda spíš před renovací. Souhlasím, že je v článku plno faktických chyb. Ale jinak je tahle motorka nádherná, já bych tu svoji nikdy neprodal!
V textu je několik faktických chyb a nepřesností, např. jako "dlouhá" jednička, přeřazení nahoru(nohou dolů) - přesně naopak, na masce světlometu zapnout zapalování - leda ve snu, atp.
Dost mě překvapil výrok majitele "Originálu jsem se nedržel snad jen v případě futer do předních a zadních kluzáků" Přitom evidentně má v chromu kryt náhonu tacha, chromované táhlo zadní brzdy, chromované páčky brzdy, chromované stupačky a brzdový pedál, chromovaná rozpěrka přední vidlice, pérácká matice tlumiče řízení, naopak upevněný držák tandemu, téčkový krk i s úpinkou a linkovaný
kryt řetězu. O linkovaných revmaplechách raději pomlčím...
Ano je to velmi zdařilá renovace, za kterou by se nemusel nikdo stydět. Ano líbí se mi. Je to pěkný veterán, ale nemohu a nebudu souhlasit, že je to naprosto perfektiní renovace a dle majitele naprosto originální (až na futra). A nejen zhledem k chromu, chyb je tam víc. Pokud by chtěl tvrdit, že je to 100% originální renovace, tak by musel ze všech šroubů odbrousit pevnostní značení a veškerý spojovací
materiál by musel být černěný a na pneu by neměly být ty nápisy. Ale ať si to udělá dle svého, ať mu dělá renovace radost. Koneckonců i mne těší, že je zachráněná další zetka, ale proboha ať netvrdí, že je to perfektné provedená renovace podle originálu. Vždyť i laik musí poznat, když vedle sebe dá fotky nálezovky a fotky
po renovaci, že to tak není.
Jako bonus mě redaktor dorazil tím neustálým vyzdvihováním Péráka, takže mám z článku dojem, že zetka vypadá, jako podřadný stroj, který v konkurenci péráka nemůže ani existovat. A Prodávala se jen a pouze díky dílům a patentům z péráka.
Naprosto dokonalá renovace to není, tak proč ji za dokonalou vydávat?
Možná jsem dost tvrdej, ale mám rád, kdž se nazývají věci pravými jmény. Pokud by majitel uvedl, že se snažil o co nejvěrnější výsledek, avšak renovaci provedl tak, aby se mu motorka líbila, pak bych proti tomu nic neměl a jen bych ho pochválil...
Překrásný to stroj.Takovou Zetku měl můj otec.Zprvu mě na ní vozil,a až jsem trochu povyrostl, byla to moje první motorka na které jsem se naučil jezdit.Pak ale byla odhlášena a prodána na náhr.díly.Těď po 35-ti letech si chci tento stroj pořídit a také vlastníma rukama zrenovovat.Ale ta červená je také moc pěkná!Mnoho šťastných kilometrů,za renovaci palec nahoru!!
Nadhera!! Skoda nekterych detailu viz.bile obtazene napisy na pneu budiz! Jen sem si vsiml ze rok vyroby dle stitku a obsah motoru nesouhlasi ze skutecnosti (zrejme kvuli dokladum), trosku to srazi tento projekt k zemi ale i tak moc chvalim!!Preji mnoho stastnych kilometru a silu do dalcich projektu!!
Proč to po válce šlo, vyrábět dá se říct na koleni tyhle stroječky a dneska v jednadvacátým století to nejde? Protože spousta lidí spohodlnělo západním způsobem konsumu a radši se nechaj zlákat na moderní stroj vyšpekovanej výkonama. Tomu nahrává i kapit... způsob výroby. Proto jawa radši bude vyrábět něco, co nikdo nechce místo toho aby nabrala několik zručných kovodělců a vyházela veškerej management a po vzoru starých fotrů začala zase vyrábět peráky, půllitry a kyvky. Věřím, že by šli na dračku. Ale je jistý, že ne za cenu přemrštěnou. Jenže, komu by se v dnešní době chtělo pořádně a poctivě dělat.Že? Jinak parádní práce ta čízka.
No konečně taky někdo, kdo se na tý starý krásný motorce nebojí jezdit! Spousta lidí je zrenovuje a zavře do garáže - zbytečnost. Ale taky by se mi líbila víc v origo patině, ale nevím no, tahle je tak 50:50, jestli by se to dalo zachránit.
Nádhera.tyhle Čízky jsou fakt nádherný stejně jako Jawy.Krásná práce.Ale já osobně bych spíš slintal nad strojem v původním stavu,ale kde dnes nějakou pěknou původní s patinou sehnat že?
Krásný stroj!!!
Pěkná motorečka
Rastystyl: S chromováním páček souhlasit nemohu. S jedním kolegou sestavuji tabulku provedení a jednotlivých změn, probíhajících během výroby motocyklů ČZ 125B/T a 125/150C. Zapisujeme jen prokazatelně dochované motocykly. Tedy ty, které neprošly renovací. Máme již zapsaných cca 120 ks, takže mohu směle tvrdit, že "vývozky" měly v 99% páčky v laku. Samotný výraz vývozka je taky trochu zavádějící, protože v roce 1953 nemám doloženou žádnou černou 125ku. Všechny 125ky vyrobené v tomto roce jsou v červeném provedení! A stejně tak nebyly všechny vývozní 150tky červené. Stejně tak všechny červené nešly do zahraničí, ale dost jich tu zůstalo...
Souhlasím s Jawarmaniakem, je tam spousta chyb, ale co se týká chromovaných páček spojky a př. brzdy, tak ty se opravdu u vývozních červených verzí chromovaly, protože nebyly hliníkové, ale kovové.
Utahovací šroub řízení není orig., kabely by neměly být měděné a oplastované a místo fajfky má být mosazné očko.
Jinak pěkná práce, ale rozhodně ne originální.
Po přečtení článku a shlédnutí fotek mám stejný názor jako jawarmaniak. Bohužel jsem měl poněkud rozporuplný pocit a i laik pozná, že renovace prostě není stoprocentní i přes to, že stroj vypadá parádně. Každopádně zaslouží obdiv. Jen v dnešní době mají lité tendenci renovaci dělat tak, aby stroj vypadal ještě lépe, než vyjel tenkrát z fabriky. Ale proč? Proč chromovat věci, které nikdy chromované nebyly a nebo jakkoliv motorku vylepšovat? (pomineme-li funkční věci, které dělají jízdu bezpečnější). Jen je škoda, že nám nezůstane mnoho původních strojů, protože je bohužel populární zachovalého veterána jen kvůli pár škrábancům celého zrenovovat namísto jeho zprovoznění a dání do původního stavu.
Ale je to věc názoru. Tohle je názor můj a nikomu ten jeho neberu ;)
Taky mám podobnou Zetku doma. Je teda spíš před renovací. Souhlasím, že je v článku plno faktických chyb. Ale jinak je tahle motorka nádherná, já bych tu svoji nikdy neprodal!
Pán má můj hluboký obdiv. Takových lidí víc Je to nádherný kousek tyto motorky jsou proste nádherné.
V textu je několik faktických chyb a nepřesností, např. jako "dlouhá" jednička, přeřazení nahoru(nohou dolů) - přesně naopak, na masce světlometu zapnout zapalování - leda ve snu, atp.
Dost mě překvapil výrok majitele "Originálu jsem se nedržel snad jen v případě futer do předních a zadních kluzáků" Přitom evidentně má v chromu kryt náhonu tacha, chromované táhlo zadní brzdy, chromované páčky brzdy, chromované stupačky a brzdový pedál, chromovaná rozpěrka přední vidlice, pérácká matice tlumiče řízení, naopak upevněný držák tandemu, téčkový krk i s úpinkou a linkovaný
kryt řetězu. O linkovaných revmaplechách raději pomlčím...
Ano je to velmi zdařilá renovace, za kterou by se nemusel nikdo stydět. Ano líbí se mi. Je to pěkný veterán, ale nemohu a nebudu souhlasit, že je to naprosto perfektiní renovace a dle majitele naprosto originální (až na futra). A nejen zhledem k chromu, chyb je tam víc. Pokud by chtěl tvrdit, že je to 100% originální renovace, tak by musel ze všech šroubů odbrousit pevnostní značení a veškerý spojovací
materiál by musel být černěný a na pneu by neměly být ty nápisy. Ale ať si to udělá dle svého, ať mu dělá renovace radost. Koneckonců i mne těší, že je zachráněná další zetka, ale proboha ať netvrdí, že je to perfektné provedená renovace podle originálu. Vždyť i laik musí poznat, když vedle sebe dá fotky nálezovky a fotky
po renovaci, že to tak není.
Jako bonus mě redaktor dorazil tím neustálým vyzdvihováním Péráka, takže mám z článku dojem, že zetka vypadá, jako podřadný stroj, který v konkurenci péráka nemůže ani existovat. A Prodávala se jen a pouze díky dílům a patentům z péráka.
Naprosto dokonalá renovace to není, tak proč ji za dokonalou vydávat?
Možná jsem dost tvrdej, ale mám rád, kdž se nazývají věci pravými jmény. Pokud by majitel uvedl, že se snažil o co nejvěrnější výsledek, avšak renovaci provedl tak, aby se mu motorka líbila, pak bych proti tomu nic neměl a jen bych ho pochválil...
Překrásný to stroj.Takovou Zetku měl můj otec.Zprvu mě na ní vozil,a až jsem trochu povyrostl, byla to moje první motorka na které jsem se naučil jezdit.Pak ale byla odhlášena a prodána na náhr.díly.Těď po 35-ti letech si chci tento stroj pořídit a také vlastníma rukama zrenovovat.Ale ta červená je také moc pěkná!Mnoho šťastných kilometrů,za renovaci palec nahoru!!
Nadhera!! Skoda nekterych detailu viz.bile obtazene napisy na pneu budiz! Jen sem si vsiml ze rok vyroby dle stitku a obsah motoru nesouhlasi ze skutecnosti (zrejme kvuli dokladum), trosku to srazi tento projekt k zemi ale i tak moc chvalim!!Preji mnoho stastnych kilometru a silu do dalcich projektu!!
jako pěkný , ale léty daná patina je stokrát hezčí než vyleštěný psí kulky
Luxusní práce,..klobouk dolů!!Na vyhlídkové jízdy v krásných slunných dnech ideální povoz
Proč to po válce šlo, vyrábět dá se říct na koleni tyhle stroječky a dneska v jednadvacátým století to nejde? Protože spousta lidí spohodlnělo západním způsobem konsumu a radši se nechaj zlákat na moderní stroj vyšpekovanej výkonama. Tomu nahrává i kapit... způsob výroby. Proto jawa radši bude vyrábět něco, co nikdo nechce místo toho aby nabrala několik zručných kovodělců a vyházela veškerej management a po vzoru starých fotrů začala zase vyrábět peráky, půllitry a kyvky. Věřím, že by šli na dračku. Ale je jistý, že ne za cenu přemrštěnou. Jenže, komu by se v dnešní době chtělo pořádně a poctivě dělat.Že? Jinak parádní práce ta čízka.
No konečně taky někdo, kdo se na tý starý krásný motorce nebojí jezdit! Spousta lidí je zrenovuje a zavře do garáže - zbytečnost. Ale taky by se mi líbila víc v origo patině, ale nevím no, tahle je tak 50:50, jestli by se to dalo zachránit.
Krásná motorka, moc dobrá práce!
moc pěkná práce ,velmi mě těší že stejný kus mám doma
Nádhera.tyhle Čízky jsou fakt nádherný stejně jako Jawy.Krásná práce.Ale já osobně bych spíš slintal nad strojem v původním stavu,ale kde dnes nějakou pěknou původní s patinou sehnat že?
Smekám klobouček.
Krasavice
Pane Žilík, nezbývá mi než před Vámi hluboce smeknout helmu. Kráááása
Respekt Nádherná práce a ještě nádhernější motorka
nemám slov je opravdu krásná
Hezčí než nová
čz,jawa - národní poklad
krásné foto!!!
kde je ta zašlá sláva???
NADHERA!!! nemam dalsich slov
krása, fakt povedené příště bych prosil více foto z postupu renovace pro inspiraci, ať to můžu dát konečně taky do kupy
Boha jeho kdybych nebyl debil,a neprodal tuhle motorku,mohl jsem ted mít taky takoveho krasavce
Ale tohle je hrozne krásná motorka
OBDIV MŮJ
Krása a obdiv (i závist, malá )
Co dodat ... Je to naprosto úžasné .. !!! Chtěl bych něco takového vlastnit a ještě víc bych chtěl to umět takhle zrenovovat .. ufff ..