yamaha_mt09




Can-Am Spyder RT

Po velkém úspěchu sportovního modelu Spyderu RS přišla poptávka po cestovnější verzi přeci jen dost sportovního RS. Zákazníci se dočkali překvapivě brzy a už na podzim v Miláně jsme mohli obdivovat nové RT. Sériové kusy na sebe nenechaly dlouho čekat a redakční test taky samozřejmě taky ne.

Kapitoly článku

Cestovního Spydera poznáte na první pohled, má velké plexi, kapotáž, pevná zrcátka, jen rozmístění světel zůstalo stejné. Technicky je stroj ale hodně podobný, rám zůstal nezměněn, stejně jako celá elektronika, která je pouze přizpůsobena stylu jízdy a má možnost nastavení pro jízdu s přívěsným vozíkem. Jako pohonná jednotka slouží dvouválec 990 ccm od Rotaxu. Ten je oproti RS naladěn podstatně víc na spodek a střed otáček. I maximální rychlost se u cestovního modelu snížila. Převodovka může být řazená manuálně s klasickou spojkou, nebo může být vybavena sekvenčním řazením na levém řidítku. Touto variantou byl vybaven i náš testovací kus.
Na Spyderu se brzdí jen pravou nohou a brzdy jsou propojené. Jsou vybavené systémem ABS. Parkovací brzda je spínána tlačítkem před řidítky. Kromě systému ABS je Spyder vybaven i systémem kontroly trakce, který nenechá jít zadní kolo do smyku. Kromě toho je stroj vybaven i systémem zabraňujícím převrácení. Vše je navrhnuto pro maximální bezpečnost posádky, což je trochu na úkor zábavnosti stroje. U cesťáku to ale samozřejmě nikomu nemůže vadit.
Cestovnímu stroji nemůže chybět patřičný zavazadlový prostor. Spyder RT je vybaven třemi kufry vzadu, velkým boxem na přední straně a schránkou před řidičem. Celkem to dá 155 litrů, to už by mohla závidět i leckterá osobní auta. Ovladače jsou stejné jako na motorce, na pravém řidítku je otočná rukojeť plynu, startér a chcípák. Na levé rukojeti můžete ovládat blinkry, klakson, řazení zpátečky, výšku plexi a palubní počítač. Ten je umístěn mezi budíky otáčkoměru a tachometru, které se sbíhají netradičně proti sobě. Displej má vynikající čitelnost a rozlišení, je škoda, že do něj v BRP neimplantovali i GPS navigaci. V základním módu zobrazuje displej rychlost a otáčky. Dále se můžete přepnout do několika dalších oken, kde ladíte rádio, ovládáte iPod, nastavujete přítomnost vleku, atd.
Co mi na palubní desce chybělo byla zásuvka na 12V pro navigaci. Ta je umístěna v topcase, kam jsem jí musel dávat při každé zastávce nabíjet. Vedle zásuvky je v kufru ještě konektor s kabelem pro připojení iPodu. Ke stroji byla vyrobena i limitovaná edice s logem Spyder.

Informace o redaktorovi

Matěj Oliva (Odebírat články autora) - Výška testovacího jezdce: 180 cm
Jiří Jevický - (Odebírat články autora)

POKRAČOVAT V DALŠÍ KAPITOLE

Kapitoly článku

Jak se Vám líbil tento článek?
Hodnocení (7x):
Motokatalog.cz



TOPlist